Problem z dynamo
Problem z dynamo
Witam. Mam problem z dynamo. Zakupiłem nowy rower, dynamo w nim ma 2 wejście + i - a z każdej lampy wychodzą po 2 kabelki, kiedy podłączam tylko 1 lampę (przednią lub tylną) to działa, ale kiedy podłączam obie na raz to ani jedna nie świeci. Co robić?
lampy są na żarówkach. z każdej odchodzą 2 kable (masa i +) i kiedy podłączam tylko przednią lub tylną to działają, a kiedy łącze kable ( czyli 2 plusy i dwa minusy od obu lamp) i podłączam do dynamo ( 2 kable + i 2 kable - ) to nie działa żadna lampa. Jest możliwe, że dynamo nie ma po prostu siły uciągnąć obu lamp?
Hmm ciekawy problem, niby nie ma żadnej filozofii a jednak nie działa
Na początek poradziłbym Tobie żebyś spróbował przeprowadzić 2 eksperymenty
Podłącz tak jak łączyłeś te dwie lampy do dynama, sprawdź czy pewnie kabelki trzymają się na stykach i rozpędź się powiedzmy do 50 km/h
Drugim eksperymentem będzie połączenie tych lampek w szereg ( nie ma znaczenia których kabli użyjesz, w końcu to żarówki) , podłączenie pewne do dynama i ponowne rozpędzenie się do tych 50kmh
Jeśli w czasie tych eksperymentów żarniki żarówek nawet się nie rozgrzeją chociaż do koloru czerwono-pomarańczowego to proszę zarzuć na forum zdjęcie gniazda do kabelków w dynamie.
A jeśli ujrzysz chociaż "szczyptę" światła na żarniku, to znaczy że musisz wymienić dynamo które ci zaoferuje większą moc lub pożegnać się z lampą tylną na dynamo a dać diodową lampę na baterie/akumulatory.
Jest jeszcze możliwość wykonania bufora do tego dynama. W skrócie działało by to tak że dynamo dostarczało by tam jakiejś energii, i ta energia poprzez odpowiedni układ byłaby "stabilizowana" i przekazywana do małych rozmiarów akumulatora. W czasie dnia podczas jazdy ładujesz takie ogniwko, a w nocy z akumulatora pobierany jest prąd do żarówek ( również ładowana ale oczywiście pobierany prąd jest większy niż wyprodukowany w dynamie). I jeśli używasz takiego roweru zarówno w dzień jak i w nocy taka metoda z pewnością przyniosła by pozytywny efekt
Pozdrawiam
Na początek poradziłbym Tobie żebyś spróbował przeprowadzić 2 eksperymenty
Podłącz tak jak łączyłeś te dwie lampy do dynama, sprawdź czy pewnie kabelki trzymają się na stykach i rozpędź się powiedzmy do 50 km/h
Drugim eksperymentem będzie połączenie tych lampek w szereg ( nie ma znaczenia których kabli użyjesz, w końcu to żarówki) , podłączenie pewne do dynama i ponowne rozpędzenie się do tych 50kmh
Jeśli w czasie tych eksperymentów żarniki żarówek nawet się nie rozgrzeją chociaż do koloru czerwono-pomarańczowego to proszę zarzuć na forum zdjęcie gniazda do kabelków w dynamie.
A jeśli ujrzysz chociaż "szczyptę" światła na żarniku, to znaczy że musisz wymienić dynamo które ci zaoferuje większą moc lub pożegnać się z lampą tylną na dynamo a dać diodową lampę na baterie/akumulatory.
Jest jeszcze możliwość wykonania bufora do tego dynama. W skrócie działało by to tak że dynamo dostarczało by tam jakiejś energii, i ta energia poprzez odpowiedni układ byłaby "stabilizowana" i przekazywana do małych rozmiarów akumulatora. W czasie dnia podczas jazdy ładujesz takie ogniwko, a w nocy z akumulatora pobierany jest prąd do żarówek ( również ładowana ale oczywiście pobierany prąd jest większy niż wyprodukowany w dynamie). I jeśli używasz takiego roweru zarówno w dzień jak i w nocy taka metoda z pewnością przyniosła by pozytywny efekt
Pozdrawiam
Twój wybór, ale z wymianą będzie trochę zachodu, bo w końcu trzeba zapleść koło, a jeśli w dodatku w nowym dynamie na kołnierzach piast otwory do szprych będą umiejscowione znacząco wyżej lub niżej musisz brać również pod uwagę wymianę szprych.
PS
Sprawę również mogą załatwić dłuższe nyple, a w przypadku naddatku wychodzących szprych możesz je ściąć chociażby szlifierką kątową
PS
Sprawę również mogą załatwić dłuższe nyple, a w przypadku naddatku wychodzących szprych możesz je ściąć chociażby szlifierką kątową
Witam, czy dysponujesz może miernikiem - amperomierz prądu przemiennego, bo mógłbyś wykonać pomiar prądu pobieranego przez żarówki.qbusp pisze:Niestyty żaden z "eksperymentów się nie powiódł" lampy nie świecą, natomiast po podłączeniu do baterii lampy się świecą, ale słabym światłem, choć bateria jest nowa (4,5V). Dzięki za wszystkie rady. Pozostaje mi wymienić dynamo
A właśnie, jakie Ty tam masz żarówki, bo z tego co pamiętam to z przodu powinno być 6V 2,4W a z tyłu 6V 0,6W, może przeciążasz dynamo.....
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.