Jak najbardziej się nada. Ja mam właśnie tak zrobione. Mam 4 sekcje po 4ohm każda, nie przypadkowo, bo używałem tego do testowania wzmacniaczy audio. Mogę sobie te sekcje przepiąć jak chcę, np 4 równolegle dla 1ohm lub szeregowo dla 16ohm, lub w sposób mieszany, krokodylek mogę wpiąć w dowolne miejsce i uzyskać taką rezystancję jaką chcę. W pierwszym poście są zdjęcia jak testowałem ładowarkę. Ja mam ten drut z jakiegoś starego ruskiego piecyka, było to nawinięte na ceramiczny rdzeń, tzn na dwa rdzenie, pojedynczym drutem. Niestety aby uzyskać jakieś sensowne opory musiałem połączyć po 3 druty równolegle i przenieść to na taki profil.Dziubek pisze:A jak by użyć sprali grzejnej co się montuje w prodiżach ? Gdzieś w piwnicy mam prodiż o mocy około 400 W. Będzie dobrze ?Issac pisze:Drut oporowy, albo długi, albo zanurzony w oleju lub żarówki 6V
Ładowarka 250W 10A Charsoon Antimatter - klon iCharger 106B+
Dziubek, Wykalkuluj z prawa ohma jaki prąd chcesz uzyskać.
Nie ma sensu ciąć. Na początku spirali przyczep minusowy krokodylek, zmierz w jakim miejscu spirala ma 4Ω i przyczep tam biegun dodatni krokodylka.
*pamiętaj żeby drut pomiędzy krkodyklami był zawieszony stabilnie w powietrzu np. 3-cią ręką, aby czegoś nie podpalić!
Nie ma sensu ciąć. Na początku spirali przyczep minusowy krokodylek, zmierz w jakim miejscu spirala ma 4Ω i przyczep tam biegun dodatni krokodylka.
*pamiętaj żeby drut pomiędzy krkodyklami był zawieszony stabilnie w powietrzu np. 3-cią ręką, aby czegoś nie podpalić!
Witam, również i ja stałem się posiadaczem Charsona, model 300W, kupiona na aliexpress za 53$ -12$ zwrotu, na szczęście obyło się bez VAT. Z tym 16AWG to przesadzili bo 18AWG z iMAXa B6 mini jest identycznej grubości. W porównaniu do iMAXa tutaj logi są bardziej rozbudowane.
O ile LogView online już ogarnąłem to jak korzystać z tej pamięci na logi offline? Utworzyłem nowy log i teraz przy ładowaniu lub rozładowywaniu będzie się tam automatycznie zapisywać? Jak później zgrać ten log?
O ile LogView online już ogarnąłem to jak korzystać z tej pamięci na logi offline? Utworzyłem nowy log i teraz przy ładowaniu lub rozładowywaniu będzie się tam automatycznie zapisywać? Jak później zgrać ten log?
Też skusiłem się na antimattera w wersji 300W.
Pierwszy problem - ładowarka czasami "kopie" po dotknięciu, nic strasznego ale jest to nieprzyjemne.
Co ciekawie, tak samo miałem w podróbce imaxa b6 mini, po rozebraniu okazało się że do jednego z przycisków dotyka kondensator, po odgięciu problem zniknął. Charsoona też rozebrałem ale niczego nie zauważyłem.
Po drugie wyjący wentylator, nie chodzi o szum przepływającego powietrza, rzęzi nawet na wolnych obrotach i z zakrytymi otworami. Też tak macie?
Pierwszy problem - ładowarka czasami "kopie" po dotknięciu, nic strasznego ale jest to nieprzyjemne.
Co ciekawie, tak samo miałem w podróbce imaxa b6 mini, po rozebraniu okazało się że do jednego z przycisków dotyka kondensator, po odgięciu problem zniknął. Charsoona też rozebrałem ale niczego nie zauważyłem.
Po drugie wyjący wentylator, nie chodzi o szum przepływającego powietrza, rzęzi nawet na wolnych obrotach i z zakrytymi otworami. Też tak macie?
Wyć nie wyje, ale i cichy nigdy nie był. Jeśli chodzi o "kopanie", a zgaduję że raczej mrowienie, to tu żaden kondensator raczej nie ma nic wspólnego, ani sama ładowarka. A raczej zasilacz. Pewnie jest to jeden z tych zasilaczy który ma niewielkie kondensatory połączone pomiędzy przewody sieciowe a masę na stronie wtórnej. Wtedy masa zasilacza ładuje się do potencjału 115V względem otoczenia i po dotknięciu mrowi.
Jest to jednorazowe kopnięcie, takie jak czasami zdarza się przy wysiadaniu z samochodu, po zostawieniu pracującej ładowarki na kilka/kilkanaście minut kolejne. Dzieje się tak w ok. 7 przypadkach na 10.
Podłączona jest do starego zasilacza komputerowego.
Co do teorii z kondensatorem, po jego odgięciu problem zniknął bezpowrotnie a ładowarka cały czas pracowała z jednym zasilaczem, jakieś badziewie za 5 dolarów. Więc może jest coś na rzeczy.
Mam jeszcze zasilacz HP 90w od laptopa, sprawdzę jak z nim Charsoon będzie się zachowywać.
Podłączona jest do starego zasilacza komputerowego.
Co do teorii z kondensatorem, po jego odgięciu problem zniknął bezpowrotnie a ładowarka cały czas pracowała z jednym zasilaczem, jakieś badziewie za 5 dolarów. Więc może jest coś na rzeczy.
Mam jeszcze zasilacz HP 90w od laptopa, sprawdzę jak z nim Charsoon będzie się zachowywać.
Witajcie,
Wczoraj dotarł do mnie Charsoon Antimatter 250W. Podobnie jak wielu z Was udało się bez dodatkowych opłat. Na plus zaskoczył mnie cichy wentylator, o wiele cichszy niż w oryginalnym iChargerze. Na mały minus - regulacja jasności wyświetlacza nie działa i mimo zmiany parametru wyświetlacz świeci wciąż tak samo. U Was też tak jest?
Wczoraj dotarł do mnie Charsoon Antimatter 250W. Podobnie jak wielu z Was udało się bez dodatkowych opłat. Na plus zaskoczył mnie cichy wentylator, o wiele cichszy niż w oryginalnym iChargerze. Na mały minus - regulacja jasności wyświetlacza nie działa i mimo zmiany parametru wyświetlacz świeci wciąż tak samo. U Was też tak jest?
Pozdrawiam
mascot118, dalej się upieram że to nie wina ładowarek. Jeśli jest to kopnięcie to może to jakaś elektrostatyka. Jeśli zasilacz nie jest uziemiony (a każdy ATX powinien być) ale jego potencjał "wisi", to może nagromadzić kilka tysięcy wolt, tak jak np. człowiek który pociera kapciami o dywan. A potem po dotknięciu ten ładunek się wyrównuje i stąd takie kopnięcie.
Możesz np. też sprawdzić zwykłą próbówką czy na ładowarce nie występuje jakiś potencjał sieciowy. A jeszcze lepiej jak zmierzysz to miernikiem względem bolca ochronnego w gniazdku / kaloryfera. Być może kabel jest uszkodzony i nie łączy przewód ochronny. Nie tylko o "kopanie" tu chodzi, w końcu się to zemści i uwalisz w ten sposób jakąś elektronikę.
Tomeqp, działa, od 0 do 50 można fajnie regulować, od 50 do 100 zmiany są już ledwie zauważalne.
Możesz np. też sprawdzić zwykłą próbówką czy na ładowarce nie występuje jakiś potencjał sieciowy. A jeszcze lepiej jak zmierzysz to miernikiem względem bolca ochronnego w gniazdku / kaloryfera. Być może kabel jest uszkodzony i nie łączy przewód ochronny. Nie tylko o "kopanie" tu chodzi, w końcu się to zemści i uwalisz w ten sposób jakąś elektronikę.
Tomeqp, działa, od 0 do 50 można fajnie regulować, od 50 do 100 zmiany są już ledwie zauważalne.
Witam wszystkich użytkowników , mam na imię Stanisław jestem tu pierwszy raz . Jestem zwolennikiem napędów elektrycznych jako tych ekologicznych cichy wręcz doskonałych . Od niedawna można już w naszym kraju kupić w przystępnych cenach podzespoły do budowy napędów elektrycznych, więc postanowiłem wydłubać sobie pomocniczy elektryczny napęd do lotni. Napęd już wykonałem , ale źródło zasilania przysparza mi sporo trudności. Waśnie jestem na etapie budowy pakietu akumulatorów li-ion i postanowiłem zakupić ładowarkę Charsoon na Aliexpress. Jest tam też do niej zasilacz oryginalny za 58 dolarów po aktualnym kursie to jakieś 210 zł. Grzebałem w necie i znalazłem zasilacz modułowy 12V 30A za 74,5 zł. Czy nadawałby się do tej ładowarki. Buduję dwa akumulatory 5S 5P o pojemności 26Ah bo potrzebuję napięcia 40V , a ładowarki do 6S są relatywnie tanie .https://sklep.avt.pl/zasilacz-modulowy- ... v-30a.html
Ostatnio zmieniony sobota 09 gru 2017, 09:58 przez stanlee, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak najbardziej będzie działać, połącz tylko to porządnymi przewodami i tyle. Przy ładowadowaniu 5S 10A ładowarka będzie pobierała 210W czyli 17.5A przy 12V (może więcej, nie liczyłem strat) więc przewód minimum 2mm². Ładowanie pakietu 26Ah zajmie do 3 godzin uwzględniając fazę CV. Chyba że zamówiłeś mocniejszą wersję 20A.
Czy to nie Ty pisałeś ze mną na mdiy.pl w komentarzach? Bo kojarzę pakiet 26Ah 5S 5P Niestety strona od czwartku była niedostępna (awaria internetu) ale już powinno być ok.
Ponawiam moje pytanie o BMS (pisałeś o "gołym" pakiecie). Taki pakiet powinien mieć jakieś zabezpieczenie. Szczególnie jeśli chcesz go używać w lotni. Zdajesz sobie sprawę z tego że w przypadku awarii sterownika silnika, pakiet może się zwyczajnie zapalić?
Czy to nie Ty pisałeś ze mną na mdiy.pl w komentarzach? Bo kojarzę pakiet 26Ah 5S 5P Niestety strona od czwartku była niedostępna (awaria internetu) ale już powinno być ok.
Ponawiam moje pytanie o BMS (pisałeś o "gołym" pakiecie). Taki pakiet powinien mieć jakieś zabezpieczenie. Szczególnie jeśli chcesz go używać w lotni. Zdajesz sobie sprawę z tego że w przypadku awarii sterownika silnika, pakiet może się zwyczajnie zapalić?