Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II
Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II
Eeee ... jak domyślam się kupiłeś takie coś https://pl.aliexpress.com/item/4001081393882.html ?
Pierwsza sprawa to temat nie do końca tyczy S21A oryginalnego tylko modowanego wynalazka, no ale to najmniejszy problem
Druga rzecz to czy takie rezultaty masz na świeżym ogniwie po wyjęciu z ładowarki czy już "trochę " zużytym świeceniem a siedzącym w latarce?
Jeśli na zużytym to jest dobrze i tak ma być - sterownik w oryginalnej latarce "słabnie" wraz ze słabnącym ogniwem, jeśli zas na świeżutkim wyjętym prosto z ładowarki to... masz JAKIŚ problem - no ale aby nie gdybać odpowiedz na pytanie wyżej - na zużytym czy na świeżym tak masz?
Sterownik stosowany w mojej latarce jest specyficzny - każdy tryb jest w zasadzie niewrażliwy na napięcie ogniwa (jego stan naładowania) i podaje prąd na danym trybie tak długo i tak mocno aż ogniwo nie padnie - w tym jest właśnie "lepszy" od tego taniego z oryginalnej latarki - ciśnie tyle mocy ile ma aż zdechnie ogniwo, wtedy trzeba po prostu naładować je ponownie ...
Pierwsza sprawa to temat nie do końca tyczy S21A oryginalnego tylko modowanego wynalazka, no ale to najmniejszy problem
Druga rzecz to czy takie rezultaty masz na świeżym ogniwie po wyjęciu z ładowarki czy już "trochę " zużytym świeceniem a siedzącym w latarce?
Jeśli na zużytym to jest dobrze i tak ma być - sterownik w oryginalnej latarce "słabnie" wraz ze słabnącym ogniwem, jeśli zas na świeżutkim wyjętym prosto z ładowarki to... masz JAKIŚ problem - no ale aby nie gdybać odpowiedz na pytanie wyżej - na zużytym czy na świeżym tak masz?
Sterownik stosowany w mojej latarce jest specyficzny - każdy tryb jest w zasadzie niewrażliwy na napięcie ogniwa (jego stan naładowania) i podaje prąd na danym trybie tak długo i tak mocno aż ogniwo nie padnie - w tym jest właśnie "lepszy" od tego taniego z oryginalnej latarki - ciśnie tyle mocy ile ma aż zdechnie ogniwo, wtedy trzeba po prostu naładować je ponownie ...
Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II
Nowe ogniwo (raz ładowane) siedzi w latarce od kilku tygodni (max 2 miesiące), a latarka mało używana.
Mogę je ewentualnie naładować ponownie i sprawdzić co się będzie działo, albo poczekać na rozładowanie ogniwa i wtedy je naładować.
Edycja: OK. Wyjąłem z szuflady nowe ogniwo (18650) i na nim nic takiego się nie dzieje, czyli pewnie tak jak mówisz, ogniwo 21700 osłabło.
Mogę je ewentualnie naładować ponownie i sprawdzić co się będzie działo, albo poczekać na rozładowanie ogniwa i wtedy je naładować.
Edycja: OK. Wyjąłem z szuflady nowe ogniwo (18650) i na nim nic takiego się nie dzieje, czyli pewnie tak jak mówisz, ogniwo 21700 osłabło.
Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II
No to poznałeś swoją latarkę pierwsze oznaki słabnięcia ogniwa to słabsze świecenie na najwyższym trybie, dodatkowo czytając forum wiesz że są takie które ... nie słabną - które sa lubiane przez bardziej zaawansowanych użytkowników bo "potrafią więcej" - no ale cena też jest wyższa, co znowu uświadamia, że droższe zazwyczaj jest "lepsze" z jakiegoś powodu - warto czytać zatem
Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II
Mam pytanka.
Czy szybka przed TIR jest potrzebna?
Czy należy wymienić włącznik na mocniejszy, czy oryginalny wytrzymuje taki prąd?
Czy szybka przed TIR jest potrzebna?
Czy należy wymienić włącznik na mocniejszy, czy oryginalny wytrzymuje taki prąd?
Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II
Czy do S21A da się włożyć driver do XHP50.2 22mm od Convoya? On ma wyższą sprawność: http://budgetlightforum.com/node/67409
Pytanie bardziej dotyczy czy ten driver da się włożyć, bo docelowo zapewne będzie trzeba spiłować krawędzie piguły analogicznie jak w S2+: http://budgetlightforum.com/comment/114 ... nt-1143405
Pytanie bardziej dotyczy czy ten driver da się włożyć, bo docelowo zapewne będzie trzeba spiłować krawędzie piguły analogicznie jak w S2+: http://budgetlightforum.com/comment/114 ... nt-1143405
Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II
Zaraz po zakupie się nie da - piguła jest na 20mm sterownik, jeśli zaś 22mm sterownik delikatnie "wyrzeźbisz" po brzegach plus "wyskrobiesz" lub bardziej profi "obtoczysz" pigułę od wewnątrz to się da - niestety docelowo będziesz musiał wtedy sterownik przylutować bo nie zakręcisz a dodatkowo lutowanie znacznie polepszy oddawanie ciepła.
Poza tym S21A jest co stale powtarzam zbyt mała aby ładować w nią 5A przy 6V - daje to ponad 30W mocy elektrycznej ze stratami co efektywnie w latarce o wadze ok 150g powodowałoby zadziałanie ogranicznika 55 stopniowego wbudowanego w sterownik Convoya juz po 2-3 minutach - nie wiem czy to sens jest - no ale spróbować możesz.
Przy tak dużych mocach stosowałbym jednak coś z głębszym odbłyśnikiem i nieco większym aby nie robić zalewowego "monstersa" z S21A - tutaj S11 z nieco większą masa i piguła pod sterownik 22mm byłaby prostsza w dłubaniu.
Czekam obecnie na resztę części do S11 i możliwe że do miesiąc pokażę S11 z XHP70.2 na TIR-e 5 stopniowym (od biedy na rower się nada)
Poza tym S21A jest co stale powtarzam zbyt mała aby ładować w nią 5A przy 6V - daje to ponad 30W mocy elektrycznej ze stratami co efektywnie w latarce o wadze ok 150g powodowałoby zadziałanie ogranicznika 55 stopniowego wbudowanego w sterownik Convoya juz po 2-3 minutach - nie wiem czy to sens jest - no ale spróbować możesz.
Przy tak dużych mocach stosowałbym jednak coś z głębszym odbłyśnikiem i nieco większym aby nie robić zalewowego "monstersa" z S21A - tutaj S11 z nieco większą masa i piguła pod sterownik 22mm byłaby prostsza w dłubaniu.
Czekam obecnie na resztę części do S11 i możliwe że do miesiąc pokażę S11 z XHP70.2 na TIR-e 5 stopniowym (od biedy na rower się nada)
Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II
To jest ciekawa opcja, bo właśnie szukam (nadal) latarki na rower. Czy znalazłes może tira pod 70.2 10x50? Chciałem dla eksperymentu zamówić z "jamajama" cały asortyment, ale nie miałem kiedy się tym zająć...
Wadą S11 jest fakt, że jest dość ciężka, a ja celowałem w coś lekkiego i zarazem efektywnego na kask+kierownice jako komplet. Nie zależy mi na mocy tylko na sprawności, 1500lm to max, który bym chciał osiągnąć. S12 to byłby dobry kompromis: ma dość dużą głowicę i obsługuje 21700 oraz 22mm sterownik. Ponieważ jest płytka podejdzie też każdy TIR przy założeniu drukowanych podkładek.
Dla mnie najsensowniejszy byłby Imalent MS03, ale jest mało informacji o nim no i ta cena...
Wadą S11 jest fakt, że jest dość ciężka, a ja celowałem w coś lekkiego i zarazem efektywnego na kask+kierownice jako komplet. Nie zależy mi na mocy tylko na sprawności, 1500lm to max, który bym chciał osiągnąć. S12 to byłby dobry kompromis: ma dość dużą głowicę i obsługuje 21700 oraz 22mm sterownik. Ponieważ jest płytka podejdzie też każdy TIR przy założeniu drukowanych podkładek.
Dla mnie najsensowniejszy byłby Imalent MS03, ale jest mało informacji o nim no i ta cena...
Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II
No nie wiem czy każdy podejdzie. Oryginalna optyka w S12 (potrójny reflektorek SMO) ma tylko 11mm wysokości, więc nie poszalejesz z wyborem TIR pod pojedynczą diodę pokroju XHP70. Można trochę zyskać dając szybkę o mniejszej grubości. Ta oryginalna jest dosyć gruba.Eneen pisze: S12 to byłby dobry kompromis: ma dość dużą głowicę i obsługuje 21700 oraz 22mm sterownik. Ponieważ jest płytka podejdzie też każdy TIR przy założeniu drukowanych podkładek.
Sometimes darkness can show you the light
Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II
W puntach:
1. S21A to wersja rozwojowa S2+ - główna zmiana to miejsce na ogniwo 21700 i piguła na sterownik 20mm, nieco większy reflektor i nieco wyższa masa
2. powyższe pozwala głównie na zwiększyć czas pracy - ogniwo 21700 ma ok. 40% wyższą pojemność (zakładając 5Ah do 3,5Ah), inny sterownik to kwestia możliwych do znalezienia opcji - są 17 i 20mm liniowe o wydajności do 6A a nawet FET z DD czyli ile fabryka dała - ostatnio najpopularniejsze są te bez PWM-a ze gdzie prądy są "stałe" na danych trybach - pozwala to mieć światło "bez mrygania" - szczegóły należy poczytać w sterownikach grega czy Bociana - tam jest to doskonale wyjaśnione.
3. nieco wyższa masa ogólna i reflektor niewiele zmienia ale pozwala te 1800lm (z S21A) zamiast 1200lm (z S2+) wyciągnąć i utrzymać w tym samym czasie (zanim stanie się za gorąca)
4. tanie i sensowne sterowniki typu boost z ich zaletami (zakładając jak najmniejsza latarkę czyli jednoogniwowe zasilanie) zaczynają się od 20mm - i jest nim H1-A - niestety ma on tylko 4 tryby ale za to bardzo przyzwoicie rozłożone i bardzo dobra wydajnośc na trybie 1,2,3 - czwarty jest ciut mniej wydajny ALE jest to sterownik boost i to BEZ POMIARU TEMPERATURY czyli na upartego w wiekszej latarce niż S21A dałoby rade stale utrzymać maksymalny prąd.
5. H1-A został wybrany bo pasuje do piguły bez grzebania, główne oświetlenie 300 i 900 lm są dobre i mocne i wydajne do końca, wysysa w tych trybach soki do końca, stabilnie, długo a z TIR-em w odpowiedni sposób - stąd taka idea - aby prosto i łatwo (w miarę, bez skrobania piguły - nie każdy to umie może lub potrafi )
6. póki co NIE MA sterowników 17mm i 20mm ogólnodostępnych (poza tym http://www.mtnelectronics.com/index.php ... uct_id=958 - ale cena sprowadzenia plus koszt jego samego to ok. 45 dolarów - nie widzę sensu kupowania JEDNEGO - chyba żeby się większa grupa zrzuciła ale wtedy zapłacisz i cło i podatek) w niskiej cenie (do 15 dolarów?) z programowalnymi trybami (aby dopasować pod siebie wszystko)
7. najwyższa sprawność z obecnie dostępnych diod (bez wnikania czy sa ładne czy nie plamy świetlne) daje XHP70.2 wersja P2 - niestety nie znalazłem TIR-a pod XHP70 dla S21A - a przy 3A z H!-A to az szkoda jej bo jej potencjał to co najmniej 6A i tu pojawia sie kolejny problem - mały host = przegrzewanie się latarki. Wprawdzie 3A w S21A to tez dużo no ale przez kilka minut idzie w ryzach utrzymać temperaturę po czym zmienić na niżej.
8 istnieje opcja aby uzywac daszku do S21A a refa nieco rozwiercić pod XHP70 ale to raczej na rower a nie na kask
9. jedyny TIR pasujący na XHP70 póki co o teoretycznych parametrach znalazłem jedynie na S11 - 25 stopniowy powstał w lutym dla fotografa z XHP70 CRi90 ale nie odebrał bo wyjechał wiec poszedł do innych ludzi, a 5 stopniowy to ma powstać z nudów bez konkretnego celu - jak powstanie to pokazę.
10 i na koniec - na każde 1000lm latara musi miec 100g czystego metalu - nie jest to idealna zasada ale wskazuje "na czuja" ile potrzeba metalu aby latara STALE świeciłą z moca ok. 3000 lm - i sa to okolice 250-300g najlepiej z dobrze użebrowana głowicą np. https://pl.aliexpress.com/item/32909573224.html - bardzo przyzwoity host pod XHP70 i sterownik Convoya 5A - no ale i na rower i na kask tym bardziej trochę za wielka - ale do reki idealna ...
1. S21A to wersja rozwojowa S2+ - główna zmiana to miejsce na ogniwo 21700 i piguła na sterownik 20mm, nieco większy reflektor i nieco wyższa masa
2. powyższe pozwala głównie na zwiększyć czas pracy - ogniwo 21700 ma ok. 40% wyższą pojemność (zakładając 5Ah do 3,5Ah), inny sterownik to kwestia możliwych do znalezienia opcji - są 17 i 20mm liniowe o wydajności do 6A a nawet FET z DD czyli ile fabryka dała - ostatnio najpopularniejsze są te bez PWM-a ze gdzie prądy są "stałe" na danych trybach - pozwala to mieć światło "bez mrygania" - szczegóły należy poczytać w sterownikach grega czy Bociana - tam jest to doskonale wyjaśnione.
3. nieco wyższa masa ogólna i reflektor niewiele zmienia ale pozwala te 1800lm (z S21A) zamiast 1200lm (z S2+) wyciągnąć i utrzymać w tym samym czasie (zanim stanie się za gorąca)
4. tanie i sensowne sterowniki typu boost z ich zaletami (zakładając jak najmniejsza latarkę czyli jednoogniwowe zasilanie) zaczynają się od 20mm - i jest nim H1-A - niestety ma on tylko 4 tryby ale za to bardzo przyzwoicie rozłożone i bardzo dobra wydajnośc na trybie 1,2,3 - czwarty jest ciut mniej wydajny ALE jest to sterownik boost i to BEZ POMIARU TEMPERATURY czyli na upartego w wiekszej latarce niż S21A dałoby rade stale utrzymać maksymalny prąd.
5. H1-A został wybrany bo pasuje do piguły bez grzebania, główne oświetlenie 300 i 900 lm są dobre i mocne i wydajne do końca, wysysa w tych trybach soki do końca, stabilnie, długo a z TIR-em w odpowiedni sposób - stąd taka idea - aby prosto i łatwo (w miarę, bez skrobania piguły - nie każdy to umie może lub potrafi )
6. póki co NIE MA sterowników 17mm i 20mm ogólnodostępnych (poza tym http://www.mtnelectronics.com/index.php ... uct_id=958 - ale cena sprowadzenia plus koszt jego samego to ok. 45 dolarów - nie widzę sensu kupowania JEDNEGO - chyba żeby się większa grupa zrzuciła ale wtedy zapłacisz i cło i podatek) w niskiej cenie (do 15 dolarów?) z programowalnymi trybami (aby dopasować pod siebie wszystko)
7. najwyższa sprawność z obecnie dostępnych diod (bez wnikania czy sa ładne czy nie plamy świetlne) daje XHP70.2 wersja P2 - niestety nie znalazłem TIR-a pod XHP70 dla S21A - a przy 3A z H!-A to az szkoda jej bo jej potencjał to co najmniej 6A i tu pojawia sie kolejny problem - mały host = przegrzewanie się latarki. Wprawdzie 3A w S21A to tez dużo no ale przez kilka minut idzie w ryzach utrzymać temperaturę po czym zmienić na niżej.
8 istnieje opcja aby uzywac daszku do S21A a refa nieco rozwiercić pod XHP70 ale to raczej na rower a nie na kask
9. jedyny TIR pasujący na XHP70 póki co o teoretycznych parametrach znalazłem jedynie na S11 - 25 stopniowy powstał w lutym dla fotografa z XHP70 CRi90 ale nie odebrał bo wyjechał wiec poszedł do innych ludzi, a 5 stopniowy to ma powstać z nudów bez konkretnego celu - jak powstanie to pokazę.
10 i na koniec - na każde 1000lm latara musi miec 100g czystego metalu - nie jest to idealna zasada ale wskazuje "na czuja" ile potrzeba metalu aby latara STALE świeciłą z moca ok. 3000 lm - i sa to okolice 250-300g najlepiej z dobrze użebrowana głowicą np. https://pl.aliexpress.com/item/32909573224.html - bardzo przyzwoity host pod XHP70 i sterownik Convoya 5A - no ale i na rower i na kask tym bardziej trochę za wielka - ale do reki idealna ...
Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II
@Mociumpel, bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
Między innymi dlatego zamówiłem na test S12 z diodami 351D. Jest ciut cięższa z lepiej użebrowaną głowicą, ma miejsce na driver 22mm więc podejdzie driver Simona. S21A jest niewiele mniejsza, a kompromis z driverem 20mm mi nie pasuje, szczególnie, że H1A ma teraz inną cewkę i nie ma pomiarów sprawności dla nowszego modelu (przynajmniej nie znalazłem). Nie ma też zabezpieczenia termicznego, co mi osobiście nie odpowiada. Celuję raczej w XHP50.2, nie w 70.2 ze względu jak zauważyłeś, dostępność TIRów - generalnie nie produkuje się chyba zbyt wąskich co trochę ogranicza zastosowanie, a już w ogóle kupienie eliptycznych graniczy z cudem. Tak jak @Bocian wspomniał, jest zaledwie 11mm wolnego miejsca na TIR, więc albo użyję cieńszej uszczelki, albo usunę szybkę lub wydrukuję inny lockring, którego i tak chcę się pozbyć. Nie wiem czy drukowany da radę, zobaczymy.
Między innymi dlatego zamówiłem na test S12 z diodami 351D. Jest ciut cięższa z lepiej użebrowaną głowicą, ma miejsce na driver 22mm więc podejdzie driver Simona. S21A jest niewiele mniejsza, a kompromis z driverem 20mm mi nie pasuje, szczególnie, że H1A ma teraz inną cewkę i nie ma pomiarów sprawności dla nowszego modelu (przynajmniej nie znalazłem). Nie ma też zabezpieczenia termicznego, co mi osobiście nie odpowiada. Celuję raczej w XHP50.2, nie w 70.2 ze względu jak zauważyłeś, dostępność TIRów - generalnie nie produkuje się chyba zbyt wąskich co trochę ogranicza zastosowanie, a już w ogóle kupienie eliptycznych graniczy z cudem. Tak jak @Bocian wspomniał, jest zaledwie 11mm wolnego miejsca na TIR, więc albo użyję cieńszej uszczelki, albo usunę szybkę lub wydrukuję inny lockring, którego i tak chcę się pozbyć. Nie wiem czy drukowany da radę, zobaczymy.
Ostatnio zmieniony piątek 31 lip 2020, 22:46 przez Eneen, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II
Drobna aktualizacja w pierwszym poście - dodałem na końcu uchwyt z S21A, uchwyt pasuje także do S11 ale to na granicy rozmiaru więc to max co da się tam wsadzić.
Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II
Zamierzam zrobić lampkę rowerową zgodnie z instrukcją z postu nr 1. Czy zaproponowany sterownik posiada zabezpieczenie PCM? Posiadam 4szt. akumulatorów Samsung 21700 50E bez zabezpieczenia stąd moje pytanie.
Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II
zabezpieczenie PCM to trochę za duże wymagania - jesli potrzebujesz to https://allegro.pl/oferta/uklad-zabezpi ... 7650416209 tu se kup i przewiń ogniwa.
Sterownik posiada natomiast zabezpieczenie przed NADMIERNYM rozładowaniem - cytat ze strony:
1. Constant Current, No PWM
2. Low Voltage Warning - When voltage is below 3V, it will keep flashing.
3. Memory function : ( > 3 secs)
W praktyce wygląda to tak że gdy ogniwo słabnie to dioda błyska - NIE ODCINA tylko błyska - to analogowy znak że ogniwo należy wymienić.
Jak zostawisz w latarce takie błyskające to Ci niestety rozładuje - sterownik nie ma funkcji ODCINANIA zasilania - tylko ostrzeżenie.
Sprawa druga - ogniwa z zabezpieczeniem są w latarkach o dużej mocy "utrudnieniem" - albowiem/gdyż mogą przy mocniej rozładowanym po prostu "nie wydolić" tych 10A (i się po prostu "wyłączyć") przez co są sporym ograniczeniem dla latarkowych użytkowników - ogniwa nie zabezpieczone są wydajniejsze = lepsze.
Sterownik posiada natomiast zabezpieczenie przed NADMIERNYM rozładowaniem - cytat ze strony:
1. Constant Current, No PWM
2. Low Voltage Warning - When voltage is below 3V, it will keep flashing.
3. Memory function : ( > 3 secs)
W praktyce wygląda to tak że gdy ogniwo słabnie to dioda błyska - NIE ODCINA tylko błyska - to analogowy znak że ogniwo należy wymienić.
Jak zostawisz w latarce takie błyskające to Ci niestety rozładuje - sterownik nie ma funkcji ODCINANIA zasilania - tylko ostrzeżenie.
Sprawa druga - ogniwa z zabezpieczeniem są w latarkach o dużej mocy "utrudnieniem" - albowiem/gdyż mogą przy mocniej rozładowanym po prostu "nie wydolić" tych 10A (i się po prostu "wyłączyć") przez co są sporym ograniczeniem dla latarkowych użytkowników - ogniwa nie zabezpieczone są wydajniejsze = lepsze.
Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II
Właśnie testuje świeżo poskładaną latarkę S21A + H1-A + XHP50.2 J2 40G Neutral White 4000K CRI80.
Niestety po włączeniu dioda miga w dziwny sposób: duży błysk, słaby błysk, duży błysk, słaby błysk i tak bez przerwy. Częstotliwość około 2 cykle (duży mały) na sekundę. Testowałem na dwóch 18650, Samsung 30Q i zwykły Panasonic, obydwa naładowane powyżej 4,14V, zawsze tak samo. Podłączyłem na krótko bez przełącznika latarki - to samo. Testy z wykręconą pigułą - to samo.
Co mogło się stać? To może być wina mało wydajnych aku? (czekam na przesyłkę z 21700). Może uwalony sterownik?
Może czegoś nie zauważyłem przy składaniu? (niczego nie modyfikowałem w hoście).
Niestety po włączeniu dioda miga w dziwny sposób: duży błysk, słaby błysk, duży błysk, słaby błysk i tak bez przerwy. Częstotliwość około 2 cykle (duży mały) na sekundę. Testowałem na dwóch 18650, Samsung 30Q i zwykły Panasonic, obydwa naładowane powyżej 4,14V, zawsze tak samo. Podłączyłem na krótko bez przełącznika latarki - to samo. Testy z wykręconą pigułą - to samo.
Co mogło się stać? To może być wina mało wydajnych aku? (czekam na przesyłkę z 21700). Może uwalony sterownik?
Może czegoś nie zauważyłem przy składaniu? (niczego nie modyfikowałem w hoście).
Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II
Po pierwsze - czy latarka pracuje z TIR-em czy z reflektorem - jeśli z reflektorem to czy ma podkładkę - jeśli nie, to docisk piguły może powodować stykanie lutów z refem, jeśli z TIR-em to spróbuj WSADZIĆ delikatnie spód soczewki NA diodę BEZ tej podstawki co jest używana pod reflektor - otwór spodni TIR-a jest na tyle duży że wchodzi CAŁA DIODA.
Teraz mryganie - to prawdopodobnie objaw "nie dawania rady" - sterownik sygnalizuje zbyt niskie napięcie mryganiem ale także "niedomaganie prądowe":
Poluzuj trochę pierścień dociskający sterownik:
- sprawdź czy dalej miga, jeśli nie to oznacza że docisk powoduje jakiś feler - może jakiś element tuz przy brzegu od spodu ( w sensie ten co do środka piguły wchodzi) styka z brzegiem piguły.
- jeśli mryga dalej to może oznaczać że właśnie NIE STYKA poprawnie i jest za duża rezystancja obwodu i sterownik nie daje rady "podnieść napięcia" do poziomu świecenia diody - czyli nie ma dobrego styku - wtedy dociśnij mocniej
- sprawdź czy jest dobrze polutowany włącznik i dobrze dokręcony pierścieniem do tej nakręcanej dupki
- przetrzyj pilniczkiem stykające się z baterią (sprężynkę sterownika i włącznika) - może są pokryte patyną i źle stykają
- dokręć całość "godziwie"
Powyższe MECHANICZNE czynności powodują ZNACZNE obniżenie oporności obwodu - sterowniki boost są bardzo czułe na wszelkie "opory" i zestaw "drobnych niedociągnięć" może powodować taki dziwny objaw błyskania.
Oczywiście zakładam że ogniwa były "pełne" ...
CO do problemów elektronicznych - o ile nie zepsułeś przypadkowo czegoś to mało prawdopodobne że dostałeś uszkodzony/niesprawny sterownik - na kilkanaście sztuk kilka wykazywało podobne dziwne objawy ale to była moja wina bo albo za szybko coś robiłem - wtedy wolniejsze ale dokładniejsze czynności jak wyżej przywracały życie.
Nie omawiam eksperymentów z podwyższaniem prądy z przelutowaniem rezystora upływowego czy zdejmowania cewki i ponownego zalutowywania na "bardziej płasko ale z podkładką termiczną - to były doświadczenia i celowe igranie - ale zazwyczaj się udawało ...
Acha i uważaj na biegunowość - ten sterownik ma wadę - nie ma zabezpieczenia przed niewłaściwym włożeniem ogniwa - niestety - pali toto sterownik natychmiast ...
Teraz mryganie - to prawdopodobnie objaw "nie dawania rady" - sterownik sygnalizuje zbyt niskie napięcie mryganiem ale także "niedomaganie prądowe":
Poluzuj trochę pierścień dociskający sterownik:
- sprawdź czy dalej miga, jeśli nie to oznacza że docisk powoduje jakiś feler - może jakiś element tuz przy brzegu od spodu ( w sensie ten co do środka piguły wchodzi) styka z brzegiem piguły.
- jeśli mryga dalej to może oznaczać że właśnie NIE STYKA poprawnie i jest za duża rezystancja obwodu i sterownik nie daje rady "podnieść napięcia" do poziomu świecenia diody - czyli nie ma dobrego styku - wtedy dociśnij mocniej
- sprawdź czy jest dobrze polutowany włącznik i dobrze dokręcony pierścieniem do tej nakręcanej dupki
- przetrzyj pilniczkiem stykające się z baterią (sprężynkę sterownika i włącznika) - może są pokryte patyną i źle stykają
- dokręć całość "godziwie"
Powyższe MECHANICZNE czynności powodują ZNACZNE obniżenie oporności obwodu - sterowniki boost są bardzo czułe na wszelkie "opory" i zestaw "drobnych niedociągnięć" może powodować taki dziwny objaw błyskania.
Oczywiście zakładam że ogniwa były "pełne" ...
CO do problemów elektronicznych - o ile nie zepsułeś przypadkowo czegoś to mało prawdopodobne że dostałeś uszkodzony/niesprawny sterownik - na kilkanaście sztuk kilka wykazywało podobne dziwne objawy ale to była moja wina bo albo za szybko coś robiłem - wtedy wolniejsze ale dokładniejsze czynności jak wyżej przywracały życie.
Nie omawiam eksperymentów z podwyższaniem prądy z przelutowaniem rezystora upływowego czy zdejmowania cewki i ponownego zalutowywania na "bardziej płasko ale z podkładką termiczną - to były doświadczenia i celowe igranie - ale zazwyczaj się udawało ...
Acha i uważaj na biegunowość - ten sterownik ma wadę - nie ma zabezpieczenia przed niewłaściwym włożeniem ogniwa - niestety - pali toto sterownik natychmiast ...