Ultrafire WF-139

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
oskar
Posty: 425
Rejestracja: sobota 13 lut 2010, 23:49
Lokalizacja: Polska

Ultrafire WF-139

Post autor: oskar »

Dziś przeprowadziłem test mojej nowej ładowarki (łajzowarki).
Zdziwiło mnie to, że po 6 godzinach ładowania jednego ogniwa 18650 dioda wciaż mrugała na czerwono. Dodam, że ogniwo zrobiło się zbyt ciepławe co mnie zaniepokoiło.
Postanowiłem porobić pomiary prądu ładowania wyszło mi że Ultrafire daje w accu 4,99V, czy to normalne napiecie ładowania ? Dodam, że druga ładowarka Mactronicka ma prąd ładowania 4,3V. Po wyjeciu ogniwa i odczekaniu aż ostygło zmierzyłem napiecie , wyszło że ma 4,46V. Czy to wszystko normalne zjawiska?
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

oskar, to niebezpieczne objawy. Czym mierzyłeś? To 4,99V (napięcie) gdy akku jest poza ładowarka to normalne. Pod obciązeniem spada. 4,46V na ogniwe, jesli pomiar jest prawdłowy, to bardzo niedobrze.
Prąd mierzymy w amperach (A) napięcie w woltach (V)
oskar
Posty: 425
Rejestracja: sobota 13 lut 2010, 23:49
Lokalizacja: Polska

Post autor: oskar »

Przy amperach 2000y pokazuje mi (023) pisze teraz o ładowarce.
Napięcie na ogniwie spadło po 3 do 5 minut świecenia na max trybie do 4.07V

[ Dodano: 17 Marzec 2010, 21:15 ]
Oto fotki, dzieki Arek za podpowiedż.
Załączniki
MACTRONIC.JPG
MACTRONIC.JPG (11.96 KiB) Przejrzano 229 razy
ULTRAFIRE.JPG
ULTRAFIRE.JPG (13.47 KiB) Przejrzano 229 razy
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

oskar, tak mierzysz napięcie. Teraz dobrze by było, gdybyś takie ciepłe ogniwo(nie doprowadź do tego by było gorace! Uzywasz niezabezpieczonych?) wyjął i TYLKO na nim zmierzył napięcie, czerwony kabelek do plusa, czarny do minusa. napięcia mierzone w nie obciązonej ładowarce(bez akku) moga miec takie wartości jak zmierzyłeś. I dobrze by było, gdybyś tak wsadził końcówki pomiarowe byś mógł mierzyc napięcie w czasie ładowania. UWAGA. Nie zmieniaj zakresów pomiarowych w mierniku w czasie, gdy jest podłączony do źródła prądu/napięcia bo możesz zrobić pożar ;-)
oskar
Posty: 425
Rejestracja: sobota 13 lut 2010, 23:49
Lokalizacja: Polska

Post autor: oskar »

Mierzyłem na ogniwie jakieś pół godziny póżniej jak troche przestygło, następnym razem zmierze zaraz po wyjęciu jednak troche trzeba na to poczekać bo mam jedno ogniwo zamówiłem 4 ale przyjdą za jakiś tydzień dopiero.
Ogniwo jest zabezpieczone chyba , pochodzi z kompletu latarki Black Eye, mam nadzieje że te czewone Ultrafire będą lepsze ponoć mają 3000mA chociaż w to nie wierze.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

oskar pisze:ponoć mają 3000mA
3000mAh

Pozdrawiam

PS:Podstawy pomiarów
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
oskar
Posty: 425
Rejestracja: sobota 13 lut 2010, 23:49
Lokalizacja: Polska

Post autor: oskar »

Witam panowie,
jednak ładowarka działa chyba prawidłowo dokonałem ponownego ładowania i po 5.20 h sama wyłączyła ładowanie i zapaliła się zielona dioda.
Oto moje szczegółowe pomiary napięć w trakcie procesu ładowania:

Start:
01. 3,50V - po 3 minutach od rozpoczęcia ładowania.
02. 3,58V - 30min
03. 3,69V - 1h
04. 3,74V - 1h30
05. 3,80V - 2h
06. 3,88V - 2h30
07. 3,98V - 3h
08. 4,03V - 3h30
09. 4,10V - 4h
10. 4,16V - 4h30
11. 4,26V - 5h
dalej sie nie doczekałem zapaliła sie zielona dioda.
Po wyjęciu ogniwo miało 4,19V.

Dodam, że jestem pozytywnie zaskoczony latarka miała wieczorem duży power świeciła dużo mocniej niż gdy ogniwo ładowała Mactronic-oska ładowarka. Teraz zasięg mojej Black Eye w mieście ponad 150m świecac na tło 10piętrowych bloków oruni wzdłuż ulicy małomiejskiej. Szacuję że lepsza ładowarka zwiekszyła parametry światła o 15-20%.
Dodatkowo przesmarowałem gwinty smarem silikonowym co chyba zwiększyło przepływ prądu w korpusie.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

oskar pisze: Dodatkowo przesmarowałem gwinty smarem silikonowym co chyba zwiększyło przepływ prądu w korpusie.
Raczej nie, od tego są specjalne smary przewodzące z dodatkiem grafitu, pyłu miedzi lub srebra.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
night_82
Posty: 335
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 20:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: night_82 »

Można wazeliną i tez przewodzi, WD-40 też ale silikonowy nie o czym się przekonałem smarując komutator silnika bo wykazywał duże właściwości dielektryczne i silnik stracił swoją moc
ODPOWIEDZ