Ultrafire A10B z diodą XP-G

co i jak zrobiłem...
karlosboy

Post autor: karlosboy »

lzsam, dzięki czytałem już temat wcześniej, ale nie skojarzyłem tematów :twisted:


Czyli sprawa wygląda następująco:
1. Kupuje http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29096
2. http://sklep.ledim.pl/index.php?misc=55 lub http://sklep.ledim.pl/index.php?misc=58 obie muszą byś pod 14mm, ale o co dokładnie chodzi z tym low Vf :?: Będzie się mniej grzać ?
3. Ewentualna zmiana soczewki na inna o większym kącie :?: No właśnie pytanie czy jest w tym sens. Może seryjna starczy, ale musiał bym to sprawdzić w praktyce :)
marshal
Posty: 192
Rejestracja: piątek 16 lip 2010, 16:30
Lokalizacja: Bergen

Post autor: marshal »

wydaje mi się ze kupno tel latarki z chęcią wymiany diody jest mało opłacalne. Bo w oryginale świeci już całkiem nieźle. Wg mnie warto wymienić jeżeli oryginalna jest kiepska. Przelicz to sobie, latarka ok 44zł plus nowa dioda z przesyłką ok 33zł czyli wychodzi 77zł, czyli ok 23$ a za taką kwotę można na DX kupić latarkę na MCE lub P7 które są zdecydowanie mocniejsze i świecą szerzej.

Ale myślę, że na początek bez zmiany diody też wystarczy potem jak się zapragnie więcej, można: zmienić diodę, sprzedać latarkę i kupić mocniejszą, a najlepszym wyjściem jest dokupienie drugiej mocniejszej (i mieć szeroką i wąska). :D
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

lzsam pisze:a za taką kwotę można na DX kupić latarkę na MCE lub P7 które są zdecydowanie mocniejsze i świecą szerzej.
Owszem, ale te mają zdecydowanie mniejszą sprawność, czyli przy tej samej ilości energii dostarczonej dają mniej światła.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
fredek
Posty: 372
Rejestracja: poniedziałek 03 maja 2010, 13:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: fredek »

Pyra pisze:Owszem, ale te mają zdecydowanie mniejszą sprawność, czyli przy tej samej ilości energii dostarczonej dają mniej światła
Z tym zdecydowanie mniej to ja bym polemizował. Mam MC-E bin M z DX i XP-G R5 od edima. Przy prądzie 1.4A (w obu drivery AK-101, w XPG jest to df) świecą bardzo porównywalnie jeżeli chodzi o ilość światła (i czas pracy), oczywiście to z MC-E jest bardziej rozproszone ale nie jest go wcale mniej. Różnica ogólnej ilości światła wizualnie jest trudna do oceny i na pewno nie przekracza 5-10%. A w MC-E można dać sporo większy prąd i wtedy świeci zdecydowanie mocnej :twisted: także nie jest to zły wybór.
pablo722
Posty: 3
Rejestracja: środa 08 wrz 2010, 15:18
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: pablo722 »

To mój pierwszy post na forum, więc witam serdecznie wszystkich :)

Skoro jest spory temat o tej konkretnej przeróbce, pozwolę się podpiąć. Dzięki opiniom z forum kupiłem A10B na dealextreme z przeznaczeniem typowo na rower, ew. jako EDC. Spot okazał się dla mnie jednak trochę zbyt wąski, więc zaryzykowałem zmianę diody na XP-G. Wymieniłem też sterownik na sku.7612, który daje prąd 1050mA w trybie high. I mam pytanie do użytkowników podobnych zestawów: jak to wygląda z temperaturą? Po 15-25 minutach świecenia w trybie maksymalnym, kiedy latarka leży na drewnianej powierzchni, głowica jest na tyle ciepła, że po dotknięciu do policzka delikatnie parzy, to normalne, czy coś zawaliłem przy zmianie diody? Płytka 14mm MCPCB od Ledima, posmarowana od spodu pastą termoprzewodzącą Arctic Silver, przyklejona przy krawędziach odrobiną przezroczystego poxipolu. Podkładka pod diodę z tektury.

edit: zapomniałem dodać - akumulator i reszta korpusu latarki są tylko ciepłe, nie gorące.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

PS. Moda zrobiłem dopiero wczoraj, jak wieczorem będzie pogoda, postaram się o terenowe shoty, szerokość promienia wygląda bardzo obiecująco w porównaniu ze starą diodą :D
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

pablo722, witaj ;-)
Podkładka pod diodę z tektury.
w którym miejscu ta podkładka? Mam nadzieję, że nie między modułem a STAR-em, podłożem z diodą?
Bo nagrzewanie się latarek to rzecz normalna....
pablo722
Posty: 3
Rejestracja: środa 08 wrz 2010, 15:18
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: pablo722 »

Faktycznie, może trochę myląco napisałem, oczywiście chodziło mi o podkładkę która izoluje aluminiowy ref od wyprowadzeń diody na MCPCB. Aż tak zielony nie jestem, żeby tektury użyć do przekazywania ciepła :lol:
Z diodą R2 latarka też mi się trochę grzała, ale nie aż tak, wolałem się upewnić.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Obie diody wydzielają podobne ilości ciepła przy tym samym prądzie, choć nie wiemy ile dawał pierwotny sterownik.
Kiedy zamontujesz na rowerze i zaczniesz jechać, to powietrze nawet przy spacerowej jeździe wystarczająco schłodzi latarkę.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
pawelsz
Posty: 1706
Rejestracja: wtorek 13 lis 2007, 11:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pawelsz »

XPG mają sporo niższe Vf i sporo driverów daje większy prąd w nie, a XPG grzeje się znacznie mniej niż XRE przy podobnym prądzie (to moje doświadczenia)
A jak się latarka nagrzewa , to bardzo dobrze- jest dobra transmisja ciepła z diody do body :mrgreen:
pablo722
Posty: 3
Rejestracja: środa 08 wrz 2010, 15:18
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: pablo722 »

Obiecane fotki terenowe A10b z diodą XP-G R5 (tint 1T). Wiem, zdjęcia zupełnie amatorskie, ale mniej więcej widać jak rozkłada się światło na drodze. Większość zdjęć wyszłą odrobinę przyciemniona, najbardziej zbliżona do moich osobistych odczuć wzrokowych wydaje mi się (przynajmniej na moim monitorze) ostatnia fotka.

zdjęcie referencyjne
Obrazek


tryb low (ok. 75mA)
Obrazek


tryb mid (ok. 320mA)
Obrazek


tryb high (ok. 1050mA)
Obrazek

Obrazek

Akumulator Trustfire 2500mAh, napięcie ok. 4V. Wszystkie zdjęcia poza ostatnim - ISO 1600, czas 1/10s, przysłona 3,5.

Tak czy inaczej, moda nie żałuję, światła jest sporo więcej niż w stockowej A10B, ma ładniejszy kolor, łagodniejszy i szerszy spot (co z kolei negatywnie wpływa na zasięg, coś za coś), a czas pracy wciąć pozostaje dobry - przejście od 4.17V do ok. 3V na ogniwie zajmuje około dwóch godzin, co przy dwóch ogniwach 18650 pozwala już na niezłą nocną przejażdżkę :)

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
herpitek
Posty: 64
Rejestracja: sobota 14 sie 2010, 19:56
Lokalizacja: Września

Post autor: herpitek »

Witam

Właśnie doszła do mnie UF A10B. Latareczka wykonana na mój gust solidnie. Można przyczepić się tylko do oringów. Też mam zamiar wymienić diodę na xp-g R5 oraz driver.
Obecnie prąd przepuszczany przez led jest, że tak powiem niszczący:

High - 1.6A
Mid - 0.52A
Low - 0.06A

Mam jeszcze pytanie odnośnie uszczelek. Jakie można tu zastosować? Próbowałem 18x1.5mm ale są za grube.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

herpitek pisze:Obecnie prąd przepuszczany przez led jest, że tak powiem niszczący:
na pewno przez led?Odlutowałes jeden kabelek od leda i dałes szeregowo amperomierz? A może to prąd pobierany z akkusa?
Awatar użytkownika
herpitek
Posty: 64
Rejestracja: sobota 14 sie 2010, 19:56
Lokalizacja: Września

Post autor: herpitek »

Prąd mierzyłem płynący przez włącznik. Driver w tej latarce nie jest przetwornicą DC/DC.
Prąd pobierany z ogniwa będzie sumą prądu zasilającego układ sterujący PWM (parę miliamper) i diody led.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

no to jasne, zgadza się
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

herpitek, a to ciekawe, ponieważ w mojej A10B oryginalnie była przetwornica.
ODPOWIEDZ