Aliexpress i próba polubownego załatwienia sprawy

gdzie i jak kupować oraz nasze o tym opinie
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2879
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

Oczywiście, że liczą, że kupującemu się znudzi, nie będzie miał czasu, albo sił. Ja już wielu krotnie w życiu miałem takiego krelęćka, że nie chciało mi się otworzyć jakiś sporów na niewielkie sumy na PP. Życie.
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Awatar użytkownika
Manekinen
Posty: 2443
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 15:18
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: Manekinen »

tre33, spór można nadal otworzyć po kliknięciu potwierdzenia, chyba 15 dni jest na to.

A nie wiecie jakie "kary" oni dostają za te spory jeśli Ali musi interweniować? Bo zawsze tak jęczą żeby anulować więc coś tam musi być.
Awatar użytkownika
Dziubek
Posty: 1740
Rejestracja: czwartek 07 sie 2014, 21:53
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dziubek »

Zapewne jakieś ostrzeżenia lecą, jak nie da rady i n-ty raz to samo to pewnie zamykają sklep (podejrzewam że to odpowiednik bana na allegro). I historia tworzenia "marki" przez Chińczyka zaczyna się do nowa. Jak przeglądam oferty to widzę multum nowych firm małym stażem, tak więc coś chyba w tym jest.
szaleniec
Posty: 45
Rejestracja: wtorek 02 wrz 2008, 21:32
Lokalizacja: ldz

Post autor: szaleniec »

Po eskalacji sporu (no tracking) aliexpress stwierdziło:
"Invalid Reason - Parcel In Transit"

A oto jak wygląda owo "in transit":
https://t.17track.net/pl#nums=CP329988371CN

Trzeba będzie skorzystać z obciążenia zwrotnego VISA.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Mój przypadek. Zakup H4 na ledach. W opisie 25W / 3A / 10 000 lumenów. Piszę że dane są wyssane z palca i zakładam spór. Chińczyk milczy po czym pisze - zakończ spór a oddam kasę n PayPala. Podałem mu maila i napisałem - nie zakończę puki nie odda. Wciąż pisał i prosił o zakończenie. Stwierdziłem że poczekam na decyzję ali. Po 3 dniach dostałem refundację 70% kosztów. Chińczyk znów napisał i poprosił o dobrą opinię :P
ILPT
Mediana
Posty: 146
Rejestracja: niedziela 04 wrz 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mediana »

Nabyłem przedmiot na Ali za 44 zł.
Przedmiot przybył był o.k. - wystawiłem pozytywa.
Po dwóch tygodniach się zepsuł.
Po tygodniu rozmów ze sprzedawcą, obiecał, że zwróci kasę i zwrócił na paypal, ale tylko 11zł.
Na moją uwagę, że to chyba pomyłka, odpisał, że są duże koszty wysyłki i tylko tyle mógł mi oddać.
Można po takim czasie założyć spór ?
Barton_
Posty: 398
Rejestracja: sobota 15 kwie 2017, 19:41
Lokalizacja: PKE

Post autor: Barton_ »

Kup kolejną sztukę. Jak przyjdzie to założysz spór i dostaniesz zwrot.
Po czasie oddasz 11 złotych, które Ci teraz majfrend przelał i będzie sprawiedliwie.
Wiecznie w drodze.
Mediana
Posty: 146
Rejestracja: niedziela 04 wrz 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mediana »

@Barton_
Czyli teraz zostawiam " sprawę" tak, jak jest ?
Czy wystawić dodatkową opinię i opisać, jak nie do końca w porządku zachował się ten sprzedawca ?

Kupię raz jeszcze to samo i daję zdjęcia zepsutego sprzętu, zakładam spór i chcę zwrot kasy ?
Dla spokojnego sumienia przesyłam sprzedawcy te 11 zł.

Szkoda, że reklamacje sprzętu, który się psuje tak wyglądają.
Ryzyk fizyk.
marekwoj
Posty: 487
Rejestracja: wtorek 17 lip 2012, 14:40
Lokalizacja: Jaktorów (k. Żyrardowa)

Post autor: marekwoj »

Barton_ pisze:Kup kolejną sztukę. Jak przyjdzie to założysz spór i dostaniesz zwrot.
A jak kolejna będzie również uszkodzona, to kolejny raz aż do skutku :mrgreen:
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Kupiłem powerbank.Działał w sumie może z 10 godzin. Padł od tak i wyświetla info fail.Napisałem do sprzedawcy i mnie olał. Stwierdził że powerbank nie działa bo mam złe akumulatory (18650) i kazał włożyć inne.Jak napisałem że to nie pomaga to już nie odpowiedział mimo że prosiłem. Zamowiłem kolejny u tego samego sprzedawcy. Jak dojdzie drugi, wyślę foto pierwszego i zarządam zwrotu kasy.W opisie niby gwarancja rok lub dwa lata ale jak co do czego to walą głupa i "aj not spik inglisz" i nagle nie znają języka
ILPT
Barton_
Posty: 398
Rejestracja: sobota 15 kwie 2017, 19:41
Lokalizacja: PKE

Post autor: Barton_ »

Takie uroki zakupów u majfrendów.
Klient dobry zanim nie zapłaci. Jak klient zapłaci to niech spe...a. Taka ich polityka i niestety trzeba o swoje walczyć.
Wiecznie w drodze.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Odkopuję.

Pytanie do Was - założyłem spół na ali + żądanie pełnej refundacji. Sprzedający miał odpowiedzieć w ciągu 4 dni. Nie odpowiedział. Ali nagle przedłużyło czas na odpowiedź o kolejne 2 dni - to jakaś nowa norma ?
ILPT
tre33
Posty: 247
Rejestracja: wtorek 24 cze 2014, 14:23
Lokalizacja: Polska

Post autor: tre33 »

Nigdy tak nie miałem. Może jakaś niska ranga konta? Zbyt częste refundy?
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Fakt, może niska ranga - jest to pierwszy zakup na tym koncie. Zastanawiam się co z tego wyjdzie - sprzedawca nie chce oddać kasy. Kazał sobie nagrać film z info co nie działa. Nagrałem, wrzuciłem. Zobaczymy co wyjdzie.
ILPT
grigorij00
Posty: 193
Rejestracja: czwartek 26 lut 2009, 22:43
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: grigorij00 »

Czołem, mam podobny problem, może coś doradzicie.
Zakupiłem na Ebay w chińskim sklepie groty do lutownicy: 900M-T-0.5C
oczywiście przysłali inne: 900M-T-0.8C
Groty zapakowane w folię z opisami także nie ma wątpliwości. Wysłałem do sprzedawcy emaila razem ze zdjęciem przedmiotu i z prośbą o dosłanie właściwego przedmiotu lub zwrot wpłaconej kwoty. W odpowiedzi dostałem to:

dear friend
i have confirmed our seller ,we send the product is correct
can You ignore this package,and test the product ?
best regard

Nie potrafię tego do końca roztłumaczyć, może ktoś coś podpowie ?
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ