Modowane latarki z allegro

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Awatar użytkownika
Sid Gotama
Posty: 148
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 15:22
Lokalizacja: podkarpacie

Modowane latarki z allegro

Post autor: Sid Gotama »

Ponieważ jest to mój pierwszy post na tym forum witam Wszystkich bardzo serdecznie.

Zanim zdecydowałem się napisać skorzystałem z wyszukiwarki ale niestety obraz się jeszcze bardziej zaciemnił :-)
A teraz do rzeczy:
W tym roku zakupiłem mojego pierwszego niegórala, na oświetlenie wybrałem kelly'a WH01.
Wybór padł ta tą lampkę ponieważ nie wierzyłem że oświetlenie diodowe jest w stanie oświetlić mi drogę. Wstyd się przyznać ale o czymś takim jak mocne diody świecące nie wiedziałem.

Rowerem jeździłem w dłuższe trasy 100-150km i niekiedy musiałem wracać po zmroku, kelly's dawał radę jak obok były jakieś dodatkowe źródła światła (latarnie, domy, inne pojazdy) ale jak droga nieoświetlona i w lesie to było ciężko.

Nadszedł wiec czas na przyjrzenie się bliżej oświetleniu diodowemu. Niestety okazuje się że mocne firmówki są drogie a nawet bardzo drogie. Przeglądając allegro natrafiłem na takie oto oferty (w pierwszej ofercie sprzedający wspomina o tym forum i dzięki tej informacji tu trafiłem):

http://www.allegro.pl/item841933064_lat ... _wawa.html

znalazłem jeszcze:
http://www.allegro.pl/item837142975_lat ... _nowa.html
i
http://www.allegro.pl/item838153785_lat ... super.html

Są to jak widać lampy modowane, cena do przyjęcia ale mam pewne wątpliwości. Światło jest co prawda silne ale czy nie jest zbyt punktowe?
Widzę że niektórzy rowerzyści używają dwóch lamp jednej silnej punktowej i drugiej o szerokim kącie.

Poradźcie mi czy te lampki z linków powyżej są warte swojej ceny?
Jaką drugą lampkę dokupić (szeroki kąt) bym czuł się bezpiecznie i widział gdzie jadę :-)
Zależy mi na długim czasie świecenia i mocnym świetle ale widzę że na więcej niż 3-4 godziny nie ma co liczyć.

Jeszcze jedno pytanie ale to już raczej z czystej ciekawości. Na aukcjach lampek diodowych są podawane parametry np.25 lux lub 270lm. Niestety tych parametrów się nie podaje w odniesieniu do lampek żarówkowych a ja chciałbym mieć jakiś punkt odniesienia.
Ile luxów czy lumenów ma zwykła lampka żarówkowa np. taka jak moja z żarówką 4,8V 0,5A

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony wtorek 08 gru 2009, 13:46 przez Sid Gotama, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
spireneusz
Posty: 30
Rejestracja: poniedziałek 22 cze 2009, 08:17
Lokalizacja: z Marsa

Post autor: spireneusz »

Masz tu pierwszą z brzegu żartówkę firmy Osram:
http://catalogx.myosram.com/zb2b/b2b/st ... serminor=4
o podobnych parametrach (4V 0,5A). Jak widać pobiera toto 2W energii i ma to 34lm, czyli wychodzi oszałamiające 17lm/W. W latarce na power ledzie to musiałbyś coś nieźle namieszać aby otrzymać taki rezultat. Typowo możesz przyjąć że porządna dioda LED da Ci jakies 120 lm/W czyli porównując do zwykłej żaróweczki da Ci jakieś 6-7 razy więcej światła.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witamy Cię.

Latarka z pierwszego linka ma właśnie optykę do "szerokiego planu" zwróć uwagę na ślad na ścianie gruba jasna krecha ;)
C2 to dobra i sprawdzona konstrukcja, przemawia też za nią zasilanie z LiIon 18650, które jest bardziej wydajne niż 3 x AAA, jedynym minusem będzie zakup ładowarki.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
Sid Gotama
Posty: 148
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 15:22
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Sid Gotama »

>spireneusz
Dzięki wielkie. Czyli faktycznie przepaść.

>Pyra

Właśnie to zdjęcie mnie zaintrygowało. Okrągła latarka i taki dziwny ślad światła. Sprzedający napisał że zastosował optykę Ledil, Soczewka Rocket-O 3x20. Szukam właśnie informacji na ten temat może to mi coś wyjaśni.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Oznaczenie 3 x 20 odnosi się do właściwości skupiających i oznacza, że w jednej płaszczyźnie jest 3° natomiast w drugiej 20°, co właśnie daje nam taki szeroki acz niski promień światła.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
Aresius
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek 12 sty 2009, 01:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Aresius »

Witaj Sid Gotama, pierwszy link jest to moja aukcja - w razie jakichkolwiek pytań wal na PW.

Co do optyki jest dokładnie jak napisał Pyra.
Testowałem reflektor, soczewki 13°, 3x20 i właśnie ta ostatnia opcja najbardziej mi przypadła do gustu (nie oślepia tak kierowców i innych rowerzystów). Zresztą dorzucam też ledila 13°.
mkorbel
Posty: 208
Rejestracja: czwartek 19 lis 2009, 18:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: mkorbel »

Ładowarka do LiIon 18650 nie jest dużym problemem, warto mieć także dwa takie.
Niedawno kupiłem Bocialarke 2.5
http://www.allegro.pl/item807729082_807729082.html
Było trochę drożej, ale chciałem mieć gotowy zestaw bez czekania.

Jeżeli masz trochę czasu to kup ten pierwszy model, oraz dokup ładowarkę i LiIon 18650,
szkoda, że protected bo widziałem na unprotected po 9zł na allegro.
Piotrek K.
Posty: 602
Rejestracja: wtorek 29 lip 2008, 02:49
Lokalizacja: podlasie

Post autor: Piotrek K. »

Aresius pisze:soczewki 13°, 3x20
Kąty 13° i 3°x20° są to kąty połówkowe, całkowite kąty dla tych soczewek to 26° i 6°x40°

Driver 15880 ma dużą wadę podczas stosowania go do lampki rowerowej.
Wymaga on stosowania zabezpieczonych aku a elektronika w nich wbudowana chroniąc akumulator przed nadmiernym rozładowaniem odcina dopływ prądu i latarka nagle gaśnie - jest to bardzo niebezpieczna sytuacja podczas jazdy :sad: .
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Sid Gotama
Posty: 148
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 15:22
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Sid Gotama »

Witam.

Czytając mój pierwszy post można odnieść wrażenie że lampka jest mi już potrzebna. Mój błąd, dla moich kolan sezon 2009 się skończył.
Lampki będę potrzebował na sezon 2010 na dzień dzisiejszy zbieram informację "co mi jest potrzebne" oczywiście nie oznacza to że nie kupię nic wcześniej.
Chyba znowu namieszałem:-)

>Aresius
Dzięki za info. Jak napisałem wyżej nie jest to zakup "na już" ale będę pamiętał.
Piotrek K. poruszył ciekawy aspekt "Driver 15880 ma dużą wadę podczas stosowania go do lampki rowerowej. "
Przyznam że lekko mnie to zaniepokoiło.

Sprawa zaczyna się nieco klarować i jeżeli nie znajdę gotowca spełniającego moje wymogi będę szukał osoby która mi taką lampkę zrobi. Więc chyba dobrze trafiłem.

Co bym chciał:

- Optyka coś w rodzaju tej którą zastosował Arasius
- Driver musi być pewny (odcięcie zasilania jest niedopuszczalne)
Musi dawać jakiś sygnał wyładowania baterii np. zmniejszenie jasności świecenia (dodatkowa dioda sygnalizująca rozładowanie mile
widziana)
- Zasilanie najlepiej baterie/akumulatory AA
lampka była by stosowana tylko do roweru więc nie musi dobrze leżeć w dłoni.
- Światło im go więcej tym lepiej. Dodatkowo ze trzy tryby świecenia i jestem w niebie.

Czy coś takiego jest do zdobycia w rozsądnej cenie?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Aresius
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek 12 sty 2009, 01:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Aresius »

Sid Gotama pisze:Witam.

>Aresius
Dzięki za info. Jak napisałem wyżej nie jest to zakup "na już" ale będę pamiętał.
Piotrek K. poruszył ciekawy aspekt "Driver 15880 ma dużą wadę podczas stosowania go do lampki rowerowej. "
Przyznam że lekko mnie to zaniepokoiło.
Jeszcze a propo tego drivera - nie mam doświadczenia z liniowymi driverami, ale kupując 15880 kierowałem się tym, że pojedyńcza dioda XR-E to wcale nie jest jakiś "mocarz" i nie chciałbym, żeby w miarę zużycia akku lampka świeciła coraz słabiej ( w końcu i tak wyszło na to, że XR-E to za mało i potrzeba tu MC-E :) ).
Do tego zawsze jeżdżę z jednodiodową lampką za 10zł (fi 2cm - w mieście robi za migacz, w lesie chroni przed wywinięciem orła gdy padnie akumulator).
Piotrek K.
Posty: 602
Rejestracja: wtorek 29 lip 2008, 02:49
Lokalizacja: podlasie

Post autor: Piotrek K. »

Sid Gotama pisze:- Driver musi być pewny (odcięcie zasilania jest niedopuszczalne)
Musi dawać jakiś sygnał wyładowania baterii np. zmniejszenie jasności świecenia (dodatkowa dioda sygnalizująca rozładowanie mile widziana)
Żeby nie było nagłego odcięcia masz parę możliwości:
-driver oparty o np. AMC7135 - jasność bedzie spadać po spadku napięcia na akumulatorze (jak wcześnie dioda zacznie zmniejszać jasność zależy od Vf (napięcie przewodzenia) diody)
-miernik sygnalizujący kończącą się energię w aku (wtedy 15880 może być)
-driver z latarki L-Mini II lub podobny z kontrolą akumulatora (zmnienia jasność na mniejszą gdy napięcie zasilające spadnie do pewnego poziomu)
I na pewno jeszcze jakieś inne :wink:
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

driver z pomiarem napięcia;
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=2585
i mozna zrobic wersję pod MC-E. Pytać Bociana lub mnie ;-)
Awatar użytkownika
Sid Gotama
Posty: 148
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 15:22
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Sid Gotama »

>Piotrek K.

L-Mini II bardzo fajan latareczka. Nie wiem czy można ją gdzieś kupić.

>Calineczka

Wcześniej mkorbel podał link do aukcji http://www.allegro.pl/item807729082_807729082.html
Jest tam chyba zamontowany podobny driver. Niestety nie dojrzałem do takiej ceny.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ