Silva LX II
Silva LX II
Witam wszystkich,
to mój pierwszy post na forum. Od razu przyznaję, że w temacie konstrukcji i modowania lamp jestem kompletnym laikiem. Niedawno padła mi stara lampa rowerowa cataya i postanowiłem kupić gotową, uniwersalną, mocną czołówkę z możliwością mocowania na kierownicy.
Chciałem wydać do 300 a wyszło 499 zł . Kupiłem Silvę LX 2 i wydaje mi się, że zrobiłem gruby błąd. Kierowałem się tym, że LX 2 ma diodę 5W, co jak sądziłem przekłada się prosto na jasność i zasięg lampy. (Za to nie ma mocowania na kierownicę)
Jednak po przejrzeniu wątków na Forum, mam wrażenie, że kupiłem model z diodą poprzedniej generacji, zasilany z małych akumulatorków 2.0 Ah (zamiast 4.5 Ah, które były w modelu LX 1)
Lampę kupiłem przez internet w polskim sklepie turystycznym i mogę ją w ciągu 10 dni zwrócić.
I teraz mam pytanie do ekspertów. Chciałbym jak najmocniejszą lampę (może rowerową, ale z możliwością zamocowania na głowie) do 500 zł, z dużym akumulatorem. Czy są konstrukcje dużo wydajniesze? Jeśli tak to jakie?
Czy może kupiona Silva jest jednak całkiem dobra i powinienem tylko kupić duży zestaw akumulatorów?
Sorry za długość posta mam nadzieję, że ktoś pomoże
to mój pierwszy post na forum. Od razu przyznaję, że w temacie konstrukcji i modowania lamp jestem kompletnym laikiem. Niedawno padła mi stara lampa rowerowa cataya i postanowiłem kupić gotową, uniwersalną, mocną czołówkę z możliwością mocowania na kierownicy.
Chciałem wydać do 300 a wyszło 499 zł . Kupiłem Silvę LX 2 i wydaje mi się, że zrobiłem gruby błąd. Kierowałem się tym, że LX 2 ma diodę 5W, co jak sądziłem przekłada się prosto na jasność i zasięg lampy. (Za to nie ma mocowania na kierownicę)
Jednak po przejrzeniu wątków na Forum, mam wrażenie, że kupiłem model z diodą poprzedniej generacji, zasilany z małych akumulatorków 2.0 Ah (zamiast 4.5 Ah, które były w modelu LX 1)
Lampę kupiłem przez internet w polskim sklepie turystycznym i mogę ją w ciągu 10 dni zwrócić.
I teraz mam pytanie do ekspertów. Chciałbym jak najmocniejszą lampę (może rowerową, ale z możliwością zamocowania na głowie) do 500 zł, z dużym akumulatorem. Czy są konstrukcje dużo wydajniesze? Jeśli tak to jakie?
Czy może kupiona Silva jest jednak całkiem dobra i powinienem tylko kupić duży zestaw akumulatorów?
Sorry za długość posta mam nadzieję, że ktoś pomoże
wojtek, LX2 jest oparta o ledy Luxeon K2 TFFC - dla 5W w leda co jest jak najbardziej realne dla Silvy daje to jakieś 260 lumenów
Płacisz za markę, dobre chłodzenie, gwarancje, etc... Specjalnie więcej się z tej lampki nie wyciśnie o ile nie zastosować ledów Cree XP-G. Tak SSC U2 jak i Cree XR-E Q5 dadzą przy tej mocy 20-30 lumenów więcej co będzie prawie niewidoczne.
Płacisz za markę, dobre chłodzenie, gwarancje, etc... Specjalnie więcej się z tej lampki nie wyciśnie o ile nie zastosować ledów Cree XP-G. Tak SSC U2 jak i Cree XR-E Q5 dadzą przy tej mocy 20-30 lumenów więcej co będzie prawie niewidoczne.
Ostatnio zmieniony niedziela 29 lis 2009, 12:51 przez Dominik, łącznie zmieniany 1 raz.
Dominik dzięki za szybką odpowiedź
To lampę zostawiam ale zostaje problem ze zbyt małym akumulatorem . Podane przez producenta 4 godziny świecenia w najjaśniejszym trybie to dla mnie za mało, bo wszędzie poruszam się rowerem i potrzebuję zapasu światła. Firmowy akumulator Silvy 4.5 Ah 6V
kosztuje 320 zł ale wydaje mi się, że można taki zrobić samemu znacznie taniej. Nie wiem tylko jak ze złączką, czy gdzieś można takie kupić?
A może polecacie jakieś inne zasilanie, bardziej wydajne i wytrzymalsze na zimno?
To lampę zostawiam ale zostaje problem ze zbyt małym akumulatorem . Podane przez producenta 4 godziny świecenia w najjaśniejszym trybie to dla mnie za mało, bo wszędzie poruszam się rowerem i potrzebuję zapasu światła. Firmowy akumulator Silvy 4.5 Ah 6V
kosztuje 320 zł ale wydaje mi się, że można taki zrobić samemu znacznie taniej. Nie wiem tylko jak ze złączką, czy gdzieś można takie kupić?
A może polecacie jakieś inne zasilanie, bardziej wydajne i wytrzymalsze na zimno?
wojtek, możesz sobie zrobić pakiet Li-Ion 7,2V - korespondowałem w tej sprawie z Silvą kiedyś, powinno działać bez problemu.
Tu masz realnie pakiet Li-Ion 6,6Ah 7,2V :
http://www.allegro.pl/item830793106_can ... oclaw.html
I ładowarkę :
http://www.allegro.pl/item830954195_lad ... 10_fv.html
Trzeba tylko kabelki dorobić
Tu masz realnie pakiet Li-Ion 6,6Ah 7,2V :
http://www.allegro.pl/item830793106_can ... oclaw.html
I ładowarkę :
http://www.allegro.pl/item830954195_lad ... 10_fv.html
Trzeba tylko kabelki dorobić
użytkownik zbanowany za niekoleżeńskie zachowanie (m.in. wykasowanie wartościowych treści ze swoich postów)
Fajny pomysł, a co do kabelków pochwalę się, że znalazłem złączki do baterii silvy. To są standardowe 2pinowe złączki firmy Molex. Do kupienia za ok. 2 euro w dobrych sklepach turystycznych (np. na Słowacji ale już nie w Polsce). Jak bym znalazł taki model w polskim katalogu Molexa byłoby za grosze w kraju, ale i tak nie jest drogo:) Na razie zadebiutuję z lutownicą modując baterię, ale na tym się na pewno nie skończy Dzięki za pomoc
-
- Posty: 330
- Rejestracja: środa 14 maja 2008, 14:21
- Lokalizacja: W-wa