Projekt P.B.L.

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
sokol06
Posty: 44
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 22:50
Lokalizacja: Prawie Żyrardów

Projekt P.B.L.

Post autor: sokol06 »

Kiedyś już tu coś pisałem ale było to dawno, więc witam wszystkich ponownie ;)

Potrzebuje światła na rower, a poczciwa UF a10b już mnie nie zadowala.

Chce zbudować dwuruke, z dwoma diodami xp-g.
Powoli myśle nad body, mam dwie opcje:
droższą - wykonać u tokarza,
ekonomiczną - mam rurke alu o średnicy wewnętrznej około 21,5-22mm, do tego dokupić pręt miedziany, wytoczyć i ewentualnie nagwintować, aby wszedł kawałkiem do rurki alu.

Miałoby powstć coś takiego

Obrazek

Optyka
7,5* lub 13* + owalna 19/11,5* (na kasku będzie dodatkowo a10b)

Driver
Chciałbym aby w diode szło max 1,5-1,4A do tego tryb na jakieś 60%
Myślałem na driverem od p7 i równoległym połączeniu diod, ale wtedy nie mógłbym używać pojedyńczej lampki.

Zasilanie
pakiet 3s ognistych Tf

Ładowarka
Mam wf-139 i nie bardzo chciało by mi sie ładować 3 akusy pojedyńczo(przy ładowaniu 2 po chwili robiła sie mocno ciepła), więc myślałem o czymś takim http://allegro.pl/item1166020185_ladowa ... ilacz.html

To chyba wszystko, z góry dzięki za wszystkie porady, i troche twórczej krytyki :wink:
Ostatnio zmieniony niedziela 01 sie 2010, 19:10 przez sokol06, łącznie zmieniany 1 raz.
armako
Posty: 87
Rejestracja: piątek 19 mar 2010, 19:23
Lokalizacja: Lublin

Re: Projekt P.B.L.

Post autor: armako »

Zerknij tutaj
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=4269

Miałem podobny pomysł.
sokol06
Posty: 44
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 22:50
Lokalizacja: Prawie Żyrardów

Post autor: sokol06 »

Co powiecie o tym driverze i połączeniu równoległym diod?
Czy przy driverze step down, niskie Vf diody daje jakies korzyści?
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

sokol06 pisze:Co powiecie o tym driverze i połączeniu równoległym diod?
Ze względu na różnice prądów płynących przez poszczególne diody połączone równolegle (przy różnych Vf, które się różnią dla poszczególnych egzemplarzy) nie jest to zalecane rozwiązanie.
sokol06 pisze:Czy przy driverze step down, niskie Vf diody daje jakieś korzyści?
Zawsze daje, podstawą jest mniejsza moc strat, co przekłada się na mniej wydzielanego ciepła na diodzie. Duże znaczenie ma też napięcie zasilania, gdyż przetwornica potrzebuje pewnej różnicy napięć do pracy, im niższe Vf diody, tym ta różnica utrzymuje się dłużej, czyli dłuższe świecenie bez spadku jasności.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
sokol06
Posty: 44
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 22:50
Lokalizacja: Prawie Żyrardów

Post autor: sokol06 »

Kupiłem ładowarke wspomnainą w 1. poście za całe 25 zł. Teraz tak patrze, na nią i na ogniwo, i mam mały zonk, na łądowarce pisze, że do li-po, a ogniwo standardowo li-ion. Będzie to razem działać, czy sobie darować?
I jeszcze pytanie odnośnie balancera, mam podłączyć tak jak na rysunku, czy jakoś inaczej?
Obrazek
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Będzie działać, prąd ładowania OK, napięcie takie samo jak w Li-Ion.
Jeśli chodzi o balanser, to dobrze myślisz, to jest właśnie istota tego rozwiązania.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
sokol06
Posty: 44
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 22:50
Lokalizacja: Prawie Żyrardów

Post autor: sokol06 »

Jeszcze dwa pytania:
1, jak wygląda charakterystyka rozładowania ogniwa li ion? Czy to prawda, że do poziomu 3,4v ogniwo oddaje 90% energi?
2. czy takie balansowanie pakietu 3s2p będzie dobre?
Obrazek
upek
Posty: 347
Rejestracja: wtorek 17 mar 2009, 21:55
Lokalizacja: Lubań

Post autor: upek »

1. Znajdziesz na stronce flagiusza lub na fotonmag.cz
2. Tak
sokol06
Posty: 44
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 22:50
Lokalizacja: Prawie Żyrardów

Post autor: sokol06 »

A co powiecie o takim body
w połączeniu z 3 x xpg od Edima zasilanych prądem 1,2A?
Takie body chyba zapewni dobre chłodzenie w czasie jazdy? Na dx-e widać jego wymiary i myśle że by pasowało wszystko.
Awatar użytkownika
midi
Posty: 1208
Rejestracja: niedziela 20 sty 2008, 21:04
Lokalizacja: Radom

Post autor: midi »

Hej ta obudowa to troszkę nie bardzo pomysł no chyba że chcesz to konkretnie przerobić, z tego co wiem to MCPCB diody która tam siedzi osadzone jest tylko na krawędziach a środek nie przylega do niczego, być może tu jest troszkę inaczej tego nie wiem, Chińczycy często zmieniają swoje konstrukcje. Pasywne chłodzenie potrójnego modułu XP-G wymaga jednak sporego radiatora mocna ingerencja w taką obudowę którą proponujesz pewnie też mogła by się sprawdzić jednak trzeba by troszkę pokombinować.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
sokol06
Posty: 44
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 22:50
Lokalizacja: Prawie Żyrardów

Post autor: sokol06 »

midi, miałeś tą obudowe w rękach? Jeśli tak to warto sie z nią bawić czy lepiej wytoczyć coś od zera? Miedziana rurka raczej odpada, chociaż gdzieś na forum widziałem mc-e w prostej rurce miedzianej.
Z toczeniem może być problem, nie wiem gdzie w okolicy znajde tokarza :mad: no chyba, że ktoś z forumowiczów mógłby wytoczyć mi coś ciekawego za przyzwoitą cenę.
ODPOWIEDZ