Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II

co i jak zrobiłem...
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3157
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II

Post autor: Bocian »

A zdjąłeś adapter centrujący diodę do reflektora? Taki jasny, okrągły plastik wokół diody, został jak zdjąłeś reflektor (to srebrne coś czego wysokość porównywałeś do zakupionej optyki TIR)?
Sometimes darkness can show you the light
Molek
Posty: 8
Rejestracja: wtorek 10 lis 2020, 13:59

Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II

Post autor: Molek »

Jeśli chodzi o ten plastik co pokazuje strzałka to nie ;;)
Załączniki
20210112_132643.jpg
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3157
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II

Post autor: Bocian »

No to jak ta optyka miała pasować? :|
Sometimes darkness can show you the light
Molek
Posty: 8
Rejestracja: wtorek 10 lis 2020, 13:59

Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II

Post autor: Molek »

A no to widzisz, moja wina, ale nauczyłem się czegoś ;p
Natomiast jeśli by pasował po wyjęciu tej podkładki to jak zniwelować odległość tego reflektora od szybki, będzie luźny i wypadnie..
Mój reflektor ma wymiary 22.8mm / 11.7mm a po wyjęciu tej podkładki będzie jeszcze dalej do szybki
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3157
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II

Post autor: Bocian »

Molek pisze: wtorek 12 sty 2021, 18:37 Natomiast jeśli by pasował po wyjęciu tej podkładki to jak zniwelować odległość tego reflektora od szybki, będzie luźny i wypadnie..
Mój reflektor ma wymiary 22.8mm / 11.7mm a po wyjęciu tej podkładki będzie jeszcze dalej do szybki
Optyka TIR ma wysokość ok. 1mm większą od seryjnego reflektora, więc jak będziesz zakładał bez podkładki, szybka bez problemu dociśnie optykę i wszystko będzie jak należy. Co do mniejszej średnicy to po ułożeniu się TIRa na diodzie, centralnie na środku, będzie trzymany od góry przez szybkę i nic nie ma prawa się przesuwać i wypadać. Zastanawiam się jak Ty to testowałeś/przymierzałeś i czy to były optyki ode mnie, skoro nawet z podkładką wydawało Ci się to za niskie :| Biorę jeszcze pod uwagę (bo nawet nie badałem seryjnie złożonego przez Chińczyka S21B), że dają np. uszczelkę szybki między reflektor a szkło (takie coś było uskuteczniane bodaj w M2) co jest według mnie niedorzeczne, skoro można dać między bezel (stalową koronkę) a szybkę...

Jeszcze jedna uwaga co do instalacji tych TIRów. Holdery tych optyk (plastik w którym siedzi soczewka) nie ma od spodu wycięć na tzw. wylewki boczne podłoża w miejscu lutowania diody. Wspomniane wylewki to małe, zewnętrzne cztery pola, rozchodzące się na zewnątrz względem obudowy diody, gdzie ma gromadzić się nadmiar lutowia, jaki powstaje podczas procesu lutowania. I teraz jeśli na którym z tych pól, lub na wszystkich będzie np. kulka cyny, TIR nie osiądzie jak należy i będzie to "prężyć" na holder, utrudniając montaż, np. uszczelka będzie się wywijała spod stalowego bezela etc.
Sometimes darkness can show you the light
ODPOWIEDZ