Romisen RC-G2 dobra baza do modyfikacji różnych.
Wczoraj kumpel dostał tytułowego Romka z 7880 na pokładzie, przed chwilą zadzwonił i ...
"K...! Wymień mi tą latarkę, przerób ją, albo jeszcze coś, bo mam dosyć tych trybów! Niech po prostu świeci (a świeci dobrze!) w najwyższym trybie i tyle!" (Nie jest to dosłowne cytowanie, ale doskonale oddaje sens jego wypowiedzi! )
Szkoda, że spaliłem SKU25505, bo ten driver wstawiłbym ( ), a tak, to chyba po prostu zablokuję tryby.
"K...! Wymień mi tą latarkę, przerób ją, albo jeszcze coś, bo mam dosyć tych trybów! Niech po prostu świeci (a świeci dobrze!) w najwyższym trybie i tyle!" (Nie jest to dosłowne cytowanie, ale doskonale oddaje sens jego wypowiedzi! )
Szkoda, że spaliłem SKU25505, bo ten driver wstawiłbym ( ), a tak, to chyba po prostu zablokuję tryby.
Dubito ergo sum!
Witam
Właśnie rozebrałem mojego Romisenka.
Bardzo ładnie można wszystko zdemontować. Driverek po odlutowaniu (odsysacz cyny nieodzowny) został wypchnięty przez otwory do przewodów zasilających LEDa, podobnie jak pierścień mosiężny.
Co było w środku?
Dioda XR-E bin niewiadomy, zimny; piguła aluminiowa z krążkiem mosiężnym fi 15mm, wsadzonym w podtoczenie fi 16mm. Wewnętrzna średnica piguły od strony sterownika to 15mm, głębokość 11,7mm (kurcze ale towaru tam wejdzie )
Przetwornica będąca najprawdopodobniej okrojoną wersją sku-7880.
Włącznik.
Pierwsze co się nasuwa to "mikrusi". Cieniutkie sprężynki, blaszki itp, choć chyba wszystko srebrzone. Blaszka i grzybek włącznika wykonane chyba z mosiądzu lub brązu posrebrzanego.
To jest OK, ale załamałem sie tym:
Cały prąd z akusa płynie przez TRZY sprężynki.
Pierwsza zapewnia kontakt z minusem baterii (leży po prawej), druga przy włączeniu dotyka grzybka (wewnątrz trzeciej), trzecia przenosi prąd z grzybka na blaszkę stykową do korpusu (to ta na wierzchu trzymana przez pęsetę).
Osobiście uważam to za marne rozwiązanie. Rezystancja przejściowa włącznika 0,2Ω; przy prądzie rzędu 2A to już 0,4V spadku napięcia.
Oj trzeba będzie nad tym pomyśleć...
Właśnie rozebrałem mojego Romisenka.
Bardzo ładnie można wszystko zdemontować. Driverek po odlutowaniu (odsysacz cyny nieodzowny) został wypchnięty przez otwory do przewodów zasilających LEDa, podobnie jak pierścień mosiężny.
Co było w środku?
Dioda XR-E bin niewiadomy, zimny; piguła aluminiowa z krążkiem mosiężnym fi 15mm, wsadzonym w podtoczenie fi 16mm. Wewnętrzna średnica piguły od strony sterownika to 15mm, głębokość 11,7mm (kurcze ale towaru tam wejdzie )
Przetwornica będąca najprawdopodobniej okrojoną wersją sku-7880.
Włącznik.
Pierwsze co się nasuwa to "mikrusi". Cieniutkie sprężynki, blaszki itp, choć chyba wszystko srebrzone. Blaszka i grzybek włącznika wykonane chyba z mosiądzu lub brązu posrebrzanego.
To jest OK, ale załamałem sie tym:
Cały prąd z akusa płynie przez TRZY sprężynki.
Pierwsza zapewnia kontakt z minusem baterii (leży po prawej), druga przy włączeniu dotyka grzybka (wewnątrz trzeciej), trzecia przenosi prąd z grzybka na blaszkę stykową do korpusu (to ta na wierzchu trzymana przez pęsetę).
Osobiście uważam to za marne rozwiązanie. Rezystancja przejściowa włącznika 0,2Ω; przy prądzie rzędu 2A to już 0,4V spadku napięcia.
Oj trzeba będzie nad tym pomyśleć...
Ostatnio zmieniony środa 01 kwie 2015, 15:29 przez Pyra, łącznie zmieniany 1 raz.
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Zgadza się, konstrukcja jest bardzo niezawodna. Przede wszystkim ma tu miejsce samooczyszczanie styków, w małym zakresie, ale jednak. Sprężynka przewodząca prąd do grzybka, powoduje jego małe skręcanie w trakcie przesuwania, co powoduje delikatne tarcie sprężynki kontaktowej o grzybek.Calineczka pisze:....ale faktem jest, że sporo tych Romisenów przeszło przez moje ręce i w ani jednej sztuce nie było problemów z włącznikiem. No, może poza jednym wyjatkiem, z winy uzytkownika po modyfikacjach-nie dał izolacji na leda od góry, dokręcił ref i...po prostu usmażył włącznik
Sądzę jednak, że przy takim nagromadzeniu punktów styku i fakcie, że wszystkie sprężynki są stalowe daje nam to mały oporniczek wprowadzający straty. No i punkt styku sprężynki kontaktowej z grzybkiem, jest malutki.Biorąc ponadto pod uwagę, że latareczka zasilana z 1AA potrafi troche prądu pociągnąć, mamy potencjalne miejsce do poprawienia, zobaczymy, czy mi się uda
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Pyra udalo ci sie jakos zmodowac ten wylacznik w RC-G2, Czekamy na jakies fotostory Mysle , ze temat wylacznikow jest baaardzo istotny, zreszta jak pokazal twoj watek o taniej latarce no name. Dzis zafrapowany ze jakos kolosalnie nie zadziwil mnie zmodowany RC-G2 (7880) wzgledem LED LENSERA V2 3xAAA DD, zrobilem pare pomiarow. Romi w leda daje 520mA, zamiast wylacznika kawalek przewodu wynik 620mA. Po oczyszczeniu wszystkich polaczen-gwintow oraz styki enelopa-mosiezna szczotka i po zabezpieczeniu wszystkich powierzchni styku smarem sylikonowym (aluminium szybko sie utlenia) z wlacznikiem 650mA, natomiast po baypasie wylacznika przewodem zobaczylem ponad 1A na diodzie. Pomijajac pomiar miernkiem marki dumi (z niemiecka u-umlaut) sadze, ze proporcje sa zachowane jako tako. Nasuwa mi sie pytanie czy jak polecacie ten driver 7880 na forum to czy w rzeczywistosci ktos widzial przynajmniej te deklarowane 800mA na diodzie w latarce (rzeczywistej latarce) a nie po podlaczeniu drivera w warunkach laboratoryjnych, badz pseudo laboratoryjnych?
Niestety nie miałem czasu. Wczoraj walczyłem jeszcze z "przetwornicą CC".
Plan jest taki, aby podlutować kawałek plecionki miedzianej pomiędzykońce sprężynek (styku do baterii i styku do grzybka), tam są chyba największe straty, potem mam zamiar owinąć miedzianymi drucikami sprężynkę grzybka, być może polutuję do blaszki stykowej i grzybka.
Dużo można zyskać poprawiając styk między blaszkami wyłącznika a dupką, niestety w Romisenie to jest trochę utrudnione zadanie, ale.... "chciejstwo jest połową mania"
Pozdrawiam
PS: Wymieniłem LEDa na egzemplarz, który przyszedł z C2 DIY, mniej zimny od oryginału i trochę jaśniej świeci, nie wiem czy to zasługa wyższego binu (oczywiście niewiadomego) czy niższego Vf. Swoją drogą C2 przyszła z pigułą na dużego stara (fi 21mm) a do tego dołączyli diodę 16mm
Plan jest taki, aby podlutować kawałek plecionki miedzianej pomiędzykońce sprężynek (styku do baterii i styku do grzybka), tam są chyba największe straty, potem mam zamiar owinąć miedzianymi drucikami sprężynkę grzybka, być może polutuję do blaszki stykowej i grzybka.
Dużo można zyskać poprawiając styk między blaszkami wyłącznika a dupką, niestety w Romisenie to jest trochę utrudnione zadanie, ale.... "chciejstwo jest połową mania"
Pozdrawiam
PS: Wymieniłem LEDa na egzemplarz, który przyszedł z C2 DIY, mniej zimny od oryginału i trochę jaśniej świeci, nie wiem czy to zasługa wyższego binu (oczywiście niewiadomego) czy niższego Vf. Swoją drogą C2 przyszła z pigułą na dużego stara (fi 21mm) a do tego dołączyli diodę 16mm
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Ja właśnie zakupiłem G2 z DX wraz z 7880 ale interesuje mnie to czy idzie jakoś przeprogramować ten driver aby nie miał tych wszystkich trybów. I też chciałbym wiedzieć na jaką diode warto wymienić tą która siedzi oryginalnie w G2?
Co do konkretnej diody to proszę o nr SKU z DX bo łatwiej będzie mi poszukać.
Co do konkretnej diody to proszę o nr SKU z DX bo łatwiej będzie mi poszukać.
Bardziej mi chodzi jaki rodzaj diody wybrać do modyfikacji tej latarki, myślałem o SKU11022 ale nie znam się na tyle aby dokonać dobrego wyboru dlatego wybieram części które już przez kogoś zostały wykorzystane i sprawdzone.
Mimo wszystko może ktoś podpowie jaki rodzaj diody wybrać aby uzyskać dużo swiatła.
Mimo wszystko może ktoś podpowie jaki rodzaj diody wybrać aby uzyskać dużo swiatła.
zadziała poprawnie każda Cree XR-E na starze 16mm, bym wybrał Q5/R2 z cieplejszym tintem, niekoniecznie WC, ale co kto lubi.
Dostaniesz sporo światła więcej, ale będzie świecić szerzej
xp-e średnio mi pasowało w tym refie a xp-g nie macałem w niej
Dostaniesz sporo światła więcej, ale będzie świecić szerzej
xp-e średnio mi pasowało w tym refie a xp-g nie macałem w niej
Ostatnio zmieniony niedziela 29 lis 2009, 10:38 przez pawelsz, łącznie zmieniany 1 raz.
A prosze napisz mi czy będzie to dużo szerzej bo może jest to akceptowalne. Chciałbym zachować oryginalne właściwości tylko żeby było więcej światła.
Mam juz Aurore AK-P7 i tam jest szeroko ale udało mi się wypolerować ref i wiązka jest troche bardziej skupiona ale G2 chciałbym mieć jako malutki szperacz na AA
Mam juz Aurore AK-P7 i tam jest szeroko ale udało mi się wypolerować ref i wiązka jest troche bardziej skupiona ale G2 chciałbym mieć jako malutki szperacz na AA
-
- Posty: 330
- Rejestracja: środa 14 maja 2008, 14:21
- Lokalizacja: W-wa
Ja mam tez Q5 w Rc-G2 i srednica spota w stosunku do fabrycznego LEDa powieksza sie jakies 2 razy - ale jasnosc jest raczej taka sama - wiec na zasiegu nie zyskasz a jedynie na wielkosci oswietlonego obszaru. Nie mam miernika zeby zmierzyc dokladnie ilosc swiatla - ale jak chcesz zobaczyc jak to swieci to zapraszam na priv.