4x XP-G

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
jarcyk
Posty: 44
Rejestracja: czwartek 19 lis 2009, 21:43
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarcyk »

Midi lampa super.Co do nacięć to jak chyba wiecie jestem zwolennikiem i chyba troszkę prekursorem frezowania wzdłuż.Uważam ze jesli są już toczenia poprzeczne to ideałem by było nacięcie spiralne ,które w czasie jazdy wymusi przepływ przez radiatory poprzeczne .Dwa ajeszcze lepiej trzy spirale byłyby ideałem no i zadowoliłoby Wszystkich.
Poza tym uważam że fajnie gdy można przeczytac sugestie i rady innych ,bo to rozwija.
Pozdro Jarcyk
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

greg pisze:W płytowych wymiennikach ciepła (cieczowych) płyty są tak wyprofilowane, aby uzyskać możliwie maksymalnie turbulentny przepływ. Wtedy wymiana następuje przy najwyższej skuteczności. W przypadku gazów, nie wiem. Możliwe, Pyra, że masz rację w tym ustępie.
Zasadniczą różnicą jest gęstość i prędkość przepływu...

midi - A spróbuj może dać mały odchylacz strugi w postaci małego skrzydełka lub nawet zakrzywionej rynieniki umieszczonej od spodu, zobaczysz o ile poprawi się skuteczność chłodzenia, bez konieczności dokonywania zmian konstrukcyjnych w latarce, bo wystarczy to zamocować do kierownicy lub uchwytu latarki nawet w odległości kilku cm.
Chodzi mi o coś takiego.
Obrazek

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piotrek K.
Posty: 602
Rejestracja: wtorek 29 lip 2008, 02:49
Lokalizacja: podlasie

Post autor: Piotrek K. »

Bardzo fajny projekt :mrgreen: . Nie podoba mi się tylko zastosowanie zimnych diodek (kiedy w końcu pojawią się neutralne i ciepłe XP-G :roll: ).
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
midi
Posty: 1208
Rejestracja: niedziela 20 sty 2008, 21:04
Lokalizacja: Radom

Post autor: midi »

Piotr aka Cypis - przecież ta lampa ma zasilanie na zewnętrznym aku paku, a sterowanie jej trybami będzie realizowane za pomocą włącznika na kabelku który będzie umieszczony za pomocą obejmy na kierownicy. Zastosowanie wewnętrznego źródła zasilania nie ma tu sensu, czas pracy lampy był by bardzo krótki.
Teraz odnośnie żebrowania, jak lampka będzie złożona i troszkę poświeci wyjdzie wszystko w praniu, w momencie gdyby miała się przegrzewać ( troszkę w to wątpię ) postaram się rozwiązać ten problem, jest na to wiele sposobów tak więc to nie wydaje mi się problemem. Bardziej skupiam się nad skonstruowaniem obejmy na której będzie włącznik do sterowania lampą, w sumie mam już plan więc niedługo coś takiego powstanie.
Nie wiem jak wam koledzy ale mnie taki kształt bardzo się podoba, fotki to jedno a mieć ją przed sobą to całkiem co innego. Ta lampka cieszy moje oko i wolał bym by pozostała w takiej formie. Co do chłodzenia to w tak ponacinanych głowicach rozwiązaniem problemu było by wywiercenia wzdłużnie powiedzmy trzech stożkowych otworów, patrząc na wprost diod. Wtedy powstanie coś na kształt lejków które to wymuszą przepływ powietrza w poprzek żebrowania ;) .
Pozdrawiam.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

midi pisze:Co do chłodzenia to w tak ponacinanych głowicach rozwiązaniem problemu było by wywiercenia wzdłużnie powiedzmy trzech stożkowych otworów, patrząc na wprost diod. Wtedy powstanie coś na kształt lejków które to wymuszą przepływ powietrza w poprzek żebrowania ;) .
Pozdrawiam.
To jest bardzo dobry pomysł.
Mnie też się lampka bardzo podoba :)

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
romanroman
Posty: 67
Rejestracja: piątek 26 lut 2010, 10:00
Lokalizacja: warszawa

Post autor: romanroman »

bardzo fajna latarka. opływ strug co prawda jej nie chłodzi a w zasadzie im szybciej jedziemy to chłodzi mniej, ale być może projekt jest policzony i bedzie ok.

[ Dodano: 4 Marzec 2010, 10:33 ]
pionowa płaszczyzna soczewki odsunie strugi i strefę rororów. niestety
Załączniki
opływ strug 1.jpg
opływ strug 1.jpg (41.68 KiB) Przejrzano 3943 razy
Awatar użytkownika
midi
Posty: 1208
Rejestracja: niedziela 20 sty 2008, 21:04
Lokalizacja: Radom

Post autor: midi »

No nic , nie ma co gdybać, trzeba złożyć i się przejechać :wink: .
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Piotr aka Cypis
Posty: 17
Rejestracja: środa 03 mar 2010, 12:02
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Piotr aka Cypis »

midi pisze:Piotr aka Cypis - przecież ta lampa ma zasilanie na zewnętrznym aku paku, a sterowanie jej trybami będzie realizowane za pomocą włącznika na kabelku który będzie umieszczony za pomocą obejmy na kierownicy. Zastosowanie wewnętrznego źródła zasilania nie ma tu sensu, czas pracy lampy był by bardzo krótki.
Nie miałem odniesienia do wielkości - teraz dopiero porównałem z uchwytem...
Skoro tak - to pozostaje mi napisać: śliczności ;-) z wielką przyjemnością zamontowałbym taką (kształt - moc jest tu relatywnie mniej ważna) na swojej kierownicy.
Awatar użytkownika
midi
Posty: 1208
Rejestracja: niedziela 20 sty 2008, 21:04
Lokalizacja: Radom

Post autor: midi »

Kilka fotek jak wygląda moduł na którym będą osadzone diody, tak oto ja do tego podchodzę i tak staram się zapewnić dobre warunki pracy tym czterem diodką :wink: . Jak już wlutuję ledy pokażę jak to wszystko siedzi razem.
Pozdrawiam.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
midi
Posty: 1208
Rejestracja: niedziela 20 sty 2008, 21:04
Lokalizacja: Radom

Post autor: midi »

Witam, z racji tego że moduł już zlutowany a na pokładzie 4xR5 o fajniej barwie zrobiłem pierwsze testy, oto co zobaczyłem.
0,3A
Obrazek
0,7A
Obrazek
1A
Obrazek
1,2A
Obrazek
1,5A :o
Obrazek
To co zobaczyłem przy 1,5A zrobiło na mnie wrażenie, rozkład światła z kolimatora jest jak do tej pory najlepszy jaki widziałem, myślę iż taką ilością światła nie powstydził by się żaden samochód :) . Jak bym zobaczył kogoś z taką lampką na rowerze i taki człowiek zastanawiał by się nad zamontowaniem czegoś mocniejszego, był bym nieźle zdziwiony :mrgreen: . Bardzo podoba mi się to iż lampka będzie utrzymywała stałą jasność do końca rozładowania aku co pozwala na komfortową jadę a możliwość dobrania odpowiedniej pojemności zasilania ustala czas pracy. Z szybkich pomiarów przy prądzie 1,5A driver pracuje ze sprawnością około 82% co według mnie jest co najmniej dobrym wynikiem a jego dodatkowe funkcje jak kontrola stanu rozładowania aku i kontrola temp. pracy ledów dopełnia całość.
Jak całość zostanie ostatecznie złożona dam znać, wykonałem też już mocowanie do włącznika sterującego driverem, tak więc niebawem finisz.
Pozdrawiam.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
arthx
Posty: 52
Rejestracja: piątek 15 sty 2010, 19:03
Lokalizacja: Plock

Post autor: arthx »

ja pierdut ale slonce w dzien! - super Ci sie udalo to swiatelko !!!
Awatar użytkownika
Pikom
Site Admin
Posty: 2912
Rejestracja: sobota 27 wrz 2008, 20:31
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Pikom »

No robi to wrażenie, robi... Sam nie wiem do czego by sie dało porównać przy takich rozmiarach... jakos nic konkurencyjnego nie przychodzi mi na myśl, przynajmniej z rzeczy dostepnych ;)

Gratki midi, jak zwykle :)
Pozdr.
Pikom
Awatar użytkownika
EdiM
Posty: 307
Rejestracja: czwartek 17 sty 2008, 07:35
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: EdiM »

Dodam jeszcze, że robiliśmy prosty test z kierunkiem przepływu powietrza i ogólnie nie ma znaczącej różnicy, czy lampka jest przodem, czy bokiem do kierunku przepływającego powietrza. Tak więc porównywanie tego do obiektów większej skali wydaje się nie na miejscu.

Oceniliśmy też wzrost temperatury struktur i dane są bardzo zachęcające. Nie chcę jednak teraz podawać szczegółów, bo metoda była uproszczona i nie jestem w stanie oszacować niepewności pomiaru.
Pozdrawiam
--
EdiM
Zapraszam do sklepu http://sklep.ledim.pl/
Zapytaj jak zdobyć dodatkowy rabat 15-20%
czarny_kruk

Post autor: czarny_kruk »

midi, piekny modulik pod diody :-)
Ze wzgledu na uzyta do zasilania ogromna moc (3,4V*1,5A*4/0,82=24,9W!) kazda soczewka raczej musi dac duza ilosc swiatla, niekoniecznie przy duzej wydajnosci calego ukladu -- w tym przypadku ponizej 50lm/W. :cry:

Mam "troche" soczewek do roznych diod i doswiadczen z nimi i zwrocilbym uwage na pewne drobiazgi w tym przypadku.
Khatod (producent uzytej przez Ciebie optyki) niezaleca stosowania tej soczewki z diodami XP-G z dwoch powodow:
1. maja one slaba sprawnosc z tymi diodami, gdyz nie sa to soczewki dedykowane do tej diody.
2. soczewka diody XP-G nagrzewa sie przy pradzie >1A do ponad 200*C, uzyta soczewka Khatoda wykonana jest z poliweglanu, ktory od Khatoda realnie pracuje w maksymalnej temperaturze 80-90*C.


Zamieszczam w zalaczniku fotki porownawcze z tej optyki - z diodami zalecanymi XP-E R2 i odradzanymi (znacznie jasniejszymi) XP-G R5.
Jak widac od razu - uzycie jasniejszych diod XP-G ZNACZACO GORSZE rezultaty z ta soczewka. Chyba sie ze mna zgodzicie?

Prosze nie odbieraj tego posta jako zlosliwosc tylko jako zachete do dyskusji i pokazania pewnych spraw, na ktore wiekszosc osob niemajacych za wiele wspolnego z oswietleniem nie zwraca uwagi.

Khatod XP-G R5 @ 1A
Obrazek

Khatod XP-E R2 @ 1A
Obrazek
Awatar użytkownika
midi
Posty: 1208
Rejestracja: niedziela 20 sty 2008, 21:04
Lokalizacja: Radom

Post autor: midi »

Co do nagrzewania się soczewek to nie wątpię, ale jako iż lubię się przekonać na własne oczy to pomorduję troszkę lampkę i dokonam przeglądu jej części :wink: . Co do mocy lampki to przy 1,5A ze wstępnych obliczeń wyszło 22W mocy pobieranej a 18W idące w diody, dokładne pomiary przedstawię później :wink: ale fakt to naprawdę ogrom światła :mrgreen: . Ze względu na to iż lampa dysponuje bardzo dużą mocą światła i jak na moje oko ślicznym jego rozkładem pozwoli na szybką jazdę w terenie, stosując 6 ogniw 18650 powinno pozwolić to na ponad 2h jazdy z maksymalną mocą jednakże lampa ma przecież inne tryby przy których czas pracy naprawdę pozwoli pojeździć nawet przez całą noc a ilość światła i tak będzie duża :) . Sprawność układu przy 1,5A dochodzi do ponad 80% i jest to dla mnie niezły wynik z uwagi na to iż jest to układ step-up. Poczekajmy, złoże ją w całość, pojeżdżę po okolicy i wszystko wyjdzie w praniu, jak ma się kolimator stopić to stanie się to po kilkunastu minutach świecenia gdyż lampka w temp. pokojowej stabilizuje swoja temperaturę po około 5-6min i utrzymuje ją na poziomie 65 stopni tak więc na soczewkach przypuszczam iż też jest już maksymalna. Wczoraj lampa w max mocy świeciła ponad 30min i jak na razie nic soczewce się nie stało, jej kolor i kształt jest bez zmian ( może to jednak wpływ tego że diody siedzą na miedzi a nie na MCPCB powoduje iż temp. soczewek diod jest niższa a może jednak soczewka jest bardziej wytrzymała niż to podaje producent )
Nie będę gdybał, jak przetestuję napiszę co i jak się sprawuje, zwracam też uwagę iż powyższe testy przeprowadzone były w temp. pokojowej a jak większość wie podczas ruch będzie tylko lepiej :cool: .
Pozdrawiam serdecznie.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
ODPOWIEDZ