H7 LED - czy warto inwestować?
Poprawne odcięcie to jedno, a zasięg to drugie moim zdaniem (nie będę się wykłócać, bo nie używałem tych żarówek), ale jednak reflektory były projektowane pod bardziej punktowe źródło światła jakie jest w zwykłej żarówce, czy ksenonowej. Dlatego najlepiej jakby w takiej żarówce były po 2 diody o jak najmniejszym emiterze. Przyszłość należy do oświetlenia ledowego, ale cała budowa reflektorów będzie zupełnie inna... pójdzie to raczej w stronę świateł matrycowych jak w Oplach
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
I jak to się ma do ilości światła?...John pisze:Model H7 z XHP50 - 2,16 Askaktus pisze:Mierzyłeś ile A pobierały dane zestawy ?
Model H1 z diodami Philips Chips Luxeon-1515 - 1,92 A
Oba modele, w trakcie pracy na wolnym powietrzu po około 5 minutach pracy osiągają stałą temperaturę 65 st.C (w punkcie gdzie przylutowane są diody)
Testowałeś coś jeszcze?
Albo w ogóle ma ktoś coś jeszcze jakieś ciekawe spostrzeżenie?
LED jako długie które szybko zapalają się i dają dużo światła i daleko świecą?
Ilość światła pomiędzy tymi 2 rozwiązaniami jest podobna.JJ-dzej pisze:I jak to się ma do ilości światła?...John pisze:Model H7 z XHP50 - 2,16 Askaktus pisze:Mierzyłeś ile A pobierały dane zestawy ?
Model H1 z diodami Philips Chips Luxeon-1515 - 1,92 A
Oba modele, w trakcie pracy na wolnym powietrzu po około 5 minutach pracy osiągają stałą temperaturę 65 st.C (w punkcie gdzie przylutowane są diody)
Testowałeś coś jeszcze?
Albo w ogóle ma ktoś coś jeszcze jakieś ciekawe spostrzeżenie?
LED jako długie które szybko zapalają się i dają dużo światła i daleko świecą?
LED daje więcej światła (przed autem) ale na duże odległości świeci gorzej od żarówki.
Przy czym opinia ta dotyczy fordów, które odbłyśniki świateł długich mają mizerne.
Jak ktoś ma duży okrągły reflektor, to odczucia mogą być zupełnie inne.
Zakupiłem ostatnio w ramach testu H7 LED do mojej Julki (lampa z soczewką).
Wnioski zaraz po montażu:
- montaż banalnie prosty, wszystko mieści się w lampie
- po włączeniu świateł słychać w kabinie wentylatory na żarówkach, po włączeniu silnika jest ok
- lekko zakłócają sygnał radia
Tutaj trochę więcej specyfikacji: https://nocar.pl/blog/typy-zarowek/zaro ... genowe/h7/
Wnioski zaraz po montażu:
- montaż banalnie prosty, wszystko mieści się w lampie
- po włączeniu świateł słychać w kabinie wentylatory na żarówkach, po włączeniu silnika jest ok
- lekko zakłócają sygnał radia
Tutaj trochę więcej specyfikacji: https://nocar.pl/blog/typy-zarowek/zaro ... genowe/h7/
Ostatnio zmieniony czwartek 21 gru 2017, 12:19 przez rymek, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie sądzę.JJ-dzej pisze:A czy ktoś może wie, czy taki PHILIPS LED H7 X-treme Ultinon będzie lepszy(bo na pewno jest droższy) od jakiegoś chińczyka z aliexpress na tych samych diodach albo xhp 50?
Kluczem do sukcesu jest tu odprowadzenie ciepła.
A konstrukcje philipsa nie odbiegają od tych chińskich rozwiązań.
Jakby nie patrzeć te "żarówki" mocniej już świecić nie będą bo się po prostu gotują w lampie.
Te diody mają problem z trafieniem w ogniskową w reflektorze (duży odbłyśnik) a jak montujesz je w soczewce (zwykle malutki odbłyśnik) to wychodzi z tego jeszcze większa kiszka.
Tak więc nie ma co liczyć, że w jakimkolwiek rozwiązaniu będzie świecić lepiej (=dalej) niż reflektor z oryginalnym źródłem światła w postaci dobrej żarówki h1 lub h7.
No chyba, że masz naprawdę duży odbłyśnik i trafiłeś z ogniskową.
Jeśli ktoś montuje LED w światła drogowe to tylko i wyłącznie dla ich szybkiego zapłonu.
Ja nie widzę innych zalet tego rozwiązania.