Spalony silnik BLDC? Teslaboards

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
Awatar użytkownika
Umberto
Posty: 187
Rejestracja: czwartek 20 gru 2007, 22:55
Lokalizacja: Środkowopomorskie
Kontakt:

Spalony silnik BLDC? Teslaboards

Post autor: Umberto »

Ja jak zwykle nie w temacie latarek...:)
Tesla zawsze jeździła jak malina, raz musiałem szybciej wracać i trochę dostała w palnik.
Silnik potrajkotał 200m do domu , ale do domu dojechałem.Rano już nie działała. Po rozbiórce okazało się że dwa przewody fazowe i jeden od czujnika Halla uszkodzone, ale równie dobrze mogłem to zrobić w trakcie rozbiórki silnika i nie zauważyć.
Dziś przelutowałem nowe przewody fazowe, poprawiłem jeden od czujnika Halla. Sprawdziłem zwory na fazach i od czujnika Halla na obudowę- wszystko prawidłowo- brak zwarć. Fazy ze sobą zwarte. Moja wiedza elektroniczna się w tym miejscu kończy. Jak rozbierałem i lutowałem silnik, czułem zapach spalenizny elektroniki, możliwe że silnik spalony??? Ktoś coś poradzi, albo lepiej- wyślę do mądrzejszego ode mnie i podejmie się diagnozy?
ja też mam swoją lampke:)
BKK
Posty: 595
Rejestracja: sobota 12 lut 2011, 05:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BKK »

Jaka "Tesla"? To taki samochód. Dość skomplikowany, by go lutownicą naprawiać. Skonkretyzuj i zdjęcia wklej.
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

Takie coś może to być:

Obrazek
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Awatar użytkownika
Umberto
Posty: 187
Rejestracja: czwartek 20 gru 2007, 22:55
Lokalizacja: Środkowopomorskie
Kontakt:

Post autor: Umberto »

Na zdjęciach za dużo nie widać, szczególnie sterownika...

Obrazek

Obrazek

Kolego BKK zobacz to:



ja też mam swoją lampke:)
BKK
Posty: 595
Rejestracja: sobota 12 lut 2011, 05:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BKK »

Sprawdzić silnik na sprawnym sterowniku. Od biedy powinien ruszyć nawet na trzech fazach. Oczywiście na obniżonym napięciu! Sprawdzić, czy uzwojenia nie mają przebicia na obudowę i czy są zwarcia międzyzwojowe. Multimetr się do tego słabo przyda. Podejrzeć oscyloskopem, co się dzieje na hallach. Ostatecznie diodami świecącymi. Sprawdzić sterownik na sprawnym silniku. Sprawdzić, co z zasilaniem na elementach mocy i z nimi samymi. Sprawdzić przebiegi na nich.

Widziałeś, by gdzieś u nas były złomowiska z teslami? Wtedy może bym i uzbierał te 6500$ na składaka...
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

Silnik ciężko zjarać, pewniej sterownik, a dokładniej tranzystory poleciały.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
ODPOWIEDZ