MYstery charger klon B6 ....co to warte?
Ze wzgledu na panujace mrozy, moj Mystery Charger podladowal dzisiaj akumulator w samochodzie. Wyswietlacz to mial takie opoznienie ze ledwo co bylo na nim widac.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Ja swoje dorabiałem i ustawiłem rezystory pod 12V. Po skręceniu zapomniałem, że czasem ją zasilam z 17-stu.
Hałas okropny.
Przy okazji, bo mnie to nurtuje od dłuższego czasu. Do jakiego napięcia ładujecie swoje np. 18650?
Mystery podaje, że 4,1 jest dla Li-Ion, a 4,2 dla Li-Pol. Mam trochę ogniw 17670 z baterii laptopów (Sony) i nie wiem jak je traktować. To znaczy wiem, ładuję dla świętego spokoju do 4,1.
A może mogę wszystkie moje Sony, Ultrafire, Trustfire ładować do 4,2?
Hałas okropny.
Przy okazji, bo mnie to nurtuje od dłuższego czasu. Do jakiego napięcia ładujecie swoje np. 18650?
Mystery podaje, że 4,1 jest dla Li-Ion, a 4,2 dla Li-Pol. Mam trochę ogniw 17670 z baterii laptopów (Sony) i nie wiem jak je traktować. To znaczy wiem, ładuję dla świętego spokoju do 4,1.
A może mogę wszystkie moje Sony, Ultrafire, Trustfire ładować do 4,2?
Ja zarówno li-ion jak i li-pol ładuję do 4,20V, i jakoś nigdy żadnego grzania się itp nie zaobserwowałem. Podobno są li-ion, których napięcie maks. wynosi 4,1V, ale nie mam pojęcia jakich to dotyczy firm.
Midi custom @ XM-L :: RC-G2 @ 15880 1/2/3 AA :: UF C3 @własny driver :: Tank007 E06 :: UF A10 :: UF C1 :: Solarforce Skyline 2 @ 4xAMC :: Skyline 1 :: XTAR A01
To napięcie zależy od tego z czego jest zrobiona anoda.
Link do budowy podał kiedyś Bocian w dziale Baza Wiedzy:
Link
Ale jak to sprawdzić w konkretnym ogniwie to nie wiem.
Link do budowy podał kiedyś Bocian w dziale Baza Wiedzy:
Link
Ale jak to sprawdzić w konkretnym ogniwie to nie wiem.
Wracam do tematu wymiany rezystorów na precyzyjne 0,1%. Pisałem wcześniej o zakupach grupowych, jednak wyszło na to, że za komplet rezystorów w sklepie internetowym trzebaby zapłacić ponad połowę ceny ładowarki. Sprawdziłem jednak jeszcze jedną opcję. Na tym forum, niejaki bennetje na opłatą 10 euro wysyła listownie swój "upgrade kit", czyli komplet rezystorów 0,1% wraz ze stosowną instrukcją. Zaryzykowałem i zakupiłem w zeszłym tygodniu ten kit. Dziś przyszła koperta z Holandii. Nie czekając długo, wieczorem dokonałem wylutu starych i montażu nowych rezystorków. Rezultat?
Jest dobrze. Miałem rozjazd odczytu napięcia przy 4V wynoszący ponad 200mV in minus w porównaniu do dobrego miernika (czyli ładowarka przeładowywała ogniwa aż o 0,2V), nawet po korekcie z ukrytego menu. Obecnie, po wymianie rezystorów, różnica względem miernika wymosi niecałe 15mV przy jednym ogniwie, czyli jest to skok o rząd wiekości. W praktyce różnica pomijalna.
Jeżeli ktoś z Was ma duże rozjazdy, polecam wymianę. Lepiej zainwestować te 10 euro, niż skasować lub znacznie skrócić żywotność kilku (nastu?) ogniw za kilkadziesiąt dolarów.
Jest dobrze. Miałem rozjazd odczytu napięcia przy 4V wynoszący ponad 200mV in minus w porównaniu do dobrego miernika (czyli ładowarka przeładowywała ogniwa aż o 0,2V), nawet po korekcie z ukrytego menu. Obecnie, po wymianie rezystorów, różnica względem miernika wymosi niecałe 15mV przy jednym ogniwie, czyli jest to skok o rząd wiekości. W praktyce różnica pomijalna.
Jeżeli ktoś z Was ma duże rozjazdy, polecam wymianę. Lepiej zainwestować te 10 euro, niż skasować lub znacznie skrócić żywotność kilku (nastu?) ogniw za kilkadziesiąt dolarów.