Charsoon Antimatter 300W 20A Built-in AC DC zatrzymany

gdzie i jak kupować oraz nasze o tym opinie
gregorek
Posty: 45
Rejestracja: środa 28 kwie 2010, 22:20
Lokalizacja: Warszawa

Charsoon Antimatter 300W 20A Built-in AC DC zatrzymany

Post autor: gregorek »

Witam
Jest problem, urząd celny zatrzymał w/w ładowarkę i nie chce zwolnić dopóki nie dostarczę deklaracji CE. Ktoś już przerabiał taki temat ? Zakup był na Banggood.
Awatar użytkownika
pietros
Posty: 1612
Rejestracja: niedziela 09 cze 2013, 19:39
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: pietros »

http://www.charsoon.com/contact_us
Napisz tutaj i poproś o deklarację.
gregorek
Posty: 45
Rejestracja: środa 28 kwie 2010, 22:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gregorek »

@pietros , od tego zacząłem ale tam nie ma żadnego kontaktu (email).
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Podali podstawę prawną żądania?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Awatar użytkownika
pietros
Posty: 1612
Rejestracja: niedziela 09 cze 2013, 19:39
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: pietros »

Próbowałeś pisać na service@Charsoon.com ? Taki adres jest w stopce strony.

To chyba jest wymóg na wprowadzenie towarów na rynek europejski? Poza tym, skoro na ładowarce jest jest oznakowanie "Conformité Européenne", to i deklarację zgodności taki produkt posiadać musi, bo na jej podstawie oznakowanie to jest nadawane.
Awatar użytkownika
Dziubek
Posty: 1740
Rejestracja: czwartek 07 sie 2014, 21:53
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dziubek »

ptja pisze:Podali podstawę prawną żądania?
Przy urządzeniach zasilanych z sieci to już musi być. Do iluś tam woltów jest to zwolnione. Ogólnie jest to mocno zagmatwane, a wiem to bo bawiłem się kiedyś z importem produktów i nasze przepisy są mocno nie zgodne. W skrócie, można tak manipulować prawem że produkt będzie, lub nie, wymagał deklaracji zgodności. Widzi mi się kontroli.

pietros Na ładowarce jest China Export. Przynajmniej na modelu 250W. Przy CE MARK znak C i E jest oddalony od siebie, w tym przypadku jest blisko (przynajmniej u mnie).
https://www.chinskiraport.pl/blog/impor ... czenie-ce/
gregorek
Posty: 45
Rejestracja: środa 28 kwie 2010, 22:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gregorek »

@pietros , a tego adresu email nie zauważyłem, już do nich piszę. Dzięki.

Przy okazji uwaga, wziąłem transport Expedited Shipping Service bo był za darmo i szybka dostawa. Fakt 4 dni od zamówienia i już jest na cle. Przewoźnik to TNT który wszystkie przesyłki z poza UE z automatu daje na cło. żeby było ciekawiej za standardową wysyłkę Air Parcel Register krzyczą 35,55 zł.
Ostatnio zmieniony środa 14 mar 2018, 12:47 przez gregorek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pietros
Posty: 1612
Rejestracja: niedziela 09 cze 2013, 19:39
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: pietros »

Dziubek pisze:Przy urządzeniach zasilanych z sieci to już musi być. Do iluś tam woltów jest to zwolnione. Ogólnie jest to mocno zagmatwane, a wiem to bo bawiłem się kiedyś z importem produktów i nasze przepisy są mocno nie zgodne. W skrócie, można tak manipulować prawem że produkt będzie, lub nie, wymagał deklaracji zgodności. Widzi mi się kontroli.

pietros Na ładowarce jest China Export. Przynajmniej na modelu 250W. Przy CE MARK znak C i E jest oddalony od siebie, w tym przypadku jest blisko (przynajmniej u mnie).
https://www.chinskiraport...-oznaczenie-ce/
No tak urządzenia zasilane z sieci łapią się pod dyrektywę niskonapięciową.
Co do samego oznakowania, nawet jeżeli jest to china export, to sądzę, że producent nie będzie miał problemu z wystawieniem deklaracji zgodności.

Gdzieś nawet widziałem, że jakiś chiński producent wystawił na towar certyfikat "D.U.P.A" na prośbę kupującego.
gregorek
Posty: 45
Rejestracja: środa 28 kwie 2010, 22:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gregorek »

Napisałem do Charsoon-a, ciekawe czy odpiszą. Też mam 250 i tam faktycznie zamiast CE jest "China Export", na tym wygląda lepiej

Obrazek
Awatar użytkownika
Dziubek
Posty: 1740
Rejestracja: czwartek 07 sie 2014, 21:53
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dziubek »

Jakoś się nie dziwię, Chińczycy mają obcykanego photoshopa w mniejszym, bądź większym, stopniu. Informuj nas na bieżąco jak idzie, a jak dostaniesz certyfikat podziel się nim na forum, pewnie nie jednemu uratujesz 4 litery. Jeżeli dostaniesz cokolwiek...
gregorek
Posty: 45
Rejestracja: środa 28 kwie 2010, 22:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gregorek »

Ot to to to, jeżeli cokolwiek dostanę na pewno się podzielę.
gregorek
Posty: 45
Rejestracja: środa 28 kwie 2010, 22:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gregorek »

Mały update

MajnFriendy oczywiście olały moją prośbę o przesłanie świadectwa ale po wymianie maili z składem celnym TNT mam taki status przesyłki:

15 March 2018 18:19 Wypedy Road Hub Przesyłka została zwolniona przez urząd celny :mrgreen:

Jak będę miał w łapkach ładowarkę opiszę krok po kroku co się działo z przesyłką. Oczywiście VAT do zapłacenia.
Awatar użytkownika
Dziubek
Posty: 1740
Rejestracja: czwartek 07 sie 2014, 21:53
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dziubek »

A co im napisałeś ?
gregorek
Posty: 45
Rejestracja: środa 28 kwie 2010, 22:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gregorek »

Ładowarka jest już u mnie, trochę nerwów było ale się udało. Tak więc po kolei co i jak. Zamówienie na BG złożone 09.03.2018. Od tego momentu śledzenie przesyłki wygląda następująco:

16 March 2018 12:34 Warsaw Przesyłka dostarczona w dobrym stanie
16 March 2018 6:55 Warsaw Przesyłka zostanie wkrótce doręczona przez Kuriera
16 March 2018 3:46 Warsaw Przesyłka jest teraz w magazynie znajdującym się najbliżej adresu dostawy
15 March 2018 18:19 Wypedy Road Hub Przesyłka została zwolniona przez urząd celny
15 March 2018 14:10 Wypedy Road Hub Odprawa celna w toku
14 March 2018 19:33 Wypedy Road Hub Opóźniona odpowiedź agencji rządowej lub urzędu celnego
14 March 2018 13:49 Wypedy Road Hub Odprawa celna w toku
14 March 2018 12:52 Wypedy Road Hub Oczekuje na instrukcje celne od odbiorcy
13 March 2018 16:19 Wypedy Road Hub Odprawa celna w toku
13 March 2018 14:22 Wypedy Road Hub Przesyłka dostarczona do magazynu TNT
13 March 2018 8:26 Warsaw Przesyłka jest teraz w magazynie znajdującym się najbliżej adresu dostawy
12 March 2018 23:54 Liege Euro Hub Przesyłka w transporcie
12 March 2018 23:44 Liege Euro Hub Przesyłka jest teraz w magazynie znajdującym się najbliżej adresu odbioru
12 March 2018 23:44 Liege Euro Hub Przesyłka jest procesowana w magazynie TNT
12 March 2018 22:54 Liege Euro Hub Dostawa dostarczona do punktu połączeniowego
12 March 2018 11:39 Wypedy Road Hub Skontaktowano się z odbiorcą w celu uzyskania instrukcji w zakresie odprawy
12 March 2018 8:58 Wypedy Road Hub Rozpoczęto wstępną odprawę celną
11 March 2018 5:48 Hong Kong Przesyłka w transporcie
11 March 2018 1:02 Hong Kong Dostawa dostarczona do punktu połączeniowego
10 March 2018 22:48 Shenzhen Gateway Przesyłka w transporcie
10 March 2018 22:46 Shenzhen Gateway Dostawa dostarczona do punktu połączeniowego
10 March 2018 17:03 Guangzhou Depot Przesyłka w transporcie
10 March 2018 14:00 Guangzhou Depot Przesyłka w transporcie
10 March 2018 13:43 Guangzhou Depot Przesyłka jest teraz w magazynie znajdującym się najbliżej adresu odbioru
10 March 2018 13:15 Guangzhou Depot Przesyłka odebrana pod adresem odbioru

Transport błyskawiczny gorzej z celnikami. A historia była taka:

12.03.2018 południe (przesyłka jest w drodze do Belgii) - dzwoni pani z agencji celnej TNT z info że spodziewają się przesyłki z Chin i podlega ona odprawie, prosi o podanie adresu mailowego celem wysłana dokumentów celnych. Podaję i dostaję trzy kwity do wypełnienia:
1. Upoważnienie do działania w charakterze przedstawiciela pośredniego / bezpośredniego
2. Oświadczenie dla organu celnego
3. Oświadczenie metki

Wypełniłem pierwsze dwa ignorując trzeci podając prawdziwe dane - nazwa towaru (Ładowarka do akumulatorów), cena, czy jest to urządzenie elektryczne (TAK) i inne dane personalne. Dodatkowo ściągnąłem z BG invoice i cały ten majdan wysłałem do pani z TNT.

Tego samego dnia znowu telefon z agencji celnej że tak się nie da, tak nie może być. Otóż na dokumencie który wysłałem im jako dowód zakupu z BG koszt transportu widnieje 0,00 zł. Musi być jakiś koszt bo to i tamto niezgodne z wzorcem faktury jakiej tam itd itp i nie ważne że cena zakupu zawiera koszty transportu. Wyszło na to że są dwa rozwiązania:
1. Chińczyk przysyła mi nowy dowód zakupu z wyszczególnionym osobno kosztem transportu (nierealne)
2. Doliczają do wartości celnej swój koszt transportu w wys. 75,00 zł.

Trudno, biorę opcję 2 - dodatkowe 17,25 zł do zapłacenia przy odbiorze.

14.03.2018 - dostaję kolejnego maila od TNT że urząd celny odrzucił zgłoszenie i wymagają info co to za ładowarka do czego jaka moc i koniecznie ...piiii... certyfikat CE bo inaczej zero odprawy. Piszę do majfierdów czyli producenta i BG z prośbą o certyffikat. Niestety zero odpowiedzi.

15.03.2018 - czarne chmury widzę ale podejmuje próbę z kolejnym mailem do TNT i piszę im co następuje:

"przedmiotowa ładowarka jest ładowarką"modelarską" przeznaczoną do ładowania większości akumulatorów konsumenckich. Moc 300W. Urządzenie zostało zakupione na potrzeby własne. Urządzenie jest opatrzone znakiem CE trwale naniesionym na obudowę"

I do tego tekstu wysłałem im dokładnie to samo foto które zamieściłem kila postów wyżej.

Ok. 19 patrzę na status przesyłki i hurra - zwolnione przez urząd celny.

Jeszcze taka ciekawostka: na SAD który dostałem urząd celny wpisał jako towar ZASILACZ DO AKUMULATORÓW KONSUMENCKICH OZNACZONY SYMBOLEMEM CE :mrgreen:

Przesyłka była otwierana, chyba naprawdę sprawdzali ten nadruk CE.

I to by było na tyle, idę piłować obudowę.




[/i]
Awatar użytkownika
Dziubek
Posty: 1740
Rejestracja: czwartek 07 sie 2014, 21:53
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dziubek »

gregorek pisze:Wyszło na to że są dwa rozwiązania:
1. Chińczyk przysyła mi nowy dowód zakupu z wyszczególnionym osobno kosztem transportu (nierealne)
2. Doliczają do wartości celnej swój koszt transportu w wys. 75,00 zł.

Trudno, biorę opcję 2 - dodatkowe 17,25 zł do zapłacenia przy odbiorze.
To ile w końcu doszło Ci dopłacić ?
ODPOWIEDZ