Akumulator 5V i 1000mA
Akumulator 5V i 1000mA
Witajcie ponownie
zastanawiam się nad dodatkowym zasilaniem do nawigacji samochodowej,
seryjny aku pozwala na 1,5 godziny pracy, ponieważ nawigacja służy mi podczas wycieczek rowerowych jest to trochę mało, zasilacz samochodowy i ładowarka sieciowa maja 5v 1000mA,
jak zmontować dodatkowy zestaw zasilający nawigację kolejne 1,5 lub 2 godziny?
Czy dobrze rozumuję, że można łączyć czas pracy seryjnej i dodatkowej bateryjki?
pozdrawiam
mlopus
zastanawiam się nad dodatkowym zasilaniem do nawigacji samochodowej,
seryjny aku pozwala na 1,5 godziny pracy, ponieważ nawigacja służy mi podczas wycieczek rowerowych jest to trochę mało, zasilacz samochodowy i ładowarka sieciowa maja 5v 1000mA,
jak zmontować dodatkowy zestaw zasilający nawigację kolejne 1,5 lub 2 godziny?
Czy dobrze rozumuję, że można łączyć czas pracy seryjnej i dodatkowej bateryjki?
pozdrawiam
mlopus
Re: Akumulator 5V i 1000mA
Można łączyć, ale nie tak bezpośrednio, gdyż najpierw jest potrzebna przetwornica podnosząca napięcie jednej celi Li-Ion lub np. 3 NiMH (np max1698, popularna Lambda), albo obniżająca napięcie z 2 x Li-Ion do potrzebnych 5V. Tu niestety tracisz kilka do nawet kilkudziesięciu (około 20)% energii. Potem w urządzeniu znów jest przetwornica obniżająca te 5V do zadanego poziomu.mlopus pisze: jak zmontować dodatkowy zestaw zasilający nawigację kolejne 1,5 lub 2 godziny?
Czy dobrze rozumuję, że można łączyć czas pracy seryjnej i dodatkowej bateryjki?
pozdrawiam
mlopus
Jeśli czujesz się na siłach, możesz pobawić się z przejściówką w miejsce oryginalnej baterii podłączanej do 2 lub 3ch połączonych równolegle ogniw 18650, to będzie bardziej wydajne rozwiązanie.
Osobiście jednak nie doradzał bym wykorzystywania samochodowego GPSa na rower, bo nie jest niestety daszczoodporny....
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
W zasadzie wszystko jest możliwe, tylko czy praktyczne?
Prostowanie i wygładzenie napięcia z dynama, potem przetwornica step-down... Ale wydaje mi się, że może być na styk lub za mało, choć zawsze to trochę wydłuży czas pracy.
W ostateczności możesz wybebeszyć starą baterię, polutować dwa 18650 równolegle i podłączyć do starej obudowy mocując termoglutem, tylko mocowanie by trzeba inne kombinować.
Prostowanie i wygładzenie napięcia z dynama, potem przetwornica step-down... Ale wydaje mi się, że może być na styk lub za mało, choć zawsze to trochę wydłuży czas pracy.
W ostateczności możesz wybebeszyć starą baterię, polutować dwa 18650 równolegle i podłączyć do starej obudowy mocując termoglutem, tylko mocowanie by trzeba inne kombinować.
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
18650 ma 3,7v jak je połączyć ?Pyra pisze:W zasadzie wszystko jest możliwe, tylko czy praktyczne?
Prostowanie i wygładzenie napięcia z dynama, potem przetwornica step-down... Ale wydaje mi się, że może być na styk lub za mało, choć zawsze to trochę wydłuży czas pracy.
W ostateczności możesz wybebeszyć starą baterię, polutować dwa 18650 równolegle i podłączyć do starej obudowy mocując termoglutem, tylko mocowanie by trzeba inne kombinować.
Do gniazda ładowarki musi być dostarczone napięcie wyższe do napięcia baterii wewnętrznej, aby zaczęło się ładowanie, lub podtrzymanie pracy, to nie taki proste.....mlopus pisze:Może głupio zapytam, a gdyby podłączyć do gniazda ładowania dodatkowe ogniwa 3,7?
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
to faktycznie nie takie proste, a powiedz mi proszę jeszcze co sądzisz o zasilaczach bateryjnych, w kontekście tego zastosowania, kosztuje to sporo w mojej ocenie, zakładam, że jako ogniwo są 4 x AA aku powiedzmy 2100 pojemności, teoretycznie napięcie jest tu wyższe niż 3,7, pytanie jaka może być realna wydajność i użyteczność takiego wynalazku, no i dziękuję za wiedzę, którą mi byłeś uprzejmy przekazać, eh tak to jest jak się jest nie technicznym.Pyra pisze:Do gniazda ładowarki musi być dostarczone napięcie wyższe do napięcia baterii wewnętrznej, aby zaczęło się ładowanie, lub podtrzymanie pracy, to nie taki proste.....
Pozdrawiam
http://www.brick.pl/?p=productsMore&iPr ... ny-miniUSB
Ostatnio zmieniony poniedziałek 05 lip 2010, 10:04 przez mlopus, łącznie zmieniany 1 raz.
Zasilacze takie są przydatnymi urządzeniami, zresztą mamy tu dość spory temat Zasialnie awaryjne, w którym omówiono wiele rozwiązań, znacznie tańszych od zaproponowanego przez Ciebie.mlopus pisze:to faktycznie nie takie proste, a powiedz mi proszę jeszcze co sądzisz o zasilaczach bateryjnych, w kontekście tego zastosowania, kosztuje to sporo w mojej ocenie, zakładam, że jako ogniwo są 4 x AA aku powiedzmy 2100 pojemności, teoretycznie napięcie jest tu wyższe niż 3,7, pytanie jaka może być realna wydajność i użyteczność takiego wynalazku, no i dziękuję za wiedzę, którą mi byłeś uprzejmy przekazać, eh tak to jest jak się jest nie technicznym.
http://www.brick.pl/?p=productsMore&iPr ... ny-miniUSB
Wbrew pozorom 2100mAh to nie tak dużo, gdyż sporo tracimy na przetwornicach, no i sam proces ładowania ma sprawność znacznie mniejszą niż 100%, tak więc obawiam się, że taki zestaw wystarczy do jednokrotnego naładowania akumulatorów 1000mAh.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Hmm czy ten GPS ma wejście mini USB i tak też można go ładować?
Ja mam Larka 35.1 i również używam go na rowerze i podczas wypadów w góry(garmin/szlaki). Początkowo zrobiłem po prostu battery pack, 4xAA(2500mAh) połączone szeregowo i końcówka mini USB.
Działało to prawdę mówiąc bardzo dobrze.
Na załadowanej wewnętrznej baterii Larka(trzymała do godziny pracy).
Po podłączeniu takiego battery packa całość działała około 7-8h nieprzerwanej pracy.
Jednak to nie jest do końca idealne rozwiązanie, główna wada to nierównomierne rozładowanie akumulatorków AA, najsłabsze najszybciej padają trzeba uważać mi się jeden kilka razy rozładował poniżej 0.3V co spowodowało dużą stratę pojemności tego aku - trzeba uważać.
Wydaje mi się, że w Twoim przypadku najlepsze będą takie opcje:
-wymiana wewnętrznej baterii na nową okolo 2000mAh, u mnie po takiej wymianie lark pracuje około 3.5-4h.
-zastosowanie do zasilania GPS ogniwa 18650 ale podłączenie go bezpośrednio w miejsce baterii wewnętrznej, dzięki temu nie musisz stosować przetwornicy i tracić niepotrzebnie energii. Nawet jeden taki powinien zapewnić z 3-4 nieustannej pracy.
Sam tak chce zrobić docelowo
-zbudowanie przetwornicy 3.7V na 5V na jakimś Maximie(probki darmowe, może jeszcze znajdę u siebie, wtedy mogę oddać za free)
Ja mam Larka 35.1 i również używam go na rowerze i podczas wypadów w góry(garmin/szlaki). Początkowo zrobiłem po prostu battery pack, 4xAA(2500mAh) połączone szeregowo i końcówka mini USB.
Działało to prawdę mówiąc bardzo dobrze.
Na załadowanej wewnętrznej baterii Larka(trzymała do godziny pracy).
Po podłączeniu takiego battery packa całość działała około 7-8h nieprzerwanej pracy.
Jednak to nie jest do końca idealne rozwiązanie, główna wada to nierównomierne rozładowanie akumulatorków AA, najsłabsze najszybciej padają trzeba uważać mi się jeden kilka razy rozładował poniżej 0.3V co spowodowało dużą stratę pojemności tego aku - trzeba uważać.
Wydaje mi się, że w Twoim przypadku najlepsze będą takie opcje:
-wymiana wewnętrznej baterii na nową okolo 2000mAh, u mnie po takiej wymianie lark pracuje około 3.5-4h.
-zastosowanie do zasilania GPS ogniwa 18650 ale podłączenie go bezpośrednio w miejsce baterii wewnętrznej, dzięki temu nie musisz stosować przetwornicy i tracić niepotrzebnie energii. Nawet jeden taki powinien zapewnić z 3-4 nieustannej pracy.
Sam tak chce zrobić docelowo
-zbudowanie przetwornicy 3.7V na 5V na jakimś Maximie(probki darmowe, może jeszcze znajdę u siebie, wtedy mogę oddać za free)
Lark ma mini usb, to odpowiadając na pytanie. Znalazłem kilka rozwiązań (gotowych) w różnych opcjach nawet gotowy "UPS" mający 22000mAh z wewnętrznym aku? są wersję na AA i AAA. Zastanawiam się. Wygrzebałem też dzisiaj starą wersję ładowarki solarnej do telefonów nokia, dwa AA, ogniwo ale daje 7,1Volta trochę mnie to dziwi z dwóch biednych aku AA 2100mAh. Teoretycznie dwa w jednym ogniwo słoneczne ładuje akumulatory, które podtrzymują zasilanie gdyby dołożyć przetwornicę obniżającą napięcie stałe? Może właśnie odkryłem perpetum mobile? Zakładam, że optymalnie było by nie ingerować trwale w samą budowę nawigacji, tak aby możliwa była praca w trybie zasilacza samochodowego, na wewnętrznym aku (szczególnie w obcym mieście często zapisuję sobie pozycję auta i ruszam pieszo na zwiedzanie) tu czas pracy nie jest taki istotny.
http://www.jsel.pl/PL,33,45,dc1__stepdo ... 14pln.html
http://www.jsel.pl/PL,33,45,dc1__stepdo ... 14pln.html