To raczej oczywiste, bo światło diody w górę odbija się właśnie w dolnej połówce reflektora.GrzegorzS pisze:Najgorzej wypadło przysłonięcie górnej połówki szkła.
Convoy S2+
Wczoraj była super pogoda, więc małe uzupełnienie odnośnie testu optyki 60x20 w stosunku do reflektora OP.
Do testu ciemnymi łąkami i laskiem pojechały wersje:
U2 1B OP z prądem 2.1A
T6 4C 60x20 z prądem 2.8A
Tu niestety potwierdził się mój szybki ogródkowy test jaki wykonałem w pierwszy dzień posiadania kolimatora.
Mimo większego prądu pompowanego w diodę w latarce z kolimatorem, światło rzucane na ziemię było o około 30-40% słabsze niż generowane z latarki ze słabszym sterownikiem, ale reflektorem OP no i niby wydajniejszej diody.
Wiązka nieco szersza niż z reflektora OP, ale OP naprawdę szeroko świeci, więc czy ja wiem czy trzeba szerzej? Spadł natomiast znacząco zasięg światła do przodu i tego nie mogę przeboleć.
O ile ogólny spadek jasności światła był nieco irytujący, bo pompuję Ampery, a światło słabsze, to najgorsze czemu nie mogłem się nadziwić, był efekt gdy latarka z kolimatorem została włączona na najniższy tryb, miałem wrażenie "mleka przed oczami" dosłownie. Mrugałem powiekami i starałem się wyostrzyć wzrok, a oświetlona droga była ciągle jakaś taka byle jak rozmyta, na OP nawet mimo zimnej i bardziej nieprzyjemnej barwy tego efektu na najniższym trybie nie ma.
Wnioski, kolimatorek idzie w zupełną odstawkę i do T6 4C wraca OP, a na szosę wolałbym daszki, przysłonki i inne takie.
Na szczęście ulicami nie jeżdżę, więc problem jakby mnie nie dotyczy, ale chętnie doświadczalnie coś sobie zbuduję w wolnej chwili.
Do testu ciemnymi łąkami i laskiem pojechały wersje:
U2 1B OP z prądem 2.1A
T6 4C 60x20 z prądem 2.8A
Tu niestety potwierdził się mój szybki ogródkowy test jaki wykonałem w pierwszy dzień posiadania kolimatora.
Mimo większego prądu pompowanego w diodę w latarce z kolimatorem, światło rzucane na ziemię było o około 30-40% słabsze niż generowane z latarki ze słabszym sterownikiem, ale reflektorem OP no i niby wydajniejszej diody.
Wiązka nieco szersza niż z reflektora OP, ale OP naprawdę szeroko świeci, więc czy ja wiem czy trzeba szerzej? Spadł natomiast znacząco zasięg światła do przodu i tego nie mogę przeboleć.
O ile ogólny spadek jasności światła był nieco irytujący, bo pompuję Ampery, a światło słabsze, to najgorsze czemu nie mogłem się nadziwić, był efekt gdy latarka z kolimatorem została włączona na najniższy tryb, miałem wrażenie "mleka przed oczami" dosłownie. Mrugałem powiekami i starałem się wyostrzyć wzrok, a oświetlona droga była ciągle jakaś taka byle jak rozmyta, na OP nawet mimo zimnej i bardziej nieprzyjemnej barwy tego efektu na najniższym trybie nie ma.
Wnioski, kolimatorek idzie w zupełną odstawkę i do T6 4C wraca OP, a na szosę wolałbym daszki, przysłonki i inne takie.
Na szczęście ulicami nie jeżdżę, więc problem jakby mnie nie dotyczy, ale chętnie doświadczalnie coś sobie zbuduję w wolnej chwili.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy C8 XM-L2
S2+ OP, S2+ XP-L hi SMO
Miedziana homemade TiR-ówka XM-L 2.8A
Modowany zoomik XP-G2
kilka innych 1W ulepów.
Na rowerku robią dwie BT40s i jasno jest
Convoy C8 XM-L2
S2+ OP, S2+ XP-L hi SMO
Miedziana homemade TiR-ówka XM-L 2.8A
Modowany zoomik XP-G2
kilka innych 1W ulepów.
Na rowerku robią dwie BT40s i jasno jest
-
- Posty: 909
- Rejestracja: piątek 05 wrz 2008, 23:10
- Lokalizacja: POLAND
S3 jest nieco droższa i tak naprawdę nie oferuje nic więcej niż ten szybki dostęp do optyki.
Kupowanie latarki i wożenie jej na rowerze nie powinno być kwestią ceny, a raczej tego gdzie jeździmy.
Żadna dedykowana/atestowana lampka rowerowa przeznaczona na szosę czyli z odcięciem, nie doświetli terenu i nie da takiego komfortu jazdy po ciemnym lesie, jaki otrzymujemy gdy poświecimy sobie tam S2+/S3 lub innych jednakowo lub podobnie świecących.
Jeśli ktoś jeździ i po szosie i po lesie, to prościej, taniej, uniwersalniej jest mieć latarkę.
W lesie porządnie doświetli, a na szosie wystarczy przesłonka ograniczająca oślepianie. Typowej szosowej nawet mocnej rowerówki za kilka stówek, nie przystosujesz w 5 sekund do porządnego oświetlenia lasu gdy wskoczysz tam zjeżdżając z asfaltu.
Więc to nie przypadek, ze 8 na 10 osób poleca s2+ na rower.
Kupowanie latarki i wożenie jej na rowerze nie powinno być kwestią ceny, a raczej tego gdzie jeździmy.
Żadna dedykowana/atestowana lampka rowerowa przeznaczona na szosę czyli z odcięciem, nie doświetli terenu i nie da takiego komfortu jazdy po ciemnym lesie, jaki otrzymujemy gdy poświecimy sobie tam S2+/S3 lub innych jednakowo lub podobnie świecących.
Jeśli ktoś jeździ i po szosie i po lesie, to prościej, taniej, uniwersalniej jest mieć latarkę.
W lesie porządnie doświetli, a na szosie wystarczy przesłonka ograniczająca oślepianie. Typowej szosowej nawet mocnej rowerówki za kilka stówek, nie przystosujesz w 5 sekund do porządnego oświetlenia lasu gdy wskoczysz tam zjeżdżając z asfaltu.
Więc to nie przypadek, ze 8 na 10 osób poleca s2+ na rower.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy C8 XM-L2
S2+ OP, S2+ XP-L hi SMO
Miedziana homemade TiR-ówka XM-L 2.8A
Modowany zoomik XP-G2
kilka innych 1W ulepów.
Na rowerku robią dwie BT40s i jasno jest
Convoy C8 XM-L2
S2+ OP, S2+ XP-L hi SMO
Miedziana homemade TiR-ówka XM-L 2.8A
Modowany zoomik XP-G2
kilka innych 1W ulepów.
Na rowerku robią dwie BT40s i jasno jest
Mam już latarkę Convoy S2+ z nowym sterownikiem, ale nie mogę się połapać w błyskach. Według opisu, w trybie 4 i 7 powinno to być kolejno:
a) strobe
b) biking
c) battery-check
d) SOS.
Włączam i mam takie błyski:
a) stroboskop (ok. 10 Hz - ocena "na oko"),
b) dziwne światło - co pół sekundy chwilowe przyciemnienie,
c) stroboskop 0.5 Hz,
d) SOS.
https://youtu.be/iHgVAaIz594
Mam wątpliwości odnośnie punktów b i c. Czy wszystko jest w porządku? Będę wdzięczny za wyjaśnienia. Jak należy rozumieć takie błyski? Czy od 0:17 można odczytać stan akumulatora?
Poszukałem, popytałem, pokorespondowałem i już wszystko jasne: tryb rowerowy tak wygląda, co pół sekundy lekkie przyciemnienie.
Kontrola akumulatora: 1 błysk odpowiada ok. 25% pojemności. W tym trybie seria błysków wskazuje stan akumulatora, od 4 błysków co dwie sekundy (akumulator w pełni naładowany) do pojedynczych błysków co dwie sekundy, informujących o konieczności ładowania akumulatora. Możliwe są serie 5 błysków, jeżeli akumulator jest naładowany nadmiernie.
W moim przypadku akumulator trochę się rozładował, oczekując kilka tygodni na latarkę.
Po naładowaniu stan akumulatora widać między 8 a 14 sekundą: https://youtu.be/BB8jxj_QJls
Opracowałem tabelkę z właściwościami nowego oprogramowania dla latarek Convoy S2+ po polsku, może się komuś przyda.
Zrobiłem sobie taką osłonkę z pudełka po paskach testowych Accu-Chek Active. Prawie taka sama średnica: 24,5 mm. Światło odbite oświetla mi nawet pedały. Jeśli zamocuję latarkę wyżej, to oświetli mi całą kierownicę, w tym licznik.
a) strobe
b) biking
c) battery-check
d) SOS.
Włączam i mam takie błyski:
a) stroboskop (ok. 10 Hz - ocena "na oko"),
b) dziwne światło - co pół sekundy chwilowe przyciemnienie,
c) stroboskop 0.5 Hz,
d) SOS.
https://youtu.be/iHgVAaIz594
Mam wątpliwości odnośnie punktów b i c. Czy wszystko jest w porządku? Będę wdzięczny za wyjaśnienia. Jak należy rozumieć takie błyski? Czy od 0:17 można odczytać stan akumulatora?
Poszukałem, popytałem, pokorespondowałem i już wszystko jasne: tryb rowerowy tak wygląda, co pół sekundy lekkie przyciemnienie.
Kontrola akumulatora: 1 błysk odpowiada ok. 25% pojemności. W tym trybie seria błysków wskazuje stan akumulatora, od 4 błysków co dwie sekundy (akumulator w pełni naładowany) do pojedynczych błysków co dwie sekundy, informujących o konieczności ładowania akumulatora. Możliwe są serie 5 błysków, jeżeli akumulator jest naładowany nadmiernie.
W moim przypadku akumulator trochę się rozładował, oczekując kilka tygodni na latarkę.
Po naładowaniu stan akumulatora widać między 8 a 14 sekundą: https://youtu.be/BB8jxj_QJls
Opracowałem tabelkę z właściwościami nowego oprogramowania dla latarek Convoy S2+ po polsku, może się komuś przyda.
Zrobiłem sobie taką osłonkę z pudełka po paskach testowych Accu-Chek Active. Prawie taka sama średnica: 24,5 mm. Światło odbite oświetla mi nawet pedały. Jeśli zamocuję latarkę wyżej, to oświetli mi całą kierownicę, w tym licznik.
Witam wszystkich. Jestem Seweryn i jestem tutaj nowy. Zdążyłem już zrobić zakupy u woytazo oraz kupiłem tą wersję Convoy S2+ Convoy S2+ . Czy ktoś może powiedzieć jaki kolimator jest 'fabrycznie' ? Na jaki wymienić go żeby najlepiej używać go w rowerze (miasto/okolice podmiejskie) ? Co powinienem zmodyfikować na początku (co wymienić) ?
Być może dlatego, że jestem trochę leniwy, napiszę.
Nic nie modyfikuj.
Wersja 2.1A podczas jazdy nie nagrzewa się jakoś dramatycznie, wiec jest wystarczająco w kwestii odprowadzania ciepła, a co do optyki, to przejedziesz się raz czy dwa na reflektorze oryginalnym i sam najlepiej będziesz wiedział czy jest OK, czy może jednak trzeba coś zmienić i w którą iść stronę.
Jak poczytasz trochę postów o S2+ na rowerze, to nabierzesz pełnego duchowego przekonania, że koniecznie musisz kupić kolimator 20x60 lub podobny, a czy światło z niego się wydobywające będzie Ci odpowiadało, to już sam się przekonasz.
Ja osobiście wolę mieć nieco większy zasięg światła, więc kolimator uważam za porażkę i zmieniłem reflektor na gładki czyli SMO i to świecenie najbardziej mi odpowiada do terenu w którym się poruszam, oraz do prędkości osiąganych na zjazdach.
P.S. patrząc na moją stopkę, można stwierdzić, że mógłbym sobie przecież brać 2 lub nawet 3 latarki na kierownicę, każda z inną optyką i mieć i szeroko i daleko w razie potrzeby, ale tu moja fanaberia, jeździ ze mną tylko jedna sztuka i koniec kropka, więc musi być taka jaką potrzebuje.
Nic nie modyfikuj.
Wersja 2.1A podczas jazdy nie nagrzewa się jakoś dramatycznie, wiec jest wystarczająco w kwestii odprowadzania ciepła, a co do optyki, to przejedziesz się raz czy dwa na reflektorze oryginalnym i sam najlepiej będziesz wiedział czy jest OK, czy może jednak trzeba coś zmienić i w którą iść stronę.
Jak poczytasz trochę postów o S2+ na rowerze, to nabierzesz pełnego duchowego przekonania, że koniecznie musisz kupić kolimator 20x60 lub podobny, a czy światło z niego się wydobywające będzie Ci odpowiadało, to już sam się przekonasz.
Ja osobiście wolę mieć nieco większy zasięg światła, więc kolimator uważam za porażkę i zmieniłem reflektor na gładki czyli SMO i to świecenie najbardziej mi odpowiada do terenu w którym się poruszam, oraz do prędkości osiąganych na zjazdach.
P.S. patrząc na moją stopkę, można stwierdzić, że mógłbym sobie przecież brać 2 lub nawet 3 latarki na kierownicę, każda z inną optyką i mieć i szeroko i daleko w razie potrzeby, ale tu moja fanaberia, jeździ ze mną tylko jedna sztuka i koniec kropka, więc musi być taka jaką potrzebuje.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy C8 XM-L2
S2+ OP, S2+ XP-L hi SMO
Miedziana homemade TiR-ówka XM-L 2.8A
Modowany zoomik XP-G2
kilka innych 1W ulepów.
Na rowerku robią dwie BT40s i jasno jest
Convoy C8 XM-L2
S2+ OP, S2+ XP-L hi SMO
Miedziana homemade TiR-ówka XM-L 2.8A
Modowany zoomik XP-G2
kilka innych 1W ulepów.
Na rowerku robią dwie BT40s i jasno jest
No właśnie na przylutowanym podłożu centrowanie jest zbyteczne ale bez podkladki krawędzie tego kwadraciku, na którym spoczywa emiter i soczewka rysowały lekko otwór reflektora. Luty zrbilem na tyle płaskie, ze nie ma mowy o zwarciu ale dla spokoju założyłem podkładkę. Będę miał chwilę czasu to się pobawię i sprawdzę, czy i jak zmienia sie rozkład wiązki światła z i bez podkładki.
Czołem, mam problem ze swoim Convoy'em S2+ w wersji czarnej. Początkowo zadowolony bylem z możliwości zmiany trybu bez potrzeby mocnego wciśnięcia przycisku jednak na rowerze nie sprawdza mi się to. Wole zmieniać tryby, szybciej mi to wychodzi, poprzez 1 mocne wciśnięcie zamiast szukania siły docisku. Jednak największy problem mam z samoczynna zmiana trybu przez Convoy'a w momencie gdy np wjeżdżam czy zjeżdżam z krawężnika. Wówczas lampa sama się przełącza na kolejny tryb. Da się to zniwelować, chociaż samoczynna zmianę, bez wymiany włącznika ? Widzę, ze piszecie tu o "kwadraciaku" - nie widzę linka jednak, może nie przejrzałem wątku dokładnie.