Latarka z szerokim rozkładem światła.
Latarka z szerokim rozkładem światła.
Poproszę Was znowu o pomoc.
Obecnie posiadam kilka latarek, są to:
- Convoy M2 z xml-u2 3C z reflektorem OP i sterownikiem 3Way 3.14A dioda 3C,
- Convoy s2+ 3 x XP-G2 S4 3D 3.5A, A25, optyka Carclo 10511
- Convoy L6 3a XHP70 n2-3a, 6,5A.
wszystko od forumowego kolegi Dariusza
M2 praktycznie jest nieużywana i chyba poleci do kolegi, natomiast podręczną latarką jest S2+, ma super rozkład światła, choć trochę wpada w żółty to lepsze to niż zimny biały ( w sumie to się do niej przyzwyczaiłem ).
Poza tym na 15-20 metrów wszystko jest doświetlone a przy tym tryb wysoki jest użyteczny. W lecie co prawda robi się ciepła po kilku minutach ale da się wytrzymać.
L6 robi za nocnego stróża - jeśli trzeba oświetlić większy obszar, to robi to perfekcyjnie. W końcu światła z niej wychodzi więcej niż z reflektorów w samochodzie
Teraz szukam czegoś co świeci podobnie - ma szeroki rozkład światła a przy tym nie będzie wielka jak L6. Chciałbym też, żeby miała użyteczny tryb wysoki - nie na minutę czy dwie....
Wstępnie wytypowałem:
Convoy S12,
Convoy M21A
Convoy M3
ale nie bardzo wiem jaki to ma rozkład a po drugie dajmy na to M3 ma użyteczny tylko tryb 40%, ile to w takim razie da światła? Bo jeśli ma mieć tyle samo co moja s2+ na wysokim to zakup większej latarki nie ma sensu...
Obecnie posiadam kilka latarek, są to:
- Convoy M2 z xml-u2 3C z reflektorem OP i sterownikiem 3Way 3.14A dioda 3C,
- Convoy s2+ 3 x XP-G2 S4 3D 3.5A, A25, optyka Carclo 10511
- Convoy L6 3a XHP70 n2-3a, 6,5A.
wszystko od forumowego kolegi Dariusza
M2 praktycznie jest nieużywana i chyba poleci do kolegi, natomiast podręczną latarką jest S2+, ma super rozkład światła, choć trochę wpada w żółty to lepsze to niż zimny biały ( w sumie to się do niej przyzwyczaiłem ).
Poza tym na 15-20 metrów wszystko jest doświetlone a przy tym tryb wysoki jest użyteczny. W lecie co prawda robi się ciepła po kilku minutach ale da się wytrzymać.
L6 robi za nocnego stróża - jeśli trzeba oświetlić większy obszar, to robi to perfekcyjnie. W końcu światła z niej wychodzi więcej niż z reflektorów w samochodzie
Teraz szukam czegoś co świeci podobnie - ma szeroki rozkład światła a przy tym nie będzie wielka jak L6. Chciałbym też, żeby miała użyteczny tryb wysoki - nie na minutę czy dwie....
Wstępnie wytypowałem:
Convoy S12,
Convoy M21A
Convoy M3
ale nie bardzo wiem jaki to ma rozkład a po drugie dajmy na to M3 ma użyteczny tylko tryb 40%, ile to w takim razie da światła? Bo jeśli ma mieć tyle samo co moja s2+ na wysokim to zakup większej latarki nie ma sensu...
Jestem w trakcie testów S21A (większa wersja Convoya S2 na ogniwo 21700) ale robionego samodzielnie coś na wzór viewtopic.php?t=22762 tyle że teraz bez rycia i dziubania - po prostu wszystkie części z tamtego tematu pasują akuratnie do S21A.
Jedynym elementem który decyduje w tej chwili na być albo nie być następcą S2+ (Convoya S3 mniej znanego brata używam na rowerze i czasem poza nim i ta S21A ma być jego następcą) jest TIR o kącie 15 stopni i nietypowym wymiarze głowy 22,8mm (znalazłem, ściągnąłem i teraz testuję) - wstępnie wszystko do siebie pasuje sprawdzam jedynie ilość światła na poszczególnych trybach.
Ostatecznie tryby wyglądają tak 30/300/900/2000lm - w trybie 300 lm (a więc ilość na spokojną jazdę po nieruchliwej drodze za miastem akuratna) z ogniwem Samsung 50E (5000mAh) trzyma ok. 10+h gdzie w S2 na ogniwie 18650 było to ok 6-7h.
I tę latarkę widziałbym jako uniwersalne medium do wszystkiego - daleko nie zaświeci ale szeroko i równomiernie do 50m na 2000lm da radę przez 4-5minut.
Będę robił recke ale dopiero za ok miesiąc bo teraz nie mam za bardzo czasu na dłubaninę.
Drugą latarę bym proponował kupić prostą - Astroluxa FT03 z XHP50.2 który na wysokim trybie ma 2400lm a na dobrym ogniwie TIRBO osiąga 5000lm i zasięg 900m - zastąpiłaby L6 bo jest lżejsza a dodatkowo ma port ładowania USB-C.
W tej chwili można wyhaczyć FT03 z XHP50.2 i trochę byle jakim ogniwem 26650 za ok 160 zł - osiągi są mniejsze niż na kupionym 26650 wysokoprądowym ale na początek i tak robi giga wrażenie.
PS - resztę bym korzystnie posprzedawał
Jedynym elementem który decyduje w tej chwili na być albo nie być następcą S2+ (Convoya S3 mniej znanego brata używam na rowerze i czasem poza nim i ta S21A ma być jego następcą) jest TIR o kącie 15 stopni i nietypowym wymiarze głowy 22,8mm (znalazłem, ściągnąłem i teraz testuję) - wstępnie wszystko do siebie pasuje sprawdzam jedynie ilość światła na poszczególnych trybach.
Ostatecznie tryby wyglądają tak 30/300/900/2000lm - w trybie 300 lm (a więc ilość na spokojną jazdę po nieruchliwej drodze za miastem akuratna) z ogniwem Samsung 50E (5000mAh) trzyma ok. 10+h gdzie w S2 na ogniwie 18650 było to ok 6-7h.
I tę latarkę widziałbym jako uniwersalne medium do wszystkiego - daleko nie zaświeci ale szeroko i równomiernie do 50m na 2000lm da radę przez 4-5minut.
Będę robił recke ale dopiero za ok miesiąc bo teraz nie mam za bardzo czasu na dłubaninę.
Drugą latarę bym proponował kupić prostą - Astroluxa FT03 z XHP50.2 który na wysokim trybie ma 2400lm a na dobrym ogniwie TIRBO osiąga 5000lm i zasięg 900m - zastąpiłaby L6 bo jest lżejsza a dodatkowo ma port ładowania USB-C.
W tej chwili można wyhaczyć FT03 z XHP50.2 i trochę byle jakim ogniwem 26650 za ok 160 zł - osiągi są mniejsze niż na kupionym 26650 wysokoprądowym ale na początek i tak robi giga wrażenie.
PS - resztę bym korzystnie posprzedawał
Ostatnio zmieniony sobota 26 paź 2019, 20:38 przez Mociumpel, łącznie zmieniany 1 raz.
Myślę że latarka na ogniwo 21700 ma większy sens, aby to było wygodne w używaniu. 26650 to jednak kloc... Czy jest potrzeba zmieniać L6 na FT03? L6 przyznaję jest ciężka, ale używana jest rzadko więc nie sprawia mi problemu. Za to mogę świecić nią na pełnej mocy przez długi czas. Czy FT03 na jedno ogniwo będzie od niej lepsza?
S2+ z 3x XP-G3 i optyką Carclo 10511 jest świetna (zwłaszcza równomierny rozkład światła), i dobrze gdyby było coś powiedzmy sobie niewiele większego i trochę mocniejszego ale nie jakiś tryb turbo na minutę ale normalny tryb np 1500lm który można używać do rozładowania ogniwa.
Astrolux MF01 Mini trochę drogi...
W sumie to zostaje Convoy S12 lub M21B.
Czy diody SST nie mają gorszej sprawności od XP-G3? Jak w tych latarkach wyglądają użyteczne tryby?
S2+ z 3x XP-G3 i optyką Carclo 10511 jest świetna (zwłaszcza równomierny rozkład światła), i dobrze gdyby było coś powiedzmy sobie niewiele większego i trochę mocniejszego ale nie jakiś tryb turbo na minutę ale normalny tryb np 1500lm który można używać do rozładowania ogniwa.
Astrolux MF01 Mini trochę drogi...
W sumie to zostaje Convoy S12 lub M21B.
Czy diody SST nie mają gorszej sprawności od XP-G3? Jak w tych latarkach wyglądają użyteczne tryby?
M3 miałem to gówno, od razu skreśl
Kup to jak ja i będziesz zadowolony
https://www.banggood.com/New-Version-Lu ... rehouse=CN
Mała, lekka i nie obniża w turbo mocno osiagów
Kup to jak ja i będziesz zadowolony
https://www.banggood.com/New-Version-Lu ... rehouse=CN
Mała, lekka i nie obniża w turbo mocno osiagów
Ja się pogubiłem, chcesz latarki o porównywalnych osiągach do L6 o kompaktowej wielkości ?
FT03, zwłaszcza w wersji z XHP50.2 jest bardzo dobrą propozycją.
S12 to raczej flooder, przynajmniej moja w wersji z Nichia 219C na pokładzie nie powoduje utraty tchu pod względem zasięgu świecenia, SST20 nie mam dla porównania.
FT03, zwłaszcza w wersji z XHP50.2 jest bardzo dobrą propozycją.
S12 to raczej flooder, przynajmniej moja w wersji z Nichia 219C na pokładzie nie powoduje utraty tchu pod względem zasięgu świecenia, SST20 nie mam dla porównania.
Ostatnio używane
S41, EC03, H03
S41, EC03, H03
a jakie problemy są?, była wersja bez C i z C poprawiona. U mnie narazie ok
Cena nie jest minusem z kuponem płaciłem coś 210zł więc OK, barwa ta nie jest problem nie jest to bardzo zimny.
Mi sie podoba bardzo z tego względu że turbo trzyma długo. Na rowerze na odludziu 30min se swieciłem i nie wyczułem momentu spadku. Spada lekko i nie na tryb niższy tylko stopniowo.
Wady ma ale nie wiem czy coś lepszego sie znajdzie
https://couponsfromchina.com/2019/08/01 ... -gearbest/
tu masz pare testów wersja bez C i wiele innych
https://zeroair.org/2018/06/11/lumintop ... ht-review/
Cena nie jest minusem z kuponem płaciłem coś 210zł więc OK, barwa ta nie jest problem nie jest to bardzo zimny.
Mi sie podoba bardzo z tego względu że turbo trzyma długo. Na rowerze na odludziu 30min se swieciłem i nie wyczułem momentu spadku. Spada lekko i nie na tryb niższy tylko stopniowo.
Wady ma ale nie wiem czy coś lepszego sie znajdzie
https://couponsfromchina.com/2019/08/01 ... -gearbest/
tu masz pare testów wersja bez C i wiele innych
https://zeroair.org/2018/06/11/lumintop ... ht-review/
Popatrz na to:wwd pisze:czyli ma być szeroko i kompaktowo ale z użytecznym trybem bo chwilowe turbo na pięć sekund i grzałka nie ma sensu.
https://www.banggood.com/Sofirn-SD05-XH ... rehouse=CN
- aku 21700 (lub 18650 z adapterem)
- 3 minutowy tryb turbo (2500lm - nagrzewa się naprawdę szybko)
- dobre wykonanie, twarda anodyzacja
- wygodny włącznik magnetyczny
- wodoszczelna (przeżyła nawet 40m pod wodą)
- naprawdę kompaktowe rozmiary
- rozsądna cena ok 90zł
Podsumowując.
Emisar D4Sv2:
105mm(length) * 39mm(head) * 32mm(body) waga 187g
Lumintop ODF30C :
120mm * 42mm * 32mm waga 133g
MHVAST TS70:
123mmx 44mmx 33mm waga 150g
Muszę jeszcze poszukać jak wyglądają różnice w rozkładzie światła i jak się przedstawia najwyższy tryb użyteczny.
edit:
odnośnie TS70 na https://www.taschenlampen-forum.de/thre ... iew.68434/ znalazłem informację:
Emisar D4Sv2:
105mm(length) * 39mm(head) * 32mm(body) waga 187g
Lumintop ODF30C :
120mm * 42mm * 32mm waga 133g
MHVAST TS70:
123mmx 44mmx 33mm waga 150g
Muszę jeszcze poszukać jak wyglądają różnice w rozkładzie światła i jak się przedstawia najwyższy tryb użyteczny.
edit:
odnośnie TS70 na https://www.taschenlampen-forum.de/thre ... iew.68434/ znalazłem informację:
Natomiast na blf: http://budgetlightforum.com/node/66144 piszą że:Po 2 minutach lampa ma prawie 2900 lumenów, co utrzymuje ją przez pełne 4 minuty po tym, jak lampa wyreguluje do 950 lumenów.
Warto zauważyć, że znacznik czasu początkowego stopniowania (70s.) jest zmienny, w zależności od faktycznej temperatury latarki.
Po 3 minutach latarka zmniejszyła się do ~ 1800 lumenów i pozostała tam do końca mojego testu. Temperatura latarki była dość spójna.
We wszystkich przypadkach temperatura ciała pozostawała w strefie komfortu
Czy możesz mi powiedzieć w jakim tempie spada jasność ale nie na rowerze tylko np idąc pieszo? Jak długo utrzymuje się tryb wysoki?marcus pisze: Mi sie podoba bardzo z tego względu że turbo trzyma długo. Na rowerze na odludziu 30min se swieciłem i nie wyczułem momentu spadku. Spada lekko i nie na tryb niższy tylko stopniowo.