Witam.
Zaczniemy od wyboru diody.
Zastosowanie - reflektor samochodowy, w którym to 2 diody 3 mm obecnie pełnią rolę postojówek (fabrycznie). Jedna z diod padła.
Chcę je zastąpić nieco mocniejszymi diodami. Które z tych 2 waszym zdaniem będą lepsze ?
http://allegro.pl/item1075960592_dioda_ ... _moca.html
http://allegro.pl/item1085417409_superj ... zimna.html
Pierwsza chyba będzie u mnie za duża, więc przekonuję się ku drugiej.
EDIT - znalazłem jeszcze taką, jej parametry są prawdziwe ? 30 lumenów to sporo
http://allegro.pl/item1081655873_diody_ ... _32lm.html
I drugie ultra ważne pytanie. Czym takie diody zasilać w aucie. Raczej nie wchodzi tutaj w grę sterownik. Myślałem o daniu diody w szereg + odpowiedni rezystor. Jaki byście polecili ? Jak wiadomo w trakcie pracy w aucie mamy ok 14 V,więc przy takim napięciu trzeba by było szukać odpowiedniego rezystora. Odrazu zaznaczam że nie chcę żyłować diody i dawać jej full prądu.
Diody "mocy" w aucie - wybór, jak zasilać ?
Co do zasilania to chyba najprościej LM317 (jest o nim sporo na forum) Ale są ludzie bardziej doświadczeni na forum niech się wypowiedzą.
Ja natomiast obawiał bym się o co innego. Mianowicie o warunki pracy takiej diody. Jak daleko są diody od głównego źródła światła (Halogen/HID) ? bo jeśli dość blisko to obawiam się o ich trwałość w takich warunkach bo temperatura w lampie potrafi być naprawdę spora.
Ja natomiast obawiał bym się o co innego. Mianowicie o warunki pracy takiej diody. Jak daleko są diody od głównego źródła światła (Halogen/HID) ? bo jeśli dość blisko to obawiam się o ich trwałość w takich warunkach bo temperatura w lampie potrafi być naprawdę spora.
Mag 5D sst50 / romisen RC-C8 mod xpg / romisen RC-A4 / TIROSS mod xpg + regina /wydumka 2x18650+ XM-L + ref SMO // Mag Solitaire nichia 5mm / UniqueFire UF-DT1 Mod XM-l / "coś" 2x 16340 z xre q5 i refem SMO /UltraFire WF-501B xpg + ref SMO
Witam.
Oryginalne diody to najzwyklejsze 3mm, białe zimne.
Co do temperatury pracy - są odizolowane od reszy i osłonięte. Wysoka temperatura im nie grozi. Oryginalnie w reflektorze jest 7 diod, od roku świecą, z tym że w jednym w postojówce jedna od początku wariowała. Chciałem je wymienić ze względu na barwę - biały z niebieskim i fioletem...
Oryginalne diody to najzwyklejsze 3mm, białe zimne.
Co do temperatury pracy - są odizolowane od reszy i osłonięte. Wysoka temperatura im nie grozi. Oryginalnie w reflektorze jest 7 diod, od roku świecą, z tym że w jednym w postojówce jedna od początku wariowała. Chciałem je wymienić ze względu na barwę - biały z niebieskim i fioletem...
Re: Diody "mocy" w aucie - wybór, jak zasilać ?
A jaki jest ogranicznik pradu? Polaczone sa szeregowo? Bo prawdopodobnie masz ogranicznik na 15mA wiec dioda na >20mA nic ci nie da bez zmiany ogranicznika pradu.skaktus pisze:Witam.
Zastosowanie - reflektor samochodowy, w którym to 2 diody 3 mm obecnie pełnią rolę postojówek (fabrycznie). Jedna z diod padła.
Trochę czasu minęło, ale odpisuję. Reflektory są Sonara. Z barwą nieco przesadziłem, ale w połączeniu żółtego światła z żarówki efekt "niebieskiej" diody jest potęgowany.kisi pisze:skaktus, coś mi się nie chce wierzyć aby takie (o takiej barwie) diody siedziały w oryginalnych lampach. Kto jest producentem lampy?
Skoro to najzyklejsze diody jak piszesz to możesz użyć dowolnie innych o takim samym napięciu zasilania i gabarytach które pozwolą ci je zmieścić do klosza.
Ogranicznik prądu ? Chyba rezystor Rezystor jaki jest nie wiem bo nie rozbierałem lampy. Szeregowo nie mogą być połączone, bo jak pisałem są 2 na jedną postojówkę, jedna z nich nie świeci, więc są równolegle.. W sumie temat ten traktuje o sposobie zasilania, więc z tego wynika że wiem że trzeba zmienić rezystory Teraz właśnie było pytanie na jakieA jaki jest ogranicznik pradu? Polaczone sa szeregowo? Bo prawdopodobnie masz ogranicznik na 15mA wiec dioda na >20mA nic ci nie da bez zmiany ogranicznika pradu.