Jaka przeróbka i co z głośnością?Dziubek pisze:Ten DELL-a to był do stacjonarek. Ty musisz szukać serwerowych i minimalnie przerobić. Wadą jest ich głośność, ale i to ponoć można obejść
Ładowarka 250W 10A Charsoon Antimatter - klon iCharger 106B+
W tych serwerowych, co dałem link, wentylatory ponoć wyją. Podkreślam ponoć, nie miałem z nimi styczności, tyle co wyczytałem.
Przeróbkę bo musisz złączyć odpowiednie piny aby zasilacz wystartował. Modyfikacje są zależne od modelu.
Przeróbkę bo musisz złączyć odpowiednie piny aby zasilacz wystartował. Modyfikacje są zależne od modelu.
Moje recenzje oświetlenia na YouTube
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin
Do skasowania
Ostatnio zmieniony czwartek 05 lip 2018, 12:37 przez Dziubek, łącznie zmieniany 1 raz.
Posiadam już jedną ładowarkę lipo 2 kanałową ale nie mierzy mi pojemności ogniwa. Podaje ile wpompowała do ogniwa ale to nie to samo. Czy zatem ktoś zna ładowarkę która posiada funkcję pomiaru pojemności ogniwa? Np. w jakimś cyklu ładowanie-rozładowanie pokazuje pojemność. Wystarczyła by mi jakaś tania ładowarka ale w miarę solidna, wiarygodna.
Hej
Niedawno zmieniłem ładowarkę Imax na taką Antimatter i teraz natknąłem się na pewien problem w związku którym mam pytania.
1.Dla ogniw Niklowych są dwa tryby ładowania Auto i Manual, niestety opis w instrukcji jest dla mnie nie jasny i nadal nie wiem czym różnią się te tryby.
2.Nie widzę opcji wyboru ilości ogniw dla ładowania, można to wybrać tylko przy Forming lub Discharge. Czy przy ładowaniu można jakoś zdefiniować liczbę ogniw czy działa to tylko automatycznie?
3.Według instrukcji ogniwa Niklowe są ładowane do 1.6V na cele, czy to można zmienić? Nigdzie nie znalazłem takiej opcji a jeśli dobrze kojarzę to Niklowe powinny być ładowane do 1.5V
4. Czy to usb w ładowarce można do czegoś wykorzystać? Nie znalazłem na stronie producenta aplikacji do tej ładowarki.
edit. już znalazłem informację dla ładowarki iCharge że można użyć np aplikacji LogView
Dzięki
Adam
Niedawno zmieniłem ładowarkę Imax na taką Antimatter i teraz natknąłem się na pewien problem w związku którym mam pytania.
1.Dla ogniw Niklowych są dwa tryby ładowania Auto i Manual, niestety opis w instrukcji jest dla mnie nie jasny i nadal nie wiem czym różnią się te tryby.
2.Nie widzę opcji wyboru ilości ogniw dla ładowania, można to wybrać tylko przy Forming lub Discharge. Czy przy ładowaniu można jakoś zdefiniować liczbę ogniw czy działa to tylko automatycznie?
3.Według instrukcji ogniwa Niklowe są ładowane do 1.6V na cele, czy to można zmienić? Nigdzie nie znalazłem takiej opcji a jeśli dobrze kojarzę to Niklowe powinny być ładowane do 1.5V
4. Czy to usb w ładowarce można do czegoś wykorzystać? Nie znalazłem na stronie producenta aplikacji do tej ładowarki.
edit. już znalazłem informację dla ładowarki iCharge że można użyć np aplikacji LogView
Dzięki
Adam
Re: Ładowarka 250W 10A Charsoon Antimatter - klon iCharger 106B+
Czołem!
Czy można tą ładowarką podładować akumulator samochodowy z systemem start stop (Mazda 2017r.)?
Przez kwarantanne samochód jeździ raz na tydzień i SOC (State of Charge) jest cały czas na poziomie 55-62% i system I-stop się nie załącza (za niski poziom naładowania). Czy tego typu akumulator można ładować ów ładowarką, czy są odpowiednie programy, które będą bezpieczne dla akumulatora, a pojazd nie spłonie??
Czy można tą ładowarką podładować akumulator samochodowy z systemem start stop (Mazda 2017r.)?
Przez kwarantanne samochód jeździ raz na tydzień i SOC (State of Charge) jest cały czas na poziomie 55-62% i system I-stop się nie załącza (za niski poziom naładowania). Czy tego typu akumulator można ładować ów ładowarką, czy są odpowiednie programy, które będą bezpieczne dla akumulatora, a pojazd nie spłonie??
Re: Ładowarka 250W 10A Charsoon Antimatter - klon iCharger 106B+
Akumulator jak akumulator, możesz sobie podładować... ale co na ten temat elektronika auta będzie miała do powiedzenia to już inna sprawa.
Pojeździj aż się sam podładuje, olej temat albo spytaj się w ASO czy komputerki nie zgłupieją.
Pojeździj aż się sam podładuje, olej temat albo spytaj się w ASO czy komputerki nie zgłupieją.
-
- Posty: 909
- Rejestracja: piątek 05 wrz 2008, 23:10
- Lokalizacja: POLAND
Re: Ładowarka 250W 10A Charsoon Antimatter - klon iCharger 106B+
Nie jest jak zwykły akumulator. S-S jest to agm albo efb. Np. w kangoo III jest specjalny układ ładowania akumulatora. Na dodatek po zmianie na inny trzeba przeprogramować sterownik.
Re: Ładowarka 250W 10A Charsoon Antimatter - klon iCharger 106B+
Akumulator kwasowo-ołowiowy o zmniejszonej odległości między płytami.
To jest "EFB oznacza „Enhanced Flooded Battery“, czyli akumulator kwasowo ołowiowy o wydłużonej żywotności. Przeznaczony do samochodów ze standardowym systemem Start-Stop. Płyty w akumulatorze EFB są grubsze w porównaniu z konwencjonalnymi akumulatorami kwasowymi i wzmocnione są specjalną powłoką z poliestru, która pomaga lepiej utrzymać masę czynną w płycie. Poza tym posiada dwa razy wyższą wytrzymałość cykliczną w porównaniu do akumulatorów konwencjonalnych i może być rozładowywany bez utraty funkcjonalności.
Elektronika samochodu może też bronić się przed tą ładowarką podobno...
To jest "EFB oznacza „Enhanced Flooded Battery“, czyli akumulator kwasowo ołowiowy o wydłużonej żywotności. Przeznaczony do samochodów ze standardowym systemem Start-Stop. Płyty w akumulatorze EFB są grubsze w porównaniu z konwencjonalnymi akumulatorami kwasowymi i wzmocnione są specjalną powłoką z poliestru, która pomaga lepiej utrzymać masę czynną w płycie. Poza tym posiada dwa razy wyższą wytrzymałość cykliczną w porównaniu do akumulatorów konwencjonalnych i może być rozładowywany bez utraty funkcjonalności.
Elektronika samochodu może też bronić się przed tą ładowarką podobno...
-
- Posty: 909
- Rejestracja: piątek 05 wrz 2008, 23:10
- Lokalizacja: POLAND
Re: Ładowarka 250W 10A Charsoon Antimatter - klon iCharger 106B+
Ja rabię tak. Podpinam zasilanie do alumulatora pod klemy. Mam zasilacz z radia CB 14.4V. Odpinam jedną klemę. Ładuję zwykłym prostownikiem automatycznym i finito. Ważne aby nie odciąć zasilania od samochodu.
Re: Ładowarka 250W 10A Charsoon Antimatter - klon iCharger 106B+
Jak godzisz odpięcie klemy z nie odcięciem zasilania?murgrabia1410 pisze: ↑poniedziałek 11 maja 2020, 00:39 Odpinam jedną klemę/.../ Ważne aby nie odciąć zasilania od samochodu.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Re: Ładowarka 250W 10A Charsoon Antimatter - klon iCharger 106B+
Można użyć jakiś inny akumulator wpięty równolegle jak oryginalny na czas ładowania.
-
- Posty: 909
- Rejestracja: piątek 05 wrz 2008, 23:10
- Lokalizacja: POLAND
Re: Ładowarka 250W 10A Charsoon Antimatter - klon iCharger 106B+
Ja bałbym się podłączać zasilacz zamiast aku w aucie, jak zasilacz impulsowy i słabiej filtrowany to może ubić ci co delikatniejszą elektronikę w aucie.
Re: Ładowarka 250W 10A Charsoon Antimatter - klon iCharger 106B+
Zakupiłem tego Charsoona, wygląda fajowo i jest dość tani (w porównaniu z innymi klonami iChargera). Teraz będę go badał
pozdrav