Ładowarka 250W 10A Charsoon Antimatter - klon iCharger 106B+

czyli nasze opinie, odczucia i wnioski o światełkach
stanlee
Posty: 2
Rejestracja: piątek 08 gru 2017, 22:48
Lokalizacja: lublin

Post autor: stanlee »

Tak oczywiście ,że zamontuje BMS , nie są to tanie rzeczy bo BMS 5s 100A to koszt ok 40 dol. razy 2 akumulatory , ale bezpieczeństwo ważniejsze. Pierwotnie myślałem ,żeby dać bezpiecznik 80A , i bocznikowy amperomierz ,żebym wiedział jaki aktualnie płynie prąd . Jeżeli strona z blogiem już działa to będę pisał tam , bo to chyba nie bardzo w temacie latarek.
Daemon1988
Posty: 43
Rejestracja: sobota 02 mar 2013, 23:42
Lokalizacja: Glogow

Post autor: Daemon1988 »

Panowie mam pytanie :)
Chciałbym ładowarką z tematu podładować akumulator PB. Czy istnieje możliwość ustawienia na "stałe" np. 16.2 V i 1A. Oczywiście ładowanie pod nadzorem.
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

IMHO za dużo, "zagotujesz" go. Zależnie od trybu pracy, rodzaju akumulatora czy nawet temperatury stosuje się napięcia od 13,8V do 14 z kawałkiem.
Zerknij np. tu: http://wamtechnik.pl/produkty/gwarantowane/34
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Daemon1988
Posty: 43
Rejestracja: sobota 02 mar 2013, 23:42
Lokalizacja: Glogow

Post autor: Daemon1988 »

ptja pisze:IMHO za dużo, "zagotujesz" go. Zależnie od trybu pracy, rodzaju akumulatora czy nawet temperatury stosuje się napięcia od 13,8V do 14 z kawałkiem.
Zerknij np. tu: http://wamtechnik.pl/produkty/gwarantowane/34
ptja polecam kanał mrAkumulator na youtube. Chłopaki ostatnio przeprowadzają ciekawe testy :)
http://www.akubiz.biz/artykul,477,ctek-mxs-7

Oraz jako źródło lekturę do poduszki. Nie jestem znawcą ale może coś w tym być, tym bardziej że testy na kanale to potwierdzają :)

http://www.jgdarden.com/batteryfaq/carfaq9.htm#stages
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Zerknąłem na obrazek: nigdzie nie pojawia się napięcie rzędu 16,2V - stąd moja uwaga o "gotowaniu".
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Daemon1988
Posty: 43
Rejestracja: sobota 02 mar 2013, 23:42
Lokalizacja: Glogow

Post autor: Daemon1988 »

ptja pisze:
Zerknąłem na obrazek: nigdzie nie pojawia się napięcie rzędu 16,2V - stąd moja uwaga o "gotowaniu".
Obrazek
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Faktycznie! Mój błąd. Tak czy siak żaden z tych sposobów nie przewiduje ładowania 16,2V w całym procesie.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Daemon1988
Posty: 43
Rejestracja: sobota 02 mar 2013, 23:42
Lokalizacja: Glogow

Post autor: Daemon1988 »

ptja pisze:Faktycznie! Mój błąd. Tak czy siak żaden z tych sposobów nie przewiduje ładowania 16,2V w całym procesie.
Tak te ponad 16V to jest tylko pod koniec ładowania :) Na co dzień używam ładowarki optimate 6 i gdy ona zrobi robotę chciałbym w końcowym procesie ładowania za pomocą ładowarki modelarskiej wywołać te ~16.2V i około 1A -pod nadzorem. Tylko na jakich ustawieniach byłoby to najprościej zrobić?
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

4S Li-Ion (16,8V) + dioda prostownicza w szereg (ewentualnie 2 diody Schottky'ego)?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Mieciu
Posty: 455
Rejestracja: czwartek 29 sie 2013, 19:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Mieciu »

W ichargerze jest jeszcze opcja 'wycinarki do styropianu' czyli taki zasilacz z regulacją max V i max A.
Jeżeli to jest klon to też powinno zadziałać.
Daemon1988
Posty: 43
Rejestracja: sobota 02 mar 2013, 23:42
Lokalizacja: Glogow

Post autor: Daemon1988 »

Mieciu pisze:W ichargerze jest jeszcze opcja 'wycinarki do styropianu' czyli taki zasilacz z regulacją max V i max A.
Jeżeli to jest klon to też powinno zadziałać.
Próbowałem tej funkcji "wycinarki" ale coś nie chciało to wystartować... Wyrzucało mi jakiś błąd


ptja to już za wysokie progi jak na moje nogi ... :)
Awatar użytkownika
Manekinen
Posty: 2443
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 15:18
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: Manekinen »

Mieciu pisze:W ichargerze jest jeszcze opcja 'wycinarki do styropianu' czyli taki zasilacz z regulacją max V i max A.
Niestety nie działa to jak zasilacz. Ładowarka bada obwód i odcina jak coś jest nie tak. Pewnie nie chce wystartować bo jest już tam napięcie i nie może sobie zmierzyć rezystancji tego domniemanego drutu. Jest jeszcze opcja zasilania silników ale też wątpię że to zadziała.

Ale przecież jest opcja ładowania ogniwo niklowych i można ustawić stały prąd.
Daemon1988
Posty: 43
Rejestracja: sobota 02 mar 2013, 23:42
Lokalizacja: Glogow

Post autor: Daemon1988 »

Manekinen pisze:
Mieciu pisze:W ichargerze jest jeszcze opcja 'wycinarki do styropianu' czyli taki zasilacz z regulacją max V i max A.
Niestety nie działa to jak zasilacz. Ładowarka bada obwód i odcina jak coś jest nie tak. Pewnie nie chce wystartować bo jest już tam napięcie i nie może sobie zmierzyć rezystancji tego domniemanego drutu. Jest jeszcze opcja zasilania silników ale też wątpię że to zadziała.

Ale przecież jest opcja ładowania ogniwo niklowych i można ustawić stały prąd.
Czyli trzeba by było ustawić 11S (1.48V x 11 = 16.28 V) stały prąd załóżmy ten 1A i będzie to ładowało dokąd sam nie zdecyduję o przerwaniu? Czy algorytm ładowania rozłączy po osiągnięciu jakiś wartości?
Awatar użytkownika
Manekinen
Posty: 2443
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 15:18
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: Manekinen »

Jest opcja auto która sama decyduje jaki dać prąd i kiedy wyłączyć, a w opcji manual sam ustawiasz prąd, tyle że nie pamiętam jak to było z wyłączaniem. Musisz sprawdzić. Wydaje mi się że ładowarka będzie ustawiała napięcie potrzebne do utrzymania nastawionego prądu, włącz, zobacz czy nie da zbyt wysokiego napięcia. Nie pamiętam już, niklowe ładuje chyba do 1.5 albo 1.55V, a możliwe że da się to ustawić w menu opcji.

//edit

Wygląda na to że nie da się ustawić max napięcia dla niklowych, ale to nie dziwne, bo ładuje się je do wykrycia naładowania.

A co z opcją ładowania ołowiowych? Tutaj w menu ustawień można ustawić max napięcie celi, aw menu ładowania wybrać ile akumulator ma celi, więc korzystając z obydwu tych ustawień można dać te 16.2V czy ile tam. I myślę że to najrozsądniejsza opcja. W menu ustawień dajesz Pb Termination na 2.31V, a w menu ładowania ustawiasz aku na 7 cel (7S) i masz 16.17V.
Daemon1988
Posty: 43
Rejestracja: sobota 02 mar 2013, 23:42
Lokalizacja: Glogow

Post autor: Daemon1988 »

Manekinen pisze:Jest opcja auto która sama decyduje jaki dać prąd i kiedy wyłączyć, a w opcji manual sam ustawiasz prąd, tyle że nie pamiętam jak to było z wyłączaniem. Musisz sprawdzić. Wydaje mi się że ładowarka będzie ustawiała napięcie potrzebne do utrzymania nastawionego prądu, włącz, zobacz czy nie da zbyt wysokiego napięcia. Nie pamiętam już, niklowe ładuje chyba do 1.5 albo 1.55V, a możliwe że da się to ustawić w menu opcji.

//edit

Wygląda na to że nie da się ustawić max napięcia dla niklowych, ale to nie dziwne, bo ładuje się je do wykrycia naładowania.

A co z opcją ładowania ołowiowych? Tutaj w menu ustawień można ustawić max napięcie celi, aw menu ładowania wybrać ile akumulator ma celi, więc korzystając z obydwu tych ustawień można dać te 16.2V czy ile tam. I myślę że to najrozsądniejsza opcja. W menu ustawień dajesz Pb Termination na 2.31V, a w menu ładowania ustawiasz aku na 7 cel (7S) i masz 16.17V.
Próbowałem opcji ładowania akumulatorów. Podłączyłem AGM -pełny - świeżo naładowany (taki miałem pod ręką w domu) - ustawiłem na 6S i chwilę ładowarka ładowała do 14.4 V jeśli dobrze pamiętam po czym zakończyła i przeszła na 13.5V Także zapewne jest jest jakiś algorytm ładowania i raczej na sztywno nie wymuszę określonego napięcia, bo po jakimś czasie program ograniczy.
ODPOWIEDZ