Kai i drivery 8,4V@3A
Kai i drivery 8,4V@3A
Nie miałem jeszcze przyjemności, ale są w drodze.
http://www.kaidomain.com/ProductDetails.aspx?ProductID=1866
http://www.kaidomain.com/ProductDetails.aspx?ProductId=7947
W przypadku SST-50 koniecznym jest zasilanie z minimum 2S18650, bo z jednego trzyma nas zarówno prąd, jak i Vf. Można łączyć równolegle ogniwa, ale i tak nawet przy 10Ah spada napięcie. I tu już jest kiepsko ze względu na Vf. Wycisnąłem max. 3,5A.
Pytanie zatem Panowie - jak go przerobić (którykolwiek z tych dwóch), by dawał chociaż >4A?
Sławek, pomożesz?
http://www.kaidomain.com/ProductDetails.aspx?ProductID=1866
http://www.kaidomain.com/ProductDetails.aspx?ProductId=7947
W przypadku SST-50 koniecznym jest zasilanie z minimum 2S18650, bo z jednego trzyma nas zarówno prąd, jak i Vf. Można łączyć równolegle ogniwa, ale i tak nawet przy 10Ah spada napięcie. I tu już jest kiepsko ze względu na Vf. Wycisnąłem max. 3,5A.
Pytanie zatem Panowie - jak go przerobić (którykolwiek z tych dwóch), by dawał chociaż >4A?
Sławek, pomożesz?
Raczej cewka, mosfet, rezystory pomiarowe.bogas pisze:
Sławek, na czym może polegać przeróbka? Cewka, mosfet, program?
Pozdrawiam
Programu nie ma potrzeby ruszać. Być może nawet mosfet i cewka okażą się wystarczające.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Wchodzę sobie po długiej przerwie na forum, a tu mnie wywołują od razu . Zgadza się męczyłem, jakiś czas temu ten driver, cały opis znajduję się TUTAJ . Jeżeli chcesz mieć te 4A to na pewno musisz dołożyć rezystor. Co do mosa to zależy jaki Ci się dostanie bo różne wersje widziałem.
Steff.k, Pyra
Dokładając równolegle jeden rezystor 0R22 mamy 4A, dokładając drugi jest 5A!!
Mamy zatem driver 19mm 5A!
Testy termiczne wkrótce, jest mega gorąco.
Zalałem tranzystor i cewkę fujik'iem i umieściłem w moim custom body. Teraz schnie. W wolnej chwili porobię zdjęcia, jak przyjdą oringi i szybki, wkleję zdjęcia.
Dzięki Wam Panowie serdecznie!
P.S. Konstrukcja obu driverów jest tożsama, zatem nie ma sensu przepłacać. Ten tańszy ma dodatkowo strobo i sos, a w pięciopaku kosztuje zaledwie ~6,5$.
Dokładając równolegle jeden rezystor 0R22 mamy 4A, dokładając drugi jest 5A!!
Mamy zatem driver 19mm 5A!
Testy termiczne wkrótce, jest mega gorąco.
Zalałem tranzystor i cewkę fujik'iem i umieściłem w moim custom body. Teraz schnie. W wolnej chwili porobię zdjęcia, jak przyjdą oringi i szybki, wkleję zdjęcia.
Dzięki Wam Panowie serdecznie!
P.S. Konstrukcja obu driverów jest tożsama, zatem nie ma sensu przepłacać. Ten tańszy ma dodatkowo strobo i sos, a w pięciopaku kosztuje zaledwie ~6,5$.
ZTCP to w nim jest zabezpieczenie przed przegrzaniem - daje tryb na mniejszy także raczej się nie zjara.
Nie wiem czy fujik coś pomoże. Moim zdaniem pasty czy kleje termo-przewodzące dobre są na krótkie dystanse np star-radiator gdzie grubość warstwy to poniżej 0.1mm. Przy grubszych warstwach raczej działają jak izolator i kto wie czy chłodzenie konwekcyjne ( powietrze nagrzewa się od elementu driwera i unosi i oddaje energię ściankom piguły) nie byłoby lepsze.
Może zalać jakąś cieczą i dobrze uszczelnić?
Jeżeli się mylę to z chęcią przeczytam, prawidłowe podejście do tematu .
Nie wiem czy fujik coś pomoże. Moim zdaniem pasty czy kleje termo-przewodzące dobre są na krótkie dystanse np star-radiator gdzie grubość warstwy to poniżej 0.1mm. Przy grubszych warstwach raczej działają jak izolator i kto wie czy chłodzenie konwekcyjne ( powietrze nagrzewa się od elementu driwera i unosi i oddaje energię ściankom piguły) nie byłoby lepsze.
Może zalać jakąś cieczą i dobrze uszczelnić?
Jeżeli się mylę to z chęcią przeczytam, prawidłowe podejście do tematu .
Steff.k,
Tu by trzeba znać teorię konwekcji, a ja w tym biegły nie jestem. Czarny kruk był, ale On już nam niestety nie pomoże.
Mogę Ci powiedzieć empirycznie - driver na low, w diodę 150mA, a body ciepłe. Wniosek - driver dobrze oddaje ciepło przez fujik.
Test na 5A - max 5 minut przy wczorajszej temp. otoczenia 29*C, body gorące.
Pewnie na rowerze będzie dużo lepiej.
Ciekawostka - z Ultrafire 1500 na 3A pomiar luksomierzem daje ~21klux, w mojej lampce na 5A 10klux.
Dlaczego? Ponieważ rozmiar reflektora to tylko 26,5mm.
Tu by trzeba znać teorię konwekcji, a ja w tym biegły nie jestem. Czarny kruk był, ale On już nam niestety nie pomoże.
Mogę Ci powiedzieć empirycznie - driver na low, w diodę 150mA, a body ciepłe. Wniosek - driver dobrze oddaje ciepło przez fujik.
Test na 5A - max 5 minut przy wczorajszej temp. otoczenia 29*C, body gorące.
Pewnie na rowerze będzie dużo lepiej.
Ciekawostka - z Ultrafire 1500 na 3A pomiar luksomierzem daje ~21klux, w mojej lampce na 5A 10klux.
Dlaczego? Ponieważ rozmiar reflektora to tylko 26,5mm.
Ostatnio zmieniony niedziela 13 cze 2010, 13:20 przez bogas, łącznie zmieniany 1 raz.
Pikom,
UF1500 ma OP, ja mam SMO więc spadek "wzmocnienia" reflektora jeszcze bardziej widoczny.
Cóż, coś za coś, by nie robić na rower wielkiego body, poza tym głęboki ref niepotrzebny, 50km/h w lesie nie osiągam, tylko mam widzieć szeroko (ten SMO świeci szeroko), by dojrzeć jak ostatnim razem dzika w lesie.
UF1500 ma OP, ja mam SMO więc spadek "wzmocnienia" reflektora jeszcze bardziej widoczny.
Cóż, coś za coś, by nie robić na rower wielkiego body, poza tym głęboki ref niepotrzebny, 50km/h w lesie nie osiągam, tylko mam widzieć szeroko (ten SMO świeci szeroko), by dojrzeć jak ostatnim razem dzika w lesie.