Dobra latarka na jesienne jazdy
Dobra latarka na jesienne jazdy
Witam bardzo serdecznie wszystkich światłomaniaków.
Jakbym nie kombinował - mój początek na forum będzie bardzo podobny do wielu poprzednich postów, tj: PRZESZUKAŁEM FORUM JUŻ WIELE RAZY, ALE WCIĄŻ DALEKI JESTEM OD DOKONANIA JEDYNIE SŁUSZNEGO WYBORU...
Do rzeczy.
Lato nieuchronnie idzie ku końcowi. Dni coraz krótsze, światła coraz mniej... Noszę się z zamiarem zakupu przedniej lampki rowerowej - takiej, która skutecznie oświetli drogę przede mną, ale jednocześnie nie wyczyści mi domowego budżetu.
Górną granicę budżetu, jaki mogę przeznaczyć na lampkę stanowi kwota 200-250 PLN. Jest to naprawdę górna granica. Zamontowanie lampki o tej wartości i tak podwoi obecną wartość mojego roweru - jeżdżę pełnoletnim już pożeraczem przestrzeni
Jeżdżę często wieczorem dookoła miasta, tak od jednej miejscowości do drugiej. Zwykle jazda po zmroku trwa do 2 - 2,5 godzin. Głównie po asfalcie, rzadziej po jakiejś drodze polnej. Raczej nie zdarza mi się jeździć w poważniejszym terenie po zmroku. Do tej pory używałem MacTronika NDB-4W, ale po zaliczeniu kilku dziur (których po ostatniej zimie jest jeszcze całe mnóstwo) postanowiłem wyposażyć się w coś, co naprawdę świeci.
Co bardziej doświadczeni forumowicze wybili mi już z głowy wszystkie miotacze zasilane ogniwami AA lub AAA (np. Cateye HL-EL530). Wstępnie zdecydowałem się na następujący zestaw z DX: HA-III Cree SSC P7-C (SXO) 3-Mode 900-Lumen LED Headlamp Set (4*18650 included) (link do produktu: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29489 )
Wybrałem ten, ponieważ:
- mieści się w budżecie,
- zasilanie 4 ogniwami powinno umożliwić jazdę w komfortowych warunkach oświetleniowych przez 2 - 2,5 godz.,
- zestaw jest kompletny, bez konieczności dopasowywania, dokupywania czegokolwiek itp.
Bardzo proszę wszystkich doświadczonych forumowiczów o komentarze dotyczące mojego wyboru - z uwzględnieniem podanych wyżej oczekiwań dot. lampki.
Nie ukrywam, że ~ 250 zł to dla mnie masa pieniędzy, więc gdyby rozsądniej byłoby kupić coś tańszego - będę wdzięczny za sugestię. Z drugiej strony - nie chciałbym niepotrzebnie oszczędzić kilkadziesiąt PLN i mieć jakiś półśrodek, który pewnie i tak pochłonie ponad 100 zł a świecić będzie tak jak mój obecny MacTronik NDB-4W.
W szczególności chciałbym poznać WASZE opinie dotyczące opłacalności zakupu tego kompletu na tle latarek wytwarzanych przez FORUMOWICZÓW, zwłaszcza tych, którzy na swoje latarki udzielają gwarancji.
No więc jak, POMOŻECIE???
Mam nadzieje, że odpowiedzi pomogą i mi i innym błądzącym w ciemnościach. Pozdrawiam w tym miejscu szczególnie CALINECZKĘ, za wyjaśnienie niektórych prawideł forum. Masz chłopie całkowita rację.
Aha, panicznie boję się lutownicy więc samodzielne zmajstrowanie lampki raczej nie wchodzi w rachubę (choć przyznaję, że bardzo chciałbym kiedyś spróbować).
Pozdrawiam,
Tirpiz
Jakbym nie kombinował - mój początek na forum będzie bardzo podobny do wielu poprzednich postów, tj: PRZESZUKAŁEM FORUM JUŻ WIELE RAZY, ALE WCIĄŻ DALEKI JESTEM OD DOKONANIA JEDYNIE SŁUSZNEGO WYBORU...
Do rzeczy.
Lato nieuchronnie idzie ku końcowi. Dni coraz krótsze, światła coraz mniej... Noszę się z zamiarem zakupu przedniej lampki rowerowej - takiej, która skutecznie oświetli drogę przede mną, ale jednocześnie nie wyczyści mi domowego budżetu.
Górną granicę budżetu, jaki mogę przeznaczyć na lampkę stanowi kwota 200-250 PLN. Jest to naprawdę górna granica. Zamontowanie lampki o tej wartości i tak podwoi obecną wartość mojego roweru - jeżdżę pełnoletnim już pożeraczem przestrzeni
Jeżdżę często wieczorem dookoła miasta, tak od jednej miejscowości do drugiej. Zwykle jazda po zmroku trwa do 2 - 2,5 godzin. Głównie po asfalcie, rzadziej po jakiejś drodze polnej. Raczej nie zdarza mi się jeździć w poważniejszym terenie po zmroku. Do tej pory używałem MacTronika NDB-4W, ale po zaliczeniu kilku dziur (których po ostatniej zimie jest jeszcze całe mnóstwo) postanowiłem wyposażyć się w coś, co naprawdę świeci.
Co bardziej doświadczeni forumowicze wybili mi już z głowy wszystkie miotacze zasilane ogniwami AA lub AAA (np. Cateye HL-EL530). Wstępnie zdecydowałem się na następujący zestaw z DX: HA-III Cree SSC P7-C (SXO) 3-Mode 900-Lumen LED Headlamp Set (4*18650 included) (link do produktu: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29489 )
Wybrałem ten, ponieważ:
- mieści się w budżecie,
- zasilanie 4 ogniwami powinno umożliwić jazdę w komfortowych warunkach oświetleniowych przez 2 - 2,5 godz.,
- zestaw jest kompletny, bez konieczności dopasowywania, dokupywania czegokolwiek itp.
Bardzo proszę wszystkich doświadczonych forumowiczów o komentarze dotyczące mojego wyboru - z uwzględnieniem podanych wyżej oczekiwań dot. lampki.
Nie ukrywam, że ~ 250 zł to dla mnie masa pieniędzy, więc gdyby rozsądniej byłoby kupić coś tańszego - będę wdzięczny za sugestię. Z drugiej strony - nie chciałbym niepotrzebnie oszczędzić kilkadziesiąt PLN i mieć jakiś półśrodek, który pewnie i tak pochłonie ponad 100 zł a świecić będzie tak jak mój obecny MacTronik NDB-4W.
W szczególności chciałbym poznać WASZE opinie dotyczące opłacalności zakupu tego kompletu na tle latarek wytwarzanych przez FORUMOWICZÓW, zwłaszcza tych, którzy na swoje latarki udzielają gwarancji.
No więc jak, POMOŻECIE???
Mam nadzieje, że odpowiedzi pomogą i mi i innym błądzącym w ciemnościach. Pozdrawiam w tym miejscu szczególnie CALINECZKĘ, za wyjaśnienie niektórych prawideł forum. Masz chłopie całkowita rację.
Aha, panicznie boję się lutownicy więc samodzielne zmajstrowanie lampki raczej nie wchodzi w rachubę (choć przyznaję, że bardzo chciałbym kiedyś spróbować).
Pozdrawiam,
Tirpiz
Błehehe, za wąskie szczeliny powietrzne, kolorowy przycisk z tyłu i takie charakterystyczne wgłębienia w radiatorach, czyżby lampka made by @Midi? Albo odwrotnie?
@tirpitz, z tymi lumenami weź pod uwagę że poruszasz się po asfalcie, w kwestii oślepiania kierowców, bo mi już czasem migają gdy jadę z dwoma HL-EL510
A jest jakaś lampka rowerowa z funkcją "mijania"?
@tirpitz, z tymi lumenami weź pod uwagę że poruszasz się po asfalcie, w kwestii oślepiania kierowców, bo mi już czasem migają gdy jadę z dwoma HL-EL510
A jest jakaś lampka rowerowa z funkcją "mijania"?
- energysnake
- Posty: 169
- Rejestracja: czwartek 20 maja 2010, 00:35
- Lokalizacja: ...
każda z trybami
Poza tym jak dobrze ustawisz to nikt ci nie mignie
Ja mam pająka z podpisu i daje bezproblemowo radę cena o połowę niższa ,a świeci praktycznie tak samo
Poza tym jak dobrze ustawisz to nikt ci nie mignie
Ja mam pająka z podpisu i daje bezproblemowo radę cena o połowę niższa ,a świeci praktycznie tak samo
- Załączniki
-
- HA-III Cree SSC P7-C (SXO).JPG (220.61 KiB) Przejrzano 8788 razy
-
- SSC P7 SPIDERFIRE.JPG (202.07 KiB) Przejrzano 8788 razy
Ultrafire A10B mod XP-G R5
Lumahunter SE Digital mod XM-L T6
Solarforce L2P XM-L T6 mod by Greg
Lumahunter SE Digital mod XM-L T6
Solarforce L2P XM-L T6 mod by Greg
Re: Dobra latarka na jesienne jazdy
Hej. Jakby mi producent odpalal za polecanie tej lampki to pewnie bym bym bogaty Smialo moge polecic ten twor chinski. I jak zwykle zalecam wyszukac na DX troche odmiennej kombinacji:tirpiz pisze:Witam bardzo serdecznie wszystkich światłomaniaków.
HA-III Cree SSC P7-C (SXO) 3-Mode 900-Lumen LED Headlamp Set (4*18650 included) (link do produktu: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29489 )
- ta sama lampka ale 5 trybow
- mocowanie na kask jesli potrzebujesz
- przedluzka do kabla baterii.
(jak nie bedziesz mogl znalezc daj znac poszukam, gdzies mam zapisane bezposrednie linki).
Jak juz bedziesz w posiadaniu, pamietaj aby nie swiecic za dlugo na postoju, lampka mocno sie grzeje.
Osobiscie uzywam (no chwilowo nie, bo jestem na rekonwalescencji po operacji kolana) i jestem bardzo zadowolony. Poprawilem jedynie odprowadzanie ciepla na obudowe.
bandit pisze:Strasznie przepaliłeś te fotki
zdaje się ze to są fotki ze strony http://www.fonarevka.ru/ Road Dry 2
Pozdrawiam
To by się zgadzało bo inne zdjęcia też tragiczne helzsam pisze:bandit pisze:Strasznie przepaliłeś te fotki
zdaje się ze to są fotki ze strony http://www.fonarevka.ru/ Road Dry 2
Ale trochę odbiegłem od tematu. Sam zamówiłem dla znajomego taką lampkę i powiem tak, za taką cenę to naprawdę dobry sprzęt. Patrząc szczególnie że jest już wszystko ( ładowarka do pakietu, pakiet ogniw, pokrowiec na baterie z mocowaniem itd).
Tylko trzeba sobie zdać sprawę że po zakupie dobrze było by chociaż przesmarować dobrą pastą pod ledem i gwinty oraz uszczelnić miejsce gdzie wychodzi kabel z lampki. W "moim" egzemplarzu był również "problem" z krótkim gwintem śrubki łączącej mocowanie kierownicy z lampką ale to akurat najmniejszy problem. Przeciekającego pakietu akurat w egzemplarzu który zamówiłem nie było wiec to możne jednostkowy problem.
Myślę że jeśli nie posiadasz ani ładowarki ani ogniw to jest to bardzo opłacalny zakup za cały zestaw niezbędny do fajnego przemieszczania się w nocy
Ostatnio zmieniony poniedziałek 23 sie 2010, 20:55 przez bandit, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam ponownie wszystkich jaśnie oświeconych. Dziękuję za zainteresowanie się tematem. Mam nadzieję, że odpowiedzi będzie jeszcze więcej.
@ energysnake: Najbardziej zastanawia mnie to, czy tak naprawdę jasnośc tych lampek na drodze różni się zauważalnie - powiedzmy w pierwszej godzinie jazdy.
Myślę, że jeśli różnica nie jest duża, to chyba warto kupić SSC P7 SPIDERFIRE + 1 lub 2 dodatkowe akumulatory i zmieniać je w trakcie jazdy, gdy nagle "zacznie sie ściemniać". W takich "tradycyjnych" latarkach to chyba sekund 5 i po sprawie.
Swoją drogą - po lekturze forum - a w szczególności po obejrzeniu zdjęć lampek w akcji - uważam, że zdjęcia powinny być robione inaczej. Uczciwiej byłoby tak dobierać parametry ekspozycji, aby oddać wrażenia odbierane w danych warunkach (czytaj: w nocy) przez ludzkie oko.
Dla laika, na pierwszy rzut oka, oba zdjęcia zwalają z nóg. Tak oświetlają drogę dobre reflektory samochodowe. Dopiero kiedy zobaczymy prześwietlone niebo i 8 sekundowy czas naświetlania....
Tak samo jest ze zdjęciami na śniegu. Tu nawet mój MacTronic daje radę
Znacznie lepiej - czyli realniej - widać to na filmach, na przykład tu: http://www.youtube.com/watch?v=iFZRsuaC ... re=related
Oczywiście nie mam tu ŻADNYCH pretensji do energysnake. To raczej taka uwaga ogólna.
Niektórzy krytykują zdolność tej lampki do skutecznego odprowadzania ciepła. Czy np. modele o kształcie tradycyjnej latarki (np. wspomniany tu spiderfire) robią to z założenia lepiej (z racji np. dłuższego korpusu itp)???
I czy ciepło, które wydziela się podczas spokojnej jazdy w ciepły wieczór/noc może być dla takiej lampki niebezpieczne (czyli czy może spowodować jej uszkodzenie)?
Zastanawia mnie jeszcze jedno - na zdjęciach zestawu widać, że battery pack jest powleczony (zgrzany) czarną folią. Myślę, że to właśnie ta folia - a nie materiałowy pokrowiec - jest odpowiedzialna za wodoodporność zestawu. A zatem wymiana akumulatorów na drugi zestaw wymaga chyba:
- zdjęcia folii, czyli dodatkowego rozszczelnienia zestawu, lub
- zakupu dodatkowego zestawu ( np. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32756 ) czyli kolejne 95 zł mniej.
Pozdrawiam i z niecierpliwościa czekam na dalsze odpowiedzi.
@ energysnake: Najbardziej zastanawia mnie to, czy tak naprawdę jasnośc tych lampek na drodze różni się zauważalnie - powiedzmy w pierwszej godzinie jazdy.
Myślę, że jeśli różnica nie jest duża, to chyba warto kupić SSC P7 SPIDERFIRE + 1 lub 2 dodatkowe akumulatory i zmieniać je w trakcie jazdy, gdy nagle "zacznie sie ściemniać". W takich "tradycyjnych" latarkach to chyba sekund 5 i po sprawie.
Swoją drogą - po lekturze forum - a w szczególności po obejrzeniu zdjęć lampek w akcji - uważam, że zdjęcia powinny być robione inaczej. Uczciwiej byłoby tak dobierać parametry ekspozycji, aby oddać wrażenia odbierane w danych warunkach (czytaj: w nocy) przez ludzkie oko.
Dla laika, na pierwszy rzut oka, oba zdjęcia zwalają z nóg. Tak oświetlają drogę dobre reflektory samochodowe. Dopiero kiedy zobaczymy prześwietlone niebo i 8 sekundowy czas naświetlania....
Tak samo jest ze zdjęciami na śniegu. Tu nawet mój MacTronic daje radę
Znacznie lepiej - czyli realniej - widać to na filmach, na przykład tu: http://www.youtube.com/watch?v=iFZRsuaC ... re=related
Oczywiście nie mam tu ŻADNYCH pretensji do energysnake. To raczej taka uwaga ogólna.
Niektórzy krytykują zdolność tej lampki do skutecznego odprowadzania ciepła. Czy np. modele o kształcie tradycyjnej latarki (np. wspomniany tu spiderfire) robią to z założenia lepiej (z racji np. dłuższego korpusu itp)???
I czy ciepło, które wydziela się podczas spokojnej jazdy w ciepły wieczór/noc może być dla takiej lampki niebezpieczne (czyli czy może spowodować jej uszkodzenie)?
Zastanawia mnie jeszcze jedno - na zdjęciach zestawu widać, że battery pack jest powleczony (zgrzany) czarną folią. Myślę, że to właśnie ta folia - a nie materiałowy pokrowiec - jest odpowiedzialna za wodoodporność zestawu. A zatem wymiana akumulatorów na drugi zestaw wymaga chyba:
- zdjęcia folii, czyli dodatkowego rozszczelnienia zestawu, lub
- zakupu dodatkowego zestawu ( np. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32756 ) czyli kolejne 95 zł mniej.
Pozdrawiam i z niecierpliwościa czekam na dalsze odpowiedzi.
wydaje mi się, że energysnake, jedynie pokazywał porównania jak świecą te dwa światełka względem siebie. A jeśli chodzi o parametry zdjęcia to na rosyjskiej stronie w prawym dolnym rogu można zmienić czas naświetlania zdjęcia do wyboru 8c, 2c i 1/2c czyli 8, 2, i 1/2 sekundy przy ustawionej przysłonie 3 i ISO200. A jeżeli chodzi o parametry zdjęć do odwzorowania rzeczywistości to każdy fotograf ma inne zdanie.
Pozdrawiam
- energysnake
- Posty: 169
- Rejestracja: czwartek 20 maja 2010, 00:35
- Lokalizacja: ...
Zdjęcie nigdy nie odda rzeczywistości , a szczególnie zdjęcie zrobionego źródła światła
Ja chciałem pokazać tylko różnicę miedzy tą , a tą .Zdjęcia zrobione są jak każdy widzi , to nie jest całkowity mrok .Taka latarka szaremu człowiekowi bez zboczeń świetlnych starczy aż nadto
Tak zdjęcia są z http://www.fonarevka.ru
Pajączka wybrałem dlatego ,że :
- nie lubię plątaniny kabli i zbędnych pierdół na rowerze
- latareczka jest do rączki na rower , na kask itd
- cena
- wymiary
Dziękuję i dobranoc
Ja chciałem pokazać tylko różnicę miedzy tą , a tą .Zdjęcia zrobione są jak każdy widzi , to nie jest całkowity mrok .Taka latarka szaremu człowiekowi bez zboczeń świetlnych starczy aż nadto
Tak zdjęcia są z http://www.fonarevka.ru
Pajączka wybrałem dlatego ,że :
- nie lubię plątaniny kabli i zbędnych pierdół na rowerze
- latareczka jest do rączki na rower , na kask itd
- cena
- wymiary
Dziękuję i dobranoc
Ultrafire A10B mod XP-G R5
Lumahunter SE Digital mod XM-L T6
Solarforce L2P XM-L T6 mod by Greg
Lumahunter SE Digital mod XM-L T6
Solarforce L2P XM-L T6 mod by Greg
Witam wszystkich forumowiczów, jestem Jim.
Forum czytam od dwóch miesięcy i mam coraz większy mętlik, a tylko chciałem zwykła lampkę na rower dobrać )
Forum czytam od dwóch miesięcy i mam coraz większy mętlik, a tylko chciałem zwykła lampkę na rower dobrać )
właśnie - gdzie tą lampkę poza DXem można dostać ? chodziło by mi o źródło w Polsce.energysnake pisze: Pajączka wybrałem dlatego ,że :
Ostatnio zmieniony wtorek 24 sie 2010, 19:42 przez JIMMYtm, łącznie zmieniany 1 raz.
energysnake, chyba jednak zdecyduje się na polecaną przez Ciebie Spidefire SSC P7 (zdecydowały: cena /nawet z ładowarką, uchwytem, i 2 aku wyjdzie taaaniej/, łatwość demontażu i większa uniwersalność).
Mam jeszcze jedno pytanie - Jak długo (w przybliżeniu) będę miał 100 % jasności na drodze? Czy faktycznie będzie to godzina deklarowana przez producenta, czy też może znacznie krócej?
Pozdrawiam
Mam jeszcze jedno pytanie - Jak długo (w przybliżeniu) będę miał 100 % jasności na drodze? Czy faktycznie będzie to godzina deklarowana przez producenta, czy też może znacznie krócej?
Pozdrawiam
-
- Posty: 50
- Rejestracja: wtorek 04 maja 2010, 20:24
- Lokalizacja: Warszawa
Siemka,
Ja zrobiłem podobną latarkę na rower za ok. 130 zł. Wziąłem korpus od chińszczyzny, co to niby miała 5W. Dałem do tego diodę Cree Q5 i nasadziłem soczewkę +/- 5 stopni (w miejsce szybki i reflektora). Miejsce dookoła wypełniłem silikonem szklarskim.
Dałem driver od Ledima za 45 zlotych i jeden akumulator 18650 z baterii laptopowej. Zmieniłem też włącznik na odporniejszy.
Razem, ceny orientacyjne: dioda 25 złotych, latarka 9 zł, kolimator chyba 10 zł, włącznik 1 zł, driver 45 złotych, dwa akumulatorki i ładowarka 18650 z allegro ok 40 zł.
Słowem, jeżeli chodzi o cenę, to robienie własnej to skórka za wyprawkę. Ale satysfakcja jaka! Jeden akumulator starcza mi na 3 1-godzinne wyprawy.
Ja zrobiłem podobną latarkę na rower za ok. 130 zł. Wziąłem korpus od chińszczyzny, co to niby miała 5W. Dałem do tego diodę Cree Q5 i nasadziłem soczewkę +/- 5 stopni (w miejsce szybki i reflektora). Miejsce dookoła wypełniłem silikonem szklarskim.
Dałem driver od Ledima za 45 zlotych i jeden akumulator 18650 z baterii laptopowej. Zmieniłem też włącznik na odporniejszy.
Razem, ceny orientacyjne: dioda 25 złotych, latarka 9 zł, kolimator chyba 10 zł, włącznik 1 zł, driver 45 złotych, dwa akumulatorki i ładowarka 18650 z allegro ok 40 zł.
Słowem, jeżeli chodzi o cenę, to robienie własnej to skórka za wyprawkę. Ale satysfakcja jaka! Jeden akumulator starcza mi na 3 1-godzinne wyprawy.