Anderson złącza konektory

Czyli wszystko co potrzebne prawdziwemu DIY'owi;) Porady, pytania i opisy używanego przez nas sprzętu.
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Anderson złącza konektory

Post autor: ProLight »

Witam,
Ma Ktoś może doświadczenie z konektorami Andersona?
Konkretnie chodzi mi o 175A, mam kilka szt. łącze nimi akumulatory 12V pod nie dużym obciazeniem (ok 20A) i zastanawiam się czy mogę użyć tych złącz do poskładania kabli rozruchowych do samochodu, będę miał pakiet 4S10P na A123 więc ok 2000A chwilowego, wiem że to dużo więcej niż potrzeba ale chce mieć turbo niezawodne urządzenie, wtyczki bardzo by mi ulatwiły bo już mam kilka gotowych kompletów kabli z krokodylami 35mm2 i 50mm2 tylko czy ten Anderson nie będzie wąskim gardłem?

Pozdrowienia
Główny spammer tego Forum ;)
BKK
Posty: 595
Rejestracja: sobota 12 lut 2011, 05:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BKK »

W zależności od prądu maksymalnego są różne wielkości tych złącz. Najmocniejsze są na 450A. Więc wychodzi, że trochę mało, jak na twoje potrzeby. Ja nigdy nie miałem potrzeby stosowania aż tak mocnych. Działają dobrze pod warunkiem, że się ich nie łączy i rozłącza pod obciążeniem.
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ProLight »

Właśnie problem w tym że musiałbym wykorzystać złącza w wersji 175A tak żeby wszystkie kable były ze sobą kompatybilne tylko nie potrafię znaleźć informacji ile to złącze jest wstanie wytrzymać prądu stałego chwilowego, znalazłem jakiegoś pdfa w którym są pełne dane techniczne A i tak prądu chwilowego nie ma.
Główny spammer tego Forum ;)
Awatar użytkownika
pankracy
Posty: 102
Rejestracja: sobota 16 maja 2015, 08:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: pankracy »

A realnie zajdzie potrzeba wyrzygania tych 2kA? Bo nie znam auta które ma tak mocny rozrusznik...

Spróbuj z jednym Andersonem, jak będzie się smażyć to drugie równolegle :mrgreen:
BKK
Posty: 595
Rejestracja: sobota 12 lut 2011, 05:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BKK »

Jak nie możesz znaleźć? Przecież w katalogu producenta są podane wszelkie parametry. Zdaje się, że w języku zagranicznym, ale są. Sprawdzałeś?
Awatar użytkownika
pankracy
Posty: 102
Rejestracja: sobota 16 maja 2015, 08:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: pankracy »

BKK pisze:Jak nie możesz znaleźć? Przecież w katalogu producenta są podane wszelkie parametry.
Z ciekawości przejrzałem kilka datasheet`ów no i niestety. Jest prąd ciągły, jest ilość cykli które wykona złącze podczas obciążenia itd
Ale maksymalnego chwilowego prądu brak :razz:
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ProLight »

pankracy pisze:A realnie zajdzie potrzeba wyrzygania tych 2kA? Bo nie znam auta które ma tak mocny rozrusznik...
Jasne że nie będzie takiej potrzeby, podałem tylko info ile ewentualnie jest w stanie dac pakiet.

No właśnie przeglądałem też datashet przed założeniem tematu i takiej informacji nie znalazłem.

Ale jak patrzę na gotowe urządzenia rozruchowe z kabelkami na wtyczce EC5 to chyba nie mam się co martwić.
Najwyżej po pierwszej porażce wywalę złącze i kable pójdą bezpośrednio.
Główny spammer tego Forum ;)
BKK
Posty: 595
Rejestracja: sobota 12 lut 2011, 05:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BKK »

https://soyter.pl/anderson-power-products,l1004,pl.html
I podany maksymalny prąd, niby ciągły. Ale skoro wcześniej jest podany prąd ciągły, to ten jest raczej na pewno prądem szczytowym w ograniczonym okresie czasu.
ODPOWIEDZ