Czy warto wymieniać S2+ XML2 na SST40 ?
Re: Czy warto wymieniać S2+ XML2 na SST40 ?
Chodziło mi tak organoleptycznie w porównaniu do mojej starej S2+ ale już wiem, że bez soczewek się nie obejdzie.Mociumpel pisze: ↑czwartek 04 kwie 2024, 19:46 Nie wiem co oznacza dla Ciebie wystarczająco szeroko - dla mnie może być "chyba tak jakoś sam wiesz no może być lub nie" ... - opisy słowne są bardzo mylące - potrzebny jest parametr techniczny czyli kat rozwarcia wiązki - dla reflektora nie określam bo refy nie są dobre na rower - do tego jest soczewka i daszek.
Zgadza się, tylko mam kilka dobrych 18650 Panasonica 3400mah ze starej lampki i podczas dłuższych nocnych tras mógłbym je wykorzystać. Nie problem dla mnie wrzucić kilka naładowanych sztuk do sakwy.
Mam jeszcze ostatnie pytanie. Czy ta druga opcja polecona jako "prostsza" czyli: https://pl.aliexpress.com/item/1005005263979320.html mając tę sam diodę również świeci wąsko ? Czy w tej wersji zastosowano jakieś szamańskie czary i świeci porównywalnie szeroko do mojej S2+ ?
Re: Czy warto wymieniać S2+ XML2 na SST40 ?
Ściągnąłem soczewkę i sprawdziłem (special fvor you) - plama środkowa zwana spotem będzie miała podobny stożek ALE spill czyli koronę wkoło będzie miało bardzo słabo widoczna w trybach do 1000lm - po prostu intensywność płaskiej diody jest tak duża że "skupia bardziej do środka" dając mniej na zewnątrz - czyli intensywność środka jest 2x większa co może razić i to ostro - wskazana latarka to już mały thrower się robi czyli latarka do świecenia bardziej dalej niż bliżej ...
Stąd była propozycja soczewek 10-15-20 abyś sprawdził co lepsze - po mojemu na rower soczewka 15 jest bardzo optymalna ...
Stąd była propozycja soczewek 10-15-20 abyś sprawdził co lepsze - po mojemu na rower soczewka 15 jest bardzo optymalna ...
Re: Czy warto wymieniać S2+ XML2 na SST40 ?
To może inaczej - jeśli nie chcesz zmieniać ogniw bo są dla Ciebie warunkiem który odrzuca coś większego (mimo zalet większych ogniw) to zamiast S21B kup to https://pl.aliexpress.com/item/1005005695016202.html - czyli w zasadzie jest to S2+
ale w wersji z nowocześniejszą diodą - tu masz możliwość "podmiany" soczewek również np. https://pl.aliexpress.com/item/1005001973595039.html - tutaj optymalna wg mnie to 15 stopni.
I w zasadzie masz to na co się upierasz w nowocześniejszym wydaniu - przy czym niespecjalnie bym się upierał z lutowaniem gwiazdki z ledem do podłoża (tym bardziej że półka jest zintegrowana z obudową przez co transport ciepła jest niby lepszy - wystarczy dobra nie wysychająca i tania pasta typu MX-4/6) - ja oraz moi znajomi doceniają fakt możliwości zmiany jako opcji ... za kilka lat
ale w wersji z nowocześniejszą diodą - tu masz możliwość "podmiany" soczewek również np. https://pl.aliexpress.com/item/1005001973595039.html - tutaj optymalna wg mnie to 15 stopni.
I w zasadzie masz to na co się upierasz w nowocześniejszym wydaniu - przy czym niespecjalnie bym się upierał z lutowaniem gwiazdki z ledem do podłoża (tym bardziej że półka jest zintegrowana z obudową przez co transport ciepła jest niby lepszy - wystarczy dobra nie wysychająca i tania pasta typu MX-4/6) - ja oraz moi znajomi doceniają fakt możliwości zmiany jako opcji ... za kilka lat
Re: Czy warto wymieniać S2+ XML2 na SST40 ?
Mam trochę podobny dylemat jak autor wątku - obecnie używam przerobionego Convoy S2+ z diodą 3xXP-G2, owalem 10510 i sterownikiem Nanjg 105c. Do tego na kierownicy siedzi sobie jeszcze migacz w postaci Vayox VA0153.
Ta konfiguracja spisuje się w zasadzie nieźle, ale o tej porze roku, jak mam długi zjazd po krętej wąskiej drodze to jednak nie obraziłbym się, gdyby oświetlony był większy obszar.
Convoy ma już 8 lat i może jest na rynku coś, co świeci zauważalnie lepiej przy tym samym poborze prądu, albo świeci podobnie, ale bierze prądu sporo mniej (a najlepiej trochę jednego i drugiego)? W temperaturach w okolicy 0 stopni bateria pada mi dość szybko - przez co nigdy nie jadę na pełnej mocy (zazwyczaj 50% i często ściemnia mi się do 25% w trakcie wycieczki), a to generalnie głupie...
Myślę albo nad wymianą obecnego światła na coś innego, albo nad dodaniem drugiego światła, albo nad kupieniem całkiem nowych dwóch światełek. Można by też niezależnie wymienić diodę w obecnym Convoju i dać mu drugie życie...
Jedyne ograniczenie to akumulatory - nie chcę wachlować dwoma rodzajami, więc jeśli nowe źródło światła ma jeździć obok s2+, to powinno być na 18650. A jeśli mam zmieniać typ akumulatora, to s2+ idzie na emeryturę.
Co moglibyście poradzić? Aha - sam lampki nie przerabiałem, robił mi to ktoś tutaj na forum. Jeśli nowy zestaw miałby być przerabiany, to też bym szukał na forum wykonawcy moda
A może nie ma sensu bawić się w przeróbki, bo teraz można kupić dowolnego gotowca niewymagającego już poprawek?
Ta konfiguracja spisuje się w zasadzie nieźle, ale o tej porze roku, jak mam długi zjazd po krętej wąskiej drodze to jednak nie obraziłbym się, gdyby oświetlony był większy obszar.
Convoy ma już 8 lat i może jest na rynku coś, co świeci zauważalnie lepiej przy tym samym poborze prądu, albo świeci podobnie, ale bierze prądu sporo mniej (a najlepiej trochę jednego i drugiego)? W temperaturach w okolicy 0 stopni bateria pada mi dość szybko - przez co nigdy nie jadę na pełnej mocy (zazwyczaj 50% i często ściemnia mi się do 25% w trakcie wycieczki), a to generalnie głupie...
Myślę albo nad wymianą obecnego światła na coś innego, albo nad dodaniem drugiego światła, albo nad kupieniem całkiem nowych dwóch światełek. Można by też niezależnie wymienić diodę w obecnym Convoju i dać mu drugie życie...
Jedyne ograniczenie to akumulatory - nie chcę wachlować dwoma rodzajami, więc jeśli nowe źródło światła ma jeździć obok s2+, to powinno być na 18650. A jeśli mam zmieniać typ akumulatora, to s2+ idzie na emeryturę.
Co moglibyście poradzić? Aha - sam lampki nie przerabiałem, robił mi to ktoś tutaj na forum. Jeśli nowy zestaw miałby być przerabiany, to też bym szukał na forum wykonawcy moda
A może nie ma sensu bawić się w przeróbki, bo teraz można kupić dowolnego gotowca niewymagającego już poprawek?
Re: Czy warto wymieniać S2+ XML2 na SST40 ?
Wprawdzie obecnie ideałem ekonomicznego użytkowania wedle testów WLTP jest dowolny 2,5 tonowy SUV wersja Hybrid a najlepiej Electric Full to jednak cena, wielkość i dostosowane do WLTP wielkości acu sprawiają że o ile pierwsze 25km samochody są eco to potem ... nie spełniają już tychże norm - a co dopiero mówić o tym na trasie kilkuset km i do tego po mieście w korkach ...
Na szczęście nie dotyczy to latarek Od momentu pojawienia się ogniw 21700 i wzięciu do reki latary dopasowanej wielkością i stwierdzeniu ... że jednak większe ogniwo nie czyni S21A/B mniej poręcznym a co najwyżej wymaga "przetasowania rozumu" do nowych okoliczności.
Krótko - większe ogniwo większe możliwości większe ledy większe wszystko - po dopasowaniu pod siebie (bo Convoy oferuje przykładowe S21A/B w multum opcji) otrzymujemy latarę 2x mocniejsza (zamiast std 1000lm z S2+ mamy 2000lm) i 1,5x pojemniejszą (5Ah vs 3,5Ah - standardowo licząc ogniwa bo są i 6Ah wersje 21700) - przy 12-grupowym sterowniku i wykorzystaniu do tego jednego z podprogramów redukujących moc maksymalną o połowę (czyli z S21B robi się "pękata S2+) masz to czego szukasz... tyle że "nieco większą" - i to tyle z wad
Co bardziej dramatyczne - jedyna "przeróbka" która ma sens to podmiana pasty fabrycznej na coś "bardziejnego" MX4/6? lub cokolwiek co nie schnie za szybko a lepiej przewodzi niż silikon fabryczny.
Voila...
Na szczęście nie dotyczy to latarek Od momentu pojawienia się ogniw 21700 i wzięciu do reki latary dopasowanej wielkością i stwierdzeniu ... że jednak większe ogniwo nie czyni S21A/B mniej poręcznym a co najwyżej wymaga "przetasowania rozumu" do nowych okoliczności.
Krótko - większe ogniwo większe możliwości większe ledy większe wszystko - po dopasowaniu pod siebie (bo Convoy oferuje przykładowe S21A/B w multum opcji) otrzymujemy latarę 2x mocniejsza (zamiast std 1000lm z S2+ mamy 2000lm) i 1,5x pojemniejszą (5Ah vs 3,5Ah - standardowo licząc ogniwa bo są i 6Ah wersje 21700) - przy 12-grupowym sterowniku i wykorzystaniu do tego jednego z podprogramów redukujących moc maksymalną o połowę (czyli z S21B robi się "pękata S2+) masz to czego szukasz... tyle że "nieco większą" - i to tyle z wad
Co bardziej dramatyczne - jedyna "przeróbka" która ma sens to podmiana pasty fabrycznej na coś "bardziejnego" MX4/6? lub cokolwiek co nie schnie za szybko a lepiej przewodzi niż silikon fabryczny.
Voila...
Re: Czy warto wymieniać S2+ XML2 na SST40 ?
Czyli S2+ zostawić sobie na zapas, a na rower dać 2x S21A/B i będzie git...?
I każda taka seryjna S21 będzie jaśniejsza i bardziej długodystansowa od mojej wypasionej, robionej na specjalne zamówienie S2+...?
To by sporo upraszczało
Chociaż jak zaczynam teraz szperać wpisów konkretnie o S21 to widzę, że i tak można to jeszcze ulepszyć... I to chyba nawet Twoje wpisy są (S21 na sterydach)
Upewnij mnie proszę - w mojej przeróbce S2+ siedzi dioda niedostępna w serii, w dodatku potrójna, do tego lepszy sterownik (no i optyka) - w S21 takie mody nie mają już sensu?
I każda taka seryjna S21 będzie jaśniejsza i bardziej długodystansowa od mojej wypasionej, robionej na specjalne zamówienie S2+...?
To by sporo upraszczało
Chociaż jak zaczynam teraz szperać wpisów konkretnie o S21 to widzę, że i tak można to jeszcze ulepszyć... I to chyba nawet Twoje wpisy są (S21 na sterydach)
Upewnij mnie proszę - w mojej przeróbce S2+ siedzi dioda niedostępna w serii, w dodatku potrójna, do tego lepszy sterownik (no i optyka) - w S21 takie mody nie mają już sensu?
Re: Czy warto wymieniać S2+ XML2 na SST40 ?
Każdy mod czy tjun ma sens jeśli ostatecznie cieszy wykonawcę - po prostu teraz to bardziej sport dla siebie niż możliwość wyciągnięcia 100% więcej - technika poszła tak do przodu że można kupić gotowca o tak dziwnych cechach i parametrach że ... nie opłaca się robić modów komercyjnie bo ceny gotowców "dziwnych" są bardzo niskie - wystarczy poszukać.
Innymi słowy - dla siebie, pod swoje potrzeby, eksperymenty obecne latarki idzie przerobić ale jest to albo kosmetyka w stylu drobne poprawki (pasta, smar na uszczelki itp.) albo turbo zmiana - osadzanie dziwnych sterowników czy ledów o ekstremalnych lub dziwacznych właściwościach (jak np. trzy diody w małym korpusie - dzisiaj wystarczy JEDNA zastępująca 4...)
Przykładowo https://convoylight.com/products/convoy ... 6-48474538 - za 120 zeta latarka wszystkomająca - łącznie z ładowarką z dowolnie sprytną/mocną diodą z możliwością dołożenia soczewek i łatwa wymiana (bo ma odkręcany bezel) - nawet zasięg "wielkoobszarowy" z XHP 50.3 HI nadrabiany mocą jest akceptowalny - co tu modować???
Oczywiście to latarka dla Kowalskiego z wymaganiami - dla kogoś kto ma hopla z przerzytkąto TYLKO latarka składana od zera - mimo iż kosztuje 2x więcej ma czasem lepsze parametry i lepiej jest dopracowana - ale Kowalski to się puknie kilofem słysząc cenę ...
I o to teraz chodzi w modach - własną satysfakcję a nie nadrabianie słabości czegoś co można rozsądnie kupić - jak np. mega zegarek mechaniczny na alibabie za psie pieniądze co prawda z napisem "made in china" ale w średniej półce jakości nie do zajechania i nie do obrony... a to że nie Patek czy inny Constantin czy Sohn z langiem - kogo to ... chyba że impreza biznesowa wtedy IWC pilota można z konserwy zwanej kasą pancerną wyciągnąć ...
To takie dywagacje ogólne bo akurat do roweru wsadzałbym S21B bez ładowarki ale z soczewką 10-15 stopni Vapcelem F60 i z zapasem minimum 2-3 - bo co nie jest śmieszne światła nigdy za mało i tam gdzie kiedyś 300lm uważało się za wystarczające, tak teraz 600+ to minimum - dlaczego? bo da się
Innymi słowy - dla siebie, pod swoje potrzeby, eksperymenty obecne latarki idzie przerobić ale jest to albo kosmetyka w stylu drobne poprawki (pasta, smar na uszczelki itp.) albo turbo zmiana - osadzanie dziwnych sterowników czy ledów o ekstremalnych lub dziwacznych właściwościach (jak np. trzy diody w małym korpusie - dzisiaj wystarczy JEDNA zastępująca 4...)
Przykładowo https://convoylight.com/products/convoy ... 6-48474538 - za 120 zeta latarka wszystkomająca - łącznie z ładowarką z dowolnie sprytną/mocną diodą z możliwością dołożenia soczewek i łatwa wymiana (bo ma odkręcany bezel) - nawet zasięg "wielkoobszarowy" z XHP 50.3 HI nadrabiany mocą jest akceptowalny - co tu modować???
Oczywiście to latarka dla Kowalskiego z wymaganiami - dla kogoś kto ma hopla z przerzytkąto TYLKO latarka składana od zera - mimo iż kosztuje 2x więcej ma czasem lepsze parametry i lepiej jest dopracowana - ale Kowalski to się puknie kilofem słysząc cenę ...
I o to teraz chodzi w modach - własną satysfakcję a nie nadrabianie słabości czegoś co można rozsądnie kupić - jak np. mega zegarek mechaniczny na alibabie za psie pieniądze co prawda z napisem "made in china" ale w średniej półce jakości nie do zajechania i nie do obrony... a to że nie Patek czy inny Constantin czy Sohn z langiem - kogo to ... chyba że impreza biznesowa wtedy IWC pilota można z konserwy zwanej kasą pancerną wyciągnąć ...
To takie dywagacje ogólne bo akurat do roweru wsadzałbym S21B bez ładowarki ale z soczewką 10-15 stopni Vapcelem F60 i z zapasem minimum 2-3 - bo co nie jest śmieszne światła nigdy za mało i tam gdzie kiedyś 300lm uważało się za wystarczające, tak teraz 600+ to minimum - dlaczego? bo da się
Re: Czy warto wymieniać S2+ XML2 na SST40 ?
OK, dzięki.
To wstępnie załóżmy, że obecna S2+ zostanie oddelegowana do innych zadań, a w jej miejsce wjadą dwie S21.
99.9% czasu światła będą pracować na rowerze.
Cena przy tych poziomach jakie widzę na stronie Convoy nie gra roli. Czasem na zjeździe samą siłą rozpędu mam 60-70km/h, nie będę oszczędzał parudziesięciu czy ilu-tam złotych...
Pomożesz/pomożecie z wyborem? Tzn sporo wskazówek już padło, ale nie wszystkie są jasne dla lajkonika, a innych znaków zapytania jest jeszcze sporo
Parę dylematów, żeby kupić w pełni świadomie:
Chciałbym (a przynajmniej wydaje mi się, że tak będzie najlepiej) układ w którym jedna latarka ma soczewkę owalną (odpowiednik 10510, jaki mam na S2+), a druga... a druga to nie wiem. Coś jako światło długie z reflektorem OP? Jaki duet najlepiej się sprawdzi?
Konkretna wersja S21:
Nie jestem pewien, czy one się czymś istotnie różnią poza wzornictwem. S21A wygląda identycznie jak S2+, S21B to samo. S2E ma gdzie indziej włącznik, ale na rower chyba mniej wygodny. F ma regulowany kolor światła (nie potrzebuję, 5000K jest idealne), G tytanową obudowę, a D szerszą końcówkę. W każdej z wersji są jednak trochę inne opcje konfiguracji diod/soczewek/sterowników. Jakie dwie wersje brać? W D widzę opcję z potrójną albo i poczwórną soczewką, co nie wiem czy ma sens biorąc poprzednie wyjaśnienia, ale wygląda kusząco
Generalnie - co brać i dlaczego? Mogą być dwie różne albo dwie takie same, zależnie co się lepiej sprawdzi w parze.
Dalej - Dioda. Na stronie Convoy tych diod do wyboru jest sporo, nie ogarniam różnic. SST40, SFT40, B35AM, 519A, 719A, XPL HI, trzy wersje XHP50 i jeszcze sporo innych. Którą brać - w obydwu latarkach podlinkowaną wcześniej XHP50.3 HI R70, czy inną? Czy w jednej latarce (której) jedna dioda, a w drugiej inna?
Reflektor:
Chyba seryjnie nie ma opcji na konfigurację, ale sam convoy ma różne modele w akcesoriach, pewnie można dokupić też coś zewnętrznie. Zostawiać co idzie w serii?
Sterownik - w opcjach konfiguracyjnych, zależnie od wersji latarki widzę wersje 4ro albo 12to stopniowe, "constant current driver", Anduril 1.0. W jednych latarkach jest do wyboru jedna z dwóch pierwszych opcji, w innych jedna z dwóch ostatnich, a czasem wyboru nie ma wcale. Zgaduję, że jak jest do wyboru 4v12, to należy brać 12 (?). Nie wiem co z pozostałymi.
Zakładam, że do zestawu brałbym 4 ogniwa Vapcell F60 (wstępnie roboczo przewiduję max 2h jazdy w pełnej ciemności).
Podsumowując... Owal i światło długie, najlepsza możliwa konfiguracja - co dokładnie brać z tysiąca kombinacji obudowa/sterownik/soczewka/reflektor/dioda, dostępnych u Cnovoya...?
To wstępnie załóżmy, że obecna S2+ zostanie oddelegowana do innych zadań, a w jej miejsce wjadą dwie S21.
99.9% czasu światła będą pracować na rowerze.
Cena przy tych poziomach jakie widzę na stronie Convoy nie gra roli. Czasem na zjeździe samą siłą rozpędu mam 60-70km/h, nie będę oszczędzał parudziesięciu czy ilu-tam złotych...
Pomożesz/pomożecie z wyborem? Tzn sporo wskazówek już padło, ale nie wszystkie są jasne dla lajkonika, a innych znaków zapytania jest jeszcze sporo
Parę dylematów, żeby kupić w pełni świadomie:
Chciałbym (a przynajmniej wydaje mi się, że tak będzie najlepiej) układ w którym jedna latarka ma soczewkę owalną (odpowiednik 10510, jaki mam na S2+), a druga... a druga to nie wiem. Coś jako światło długie z reflektorem OP? Jaki duet najlepiej się sprawdzi?
Konkretna wersja S21:
Nie jestem pewien, czy one się czymś istotnie różnią poza wzornictwem. S21A wygląda identycznie jak S2+, S21B to samo. S2E ma gdzie indziej włącznik, ale na rower chyba mniej wygodny. F ma regulowany kolor światła (nie potrzebuję, 5000K jest idealne), G tytanową obudowę, a D szerszą końcówkę. W każdej z wersji są jednak trochę inne opcje konfiguracji diod/soczewek/sterowników. Jakie dwie wersje brać? W D widzę opcję z potrójną albo i poczwórną soczewką, co nie wiem czy ma sens biorąc poprzednie wyjaśnienia, ale wygląda kusząco
Generalnie - co brać i dlaczego? Mogą być dwie różne albo dwie takie same, zależnie co się lepiej sprawdzi w parze.
Dalej - Dioda. Na stronie Convoy tych diod do wyboru jest sporo, nie ogarniam różnic. SST40, SFT40, B35AM, 519A, 719A, XPL HI, trzy wersje XHP50 i jeszcze sporo innych. Którą brać - w obydwu latarkach podlinkowaną wcześniej XHP50.3 HI R70, czy inną? Czy w jednej latarce (której) jedna dioda, a w drugiej inna?
Reflektor:
Chyba seryjnie nie ma opcji na konfigurację, ale sam convoy ma różne modele w akcesoriach, pewnie można dokupić też coś zewnętrznie. Zostawiać co idzie w serii?
Sterownik - w opcjach konfiguracyjnych, zależnie od wersji latarki widzę wersje 4ro albo 12to stopniowe, "constant current driver", Anduril 1.0. W jednych latarkach jest do wyboru jedna z dwóch pierwszych opcji, w innych jedna z dwóch ostatnich, a czasem wyboru nie ma wcale. Zgaduję, że jak jest do wyboru 4v12, to należy brać 12 (?). Nie wiem co z pozostałymi.
Zakładam, że do zestawu brałbym 4 ogniwa Vapcell F60 (wstępnie roboczo przewiduję max 2h jazdy w pełnej ciemności).
Podsumowując... Owal i światło długie, najlepsza możliwa konfiguracja - co dokładnie brać z tysiąca kombinacji obudowa/sterownik/soczewka/reflektor/dioda, dostępnych u Cnovoya...?