Convoy M3
Convoy M3
Niedawno przyszedł do mnie nowy Convoy M3 z Aliexpress od Simona, więc zrobimy sobie małą recenzję
Od początku. Latarka przyszła w ładnej żółtej kopercie, następnie w kartoniku i folii bąbelkowej. Na poczcie chyba mieli zły dzień...
Przy okazji wiadomo że jest odporna na upadki. Albo i więcej, kolega z poczty opowiadał że żółte przesyłki z Chin są u nich traktowane "jak węgiel", latają po całej sortowni.
W przesyłce znajdowała się sama latarka, jak i dwa gumowe adaptery z 18650 na 26650, w gratisie. Miło
Pierwsze wrażenie po wyjęciu z pudełka...o matko, jaka ciężka. 290g bez baterii. Ścianki są dość grube, nawet 4,3mm. Pewnie wytrzyma nawet rozjeżdżanie samochodem.
Od góry mamy szkiełko z powłokami AR, przepuszczalność na poziomie 96-97%, reflektor OP (dostępny jest do dokupienia SMO) i diodę XHP70.2
Głowica zaopatrzona jest w klasyczne użebrowanie które pomaga odprowadzać ciepło, a także włącznik którym zmieniamy tryby.
Osobiście preferuję włącznik taktyczny, z tyłu. Ten tutaj bardzo trudno było mi znajdować w zupełnej ciemności. Nieznacznie tylko wystaje poza obudowę, brakowało mi jakiegoś wyczuwalnego oznaczenia (jakiejś wypustki, rowka, może świecący włącznik) ułatwiającego jego zlokalizowanie. Nie mówiąc już o tym co by było w rękawiczkach. Poza tym może się przypadkiem włączyć w plecaku, a żeby tego uniknąć trzeba lekko odkręcić zakrętkę, dosłownie 0,5cm wystarczy.
Dalej, body posiada bardzo fajną, głęboką kratkę. Latarka nie ślizga się w deszczu i dobrze się ją trzyma. No i na końcu zakrętka, która nie pełni żadnej funkcji oprócz...samej zakrętki i miejsca na smyczkę, ale w fazie testów jest dodanie tam gwintu 1/4 cala, takiego jak w S9.
Znalazłem 4 O-ringi, przy szkiełku, pierścieniu głowicy, między głowicą a body i body a zakrętką.
W kwestii wodoodporności nie ma żadnych danych, ale nie spodziewałbym się IPX8 - O-ringi są, ale jakieś takie...za cienkie? Całkiem luźno się to wszystko skręca, no i tak trochę lata po odkręceniu do połowy. Gwint ma po prostu duży skok, prawie dwa razy większy niż w moim Solarforce L2P.
Dobrze spasowany jest natomiast pierścień, gwint o małym skoku i jakby grubsze O-ringi, ciasno się zakręca. Ten przy szkiełku nawet się do niego przykleił i już chyba będą razem na zawsze. Ale na deszcz czy nawet ulewę spokojnie da radę. Dzięki ostatniej pogodzie miałem okazję to przetestować.
A oto sama dioda, XHP70.2 , a także sterownik. Nie pokażę wam drugiej strony, bo kabelki są dosłownie na styk. Spod diody wylewa się pasta, jest jej też trochę na gwintach.
I rozkład światła
Co do sterownika, oferuje 4 tryby:
1%
10%
40%
100%
pamięć trybów i zabezpieczenie termiczne. Gdy wyłączona, dłuższe przytrzymanie uruchamia tryb 1%, dwuklik zaś - 100%. Zalecany akumulator o ciągłym poborze prądu conajmniej 11A. Bardzo brakowało mi jeszcze trybu moonlight, bo po oświetleniu z bliska mapy nie było komfortowo z niej czytać.
Sama głowica odczuwalnie nie grzeje się jakoś mocno, jednak latarka w trybie świeczki w temp. pokojowej, na 100% mocy świeci ok 1min 30s, potem zadziała zabezpieczenie termiczne. W terenie po kilku minutach marszu z trybem 40% po przełączeniu na 100% świeciła jakieś 40s i znów wróciła na 40%. Fajnie się grzeje, bo cała, a nie tylko głowica, sam aku potrafi się rozgrzać do ok 50°C.
Poza tym z trybem turbo pobawimy się tylko jeśli napięcie na akumulatorze bez obciążenia nie spadnie poniżej 3,7V, jeśli spadnie - turbo nie będzie chciało się nawet włączyć.
Ok, czas na beamshoty Pojechałem więc do lasu.
Odległość do drzewa ok 45m
ISO 200, f/3.5, t 2s, balans bieli światło słoneczne, a moja wersja diody to 5000K
Światło zastane i wszystkie tryby po kolei. Może i tego nie widać, ale na 1% można spokojnie oświetlać sobie drogę pod nogami, nie daje dużo światła ale idzie się w miarę komfortowo. Przy 10% światła jest naprawdę dużo i w zupełności wystarcza do oświetlania drogi przed sobą, 40 i 100% przydaje się natomiast gdy przechodzisz obok jakiejś grupki osób i chcesz poczuć ich zazdro
I porównanie L2P która daje ok 970lm (po lewej) z M3 i światłami długimi samochodu
Jako że nie jest to latarka "dalekodystansowa", a daje raczej równomierne, bliskie światło, nie było sensu testować jej na dale...a z resztą
Do skał 80m
Do lasku 150m
Trzeba wziąć pod uwagę, że trochę wtedy padało, ale myślę, że z 200m to dla niej max
Świeci dużo jaśniej niż światła samochodu, więc w razie awarii z powodzeniem można zastąpić nią reflektory
Testowałem w praktyce, polecam. Świetnie pasuje na środku maski, tuż pod wycieraczkami
Na koniec jeszcze kilka zdjęć:
Podsumowując, fajna latarka z mocną diodą za rozsądną cenę. 4 tryby, bez żadnych bajerów, bez SOS, nie strzela plazmą, bez zoomu, nie ma 8 000 W, ani 100 000 lm, komandosi ani służby specjalne jej nie polecają. Równomierne światło sprawdzi się w większości sytuacji. Jest też dość ciężka, wraz z etui i dodatkowym aku przekracza pół kilo, można więc przemyśleć branie jej na dłuższe wyprawy i backpackingi. Osobiście nigdy bym jej nie zabrał na piesze wędrówki, dziwnie by to wyglądało gdybym wyjął swoją mini szczoteczkę do zębów, ultralekki ręcznik i nagle przecieżką latarkę.
Dla kogo więc? Dla szukających mocnego światła w miarę kompaktowych wymiarach, dla miłośników latarek, dla tych co lubią dużo dźwigać, na jednodniowe wyprawy i na każdą okazję do zaszpanowania przed kolegami.
Zawsze chciałem mieć takie zdjęcie. Noo ok, może i czas naświetlania był trochę dłuższy, a latarką machałem żeby promień był szerszy...no ale jest mocarne!
Od początku. Latarka przyszła w ładnej żółtej kopercie, następnie w kartoniku i folii bąbelkowej. Na poczcie chyba mieli zły dzień...
Przy okazji wiadomo że jest odporna na upadki. Albo i więcej, kolega z poczty opowiadał że żółte przesyłki z Chin są u nich traktowane "jak węgiel", latają po całej sortowni.
W przesyłce znajdowała się sama latarka, jak i dwa gumowe adaptery z 18650 na 26650, w gratisie. Miło
Pierwsze wrażenie po wyjęciu z pudełka...o matko, jaka ciężka. 290g bez baterii. Ścianki są dość grube, nawet 4,3mm. Pewnie wytrzyma nawet rozjeżdżanie samochodem.
Od góry mamy szkiełko z powłokami AR, przepuszczalność na poziomie 96-97%, reflektor OP (dostępny jest do dokupienia SMO) i diodę XHP70.2
Głowica zaopatrzona jest w klasyczne użebrowanie które pomaga odprowadzać ciepło, a także włącznik którym zmieniamy tryby.
Osobiście preferuję włącznik taktyczny, z tyłu. Ten tutaj bardzo trudno było mi znajdować w zupełnej ciemności. Nieznacznie tylko wystaje poza obudowę, brakowało mi jakiegoś wyczuwalnego oznaczenia (jakiejś wypustki, rowka, może świecący włącznik) ułatwiającego jego zlokalizowanie. Nie mówiąc już o tym co by było w rękawiczkach. Poza tym może się przypadkiem włączyć w plecaku, a żeby tego uniknąć trzeba lekko odkręcić zakrętkę, dosłownie 0,5cm wystarczy.
Dalej, body posiada bardzo fajną, głęboką kratkę. Latarka nie ślizga się w deszczu i dobrze się ją trzyma. No i na końcu zakrętka, która nie pełni żadnej funkcji oprócz...samej zakrętki i miejsca na smyczkę, ale w fazie testów jest dodanie tam gwintu 1/4 cala, takiego jak w S9.
Znalazłem 4 O-ringi, przy szkiełku, pierścieniu głowicy, między głowicą a body i body a zakrętką.
W kwestii wodoodporności nie ma żadnych danych, ale nie spodziewałbym się IPX8 - O-ringi są, ale jakieś takie...za cienkie? Całkiem luźno się to wszystko skręca, no i tak trochę lata po odkręceniu do połowy. Gwint ma po prostu duży skok, prawie dwa razy większy niż w moim Solarforce L2P.
Dobrze spasowany jest natomiast pierścień, gwint o małym skoku i jakby grubsze O-ringi, ciasno się zakręca. Ten przy szkiełku nawet się do niego przykleił i już chyba będą razem na zawsze. Ale na deszcz czy nawet ulewę spokojnie da radę. Dzięki ostatniej pogodzie miałem okazję to przetestować.
A oto sama dioda, XHP70.2 , a także sterownik. Nie pokażę wam drugiej strony, bo kabelki są dosłownie na styk. Spod diody wylewa się pasta, jest jej też trochę na gwintach.
I rozkład światła
Co do sterownika, oferuje 4 tryby:
1%
10%
40%
100%
pamięć trybów i zabezpieczenie termiczne. Gdy wyłączona, dłuższe przytrzymanie uruchamia tryb 1%, dwuklik zaś - 100%. Zalecany akumulator o ciągłym poborze prądu conajmniej 11A. Bardzo brakowało mi jeszcze trybu moonlight, bo po oświetleniu z bliska mapy nie było komfortowo z niej czytać.
Sama głowica odczuwalnie nie grzeje się jakoś mocno, jednak latarka w trybie świeczki w temp. pokojowej, na 100% mocy świeci ok 1min 30s, potem zadziała zabezpieczenie termiczne. W terenie po kilku minutach marszu z trybem 40% po przełączeniu na 100% świeciła jakieś 40s i znów wróciła na 40%. Fajnie się grzeje, bo cała, a nie tylko głowica, sam aku potrafi się rozgrzać do ok 50°C.
Poza tym z trybem turbo pobawimy się tylko jeśli napięcie na akumulatorze bez obciążenia nie spadnie poniżej 3,7V, jeśli spadnie - turbo nie będzie chciało się nawet włączyć.
Ok, czas na beamshoty Pojechałem więc do lasu.
Odległość do drzewa ok 45m
ISO 200, f/3.5, t 2s, balans bieli światło słoneczne, a moja wersja diody to 5000K
Światło zastane i wszystkie tryby po kolei. Może i tego nie widać, ale na 1% można spokojnie oświetlać sobie drogę pod nogami, nie daje dużo światła ale idzie się w miarę komfortowo. Przy 10% światła jest naprawdę dużo i w zupełności wystarcza do oświetlania drogi przed sobą, 40 i 100% przydaje się natomiast gdy przechodzisz obok jakiejś grupki osób i chcesz poczuć ich zazdro
I porównanie L2P która daje ok 970lm (po lewej) z M3 i światłami długimi samochodu
Jako że nie jest to latarka "dalekodystansowa", a daje raczej równomierne, bliskie światło, nie było sensu testować jej na dale...a z resztą
Do skał 80m
Do lasku 150m
Trzeba wziąć pod uwagę, że trochę wtedy padało, ale myślę, że z 200m to dla niej max
Świeci dużo jaśniej niż światła samochodu, więc w razie awarii z powodzeniem można zastąpić nią reflektory
Testowałem w praktyce, polecam. Świetnie pasuje na środku maski, tuż pod wycieraczkami
Na koniec jeszcze kilka zdjęć:
Podsumowując, fajna latarka z mocną diodą za rozsądną cenę. 4 tryby, bez żadnych bajerów, bez SOS, nie strzela plazmą, bez zoomu, nie ma 8 000 W, ani 100 000 lm, komandosi ani służby specjalne jej nie polecają. Równomierne światło sprawdzi się w większości sytuacji. Jest też dość ciężka, wraz z etui i dodatkowym aku przekracza pół kilo, można więc przemyśleć branie jej na dłuższe wyprawy i backpackingi. Osobiście nigdy bym jej nie zabrał na piesze wędrówki, dziwnie by to wyglądało gdybym wyjął swoją mini szczoteczkę do zębów, ultralekki ręcznik i nagle przecieżką latarkę.
Dla kogo więc? Dla szukających mocnego światła w miarę kompaktowych wymiarach, dla miłośników latarek, dla tych co lubią dużo dźwigać, na jednodniowe wyprawy i na każdą okazję do zaszpanowania przed kolegami.
Zawsze chciałem mieć takie zdjęcie. Noo ok, może i czas naświetlania był trochę dłuższy, a latarką machałem żeby promień był szerszy...no ale jest mocarne!
Ostatnio zmieniony piątek 21 cze 2019, 11:35 przez Mocarny, łącznie zmieniany 2 razy.
dzięki za recenzję, jednak czas zamówić... przy okazji z ogniwami 26650
Livarnolux HG04063 1500lm - Latarka z lidla - MOD
Latarka - Bazooka - COB 35V 6,5A
A miałem poprzestać na jednej latarce...
Latarka - Bazooka - COB 35V 6,5A
A miałem poprzestać na jednej latarce...
Pamiętajcie o mojej zniżce -15% u Simona
Moje recenzje oświetlenia na YouTube
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin
Jak nie będzie lało wieczorem to zrobię małą przechadzkę z obu modelami i będę mógł napisać wrażenia.
Z suchych danych wynika, że M3 zaświeci na pewno dalej od SP33, Sofirn może odrobinę szerzej.
No i z ważnych informacji, jak spadnie napięcie akumulatora to SP33 zbija najwyższy tryb, co jakis próg znika Ci najwyższy tryb świecenia ....
edit:
I
Do pierwszego znaku ~ 80-90m, do drugiego ~150
SP33
M3
L6
II
Do drzew ~140m, do krzaka na środku, który dopiero widzimy dzięki L6 ponad 200m
SP33
M3
L6
Nie krzyżujcie, tylko aparat w telefonie i na dodatek z wolnej ręki ...
Odległości też mocno orientacyjne bo byłem na takim zadupiu, że ani google nie wie o istnieniu tej drogi, mimo, że to dojazd do posesji obok drogi między krajowej ...
Z suchych danych wynika, że M3 zaświeci na pewno dalej od SP33, Sofirn może odrobinę szerzej.
No i z ważnych informacji, jak spadnie napięcie akumulatora to SP33 zbija najwyższy tryb, co jakis próg znika Ci najwyższy tryb świecenia ....
edit:
I
Do pierwszego znaku ~ 80-90m, do drugiego ~150
SP33
M3
L6
II
Do drzew ~140m, do krzaka na środku, który dopiero widzimy dzięki L6 ponad 200m
SP33
M3
L6
Nie krzyżujcie, tylko aparat w telefonie i na dodatek z wolnej ręki ...
Odległości też mocno orientacyjne bo byłem na takim zadupiu, że ani google nie wie o istnieniu tej drogi, mimo, że to dojazd do posesji obok drogi między krajowej ...
Ostatnio używane
S41, EC03, H03
S41, EC03, H03
Jak lubisz wyzwania, to nawet L6 możesz zamontować
Nie, nie nadaje się. Masz chęć na XHP na rowerku to polecam BL70s https://diodek.pl/kdlight-bl70s-xhp70-2 ... h-lumenow/
Nie, nie nadaje się. Masz chęć na XHP na rowerku to polecam BL70s https://diodek.pl/kdlight-bl70s-xhp70-2 ... h-lumenow/
Moje recenzje oświetlenia na YouTube
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin
Nie no, ale że pod jakim względem się nie nadaje? Jeśli pytasz czy za duża, to w taki uchwyt wejdzie (swoją drogą polecam uchwyt, świetny). Jeśli o ciężar chodzi, to faktycznie trochę waży. Na rower preferuję 18650, 1000 lm w lesie w nocy mi wystarcza
Aha, no i ten...w sumie to nie wiem jak na rowerze, ale M3 w turbo działa krótko, a 40% to 1200 lm, więc no.
Aha, no i ten...w sumie to nie wiem jak na rowerze, ale M3 w turbo działa krótko, a 40% to 1200 lm, więc no.
M3 nie wejdzie w ten uchwyt, jest za duża.
Moje recenzje oświetlenia na YouTube
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin
Zdjęcia beamshotów do recenzji robiłem z użyciem tego uchwytu, przymocowany był do statywu. Jak sobie przybliżysz to widać To prawda, fabrycznie nie wejdzie, ale po zdjęciu tych kolorowych "gumek"...to w ogóle nie są gumki tylko jakiś taki miękciejszy plastik...który wyblakł po pół roku...no, po zdjęciu tego wchodzi. A zdjąć łatwo, bo to tylko na wcisk i nawet samo wypada. Latarka trzyma się ciasno, nie lata i nic się nie rysuje.
Ale racja, jeśli ktoś potrzebuje tyle mocy na rower to lepiej, żeby kupił to co poleciłeś (bo zakładam że turbo działa dłużej niż 2 min - ale jeśli działa 4 lub 5, to bym brał Convoya). Ja po prostu jestem zwolennikiem uniwersalnych rozwiązań, latarka + uchwyt zamiast dedykowana latarka tylko na rower. Na zimę też nie mam grubych i mega ciepłych rękawiczek, tylko trzy pary różnych cieńszych i w razie potrzeby zakładam tyle ile trzeba. Większe pole manewru i oszczędniej
Ale racja, jeśli ktoś potrzebuje tyle mocy na rower to lepiej, żeby kupił to co poleciłeś (bo zakładam że turbo działa dłużej niż 2 min - ale jeśli działa 4 lub 5, to bym brał Convoya). Ja po prostu jestem zwolennikiem uniwersalnych rozwiązań, latarka + uchwyt zamiast dedykowana latarka tylko na rower. Na zimę też nie mam grubych i mega ciepłych rękawiczek, tylko trzy pary różnych cieńszych i w razie potrzeby zakładam tyle ile trzeba. Większe pole manewru i oszczędniej