Lampka rowerowa romet - modyfikacja
Lampka rowerowa romet - modyfikacja
Witam wszystkich, to mój pierwszy post
Dzisiaj kupiłem sobie taką lampkę rometowską w wersji bateryjnej na giełdzie - stan jak widać, wymaga pracy. Chcę ją zamontować w romecie orkanie. Aktualnie mam lampę na żarówkę i dynamo, świeci to wiadomo jak - beznadziejnie . Chcę więc zrobić tutaj modyfikację i wstawić LED - ale najlepiej 4000K lub cieplejszą, oryginalny odbłyśnik i włącznik oczywiście zostaje. Miejsca w środku jest pod dostatkiem, także zasilić ją mam zamiar baterią 18650 w koszyku.
I tutaj pytanie do was - co polecilibyście wstawić w miejsce oryginalnej żarówki? Jakiś LED na cokół E10, czy raczej wstawić do środka mocniejszy LED COB z małym radiatorkiem?
Dzisiaj kupiłem sobie taką lampkę rometowską w wersji bateryjnej na giełdzie - stan jak widać, wymaga pracy. Chcę ją zamontować w romecie orkanie. Aktualnie mam lampę na żarówkę i dynamo, świeci to wiadomo jak - beznadziejnie . Chcę więc zrobić tutaj modyfikację i wstawić LED - ale najlepiej 4000K lub cieplejszą, oryginalny odbłyśnik i włącznik oczywiście zostaje. Miejsca w środku jest pod dostatkiem, także zasilić ją mam zamiar baterią 18650 w koszyku.
I tutaj pytanie do was - co polecilibyście wstawić w miejsce oryginalnej żarówki? Jakiś LED na cokół E10, czy raczej wstawić do środka mocniejszy LED COB z małym radiatorkiem?
Re: Lampka rowerowa romet - modyfikacja
To forum jeszcze żyje? Nikt nie jest w stanie nic polecić? Myślałem o XM-L T6, ale nie mogę znaleźć w temperaturze barwowej okolic 4000K i napięciu 3,7V, a na takiej lub cieplejszej mi zależy.
Re: Lampka rowerowa romet - modyfikacja
Witam
Żadna dioda nie będzie prawidłowo współgrała z tym reflektorem, trzeba by zmienić całość. Poza tym, LEDy mocy muszą być chłodzone, a plastykowa obudowa w tym nie pomaga.
Zdecydowana większość LEDów, ma napięcie pracy dużo niższe niż 3,7V, poza tym, takie napięcie na akumulatorze, też nie jest zawsze, więc potrzebujesz odpowiedniego układu elektronicznego, który ograniczy prąd diody, napięcie na diodzie się zmienia w zależności od warunków pracy, dlatego ograniczamy prąd a nie mówimy o napięciu.
Pozdrawiam
Owszem, żyje, jednak nikt nie zna sposobu, aby z tej latarki zrobić coś sensownego.
Żadna dioda nie będzie prawidłowo współgrała z tym reflektorem, trzeba by zmienić całość. Poza tym, LEDy mocy muszą być chłodzone, a plastykowa obudowa w tym nie pomaga.
Zdecydowana większość LEDów, ma napięcie pracy dużo niższe niż 3,7V, poza tym, takie napięcie na akumulatorze, też nie jest zawsze, więc potrzebujesz odpowiedniego układu elektronicznego, który ograniczy prąd diody, napięcie na diodzie się zmienia w zależności od warunków pracy, dlatego ograniczamy prąd a nie mówimy o napięciu.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Re: Lampka rowerowa romet - modyfikacja
Pyra wyjaśnił Ci tzw. ideologie przyziemną - w skrócie: sens grzebania w plastikowej obudowie jest żaden - mało kto obecnie chce się wysilać umysłowo nad niszowym do niczego i nikomu (poza Tobą) niepotrzebnym rozwiązaniem - leniwość nie oznacza braku możliwości po prostu nikt widocznie nie widzi sensu w urozmaicaniu sobie życia przez grzebanie w czymś tak mało rozwojowym ...
Najprościej poszukaj leda na E10 i ciesz się, bo po mojemu grzebanie w tym plastikowym "padle" jest co najwyżej tak konstruktywne jak suszenie papieru po użyciu.
Najprościej poszukaj leda na E10 i ciesz się, bo po mojemu grzebanie w tym plastikowym "padle" jest co najwyżej tak konstruktywne jak suszenie papieru po użyciu.
Re: Lampka rowerowa romet - modyfikacja
Ej, no! Nie przesadzajcie! Zawsze coś może wykombinować. Niech sobie kupi mocną żarówkę postojową na 12V, wycentruje ją najlepiej, jak się da i wstawi pakiet akumulatorków na takie napięcie. Coś tam poświeci, a na pewno lepiej, niż standardowa żarówka.
Ja niedawno kupiłem sobie postojówki ledowe do auta, bo mam za duże łapy, żeby grzebać w ciasnocie i powiem, że świecą jak dzienne, u niektórych januszy drogownictwa
Ja niedawno kupiłem sobie postojówki ledowe do auta, bo mam za duże łapy, żeby grzebać w ciasnocie i powiem, że świecą jak dzienne, u niektórych januszy drogownictwa
Re: Lampka rowerowa romet - modyfikacja
Zrobiłem to po swojemu, w ten sposób:
Zamontowałem LED 3W o barwie ciepłej białej - świeci nieporównywalnie lepiej w stosunku do oryginału, a dzięki zdystansowaniu LEDa soczewką z czołówki szybka prawidłowo rozprasza światło - optyka pozostała jak na żarówce.
Zamontowałem LED 3W o barwie ciepłej białej - świeci nieporównywalnie lepiej w stosunku do oryginału, a dzięki zdystansowaniu LEDa soczewką z czołówki szybka prawidłowo rozprasza światło - optyka pozostała jak na żarówce.
Re: Lampka rowerowa romet - modyfikacja
Ten radiator w zamkniętej obudowie ...
No ale skoro jesteś zadowolony
No i gratulacje za innowacyjność.
No ale skoro jesteś zadowolony
No i gratulacje za innowacyjność.
Re: Lampka rowerowa romet - modyfikacja
Zanim dioda padnie od przegrzania przy mojej jeździe, to ten rower i ja pewnie nie będziemy już istnieć W chińskich lampkach nie ma radiatora wcale i nikt się tym nie przejmuje. Ten jest nawet przewymiarowany. Dioda z nim prawie się nie grzeje.
Re: Lampka rowerowa romet - modyfikacja
Jak latarka nie jest plastikowa to cała obudowa robi za radiator
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC