Ładowarka samochodowa bądź gniazdo
Ładowarka samochodowa bądź gniazdo
Witam po dłuższej przerwie
Lubię mieć wszystko pochowane w samochodzie i łądnie wkomponowane, do tego chcę zostawić wolne gniazdo zapalniczki na nawigację GPS. Dlatego przychodzę do was z tematem.
Pod gniazdo ładowarki mam podczepione równolegle radio CB i gniazdo mam wolne. Ostatnio doszła mi kamerka Xiaomi YI DVR. Niestety spaliłem jej ładowarkę poprzez odwrotne podłączenie do przewodów które wyprowadziłem sobie z gniazdka. To jest taka ładowarka http://www.gearbest.com/car-charger/pp_334061.html Nie posiada w sobie bezpiecznika więc nie wiem jak ją naprawić.
Ale to nic bo mam ładowarkę Nokia DC20 2*1A, która wystarcza do kamerki i daje jeszcze jedno wolne gniazdo. Ją też chce gdzieś schować i wyprowadzić sobie przedłużacz usb i gdzieś ładnie wkomponować w zaślepce na desce rozdzielczej.
Czy będę mógł jeszcze do gniazda zapalniczki wpiąć sobie jakąś ładowarkę USB, czy to już zbyt duże obciążenie jednego bezpiecznika?
Potrzebuję pomocy w doborze nowej ładowarki usb, i przedłużacza usb. Czy lepiej byłoby zakupić:
-Blitzwolf BW-C4 z certyfikatem qualcomama i wkładać go sobie w wolne gniazdo zapalniczki
-Chuwi Ublue C http://www.gearbest.com/car-charger/pp_ ... d=10096618 i historia ta sama co z blitzwolfem
-czy gotowe rozwiązanie http://www.banggood.com/USB-Socket-Pane ... s=category i włożenie tego w zaślepkę w desce rozdzielczej?
No i jaki przedłużacz usb wziąć. Możliwie najtańszy i jak najkrótszy.
Lubię mieć wszystko pochowane w samochodzie i łądnie wkomponowane, do tego chcę zostawić wolne gniazdo zapalniczki na nawigację GPS. Dlatego przychodzę do was z tematem.
Pod gniazdo ładowarki mam podczepione równolegle radio CB i gniazdo mam wolne. Ostatnio doszła mi kamerka Xiaomi YI DVR. Niestety spaliłem jej ładowarkę poprzez odwrotne podłączenie do przewodów które wyprowadziłem sobie z gniazdka. To jest taka ładowarka http://www.gearbest.com/car-charger/pp_334061.html Nie posiada w sobie bezpiecznika więc nie wiem jak ją naprawić.
Ale to nic bo mam ładowarkę Nokia DC20 2*1A, która wystarcza do kamerki i daje jeszcze jedno wolne gniazdo. Ją też chce gdzieś schować i wyprowadzić sobie przedłużacz usb i gdzieś ładnie wkomponować w zaślepce na desce rozdzielczej.
Czy będę mógł jeszcze do gniazda zapalniczki wpiąć sobie jakąś ładowarkę USB, czy to już zbyt duże obciążenie jednego bezpiecznika?
Potrzebuję pomocy w doborze nowej ładowarki usb, i przedłużacza usb. Czy lepiej byłoby zakupić:
-Blitzwolf BW-C4 z certyfikatem qualcomama i wkładać go sobie w wolne gniazdo zapalniczki
-Chuwi Ublue C http://www.gearbest.com/car-charger/pp_ ... d=10096618 i historia ta sama co z blitzwolfem
-czy gotowe rozwiązanie http://www.banggood.com/USB-Socket-Pane ... s=category i włożenie tego w zaślepkę w desce rozdzielczej?
No i jaki przedłużacz usb wziąć. Możliwie najtańszy i jak najkrótszy.
piotrekk6,
Spokojnie możesz wsadzić nawet 5 ładowarek 2*1A, bez znacznego obciążenia lini.
Bezpiecznik w aucie powinien być min.10A co przy 12V daje 120W. (tylko trzeba sprawdzić czy na tej samej lini nie ma np. radia)
Ale to i tak druga ładowarka USB bedzie robić większej różnicy.
Przedłużacz USB raczej użyć dobry, bo spadek napięcia może być zbyt duży i nie zasili odbiornika.
Spokojnie możesz wsadzić nawet 5 ładowarek 2*1A, bez znacznego obciążenia lini.
Bezpiecznik w aucie powinien być min.10A co przy 12V daje 120W. (tylko trzeba sprawdzić czy na tej samej lini nie ma np. radia)
Ale to i tak druga ładowarka USB bedzie robić większej różnicy.
Przedłużacz USB raczej użyć dobry, bo spadek napięcia może być zbyt duży i nie zasili odbiornika.
Kolega naprawił mi już tą ładowarke Xiaomi która ma 1*3.4A i 1*2.1A Tak jak myślałem. Wymienił diodę.
Taki będzie w porządku?
https://pl.aliexpress.com/item/Ugreen-U ... 4.2.dlztTT
Taki będzie w porządku?
https://pl.aliexpress.com/item/Ugreen-U ... 4.2.dlztTT
Podłączę się pod temat z małym pytankiem
Planuję zamontować w aucie przetwornicę step down lub może lepiej układ oparty na LM350 i wyprowadzić dwa gniazda USB i w związku z trym mam pytanie, jak połączyć linie D+ i D- aby telefon ładował się większym prądem niż 0,5A co ma miejsce przy podpięcia tylko VCC i GND?
Planuję zamontować w aucie przetwornicę step down lub może lepiej układ oparty na LM350 i wyprowadzić dwa gniazda USB i w związku z trym mam pytanie, jak połączyć linie D+ i D- aby telefon ładował się większym prądem niż 0,5A co ma miejsce przy podpięcia tylko VCC i GND?
-
- Posty: 879
- Rejestracja: wtorek 14 paź 2014, 20:44
- Lokalizacja: Słupsk
To zależy od jakiego producenta masz telefon.
Tu masz część informacji:
http://www.webx.dk/oz2cpu/mods/phone-usb-charge.htm
reszta jest gdzieś na stronie:
http://www.lygte-info.dk/
albo w googlu. W powyższych nie znalazłem dla Lenovo - w nich zwiera się ze sobą linie data (wiszą zwarte "w powietrzu")
Tu masz część informacji:
http://www.webx.dk/oz2cpu/mods/phone-usb-charge.htm
reszta jest gdzieś na stronie:
http://www.lygte-info.dk/
albo w googlu. W powyższych nie znalazłem dla Lenovo - w nich zwiera się ze sobą linie data (wiszą zwarte "w powietrzu")
-
- Posty: 879
- Rejestracja: wtorek 14 paź 2014, 20:44
- Lokalizacja: Słupsk
Miałem LG i jeśli mnie pamięć nie myli to działał "na full" w ładowarkach do samsunga.
Poszukaj specyfikacji zasilania. Również pod kątem Quick Charge (nie wiem, czy G2 to obsługuje).
Ponadto nie patrz na napisy określające prąd - są wyssane z palca (w większości przypadków).
- Jak jest napisane 2.1A na jednym porcie + 1.5A to równie może oznaczać, że w środku jest przetwornica która katalogowo daje max 1.5A, a niekoniecznie musi być skonstruowana katalogowo. (mówię konkretnie o tej z poniższego linka)
- 2 różne napisy na 2 gniazdach USB też są bez sensu, bo w środku siedzi jedna przetwornica, a obydwa porty USB są ze sobą zwarte...
- w małej obudowie tego typu:
https://www.banggood.com/Universal-Mini ... rehouse=CN
siedzi na 100% jedna przetwornica. Ponadto nawet przy 90% wydajności wydziela 10% ciepła, co powoduje, że po 15min przegrzewa się, działa zabezpieczenie temperaturowe i prąd spada do 300mA...
- wiarygodnym źródłem jest:
http://www.lygte-info.dk/info/indexUSB%20UK.html
ale mało tam ładowarek samochodowych.
- coś co da Ci realnie prąd >2A musi wyglądać tak:
http://lygte-info.dk/review/USBpower%20 ... %20UK.html
aby zmieścić wewnątrz dławik dużej mocy.
Poszukaj specyfikacji zasilania. Również pod kątem Quick Charge (nie wiem, czy G2 to obsługuje).
Ponadto nie patrz na napisy określające prąd - są wyssane z palca (w większości przypadków).
- Jak jest napisane 2.1A na jednym porcie + 1.5A to równie może oznaczać, że w środku jest przetwornica która katalogowo daje max 1.5A, a niekoniecznie musi być skonstruowana katalogowo. (mówię konkretnie o tej z poniższego linka)
- 2 różne napisy na 2 gniazdach USB też są bez sensu, bo w środku siedzi jedna przetwornica, a obydwa porty USB są ze sobą zwarte...
- w małej obudowie tego typu:
https://www.banggood.com/Universal-Mini ... rehouse=CN
siedzi na 100% jedna przetwornica. Ponadto nawet przy 90% wydajności wydziela 10% ciepła, co powoduje, że po 15min przegrzewa się, działa zabezpieczenie temperaturowe i prąd spada do 300mA...
- wiarygodnym źródłem jest:
http://www.lygte-info.dk/info/indexUSB%20UK.html
ale mało tam ładowarek samochodowych.
- coś co da Ci realnie prąd >2A musi wyglądać tak:
http://lygte-info.dk/review/USBpower%20 ... %20UK.html
aby zmieścić wewnątrz dławik dużej mocy.