Do roweru i na co dzień
-
- Posty: 909
- Rejestracja: piątek 05 wrz 2008, 23:10
- Lokalizacja: POLAND
A jeździłeś z C8 czy tylko powielasz tą teorię?murgrabia1410 pisze:Na rower C8 się nie nadaje. Świeci za wąsko. Chyba że na długie.
C8 z XM-L2 i refem OP jest na rower bardzo dobra.
Świeci daleko i prawie tak szeroko jak S3, standardowa z SMO też niezła, bo leśną drogę o szerokości 3m dobrze oświetla od rowu do rowu i daje mocny obraz co się dzieje przed nami 100 czy 150m.
Polecam zassać sobie interesujące fotki z tego tematu, zapisać w folder i puścić ich oglądanie w pętli
https://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=208505
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy C8 XM-L2
S2+ OP, S2+ XP-L hi SMO
Miedziana homemade TiR-ówka XM-L 2.8A
Modowany zoomik XP-G2
kilka innych 1W ulepów.
Na rowerku robią dwie BT40s i jasno jest
Convoy C8 XM-L2
S2+ OP, S2+ XP-L hi SMO
Miedziana homemade TiR-ówka XM-L 2.8A
Modowany zoomik XP-G2
kilka innych 1W ulepów.
Na rowerku robią dwie BT40s i jasno jest
-
- Posty: 909
- Rejestracja: piątek 05 wrz 2008, 23:10
- Lokalizacja: POLAND
Co to za nowe zwyczaje z tą c8? Fakt, że pod względem rozkładu światła jest lepsza niż zoom z chińskiego marketu, czy większość rowerowych lampek do 100zł, ba nawet jest lepsza niż mactronic noise, ale solo moim zdaniem na rower tylko jako długie się nadaje. Wszystko jest zresztą kwestią potrzeb, wystarczy tylko raz wjechać w teren na jakieś kręte, szybkie, wąskie ścieżki, by się przekonać, że bez latarki z szeroką optyką nie da się jeździć. Jazda bez oświetlonego obszaru po bokach roweru i tuż przed kołem po prostu nie jest bezpieczna.
-
- Posty: 909
- Rejestracja: piątek 05 wrz 2008, 23:10
- Lokalizacja: POLAND
Do komfortowej jazdy nie liczy się tylko moc latarki. Ale rozkład światła z dedykowanymi odbłyśnikami. Tak jak to ma miejsce w reflektorach samochodowych. Aparat słabo zrobił zdjęcia. Ale coś tam widać. A jak ktoś już bardzo upiera się o zwykłą latarkę to chyba wygrywa S2 i pochodne z kolimatorem 60x20.
To nie nowe zwyczaje, a kwestia upodobań i potrzeb.
Forum, to nie miejsce gdzie się komuś dyktuje swoje racje, co najwyżej doradza.
Zainteresowany wnioski wyciąga sam.
Tak wygląda droga oświetlona C8 XM-L2 SMO, czy czegoś tu brakuje?
Zaznaczam, ze to nie "beamshot " tylko zwykła fotka zrobiona marnym telefonem i efekt na tym zdjęciu jest żenująco niski w stosunku do faktycznej ilości światła.
Osobiście uważam, że jest nieźle, z reflektorem OP będzie więcej "miodu" po bokach, więc dla mnie będzie idealnie.
Jak nie dostanę reflektora, to do robienia "miodu" kupuję S2+, ale C8 na kierownicy u mnie musi być i koniec.
https://obrazki.elektroda.pl/5337690100_1516993610.jpg
Forum, to nie miejsce gdzie się komuś dyktuje swoje racje, co najwyżej doradza.
Zainteresowany wnioski wyciąga sam.
Tak wygląda droga oświetlona C8 XM-L2 SMO, czy czegoś tu brakuje?
Zaznaczam, ze to nie "beamshot " tylko zwykła fotka zrobiona marnym telefonem i efekt na tym zdjęciu jest żenująco niski w stosunku do faktycznej ilości światła.
Osobiście uważam, że jest nieźle, z reflektorem OP będzie więcej "miodu" po bokach, więc dla mnie będzie idealnie.
Jak nie dostanę reflektora, to do robienia "miodu" kupuję S2+, ale C8 na kierownicy u mnie musi być i koniec.
https://obrazki.elektroda.pl/5337690100_1516993610.jpg
Ostatnio zmieniony piątek 26 sty 2018, 21:07 przez WB, łącznie zmieniany 1 raz.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy C8 XM-L2
S2+ OP, S2+ XP-L hi SMO
Miedziana homemade TiR-ówka XM-L 2.8A
Modowany zoomik XP-G2
kilka innych 1W ulepów.
Na rowerku robią dwie BT40s i jasno jest
Convoy C8 XM-L2
S2+ OP, S2+ XP-L hi SMO
Miedziana homemade TiR-ówka XM-L 2.8A
Modowany zoomik XP-G2
kilka innych 1W ulepów.
Na rowerku robią dwie BT40s i jasno jest
Na dobrą sprawę nie było napisane gdzie i jak szybko jeździ autor / autorka na rowerze.
Na co dzień S2+ XM L2 6xAMC styknie, na rower to już wyższa szkoła jazdy.
Jak w teren to coś co będzie dawało dużo światła i nie punktowo w przód tylko na boki.
Jak asfalt to wtedy S2+ z XPL HI SMO 8xAMC optymalne lub XM L2 OP + C8 XM L2 SMO - XPL HI SMO jako długie - jechałem z zestawem dwóch latarek, modowany C8 + zoom i na asfalcie było genialnie, zoom oświetlał asfalt przed kołem i boki, C8 oświetlała mi prawie 100 m do przodu, komfortowo tylko gasić ją trzeba było w przypadku spotkania samochodu z przeciwka.
Na co dzień S2+ XM L2 6xAMC styknie, na rower to już wyższa szkoła jazdy.
Jak w teren to coś co będzie dawało dużo światła i nie punktowo w przód tylko na boki.
Jak asfalt to wtedy S2+ z XPL HI SMO 8xAMC optymalne lub XM L2 OP + C8 XM L2 SMO - XPL HI SMO jako długie - jechałem z zestawem dwóch latarek, modowany C8 + zoom i na asfalcie było genialnie, zoom oświetlał asfalt przed kołem i boki, C8 oświetlała mi prawie 100 m do przodu, komfortowo tylko gasić ją trzeba było w przypadku spotkania samochodu z przeciwka.
Ostatnio używane
S41, EC03, H03
S41, EC03, H03
Na prawdę trzeba tłumaczyć czego tu brakuje ?... Brakuje doświetlonych boków i obszaru przed kołem. Na krętej ścieżce w terenie ma się wrażenie, że ciągle wjeżdżamy w nieoświetlone czarne dziury, nie ma mowy o odpowiedniej reakcji na korzenie, kamienie itd. To, że świetnie widzimy wszystko na 5, 10 czy 50 metrów przed rowerem tej sytuacji nie poprawia.WB pisze: Tak wygląda droga oświetlona C8 XM-L2 SMO, czy czegoś tu brakuje?
https://obrazki.elektroda.pl/5337690100_1516993610.jpg
Poziom odwagi każdy ustala sobie sam, ale dla mnie c8 bez doświetlania pierwszego planu drugą latarką z szerszą optyką jest nie do przyjęcia. Jeszcze raz powtarzam c8 jest znacznie lepsza niż większość lampek ze sklepu rowerowego, bo tam snop światła jest jeszcze węższy i brakuje mocy, ale chyba nie o to chodzi, by coś było tylko lepsze.
Mamy tu dzielić się doświadczeniem, więc doświadczenie mówi mi, że C8 solo nie nadaje się na rower, ale sprawdza się jako światła długie z drugą latarką posiadającą szeroką optykę.
-
- Posty: 909
- Rejestracja: piątek 05 wrz 2008, 23:10
- Lokalizacja: POLAND
A co do tej prezentacji z filmu. Jest kompletnie bez sensu. Niech autor tego filmu postawi ten rower w ciemnym lesie. Albo w nocy na ciemnym asfalcie, tam gdzie nie ma lamp ulicznych. Ale nie w zimę na śniegu. I gwarantuje, iż nie będzie nic widać po bokach. To już nie wiem, czy bardziej by nie był odpowiedni jakiś sensowny zoom. Jak to ma być światełko : "Do roweru i na co dzień".... Ale w PL się sensownego zoom'a nie kupi.
Proszę mi nie wmawiać, że muszę być ślepy jak inni, niektórzy, może połowa społeczeństwa, żeby nie widzieć dziewięciuset Lumenów światła emitowanego przez latarkę w ciemnym lesie.murgrabia1410 pisze:Niech autor tego filmu postawi ten rower w ciemnym lesie. Albo w nocy na ciemnym asfalcie, tam gdzie nie ma lamp ulicznych. Ale nie w zimę na śniegu. I gwarantuje, iż nie będzie nic widać po bokach.
Jutro oczywiście zamawiam, jedyną słuszną s2+ i zmieniam styl jazdy,
przestaję szybko jeździć na wprost, zwalniam i zaczynam mocno rozglądać się na boki, podziwiając rowów przydrożnych uroki
Przecież inni lepiej wiedzą co lubię, jak jeżdżę i co jest mi do tego potrzebne.
Przepraszam za ironiczny rym i ton, ale:
-jestem człowiekiem o naturze takiej, że nie cierpię jak mi ktoś narzuca swoje przekonania,
wiarę czy ogólny światopogląd
-kupując światełko na rower miałem pewne założenie jakim był min. spory zasięg.
Po miesiącu i niemal codziennym oglądaniu filmów na YT oraz beamshotów jakie są
dostępne w sieci, stwierdziłem, że większy potencjał ma dla mnie C8, niż S2+ w jakiej by
ona konfiguracji nie była.
Dokupię sobie do C8 ref. OP i "lepiej nie widzę" jak to mawia jeden z moich znajomych,
będzie lepszy rozkład światła i zasięg zacny.
Dobrej nocy życzę, bo za 4.5 godziny pobudka do pracy.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy C8 XM-L2
S2+ OP, S2+ XP-L hi SMO
Miedziana homemade TiR-ówka XM-L 2.8A
Modowany zoomik XP-G2
kilka innych 1W ulepów.
Na rowerku robią dwie BT40s i jasno jest
Convoy C8 XM-L2
S2+ OP, S2+ XP-L hi SMO
Miedziana homemade TiR-ówka XM-L 2.8A
Modowany zoomik XP-G2
kilka innych 1W ulepów.
Na rowerku robią dwie BT40s i jasno jest
Witam
Pozdrawiam
Nie obraź się kolego, ale to właśnie robisz względem pytającego...WB pisze:Przecież inni lepiej wiedzą co lubię, jak jeżdżę i co jest mi do tego potrzebne.
Przepraszam za ironiczny rym i ton, ale:
-jestem człowiekiem o naturze takiej, że nie cierpię jak mi ktoś narzuca swoje przekonania,
wiarę czy ogólny światopogląd
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
WB, Kolego, z całym szacunkiem ale czy próbowałeś innej alternatywy niż C8 SMO na kierownicy? I nie mowie tutaj o jakiś świeczkach z rowerowego, czy innych super taktycznych zoomacch, tylko o tym co radzą koledzy powyżej?
Jasne że C8 daje mnóstwo światła, dobry zasięg i niemałą szerokość. Ale na rower średnio się nadaje z racji wielkości. Takie jest moje zdanie.
Pozdrawwiam.
Jasne że C8 daje mnóstwo światła, dobry zasięg i niemałą szerokość. Ale na rower średnio się nadaje z racji wielkości. Takie jest moje zdanie.
Pozdrawwiam.