Toosh_bike_2xcree
pawelsz- planowane zasilanie to 4x 18650 w futerale na sterówce
dominik na preclu w temacie o dwudiodówce proponuje 2x+/-7*
potrzebne są 2 trójpozycyjne przełączniki- takich wodoodpornych nie widziałem
lampka wodoodporna raczej nie będzie z racji swojej budowy, zbyt dużo szczelin, gniazdo DC, nie mam pomysłu na uszczelnienie
właśnie na mtbr znalazłem lampe robioną na tej zasadzie- amoeba
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=354430
dominik na preclu w temacie o dwudiodówce proponuje 2x+/-7*
potrzebne są 2 trójpozycyjne przełączniki- takich wodoodpornych nie widziałem
lampka wodoodporna raczej nie będzie z racji swojej budowy, zbyt dużo szczelin, gniazdo DC, nie mam pomysłu na uszczelnienie
właśnie na mtbr znalazłem lampe robioną na tej zasadzie- amoeba
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=354430
Dominik- Axla mam pod bokiem niejako- byłem, gadałem- dobrych przełączników (wodoodpornych) nie mają- nie nie wodoodporne mam- no można pomaziać glutem i przeżywają spoko
Toosh- no raczej by stykły nawet 2 18650, chyba, że na czasie Ci zależy, no na dniach pomacam przełączniki z DX, czy da się to dać do drivera od EdiM- jeśli tak- to byłoby super, no przełącznik+gumka świecąca i jest bajer, resztę można uszczelnic klejąc. Aczkolwiek niektóre kontstrukcje (takie jak pokazałeś w linku) mają kwadraciaki ułożone obok siebie- może i łatwiej uszczelnić- Twoje maja sporo cięc, no trudniej jest- ale klej/silikon da radę spokojnie. Problemem w sumie może byc włącznik+wyjście zasilania- ale da się spokojnie to zrobić. A jeśli Dominik radzi 2x7st, hmm- chyba wie co mówi- w rowerówce jest guru, no ale mi jednak pasi owal+coś na zasięg, jakoś tak lubię widzieć krzaczory jak jadę a i na odległośc się przydaje też - widać, gdzie sie jedzie
Toosh- no raczej by stykły nawet 2 18650, chyba, że na czasie Ci zależy, no na dniach pomacam przełączniki z DX, czy da się to dać do drivera od EdiM- jeśli tak- to byłoby super, no przełącznik+gumka świecąca i jest bajer, resztę można uszczelnic klejąc. Aczkolwiek niektóre kontstrukcje (takie jak pokazałeś w linku) mają kwadraciaki ułożone obok siebie- może i łatwiej uszczelnić- Twoje maja sporo cięc, no trudniej jest- ale klej/silikon da radę spokojnie. Problemem w sumie może byc włącznik+wyjście zasilania- ale da się spokojnie to zrobić. A jeśli Dominik radzi 2x7st, hmm- chyba wie co mówi- w rowerówce jest guru, no ale mi jednak pasi owal+coś na zasięg, jakoś tak lubię widzieć krzaczory jak jadę a i na odległośc się przydaje też - widać, gdzie sie jedzie
Też lampkę na bike buduję i mam te same problemy:/ czyli: włącznik i gniazdo DC.
Początkowo gniazdo miało być wbudowane w lampkę. Jedyne co udało mi się znaleźć, co niepozwalało na wlanie się wody do środka to gniazdo chinch np TO . Jednak doszedłem do wniosku że jedyne złącze jakie będzie to przy batterypacku w torbie pod siodłem, a z lampki będzie wychodził uszczelniony kabelek.
Co do włącznika to zamówiłem 3 pozycyjne z DX TAKIE + okrągłe gumki do tego TAKIE .
Początkowo gniazdo miało być wbudowane w lampkę. Jedyne co udało mi się znaleźć, co niepozwalało na wlanie się wody do środka to gniazdo chinch np TO . Jednak doszedłem do wniosku że jedyne złącze jakie będzie to przy batterypacku w torbie pod siodłem, a z lampki będzie wychodził uszczelniony kabelek.
Co do włącznika to zamówiłem 3 pozycyjne z DX TAKIE + okrągłe gumki do tego TAKIE .
i dobra droga- no mi to zapasiło- znaczy niskie koszty i działa OK.
Mi jakoś cinche się nie sprawdziły- słabo prąd szedł, użyłem kabelka wyprowadzonego z lampki i potem złącze samochodowe (nie mozna pomylić biegunów przy zasilaniu) , założyłem , że zasilanie jest uszczelnione- znaczy leży sobie w torbie pod siodełkiem, lub pod ramą ew. w worku), no ale nie jeżdżę na ogół w ulewach- powinno wytrzymac, ale na 100% pewny nie jestem
Mi jakoś cinche się nie sprawdziły- słabo prąd szedł, użyłem kabelka wyprowadzonego z lampki i potem złącze samochodowe (nie mozna pomylić biegunów przy zasilaniu) , założyłem , że zasilanie jest uszczelnione- znaczy leży sobie w torbie pod siodełkiem, lub pod ramą ew. w worku), no ale nie jeżdżę na ogół w ulewach- powinno wytrzymac, ale na 100% pewny nie jestem
Miałem lampkę na 2x +-7* (obie CRS-D) -> 2 diody Q2, każda po ~0.75A (jeśli dobrze pamiętam, konstrukcja była wielce prowizoryczna) - ogólnie było ok, świeciło to mocno i odpowiednio szeroko, ale nie powiem, że specjalnie daleko (coś jak mijania w samochodzie).toosh pisze:pawelsz- planowane zasilanie to 4x 18650 w futerale na sterówce
dominik na preclu w temacie o dwudiodówce proponuje 2x+/-7*
Obudowa zgrabna
toosh co do uszczelnienia to styk kolimator obudowa świetnie uszczelnisz takim uszczelniaczem do szyb, potocznie zwanym przez fachowców "żywa guma". Służy do uszczelniania szyb samochodowych (sam go niedawno stosowałem) i produkowany jest przez firmę PYRMO (www.pyrmo.pl). Nigdy nie zastyga zawsze ma konsystencję ciagnącej lepiej gumy do żucia i wydaje mi sie ze mógłbyś tego użyć do uszczelnienia przodu.
Z góry jedynie pozostaje ci owinąć całe urządzonko taśmą izolacyjną czarną i sadze ze jesli zrobisz to solidnie to i bedzie wygladało dość estetycznie.
Wszelkie wyprowadzenia zrobiłbym na pewno na dole urządzenia, najlepiej w lekkim zagłębieniu. Poszukałbym z lekarstw przykrywke plastikową okrągłą (sa takie tubki z małymi pigułkami zatykane na wcisk, ale taką dobrać coby była lekko zagłębiona. W niej dziurkę zrobić i kabelki przeciągnąć do aku. Zeby nie zepsuc juz istniejącej obudowy poeksperymentuj na ścinkach ktore ci zostały.
Przełączniki albo całe na zewnątrz przy manetkach, albo od spodu jakieś okrągłe i połączyć tak aby spełniały funkcję przelacznika.
Co do aku to chyba najlepsza bedzie aluminiowy kawałek rurki odpowiedniej srednicy do aku ktore kupisz i zamocowałbym ją pod ramą - może być nawet na całej dlugości ramy. Zatyczki po obu końcach z lekarstw tez sie powinny nadać.
Z góry jedynie pozostaje ci owinąć całe urządzonko taśmą izolacyjną czarną i sadze ze jesli zrobisz to solidnie to i bedzie wygladało dość estetycznie.
Wszelkie wyprowadzenia zrobiłbym na pewno na dole urządzenia, najlepiej w lekkim zagłębieniu. Poszukałbym z lekarstw przykrywke plastikową okrągłą (sa takie tubki z małymi pigułkami zatykane na wcisk, ale taką dobrać coby była lekko zagłębiona. W niej dziurkę zrobić i kabelki przeciągnąć do aku. Zeby nie zepsuc juz istniejącej obudowy poeksperymentuj na ścinkach ktore ci zostały.
Przełączniki albo całe na zewnątrz przy manetkach, albo od spodu jakieś okrągłe i połączyć tak aby spełniały funkcję przelacznika.
Co do aku to chyba najlepsza bedzie aluminiowy kawałek rurki odpowiedniej srednicy do aku ktore kupisz i zamocowałbym ją pod ramą - może być nawet na całej dlugości ramy. Zatyczki po obu końcach z lekarstw tez sie powinny nadać.
Witam
Wracając do tematu poruszonego przez toosha odnośnie zmienianie ilości diod podczas pracy.
Uważam, że jeśli chcemy zmieniać ilość diod Cree XR-E szeregowo połączonych pomiędzy 1 i 2, poprzez zwieranie jednej z nich podczas pracy - nie powinno to stanowić problemu. Wystarczy więc pojedynczy włącznik.
Jeśli zastosujemy w tym samym czasie odłączanie zasilania - nieco zmniejszymy stres diody - ale nie całkowicie!
Jeśli komukolwiek uda się popsuć w ten sposób LEDa to proszę o info.
Dobre diody mają zabezpieczenie ESD, które dosyć skutecznie zmniejsza możliwość uszkodzenia w takiej konfiguracji elementu.
Wracając do tematu poruszonego przez toosha odnośnie zmienianie ilości diod podczas pracy.
Uważam, że jeśli chcemy zmieniać ilość diod Cree XR-E szeregowo połączonych pomiędzy 1 i 2, poprzez zwieranie jednej z nich podczas pracy - nie powinno to stanowić problemu. Wystarczy więc pojedynczy włącznik.
Jeśli zastosujemy w tym samym czasie odłączanie zasilania - nieco zmniejszymy stres diody - ale nie całkowicie!
Jeśli komukolwiek uda się popsuć w ten sposób LEDa to proszę o info.
Dobre diody mają zabezpieczenie ESD, które dosyć skutecznie zmniejsza możliwość uszkodzenia w takiej konfiguracji elementu.
Pozdrawiam
--
EdiM
Zapraszam do sklepu http://sklep.ledim.pl/
Zapytaj jak zdobyć dodatkowy rabat 15-20%
--
EdiM
Zapraszam do sklepu http://sklep.ledim.pl/
Zapytaj jak zdobyć dodatkowy rabat 15-20%
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
...A to ciekawostka Edim, pokaz mi prosze takiego LEDa mocy ktory ma owo zabezpieczenie?najchetniej pdf-a prosze
Co do wodoszczelnych gniazd da sie cos znalezc, obejrzyjcie sobie na poczatek to:
http://maritex.com.pl/index.php/pl/shop ... s/ggid/416
Co do wodoszczelnych gniazd da sie cos znalezc, obejrzyjcie sobie na poczatek to:
http://maritex.com.pl/index.php/pl/shop ... s/ggid/416
Powiem tak, rzeczywiście za dużo o tym się nie pisze. Pamiętam jednak, że takie sprawy jak zabezpieczenia w LEDach białych już dawno mi się rzuciły w oczy.
Na szybko znalazłem:
Agilent's HLMP-CWx8 and HLMP-CWx9 series lamps are built with a new InGaN flip-chip die technology for higher brightness, and include a protective zener diode for ESD protection. They are the first white InGaN LED lamps to be specified with a Class-2 ESD damage threshold as specified by MIL-STD-1686A. Conventional InGaN LEDs fall under the lower Class-1 classification and can be damaged by discharges of several hundred volts based on the human body model (HBM)(1).
Dla XR-E też opisywana jest wytrzymałość Class-2 (czyli 2kV HMB).
Może coś się zmieniło...
Mogę też dodać, że niebieską diodę udało mi się trzykrotnie popsuć w miejscu, gdzie była narażona na przepięcia - wytrzymywała kilka godzin. W końcu zmieniłem na czerwoną i działa do dziś.
Nie będę się upierał, że struktury są zabezpieczone...
Na szybko znalazłem:
Agilent's HLMP-CWx8 and HLMP-CWx9 series lamps are built with a new InGaN flip-chip die technology for higher brightness, and include a protective zener diode for ESD protection. They are the first white InGaN LED lamps to be specified with a Class-2 ESD damage threshold as specified by MIL-STD-1686A. Conventional InGaN LEDs fall under the lower Class-1 classification and can be damaged by discharges of several hundred volts based on the human body model (HBM)(1).
Dla XR-E też opisywana jest wytrzymałość Class-2 (czyli 2kV HMB).
Może coś się zmieniło...
Mogę też dodać, że niebieską diodę udało mi się trzykrotnie popsuć w miejscu, gdzie była narażona na przepięcia - wytrzymywała kilka godzin. W końcu zmieniłem na czerwoną i działa do dziś.
Nie będę się upierał, że struktury są zabezpieczone...
Pozdrawiam
--
EdiM
Zapraszam do sklepu http://sklep.ledim.pl/
Zapytaj jak zdobyć dodatkowy rabat 15-20%
--
EdiM
Zapraszam do sklepu http://sklep.ledim.pl/
Zapytaj jak zdobyć dodatkowy rabat 15-20%
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Muszę chyba poszukać innej przetwornicy. Na bocznej ściance obudowy muszą wejść 2 przełączniki 3-pozycyjne+gniazdo, przetwornica musiałaby być przyciśnięta do ścianki, za którą przyklejone są ledy. Duża temperatura nie będzie chyba zbyt dobra.
Jakieś propozycje nt przetwornic? 2x 18650, 2 diody do podłączenia, chciałbym, żeby max był ok. 350mA (może być trochę więcej) na każdej diodzie> razem ok. 200lm na max.
Potrzebuję 7,2V 350mA na wyjściu
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7612
Takie coś będzie ok? W komentarzach piszą, że daje na max 900mA.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7425
Ten będzie chyba lepszy.
Jakieś propozycje nt przetwornic? 2x 18650, 2 diody do podłączenia, chciałbym, żeby max był ok. 350mA (może być trochę więcej) na każdej diodzie> razem ok. 200lm na max.
Potrzebuję 7,2V 350mA na wyjściu
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7612
Takie coś będzie ok? W komentarzach piszą, że daje na max 900mA.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7425
Ten będzie chyba lepszy.
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt: