H7 LED - czy warto inwestować?
Re: H7 LED - czy warto inwestować?
Ja się chyba skuszę.. ktoś ma jakieś sprawdzone modele..?
na razie idę w TOP.. nie chce mnie się 5x eksperymentować:
Philips Ultinon Pro9000 HL LED na Ali są gdzieś od 400.. pytanie czy to nie podróbki..
te 5800 K mnie tylko denerwuje.. nie lubię tak bladego światła.. ale przed tym nie da się uciec chyba..
na razie idę w TOP.. nie chce mnie się 5x eksperymentować:
Philips Ultinon Pro9000 HL LED na Ali są gdzieś od 400.. pytanie czy to nie podróbki..
te 5800 K mnie tylko denerwuje.. nie lubię tak bladego światła.. ale przed tym nie da się uciec chyba..
Re: H7 LED - czy warto inwestować?
To soczewek podobno są takie sobie - takie wyszły rezultaty:
https://www.bulbfacts.com/led-kits/revi ... eview.html
ta strona do projektorów proponuje:
DDM Tuning SaberLED 55W Accu/V2 ProX
tylko to amerykańskie wynalazki... gdzieś testują jakieś żarówki łatwiej dostępne w PL?
https://www.bulbfacts.com/led-kits/revi ... eview.html
ta strona do projektorów proponuje:
DDM Tuning SaberLED 55W Accu/V2 ProX
tylko to amerykańskie wynalazki... gdzieś testują jakieś żarówki łatwiej dostępne w PL?
Re: H7 LED - czy warto inwestować?
no tylko te, które uzyskały homologację są godne polecenia?LubMich pisze: ↑wtorek 25 maja 2021, 10:36 Ja się chyba skuszę.. ktoś ma jakieś sprawdzone modele..?
na razie idę w TOP.. nie chce mnie się 5x eksperymentować:
Philips Ultinon Pro9000 HL LED na Ali są gdzieś od 400.. pytanie czy to nie podróbki..
te 5800 K mnie tylko denerwuje.. nie lubię tak bladego światła.. ale przed tym nie da się uciec chyba..
na Ali kupować takie rzeczy? odpuść pan, wstydu oszczędź
co do barwy- tak musi być i nic na to nie poradzisz
nie bardzo zatem rozumiem czemu takie parcie na LEDy? ani to oszczędność pieniądza, ani energii elektrycznej, barwa też nie odpowiada
chyba, że chodzi o sam fakt posiadania to wtedy faktycznie brać najdroższe- jest świadomość bycia najlepszym
Re: H7 LED - czy warto inwestować?
Największy problem H7 to ich dość częste przepalanie się.. kupiłem teraz podstawowe OSRAM-y i o dziwo 6 m-cy ich nie ruszało.. ale kupowałem swego czasu jakieś +120% to zazwyczaj dwa komplety w roku były w użyciu..
Inna sprawa, że wszystkie pozostałe samochody jakie użytkuję mają już nowsze oświetlenie i trochę ten przeskok w nocy odczuwać..
Zamówiłem ostatecznie takie wynalazki: Bevinsee V35 -
Parametry nie zgadzają się z opisem produktu - ale mnie pasuje ten kierunek przekłamania
38W mocy..
barwa poniżej 5000K
i rurka cieplna do odprowadzenia ciepła..
https://www.youtube.com/watch?v=L6NBL4xIPJg
Linia odcięcia i rozkład światła wyglądają co najmniej przyzwoicie (mam soczewkę) - przetestuję zobaczę..
Inna sprawa, że wszystkie pozostałe samochody jakie użytkuję mają już nowsze oświetlenie i trochę ten przeskok w nocy odczuwać..
Zamówiłem ostatecznie takie wynalazki: Bevinsee V35 -
Parametry nie zgadzają się z opisem produktu - ale mnie pasuje ten kierunek przekłamania
38W mocy..
barwa poniżej 5000K
i rurka cieplna do odprowadzenia ciepła..
https://www.youtube.com/watch?v=L6NBL4xIPJg
Linia odcięcia i rozkład światła wyglądają co najmniej przyzwoicie (mam soczewkę) - przetestuję zobaczę..
Re: H7 LED - czy warto inwestować?
Nie bardzo rozumiem: to jest pytanie czy stwierdzenie?
Osobiście uważam, że przy obecnym stanie technologii żaden z LED-owych produktów "żarówkopodobnych" do reflektorów nie uzyska homologacji z prostej przyczyny: to nie jest punktowe źródło światła! Pomijając fakt, że jeżeli dany reflektor ma wydaną homologację na użytkowanie z żarówką H7 to NIE WOLNO stosować niczego innego (nawet z homologacją)
A w czym niby Aliexpress jest gorszy? Teraz prawie wszystko jest robione w Chinach! To nie tylko gadżety za dwa złote o wątpliwej jakości ale także dosyć zaawansowane technologicznie produkty.
To się nazywa POSTĘP technologiczny. Stare źródła światła są wypierane przez nowe. Tego się raczej nie da cofnąć. LED-y wygrywają ceną, siłą światła i niezawodnością - tak więc to tylko kwestia czasu.
Bo żarówki "+coś tam%" mają inną budowę: żarnik pracuje w wyższej temperaturze żeby uzyskać większą siłę światła. Jest więc krótszy i cieńszy niż w żarówce podstawowego szeregu. Co powoduje, że jest bardziej wrażliwy na drgania i wahania napięcia (zwłaszcza "w górę"). Jakiś powód musi być. Sprawdź czy napięcie ładowania jest prawidłowe i czy reflektor jest dobrze zamocowany. Również stosuję takie żarówki i komplet wystarcza na około dwa lata (w poprzednim aucie nawet na dłużej)
Re: H7 LED - czy warto inwestować?
legalność dowolnych zamienników ledowych do reflektorów samochodowych była omawiana tutaj już - w zasadzie każdy samodzielnie podejmuje decyzje i ewentualnie odpowiada za to co robi - póki co "homologacje" jednostkowe dla wybranych modeli w Niemczech są LEGALNE tylko tam a i to po okazaniu "papiera" - poza tym zapewne niemiecka Polizei i tak sprawdzi czy model samochodu "pasuje" do h7 w ledzie
zasadność wyboru leda w ogóle - dobra h7 typu Silver +100% (44 brutto komplet) czy Neolux 130% (40 brutto komplet) mające 350h średniego czasu życia spokojnie posłuży rok czasu - tym bardziej że sporo nowych samochodów ma ledy do dziennej więc uzycie H7 sprowadza sie do jazdy nocą.
czy warto pchać się w ledy H7? po mojemu nie ale wzrok mam dobry i chociaż "stary rower" jestem to jakoś specjalnie mnie ta "technościema" ledowa do samochodów za 100-150 zł sztuka nie przekonuje ..
zasadność wyboru leda w ogóle - dobra h7 typu Silver +100% (44 brutto komplet) czy Neolux 130% (40 brutto komplet) mające 350h średniego czasu życia spokojnie posłuży rok czasu - tym bardziej że sporo nowych samochodów ma ledy do dziennej więc uzycie H7 sprowadza sie do jazdy nocą.
czy warto pchać się w ledy H7? po mojemu nie ale wzrok mam dobry i chociaż "stary rower" jestem to jakoś specjalnie mnie ta "technościema" ledowa do samochodów za 100-150 zł sztuka nie przekonuje ..
Re: H7 LED - czy warto inwestować?
W sumie to trochę pokręcone, że ledowe H7 są dopuszczane do wybranych modeli samochodów. Zakładając, że reflektory są konstruowane w tej samej technologii FF lub projektor, to co za różnica, w którym reflektorze się znajdzie? Jeśli pasuje do FF w jednym modelu, to czemu nie pasuje do FF w innym? O tym, że żarówki LED H7 wkraczają do motoryzacji świadczy to, że nawet uznane firmy wzięły się za ich produkcję. Wychodzi na to, że za czas jakiś czekań nas będzie zmiana przepisów w tym zakresie.
Re: H7 LED - czy warto inwestować?
Nie pasuje z prostej przyczyny - świecą tylko na boki. Żarówka 360 st. Każdy reflektor wykorzystuje różne strefy do formowania wiązki.
W lipcu pęknie 3 lata jak śmigam na H4 na ledach. Wybrałem barwę 4300K. Odcięcie jak w żarówce, jednak trzeba było dorobić dodatkową przesłonę. Na mijania leci 22W. W porównaniu do Tungsram +120% widać wyraźnie że światła jest więcej. Gdyby dopuścić dobre przeróbki do ruchu na terenie PL a ścigać faktyczne parchy, było by znacznie bardzie bezpiecznie. Sami musicie sobie odpowiedzieć co lepsze - fabryczny reflektor z dobrą żarówką i zmatowiałym kloszem czy dobry mod z prawidłowym odcięciem itd.
Na tych samych ledach o mocy 50-60W są dostępne na ali pod nazwą F5C jak i kolejny model F5D.LubMich pisze: ↑środa 26 maja 2021, 08:49 To soczewek podobno są takie sobie - takie wyszły rezultaty:
https://www.bulbfacts.com/led-kits/revi ... eview.html
ta strona do projektorów proponuje:
DDM Tuning SaberLED 55W Accu/V2 ProX
tylko to amerykańskie wynalazki... gdzieś testują jakieś żarówki łatwiej dostępne w PL?
W lipcu pęknie 3 lata jak śmigam na H4 na ledach. Wybrałem barwę 4300K. Odcięcie jak w żarówce, jednak trzeba było dorobić dodatkową przesłonę. Na mijania leci 22W. W porównaniu do Tungsram +120% widać wyraźnie że światła jest więcej. Gdyby dopuścić dobre przeróbki do ruchu na terenie PL a ścigać faktyczne parchy, było by znacznie bardzie bezpiecznie. Sami musicie sobie odpowiedzieć co lepsze - fabryczny reflektor z dobrą żarówką i zmatowiałym kloszem czy dobry mod z prawidłowym odcięciem itd.
ILPT
Re: H7 LED - czy warto inwestować?
Ilu wymieniających źródło światła zrobi "dobry mod"? Tu jest problem.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Re: H7 LED - czy warto inwestować?
Myślę, że całkiem spora grupa. Po drugiej stronie barykady stoją wszyscy na legalnych i homologowanych reflektorach z krzywo włożonymi żarówkami, o mocy 100W, z granatową bańką, z kloszami przez które mijania oświetlają korony drzew itd
ILPT
Re: H7 LED - czy warto inwestować?
U nas może będzie nawet lepiej, jak przejdzie projekt by to stacje na urządzeniach pomiarowych zatwierdzały dany zamiennik w danym aucie - tzn montujesz ledowego retrofita, sprawdzają na tablicy rozsył światła i natężenia i jak ok dostajesz papier że wszystko w porządku. Mi to pasuje bo montuję retrofity na OEM soczewkach biLED więc wiązka idealna i tylko się martwię tym że producenci jak zwykle oszukują i homologują lampy/soczewki jako te poniżej 2000lm, a świecą lepiej od xenonówMociumpel pisze: ↑poniedziałek 24 maja 2021, 19:20 Żarówki LED H7 "legalnie" można montować w przetestowanych modelach samochodów, lista aktualizowana (np. https://www.motofaktor.pl/retrofity-led ... -przyklad/). Wystarczy odpowiedni wydruk przy sobie i otrzymujemy pełną homologację. Niestety tylko w Niemczech bo w Polsce to już "nielegal" jest mimo że świeci poprawnie ...
Re: H7 LED - czy warto inwestować?
Ostatnio skusiłem się na ledy ULTINON HB3/HB4 2 SZT PHILIPS i powiem szczerze że zaskoczyła mnie ilość światła tylko nie podoba mi się te 6500K
Czy znacie może coś podobnego z barwą około 4300K pod uchwyt HB3?
Czy znacie może coś podobnego z barwą około 4300K pod uchwyt HB3?
Re: H7 LED - czy warto inwestować?
Ilość światła to jedno, szczególnie jeśli żarówka halogenowa słabo świeciła z powodu niskiego napięcia w instalacji(tylko przykład). Druga sprawa to jaki jest rozkład światła. I nie chodzi mi tylko o odcięcie, a o to, czy światło skupione jest tuż przy linii odcięcia, czy może jest szeroką plamą, która tak samo mocno oświetla 50ty, co i 20ty metr przed samochodem. Skoro już masz zamontowane ledy, to może chciałbyś pochwalić się zdjęciem oświetlonej ściany przed samochodem?
@skaktus Jeździsz nadal na tych ledach, czy masz już coś nowego? Osobiście nie podoba mi się w tych Twoich to, że tam gdzie powinien być najjaśniejszy punkt, czyli w miejscu załamania linii odcięcia, jest zaciemnienie. Jednocześnie najwięcej światła jest z prawej strony i chyba nawet troche w górę od środka. Poza tym to chyba najlepszy rozkład ledowych mijania, jakie miałem okazję widzieć.
Re: H7 LED - czy warto inwestować?
Zmieniam trzonek Szukam czegoś przyzwoitego na trzonku typu Ba20d. Sprawa typowo do motoroweru. Instalacja 12V ze stałym na żarówkę, więc migotanie nie grozi.
Re: H7 LED - czy warto inwestować?
Również chciałem zmienić swoje żarówki na LEDy. Długo sprawę przemyśliwałem.
Rozważałem Tungsramowskie H4 LED. Osramy i Philipsy są w nieprzyzwoitych cenach (i bałbym się podróbek), Chińska myśl techniczna odpadła w przedbiegach - nie mam zamiaru testować ich na swoich oczach.
Tyle że Tungsram podaje że jego LEDy emitują 2000 lm (i, jak mniemam, jest to emisja realna i porównywalna z innymi firmówkami, a nie z pupy wyjęta wartość, typu 8000 lm, jak u chinoli). Wg specyfikacji, żarnikowe Night Breakery Silver emitują 1500 lm. Uznałem, że 500 lm to zbyt mało (zwłaszcza przy logarytmicznej wrażliwości oka na światło), żeby jeździć na nielegalnych lampach, które mają gorsze skupienie i o ile fajniej świecą po bokach, to kiepsko na wprost. W końcu zmieniłem więc standardowe H4 Osrama na Night Breaker Silver.
(Jedyne aktualne Night Breakery bez maźnięcia niebieskim. Uważam, że wszelkie żarnikowe wynalazki z filtrem niebieskim na bańce to głupota na maksa. Zmieniają barwę światła kosztem jego ilości (w końcu filtr wycina część wiązki), więc albo żarówka emituje mniej światła albo żarnik jest "podkręcony", co musi odbić się na trwałości. Czyli jak źródła żarnikowe, to tylko bez niebieskiego - moim zdaniem, oczywiście.)
Dzisiaj je założyłem (do 4-letniego VW Caddy). Coś lepiej świecą, ale bez rewelacji. Zrobiłem zdjęcia porównawcze.
Pierwsze zdjęcie - standardowa H4 Osrama.
Drugie zdjęcie - Osram Night Breaker Silver.
Trzecie zdjęcie - na deser, fabryczny ksenon ze znacznie starszego Volvo (po niedawnej regeneracji lamp i na w miarę świeżych palnikach Osramowskich). Auto ma klosze osadzone znacznie niżej, niż Caddy. Uważam, że gdyby to był np. suv, z porównywalną wysokością osadzenia kloszy, różnica byłaby jeszcze bardziej porażająca.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Rozważałem Tungsramowskie H4 LED. Osramy i Philipsy są w nieprzyzwoitych cenach (i bałbym się podróbek), Chińska myśl techniczna odpadła w przedbiegach - nie mam zamiaru testować ich na swoich oczach.
Tyle że Tungsram podaje że jego LEDy emitują 2000 lm (i, jak mniemam, jest to emisja realna i porównywalna z innymi firmówkami, a nie z pupy wyjęta wartość, typu 8000 lm, jak u chinoli). Wg specyfikacji, żarnikowe Night Breakery Silver emitują 1500 lm. Uznałem, że 500 lm to zbyt mało (zwłaszcza przy logarytmicznej wrażliwości oka na światło), żeby jeździć na nielegalnych lampach, które mają gorsze skupienie i o ile fajniej świecą po bokach, to kiepsko na wprost. W końcu zmieniłem więc standardowe H4 Osrama na Night Breaker Silver.
(Jedyne aktualne Night Breakery bez maźnięcia niebieskim. Uważam, że wszelkie żarnikowe wynalazki z filtrem niebieskim na bańce to głupota na maksa. Zmieniają barwę światła kosztem jego ilości (w końcu filtr wycina część wiązki), więc albo żarówka emituje mniej światła albo żarnik jest "podkręcony", co musi odbić się na trwałości. Czyli jak źródła żarnikowe, to tylko bez niebieskiego - moim zdaniem, oczywiście.)
Dzisiaj je założyłem (do 4-letniego VW Caddy). Coś lepiej świecą, ale bez rewelacji. Zrobiłem zdjęcia porównawcze.
Pierwsze zdjęcie - standardowa H4 Osrama.
Drugie zdjęcie - Osram Night Breaker Silver.
Trzecie zdjęcie - na deser, fabryczny ksenon ze znacznie starszego Volvo (po niedawnej regeneracji lamp i na w miarę świeżych palnikach Osramowskich). Auto ma klosze osadzone znacznie niżej, niż Caddy. Uważam, że gdyby to był np. suv, z porównywalną wysokością osadzenia kloszy, różnica byłaby jeszcze bardziej porażająca.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć