Szperacz HID - dwa pytania na początek
Szperacz HID - dwa pytania na początek
Czołem!
Wszedłem w posiadanie takiego oto potwora
Chciałbym weń wpakować palnik wraz z przetwornicą (zasilanie z pakietu 18650). Rzuciłem okiem na popularne portale aukcyjne i pogubiłem się bogactwie oferty. Stąd moje dwa pytania.
Pierwsze to czym się kierować, poza ceną przy zakupie? A drugie czego unikać, żeby nie wpakować się na minę. Ok to były takie filozoficzne pytania.
Bardziej techniczne i konkretne też są dwa:
- jaką przetwornicę kupić
- w jaki palnik się zaopatrzyć (iść w stronę palników Hx, tu odpada problem montaży w tym konkretnym szperaczu, czy może raczej wybrać D2R i kombinować z mocowaniem?)
Bym zapomniał, przyznaję się bez bicia, że nie wiem jaka żarówka oryginalnie siedzi w tej latarce. Jeszcze jej nie wyciągałem a tak jakoś po bańce nie umiem poznać.
Wszedłem w posiadanie takiego oto potwora
Chciałbym weń wpakować palnik wraz z przetwornicą (zasilanie z pakietu 18650). Rzuciłem okiem na popularne portale aukcyjne i pogubiłem się bogactwie oferty. Stąd moje dwa pytania.
Pierwsze to czym się kierować, poza ceną przy zakupie? A drugie czego unikać, żeby nie wpakować się na minę. Ok to były takie filozoficzne pytania.
Bardziej techniczne i konkretne też są dwa:
- jaką przetwornicę kupić
- w jaki palnik się zaopatrzyć (iść w stronę palników Hx, tu odpada problem montaży w tym konkretnym szperaczu, czy może raczej wybrać D2R i kombinować z mocowaniem?)
Bym zapomniał, przyznaję się bez bicia, że nie wiem jaka żarówka oryginalnie siedzi w tej latarce. Jeszcze jej nie wyciągałem a tak jakoś po bańce nie umiem poznać.
Armageddon was yesterday, today we have a serious problem.
Tu masz ciekawy temat o przetwornicach viewtopic.php?t=20475
Dziękuję za szybką odpowiedź! Jeszcze raz przejrzałem aukcję i wybrałem coś takiego
- przetwornica AC 35W Przetwornica XENON HID SLIM ksenon 12V
- palnik ŻARNIK H4 BIXENON HID KSENON żarówka BI XENON AC
Jak już wspomniałem to zasilane to będzie z pakietu 4S2P, ewentualnie, jak fundusze pozwolą 4S3P. Szukam jeszcze jakiegoś prostego w wykonaniu (albo gotowego) zabezpieczenia przed zbyt głębokim rozładowaniem.
- przetwornica AC 35W Przetwornica XENON HID SLIM ksenon 12V
- palnik ŻARNIK H4 BIXENON HID KSENON żarówka BI XENON AC
Jak już wspomniałem to zasilane to będzie z pakietu 4S2P, ewentualnie, jak fundusze pozwolą 4S3P. Szukam jeszcze jakiegoś prostego w wykonaniu (albo gotowego) zabezpieczenia przed zbyt głębokim rozładowaniem.
Armageddon was yesterday, today we have a serious problem.
Tu masz zabezpieczenia do takich pakietów https://bto.pl/kat/243/144v148v-(4s)
Jakoś nie wierzę w ten AC w tej przetwornicy. Ale trzeba kupić, otworzyć i będzie wiadomo. Natomiast ten palnik jest Ci zupełnie nieprzydatny. To H4 z przestawianiem ogniskowej. W dużym cokole jest elektromagnes, który przestawia źródło światła, by znajdowało się odpowiednio w pozycji świateł mijania lub drogowych. Nie potrzebujesz tego przecież. W ogóle jesteś pewien, że tam jest H4, czy tam jego ekonomiczna wersja, czyli HS1 (12V 35W)? Jeśli tak, to zupełnie wystarczy Ci taki nieprzestawialny, jak tutaj (widoczne niżej w "dostępnych")
http://allegro.pl/h1-h4-h7-h9-h11-hb3-h ... 20667.html
Ponoć do tej obudowy pasują lustra z reflektorów samochodowych. I tak polskie samochody (fiat 125, polonez, star) miały klosze na żarówkę H4, natomiast np bmw w tej samej średnicy kloszu miało już H1. Więc możesz poszukać w tę stronę.
http://allegro.pl/h1-h4-h7-h9-h11-hb3-h ... 20667.html
Ponoć do tej obudowy pasują lustra z reflektorów samochodowych. I tak polskie samochody (fiat 125, polonez, star) miały klosze na żarówkę H4, natomiast np bmw w tej samej średnicy kloszu miało już H1. Więc możesz poszukać w tę stronę.
Pewność nie mam, bo na żarówce nie ma żadnych oznaczeń. Włożę H4 i porównam na oko ile światła będzie z obu żarówek.BKK pisze:JW ogóle jesteś pewien, że tam jest H4, czy tam jego ekonomiczna wersja, czyli HS1 (12V 35W)?
Mam lustro z dużego Fiata to sprawdzę czy będzie pasować.BKK pisze:Ponoć do tej obudowy pasują lustra z reflektorów samochodowych. I tak polskie samochody (fiat 125, polonez, star) miały klosze na żarówkę H4
///Breaking news///
Z całą pewnością w latarce było prawdziwe, choć jakieś strasznie mocne, H4, w świetle dnia udało się odszyfrować wytarte oznaczenie z żarówki -> H4 12V 100/90W. Właśnie mnie paczkomat poinformował, że ma dla mnie przetwornice, żarówkę i najprawdopodobniej pakiet zasilający całość.
Tak jeszcze w kwestii przetwornicy, to jak bez rozbierania upewnić się czy w rzeczywistości jest AC?
Armageddon was yesterday, today we have a serious problem.
Czemu 4s? W aukcji słaba jakość zdjęcia ale w opisie że tylko do 15V zasilanie przetwornicy więc czy świeżo naładowany pakiet nie zrobi dla przetwornicy qq.3835 pisze:...
Jak już wspomniałem to zasilane to będzie z pakietu 4S2P, ewentualnie, jak fundusze pozwolą 4S3P. Szukam jeszcze jakiegoś prostego w wykonaniu (albo gotowego) zabezpieczenia przed zbyt głębokim rozładowaniem.
u mnie druga przetwornica dc wyzionęła ducha bo pomimo że na wierzchu były to strasznie się grzały ale na 3s chodziły elegancko i nie wyłączały takiego zabezpieczenia https://bto.pl/produkt/27583/pcml03s08012-dla-111v-7a
Ostatnio zmieniony sobota 16 gru 2017, 20:58 przez konteno, łącznie zmieniany 1 raz.
To H4 zamówiłeś przełączane, czy z nieruchomym palnikiem? Bo ruchomy jest zbędny, chyba że chcesz się bawić w przełączanie ogniskowej, choć nie wiem, co miałoby to dać.
Musisz sprawdzić, co siedzi w tej przetwornicy. Jeśli TL494 lub podobny podstawowy układ przetwornicy, to jest to pseudoprzetwornica. Nie ma tam żadnego nadzoru nad pracą palnika, a jedynie odbywa się zapłon i podawane jest napięcie pracy. A działa to tak, że jeśli palnik nie zaskoczy, to trzeba przetwornicę wyłączyć i włączyć jeszcze raz. Prawdziwa przetwornica sama spróbuje uruchomić ponownie. Przy prawdziwej przetwornicy AC słychać też, zmieniający się wraz z rozgrzewaniem palnika, dźwięk (pisk). I płynnie spada prąd pobierany przez układ.
Musisz sprawdzić, co siedzi w tej przetwornicy. Jeśli TL494 lub podobny podstawowy układ przetwornicy, to jest to pseudoprzetwornica. Nie ma tam żadnego nadzoru nad pracą palnika, a jedynie odbywa się zapłon i podawane jest napięcie pracy. A działa to tak, że jeśli palnik nie zaskoczy, to trzeba przetwornicę wyłączyć i włączyć jeszcze raz. Prawdziwa przetwornica sama spróbuje uruchomić ponownie. Przy prawdziwej przetwornicy AC słychać też, zmieniający się wraz z rozgrzewaniem palnika, dźwięk (pisk). I płynnie spada prąd pobierany przez układ.