Wykonanie drivera - prośba o pomoc

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

edek pisze:Chodziło mi o wyjścia tranzystorów w układzie z pierwszej strony tematu i kilku postów wyżej ;) Ten schemat który wrzuciłem chcę dać PRZED tamtym układem.
Tylko po co?
Przeczytaj dokładnie podlinkowany temat, dynamo rowerowe dostarcza 0,5A prądu i tą wartość ogranicza w dość szerokim zakresie napięcia zasilania, krótko mówiąc dynamo działa analogicznie do źródła prądowego. Nie potrzeba więc dodatkowego ograniczenia prądu płynącego przez LEDy, bo i 700mA nie wyciągniesz, a co dopiero 1400mA (o ile nie zastosujesz przetwornicy obniżającej napięcie i tego sprytnie nie rozwiążesz)

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
edek
Posty: 42
Rejestracja: sobota 13 mar 2010, 13:17
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: edek »

Czyli co proponujesz? Wyprostować, ograniczyć powiedzmy do 15V i dać bezpośrednio wszystkie struktury w szereg?
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

edek pisze:Czyli co proponujesz? Wyprostować, ograniczyć powiedzmy do 15V i dać bezpośrednio wszystkie struktury w szereg?
Pyra pisze:Przeczytaj dokładnie podlinkowany temat, dynamo rowerowe dostarcza 0,5A prądu i tą wartość ogranicza w dość szerokim zakresie napięcia zasilania
Ty chyba nawet mojego posta dokładnie nie przeczytałeś....... :roll:

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
krzychu_m
Posty: 28
Rejestracja: wtorek 15 gru 2009, 14:30
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: krzychu_m »

Kolego Edek

Jeśli zamierzasz podłączyć diody mocy pod dynamo rowerowe to proponuje ci zrobić to wg poniższego schematu:

Obrazek

Najlepiej jeśli użyjesz 2 diod xg-g o możliwie małym spadku napięcia.

Jeśli masz już tą mc-e to połącz jej struktury szeregowo i dodaj wyłącznik tak aby zwierał 2 struktury. Jak będziesz jechał powoli to włączysz sobie 1 lub 2 jak szybko to wszystkie.

Nie wiem dalej czy masz dynamo w piaście czy butelkowe, bo z tego w piaście można sporo więcej wydusić.


I zajrzyj na tą strone:

http://www.pilom.com/BicycleElectronics ... rcuits.htm

Krzysiek
edek
Posty: 42
Rejestracja: sobota 13 mar 2010, 13:17
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: edek »

Czytałem tą stronkę i zastanawiałem się nad schematem nr 8 ale widzę że trzeba nieźle "pedałować" ;) żeby mieć dużo światła i chyba zrezygnuję z dynama.

Jednak pozostanę przy LiIon. Podoba mi się ten driver edima. Zastanawiam się tylko ile ciepła da driver+dioda w max trybie, bo chciałbym podłączyć wszystko do jednego aluminiowego radiatora wielkości 6x6 cm z "żeberkami" wysokości 4cm.

Edim pisze żeby stosować 18650 połączone równolegle przy prądzie powyżej 2A. Czy to ma związek z dłuższym czasem świecenia czy jeszcze coś? Ile tych aku powinno być? Bo z jednego już chyba pociągnie.

Piszemy cały czas o diodzie MC-E.

Przepraszam za takie zamieszanie, ale im więcej czytam tym więcej mam pytań i dylematów ;)

Dzięki
ODPOWIEDZ