Latarki służbowe polskiej Policji
-
- Posty: 175
- Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 19:31
- Lokalizacja: Wrocław
Dzisiaj wieczorem postaram się wrzucić coś nowego.
Będzie trochę większe od wcześniejszych indywidualnych latarek, które pokazałem
[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 11:14 pm ]
CZĘŚĆ V
Witam.
W dniu dzisiejszym przedstawiam coś większego niż dotychczas.
Wcześniej prezentowałem latarki będące na wyposażeniu indywidualnym każdego policjanta, dziś będzie to, że tak powiem, broń zespołowa.
REFLEKTOR ŁADOWALNY MacTronic® MT 701 HL
Producent- MacTronic Mocek i s-ka s.j. ul. Metalowców 25a, 54-156 Wrocław
Zastosowana żarówka: halogen G4 6V/6W ( czas świecenia 4 h), super jasne białe światło LED 6xLED ( czas świecenia 20 h)
Zasilanie: bezobsługowy akumulator kwasowo-ołowiany 6V/4Ah
Data produkcji: ?
( w/w dane są danymi producenta )
W komplecie znajdowała się sama latarka, ładowarka na 230 V, ładowarka samochodowa na 12V, pas nośny.
Obudowa latarki wykonana z czarnego tworzywa sztucznego z uchwytem u góry do przenoszenia. W uchwycie dwa wyłączniki. Pierwszy służący do włączania żarówki halogenowej i 6 diod LED w sekwencji: wyłączone-włączony halogen-wyłączone-włączone diody-wyłączone. Drugi wyłącznik do obsługi czerwonego światła ostrzegawczego z tyłu latarki. Ponadto w uchwycie znajdują się oczka do pasa nośnego.
Reflektor o średnicy około 10 cm wykonany z tworzywa sztucznego. Wokół halogenowej żarówki umieszczono 6 diod LED o średnicy około 1 cm.
Z tyłu obudowy czerwone, a tak naprawdę pomarańczowe, szkiełko z pulsującym światłem awaryjnym, które ma siłę również jak z tyłka ........ no wiecie
Z uwagi na Swoje rozmiary i masę na ogół przewożona w radiowozie celem poświecenia w nocy na większe odległości, ciemne podwórka, park itp.
Na początku sprawdzała się nawet bardzo dobrze ( jak na posiadany wtedy sprzęt służbowy), szczególnie halogen. Używany był praktycznie każdej nocy, do momentu gdy ...................., no właśnie, do momentu gdy spalił się halogen. Od tej pory na ogół leży w szafie. Kupienie nowej żarówki jest zbyt trudne logistycznie.
Pas nośny jak widać na zdjęciach nawet nie rozpakowany-brak jakiejkolwiek funkcjonalności w naszej służbie. Szybka reflektora wykonana z tworzywa sztucznego szybko uległa porysowaniu i zmatowieniu-efekty podróżowania w samochodzie.
Co do podawanego czasu świecenia trudno określić czy są one rzeczywiste, nigdy nie było potrzeby tak długo świecić. No chyba, że za własne pieniądze wyręczę państwo kupię żarówkę, zamontuje i zbadam czasy świecenia.
No i kilka fotek poglądowych
Będzie trochę większe od wcześniejszych indywidualnych latarek, które pokazałem
[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 11:14 pm ]
CZĘŚĆ V
Witam.
W dniu dzisiejszym przedstawiam coś większego niż dotychczas.
Wcześniej prezentowałem latarki będące na wyposażeniu indywidualnym każdego policjanta, dziś będzie to, że tak powiem, broń zespołowa.
REFLEKTOR ŁADOWALNY MacTronic® MT 701 HL
Producent- MacTronic Mocek i s-ka s.j. ul. Metalowców 25a, 54-156 Wrocław
Zastosowana żarówka: halogen G4 6V/6W ( czas świecenia 4 h), super jasne białe światło LED 6xLED ( czas świecenia 20 h)
Zasilanie: bezobsługowy akumulator kwasowo-ołowiany 6V/4Ah
Data produkcji: ?
( w/w dane są danymi producenta )
W komplecie znajdowała się sama latarka, ładowarka na 230 V, ładowarka samochodowa na 12V, pas nośny.
Obudowa latarki wykonana z czarnego tworzywa sztucznego z uchwytem u góry do przenoszenia. W uchwycie dwa wyłączniki. Pierwszy służący do włączania żarówki halogenowej i 6 diod LED w sekwencji: wyłączone-włączony halogen-wyłączone-włączone diody-wyłączone. Drugi wyłącznik do obsługi czerwonego światła ostrzegawczego z tyłu latarki. Ponadto w uchwycie znajdują się oczka do pasa nośnego.
Reflektor o średnicy około 10 cm wykonany z tworzywa sztucznego. Wokół halogenowej żarówki umieszczono 6 diod LED o średnicy około 1 cm.
Z tyłu obudowy czerwone, a tak naprawdę pomarańczowe, szkiełko z pulsującym światłem awaryjnym, które ma siłę również jak z tyłka ........ no wiecie
Z uwagi na Swoje rozmiary i masę na ogół przewożona w radiowozie celem poświecenia w nocy na większe odległości, ciemne podwórka, park itp.
Na początku sprawdzała się nawet bardzo dobrze ( jak na posiadany wtedy sprzęt służbowy), szczególnie halogen. Używany był praktycznie każdej nocy, do momentu gdy ...................., no właśnie, do momentu gdy spalił się halogen. Od tej pory na ogół leży w szafie. Kupienie nowej żarówki jest zbyt trudne logistycznie.
Pas nośny jak widać na zdjęciach nawet nie rozpakowany-brak jakiejkolwiek funkcjonalności w naszej służbie. Szybka reflektora wykonana z tworzywa sztucznego szybko uległa porysowaniu i zmatowieniu-efekty podróżowania w samochodzie.
Co do podawanego czasu świecenia trudno określić czy są one rzeczywiste, nigdy nie było potrzeby tak długo świecić. No chyba, że za własne pieniądze wyręczę państwo kupię żarówkę, zamontuje i zbadam czasy świecenia.
No i kilka fotek poglądowych
- Załączniki
-
- Akcesoria.JPG (248.75 KiB) Przejrzano 1208 razy
-
- przód.JPG (252.37 KiB) Przejrzano 1208 razy
-
- bok.JPG (234.75 KiB) Przejrzano 1208 razy
-
- tył.JPG (223.2 KiB) Przejrzano 1208 razy
Nie tak dawno rozmawiałem ze znajomą policjantką na temat latarek, które posiadają, ale do pokazu jakoś nie doszło. Chyba nie żałuję. Jestem przekonany, że ten 6V 6W halogen daje mniej światła, niż latareczki, które znaczna część z nas nosi po prostu w kieszeni do codziennego użytku! Ech...
Dubito ergo sum!
-
- Posty: 175
- Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 19:31
- Lokalizacja: Wrocław
Eeeee. Nie przesadzajmy, ale jeżeli ktoś chce obejrzeć odcinek z następną latarką musi wysłać mi maila na moją służbową maszynę do pisania.......................lennin pisze:Qrcze tak oglądam i nie wierze że w służbach mundurowych aż taka "ciemnota" panuje.
.................... ŻARTOWAŁEM, nie mam służbowej maszyny do pisania ( służbowego komputera również).
-
- Posty: 175
- Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 19:31
- Lokalizacja: Wrocław
Ale, żeby nie było tak pesymistycznie i mówię, a właściwie piszę, to całkiem poważnie przedstawiam
CZĘŚĆ VI
Dzisiaj chcę zaprezentować coś co swoją klasą odbiega i to znaczne od tego co zaprezentowałem do tej pory, a mianowicie
LATARKA STREAMLIGHT SL-20XP LED
Producent- Streamlight, Inc. 30 Eagleville Road, Eagleville, Pa U.S.A. 17403-3996
Zastosowana żarówka: halogenowa 6V/10 W –150 lumenów, 3 diody LED –13 lumenów
Zasilanie: pięcioelementowa bateria akumulatorów o napięciu 6 V i pojemności 1,8 Ah
Data produkcji: 2008 r.
W skład wyposażenie wchodzi wyżej wymieniona latarka, dwie ładowarki z uchwytami, jedna na 230V, druga samochodowa na 12V, czerwona nasadka sygnalizacyjna oraz ( nie pokazane na zdjęciach ) dwa uchwyty do noszenia latarki na pasie służbowym. Ponadto mamy reklamę firmy z zaprezentowanymi jej produktami, kartę gwarancyjną oraz instrukcję obsługi po polsku.
Przedmiotowa latarka wykonana jest z polimerowego tworzywa sztucznego w kolorze czarnym. Reflektor o średnicy 4,5 cm mieści w sobie żarówkę halogenową o mocy 10W, wokół niej umieszczone co 120 stopni znajdują się 3 diody LED. Reflektor od wnętrza, do połowy jest OP później zaś SMO. Wyłącznik jest dwuelementowy. Pierwszy element znajdujący się bliżej reflektora służy do włączania-wyłączania diod LED, drugi znajdujący się za nim do żarówki halogenowej. Czyli w tym przypadku jest możliwość jednoczesnego włączenia halogenu i diod. Między nimi znajdują się dwa metalowe styki, które służą do ładowania latarki, po włożeniu jej w uchwyt ładowarki. Na korpusie latarki przy wyłącznikach znajduje się sześciocyfrowy numer fabryczny w kolorze srebrnym.
Latarki te otrzymaliśmy do użytkowania niedawno w ilości dwóch sztuk. Tutaj pierwsze uwagi kolegów-latareczki wyglądają jakoś delikatnie w porównaniu do używanych prze nich Maglite 2D-6D ( ale jest to odczucie subiektywne ). Bardzo dobrze sprawdza się czerwona nakładka (wykonana z tworzywa sztucznego) służąca do regulacji ruchem ( to znaczy zatrzymywania ) w nocy. W celu przetestowania wieczorem wyszedłem z latarkami mającymi założone nakładki, włączyłem je i poczułem się, jak nie przymierzając, kontroler ruchu na pasie startowym lotniska. Halogen daje przyjemne jasne światło o zasięgu wystarczającym do przeszukiwania ciemnych podwórek, długich korytarzy piwnicznych, parków w nocy. Przy legitymowaniu trzeba przełączyć się w tryb LED. Po pierwsze, żeby nie marnować akumulatora, po drugie światło jest za mocne przy pisaniu i razi legitymowanego jak i samego policjanta.
Na razie brak większych uwag co do jej funkcjonalności, sprawdza się dobrze i zapewne tak będzie do momentu kiedy nie spali się halogen, bo jak wyczytałem trzeba go wymienić z całym reflektorem. No i pewnie znowu będzie problem logistyczny.
Standardowo kilka zdjęć.
CZĘŚĆ VI
Dzisiaj chcę zaprezentować coś co swoją klasą odbiega i to znaczne od tego co zaprezentowałem do tej pory, a mianowicie
LATARKA STREAMLIGHT SL-20XP LED
Producent- Streamlight, Inc. 30 Eagleville Road, Eagleville, Pa U.S.A. 17403-3996
Zastosowana żarówka: halogenowa 6V/10 W –150 lumenów, 3 diody LED –13 lumenów
Zasilanie: pięcioelementowa bateria akumulatorów o napięciu 6 V i pojemności 1,8 Ah
Data produkcji: 2008 r.
W skład wyposażenie wchodzi wyżej wymieniona latarka, dwie ładowarki z uchwytami, jedna na 230V, druga samochodowa na 12V, czerwona nasadka sygnalizacyjna oraz ( nie pokazane na zdjęciach ) dwa uchwyty do noszenia latarki na pasie służbowym. Ponadto mamy reklamę firmy z zaprezentowanymi jej produktami, kartę gwarancyjną oraz instrukcję obsługi po polsku.
Przedmiotowa latarka wykonana jest z polimerowego tworzywa sztucznego w kolorze czarnym. Reflektor o średnicy 4,5 cm mieści w sobie żarówkę halogenową o mocy 10W, wokół niej umieszczone co 120 stopni znajdują się 3 diody LED. Reflektor od wnętrza, do połowy jest OP później zaś SMO. Wyłącznik jest dwuelementowy. Pierwszy element znajdujący się bliżej reflektora służy do włączania-wyłączania diod LED, drugi znajdujący się za nim do żarówki halogenowej. Czyli w tym przypadku jest możliwość jednoczesnego włączenia halogenu i diod. Między nimi znajdują się dwa metalowe styki, które służą do ładowania latarki, po włożeniu jej w uchwyt ładowarki. Na korpusie latarki przy wyłącznikach znajduje się sześciocyfrowy numer fabryczny w kolorze srebrnym.
Latarki te otrzymaliśmy do użytkowania niedawno w ilości dwóch sztuk. Tutaj pierwsze uwagi kolegów-latareczki wyglądają jakoś delikatnie w porównaniu do używanych prze nich Maglite 2D-6D ( ale jest to odczucie subiektywne ). Bardzo dobrze sprawdza się czerwona nakładka (wykonana z tworzywa sztucznego) służąca do regulacji ruchem ( to znaczy zatrzymywania ) w nocy. W celu przetestowania wieczorem wyszedłem z latarkami mającymi założone nakładki, włączyłem je i poczułem się, jak nie przymierzając, kontroler ruchu na pasie startowym lotniska. Halogen daje przyjemne jasne światło o zasięgu wystarczającym do przeszukiwania ciemnych podwórek, długich korytarzy piwnicznych, parków w nocy. Przy legitymowaniu trzeba przełączyć się w tryb LED. Po pierwsze, żeby nie marnować akumulatora, po drugie światło jest za mocne przy pisaniu i razi legitymowanego jak i samego policjanta.
Na razie brak większych uwag co do jej funkcjonalności, sprawdza się dobrze i zapewne tak będzie do momentu kiedy nie spali się halogen, bo jak wyczytałem trzeba go wymienić z całym reflektorem. No i pewnie znowu będzie problem logistyczny.
Standardowo kilka zdjęć.
- Załączniki
-
- P1010092.JPG (123.81 KiB) Przejrzano 1122 razy
-
- red.JPG (118.17 KiB) Przejrzano 1122 razy
-
- wyłącznik.JPG (123.86 KiB) Przejrzano 1122 razy
-
- P1010094.JPG (135.06 KiB) Przejrzano 1122 razy
-
- komplet.JPG (135.24 KiB) Przejrzano 1122 razy
robertgl17 pisze:Zasilanie: pięcioelementowa bateria akumulatorów o napięciu 6 V i pojemności 1,8 Ah
1,8 Ah ? Toż to 4 paluszki/5 eneloopów AA w szeregu mają więcej.... a STREAMLIGHT w rozmiarze D.
I do tego żarówka 10W. Robert, to jak długo ta latarka świeci?
Ostatnio zmieniony piątek 20 lis 2009, 10:44 przez bonio2, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 602
- Rejestracja: wtorek 29 lip 2008, 02:49
- Lokalizacja: podlasie
-
- Posty: 175
- Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 19:31
- Lokalizacja: Wrocław
Piszą w instrukcji, że ponad 1 godzinę na halogenie i 40 godzin na diodach, ale jeszcze tego dokładnie nie sprawdzałem.bonio2 pisze:robertgl17 pisze:Zasilanie: pięcioelementowa bateria akumulatorów o napięciu 6 V i pojemności 1,8 Ah
1,8 Ah ? Toż to 4 paluszki/5 eneloopów AA w szeregu mają więcej.... a STREAMLIGHT w rozmiarze D.
I do tego żarówka 10W. Robert, to jak długo ta latarka świeci?
Co do halogenu to podchodzi tak do około godziny na pełnej mocy. Później się szybko robi bziuuuu i ciemno.
Jak będę miał odrobinę czasu pstryknę zdjęcie akumulatora zasilającego.
EDIT 25.11.2009 r.
Po pełnym naładowaniu akumulatora czas świecenia halogenu przedstawia się następująco:
1h 30 min mocnego świecenia, gdzieś tak do 50 %. Następnie 5-7 minut do 25 procent i po 1 minucie ziuuuu ciemność. Gdy przełączy się latarkę przy 25% światła na diody można jeszcze trochę awaryjnie sobie poświecić pod nogi.
Ostatnio zmieniony środa 25 lis 2009, 23:04 przez robertgl17, łącznie zmieniany 1 raz.