Witajcie. Zanabyłem niedawno dwie latarki, jak to apka Aliexpressu uwielbia tłumaczyć- "Konwojowe" H1. Jedna z reflektorkiem i diodą 4200K, druga z kolimatorkiem 60 stopni i diodą 3500K.
Konstrukcja stara i jest o niej dosyć dużo powiedziane w internecie. Ale nie wszystko. Ja będę się odnosił do recenzji na Budgetlightforum: https://budgetlightforum.com/t/convoy-h ... ding/56699
Sterownik latarki ma dwa sposoby zmiany jasności. Pierwszy to "ramping". Wciskasz włącznik i trzymasz- jasność płynnie idzie do góry, aż do końca, co sygnalizuje mrugnięciem. Ponownie wciskasz i trzymasz i leci w dół. Drugi sposób, który się wybiera klikając włącznikiem 6 razy, to zapętlone przełączanie między 4 poziomami jasności. W powyższym linku, w którymś poście, jakiś użytkownik narzekał, że ta pierwsza metoda jest strasznie zła. Że za szybko ta jasność się zmienia. Ja tego nie zauważyłem, według mnie jest okej. Ale to może być kwestia aktualizacji, może mam nowszą "lepszą" wersję. Latarka ma też tryb "turbo", który uruchamia się dwuklikiem. Po ponownym dwukrotnym kliknięciu, powinna wrócić do ostatniej zapamiętanej jasności. Powinna. U mnie w jednej wraca, a w drugiej nie. Jest też problem taki, że czasem klikając podwójnie, po prostu się wyłącza. Takie uroki chyba marnej kontroli jakości. Coś tam nie do końca działa, jak powinno.
Dziś rozebrałem tylko egzemplarz z soczewką. Tej z reflektorem jeszcze nie ruszałem.
Pierwsze co rzuciło mi się w oczy, po odkręceniu pierścionka i wyjęciu optyki, to przypalona grotem lutownicy kopułka diody.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Sam pierścionek swoją drogą, jest fajny. W środku i na zewnątrz jest po jednym oringu uszczelniającym.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Pasta termoprzewodząca była i to nawet jakaś taka lepsza, srebrna. Mimo to, po moich kilku włączeniach na najwyższy tryb na dłużej niż chwilę, na spodzie miedzianego podłoża widać przebarwienia od temperatury.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Pod diodą jest jeszcze taki miedziany krążek. Z tego, co wiem, on służy za dystans i w wersji z reflektorem go nie ma. Zarówno krążek z obu stron, jak i podłoże, wyrównałem drobnym papierem ściernym na płaskiej powierzchni.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Za to powierzchnia styku we wnętrzu głowicy, na pewno nie wymaga poprawki. Jest pięknie obrobiona. Mogliby tam zrobić dwa gwintowane otworki, żeby lepiej docisnąć diodę.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Trochę mi się nie spodobał grad na wyfrezowanej "półce" od strony sterownika. Pomyślałem, że może się obłamać i zwarcie gdzieś zrobić, więc małym pilniczkiem go zdjąłem.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Na BLF pisali o tym, że do płytki z włącznikiem można dodać jeszcze jednego LEDa i że nawet jedna z nóżek kontrolera służy właśnie do tego. U mnie już fabrycznie były dwie diody. Więc jakieś zmiany w tej latarce zaszły.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Nie podobało mi się to, jak była przylutowana sprężynka. Trochę ją poprawiłem. Fabrycznie wyglądała, jakby miała się zaraz urwać.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Nie chciałem zostawić tej spalonej kropy na diodzie. Najpierw trochę przemyłem ją acetonem, a potem troszkę przeszlifowałem papierkiem 360, a następnie 800. Później jeszcze raz przetarłem acetonem, żeby to nadtopić i wygładzić.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Potem wszystko dokładnie wyczyściłem, nałożyłem nową pastę i poskładałem. Wydaje mi się, że teraz trochę szybciej się nagrzewa. Ale to może być placebo.
Bardzo mi się nie podoba tylna nakrętka. Miałem nadzieję, że tam jest przykręcany pierścionek. Wtedy bym mógł go odkręcić i w miejsce fabrycznej sprężyny, dać jakąś fajniejszą, przylutowaną do mosiężnego krążka. Niestety tak nie zrobię. Tam jest wytoczona taka "półka", a pod nią wciśnięta sprężyna...
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Na koniec wymiary części z wnętrza głowicy. Może komuś się przydadzą. Podane w milimetrach:
Szybka- 17x 1
Oring wewnętrzny pierścionka szybki- 17,5x 0,5
Oring zewnętrzny pierścionka szybki- 16x 1
Miedziany krążek dystansowy- 16x 1
Podłoże diody- 16
Płytka sterownika- 21
Mam też wymiary gumki włącznika i soczewki, ale to by trzeba było narysować, a teraz mi się nie chce.
A i jeszcze coś o pasku. Te fajne niebieskie dokupiłem dodatkowo. Z latarkami fabrycznie przyszły takie zielone, jakby moro, strasznie tandetne. Ja bym je porównał do gumki z majtek z bazaru. Niebieskie są super!
Edycja: fotki ze spaceru z psem.
Przepraszam za jakość, skupiłem się na psie i nie zauważyłem, że te zdjęcia wyszły tak marnie.
Odległość aparatu i latarki od pędzącego Reksia, to jakieś 2 metry.
Czołówka z soczewką. Oświetla bardzo szeroko. Sięga jeszcze szeroko poza kadrem. Świetnie widzi się wszystko pod nogami i ze 2 metry do przodu. Przy większej odległości światło się "rozmywa"
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Z reflektorem. "Spot" jest wielkości Reksia. "Spill" ma ze 2 metry średnicy. Trochę za wąsko do świecenia pod nogi. Ale na kilka metrów do przodu jest idealnie. Super się z nią chodzi.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Porządne zdjęcia będą. Mam w planach wziąć kilka latarek, lustrzankę i pójść do lasu.
Convoy H1. Kilka słów, o niej, których w internecie nie znalazłem.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: środa 29 lis 2023, 20:12
Convoy H1. Kilka słów, o niej, których w internecie nie znalazłem.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 29 sty 2024, 00:21 przez Czuprynski96, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: Convoy H1. Kilka słów, o niej, których w internecie nie znalazłem.
Jakim cudem, po kolorze, jesteś w stanie poznać jakość pasty? Klasyczne "srebrne" mają rozstrzał niesamowity w wydajności odprowadzania ciepła...Czuprynski96 pisze: ↑niedziela 28 sty 2024, 00:25 Pasta termoprzewodząca była i to nawet jakaś taka lepsza, srebrna.
...
Potem wszystko dokładnie wyczyściłem, nałożyłem nową pastę i poskładałem. Wydaje mi się, że teraz trochę szybciej się nagrzewa. Ale to może być placebo.
Nie wydaje Ci się, lepsza pasta doprowadziła do szybszego odprowadzania ciepła z diody i podłoża do obudowy i to akurat dobrze.
Jak tak bardzo chcesz modyfikować sprężynkę, możesz ją zmostkować
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Foto pochodzi z tego wątku https://budgetlightforum.com/t/what-did ... y/37376/78, zerknij sobie w wolnej chwili, może znajdziesz jakiś "natchnienie"
Moje recenzje oświetlenia na YouTube
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin
-
- Posty: 85
- Rejestracja: środa 29 lis 2023, 20:12
Re: Convoy H1. Kilka słów, o niej, których w internecie nie znalazłem.
Mówisz o mostkowaniu tej tylnej sprężynki? Nie wiem jak to sprawdzić, ale wydaje mi się, że w jej przypadku, większe spadki napięcia będą w miejscu styku drutu sprężynki z bocznymi ściankami nakrętki. Więc samo mostkowanie tutaj nie za wiele zmieni. Najlepiej byłoby nagwintować tą "półkę" w nakrętce i wkręcić tam pierścionek. Jak czyta to jakiś właściciel tokarki, to może powie, czy to da się łatwo zrobić. No na pewno na tych latarkowych pierścionkach nie ma metrycznego gwintu. Może po prostu można ustawić skok jak do małego gwintu metrycznego, jakiegoś M4 i tak to naciąć? Najpierw przydałoby się chyba znaleźć pasujący pierścionek i pod niego zrobić gwint w nakrętce?
Coś jeszcze. Zapomniałem napisać, że fabrycznie, pierścionek od szybki był przykręcony zadziwiająco słabo. A to on właśnie dociska diodę do wymiennika ciepła. To też raczej miało wpływ na słabe chłodzenie. Ja dokręciłem trochę mocniej. Też nie można przesadzić, bo jak się skręci za mocno, to podłoże się po prostu wygnie jak miska. Będzie mocno przylegać środkiem, a na około będzie szpara. Jak ktoś nie wie o co mi chodzi, to niech położy płaski kawałek blachy na płaskim podłożu i w przywali młotkiem w środek tej blaszki. Blacha się odksztalci.Dziubek pisze: ↑niedziela 28 sty 2024, 02:11Jakim cudem, po kolorze, jesteś w stanie poznać jakość pasty? Klasyczne "srebrne" mają rozstrzał niesamowity w wydajności odprowadzania ciepła...Czuprynski96 pisze: ↑niedziela 28 sty 2024, 00:25 Pasta termoprzewodząca była i to nawet jakaś taka lepsza, srebrna.
...
Potem wszystko dokładnie wyczyściłem, nałożyłem nową pastę i poskładałem. Wydaje mi się, że teraz trochę szybciej się nagrzewa. Ale to może być placebo.
Nie wydaje Ci się, lepsza pasta doprowadziła do szybszego odprowadzania ciepła z diody i podłoża do obudowy i to akurat dobrze.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: środa 29 lis 2023, 20:12
Re: Convoy H1. Kilka słów, o niej, których w internecie nie znalazłem.
Odcinek drugi. Egzemplarz z reflektorem.
Po zdjęciu gumki włącznika załączyłem, że nie świecą te diody. Nie zwróciłem na to wcześniej uwagi. Przeklikałem wszystkie tryby i nic.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Po wyjęciu optyki i diody okazuje się szara, stara, wyschnięta i popękana pasta termo.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Z ciekawości chciałem sprawdzić, czemu te diody obok włącznika nie działają. Mały rozmiar tej płytki nie pomaga.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Sprawdziłem same diody i są sprawne. Więc nie mam pojęcia o co chodzi. Na żadnym trybie nie ma na nich napięcia. Ale to tylko bajer, więc to olałem.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
W przypadku tej latarki, chińska maszyna losująca wybrała mi aluminiowe podłoże. Wyrównałem je i nałożyłem nową pastę.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Oprócz nie działających diod na włączniku, ten egzemplarz ma coś takiego, że klikając podwójnie, nie wraca z "turba" do poprzedniego trybu. W egzemplarzu z soczewką ta funkcja działa poprawnie. Więc obie czołówki miały usterki. To powinni wiedzieć ci, którzy chcą kupować te konwoje, czy inne "tańsze" latarki, żeby zaoszczędzić, bo są tańsze od tych markowych Nic nie jest tańsze bez powodu. Nie wiadomo jaka usterka się trafi.
Po zdjęciu gumki włącznika załączyłem, że nie świecą te diody. Nie zwróciłem na to wcześniej uwagi. Przeklikałem wszystkie tryby i nic.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Po wyjęciu optyki i diody okazuje się szara, stara, wyschnięta i popękana pasta termo.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Z ciekawości chciałem sprawdzić, czemu te diody obok włącznika nie działają. Mały rozmiar tej płytki nie pomaga.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Sprawdziłem same diody i są sprawne. Więc nie mam pojęcia o co chodzi. Na żadnym trybie nie ma na nich napięcia. Ale to tylko bajer, więc to olałem.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
W przypadku tej latarki, chińska maszyna losująca wybrała mi aluminiowe podłoże. Wyrównałem je i nałożyłem nową pastę.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Oprócz nie działających diod na włączniku, ten egzemplarz ma coś takiego, że klikając podwójnie, nie wraca z "turba" do poprzedniego trybu. W egzemplarzu z soczewką ta funkcja działa poprawnie. Więc obie czołówki miały usterki. To powinni wiedzieć ci, którzy chcą kupować te konwoje, czy inne "tańsze" latarki, żeby zaoszczędzić, bo są tańsze od tych markowych Nic nie jest tańsze bez powodu. Nie wiadomo jaka usterka się trafi.