Okrągłe dzienne WAŚ - czy coś warte

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
jedrek2206
Posty: 3
Rejestracja: środa 24 maja 2017, 22:28
Lokalizacja: Wrocław

Okrągłe dzienne WAŚ - czy coś warte

Post autor: jedrek2206 »

Witam wszystkich. Szukam okrągłych świateł do mojego Mondeo. Chce je dać zamiast halogenów i dlatego okrągły kształt. Poczytałem że polska firma WAŚ jest godna uwagi. Czy ktoś może coś powiedzieć o tych światłach?
https://www.masterled.pl/lampa-led-do-j ... a-243.html
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Odpowiedź - jak to u WAŚka - dobra jakość, cena też ok. Jeśli chcesz trochę więcej światła (jakieś 30 %) kupujesz SIJ i jedziesz dalej :) niestety obecnie ciężko dostępne. Sterowniki takie same jak w Philipsach / Osramach.
ILPT
jedrek2206
Posty: 3
Rejestracja: środa 24 maja 2017, 22:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jedrek2206 »

Dzięki za szybką odpowiedź ;) czy o SIJ to chodzi o te światła? http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6776442357
Bo nie wiem czy warto dopłacać 100 za trochę więcej światła jak WAŚ da radę?
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Zauważ że w tytule masz "LAMPA" a nie "LAMPY" więc prawdopodobnie może to być cena za sztukę, tym bardziej że WAŚ jakoś specjalnie tani nie jest ;)
ILPT
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

To lampy OEM z prawdziwymi homologacjami. We wrocławskich autobusach Waś świeci z 10 lat,a to daje pewnie ze 4 życia osobówki.
jedrek2206
Posty: 3
Rejestracja: środa 24 maja 2017, 22:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jedrek2206 »

skaktus pisze:Zauważ że w tytule masz "LAMPA" a nie "LAMPY" więc prawdopodobnie może to być cena za sztukę, tym bardziej że WAŚ jakoś specjalnie tani nie jest ;)
Faktycznie :mrgreen: wszędzie komplety są i mnie to zmyliło.
A mogą koledzy coś polecić okrągłego (70-80 mm), tak powiedzmy do 200 ziko? Czy sensowne lampy zaczynają się tak 250+? Patrzyłem na magneti bo kojarzę firmę: http://allegro.pl/swiatla-dzienne-led-d ... 70162.html
Będzie to świeciło dobrze?
plecho1
Posty: 880
Rejestracja: środa 03 cze 2015, 12:20
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: plecho1 »

Wcześniej miałem MAXLEDY i zmieniałem 3 diody w przeciągu 4 lat, teraz mam Osram z Alledrogo i jak na razie od około roku wszystko OK.
flojd
Posty: 134
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 22:10
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: flojd »

Czy znacie godne polecenia światła do jazdy dziennej, które emitują światło o cieplejszej barwie niż to co można zobaczyć na ulicach? Najlepsze byłyby chyba 2700k.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Zakup jakiekolwiek światła dzienne na żarówkę np. P21W i będzie ciepła barwa. Drugie rozwiązanie to zakup standardowych lamp i wymiana ledów. Pamiętaj też, że w słoneczny dzień lepiej są widoczne światła o zimnej barwie niż o ciepłej.
ILPT
flojd
Posty: 134
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 22:10
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: flojd »

Oczywiście chodziło mi o LEDy, bo żarówki to trochę jednak półśrodki. Jedynym co mnie popycha do takiej inwestycji jest zmniejszenie obciążenia instalacji. Kwestia widoczności danej barwy jest mi zupełnie obojętna, byle tylko samochód nie wyglądał na obwieszony świecidełkami. Pod tym względem ideałem są dla mnie dzienne widywane czasem w BMW - drogowe światła włączone na pół gwizdka. Szkoda, że oszczędności prądowe nieduże.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Oszczędności z tego wielkich nie masz. Paliwa to praktycznie żadnej. Plusem jest okres zimowy i brak jazdy na mijania, co na krótkich dystansach daje lepsze naładowanie akumulatora, ale przy pokonywaniu kilku km dziennie i taki zabieg nie pomoże. Jeśli widoczność jest dla Ciebie obojętna, to po co w ogóle montować dzienne, jeździj bez nich...Dzienne mają powodować że masz być widoczny.

Zakup dzienne jakie chcesz i znajdź kogoś kto Ci wymieni ledy na ciepłe i będziesz zadowolony.
ILPT
flojd
Posty: 134
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 22:10
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: flojd »

skaktus pisze:Oszczędności z tego wielkich nie masz. Paliwa to praktycznie żadnej. Plusem jest okres zimowy i brak jazdy na mijania, co na krótkich dystansach daje lepsze naładowanie akumulatora, ale przy pokonywaniu kilku km dziennie i taki zabieg nie pomoże. Jeśli widoczność jest dla Ciebie obojętna, to po co w ogóle montować dzienne, jeździj bez nich...Dzienne mają powodować że masz być widoczny.
Doprawdy? Szczerze mówiąc wszyscy, których znam, montowali dzienne wyłącznie celem zmniejszenie strat energii, także pierwszy raz słyszę, żeby instalować dzienne do polepszenia widoczności pojazdu. Dla mnie samochody powinny być tak samo widoczne, świecić tak samo, a nie że jeden ma DRL to lepiej, drugi ciepłe halogeny, więc słabiej, trzeci "zenony", itp. O jasności ledów nie wspominam, bo to już ewidentna kwestia. Tak, czy tak równie dobrze można by w dzień załączyć światła drogowe i też samochód jest lepiej widoczny, tylko wtedy dopiero widać, że nie ma nic za darmo - zawsze jest coś za coś.
Natomiast dziwię się, że sugerujesz niezauważalne oszczędności. Na światłach mijania mam 2x55W + pozycje 8x5W(albo i 10?) + podświetlenie deski, przycisków, a wynik pewnie dojdzie do 170W, a LEDy dzienne ile biorą, 20W? Toż to różnica 150W! A jakie odciążenie instalacji, przekaźników, wtyczek, no i najważniejsze - zysk na napięciu w instalacji z którego na pewno ucieszy się akumulator. Na pewno potencjalne rozładowanie nastąpi później, a może i wcale - zależy od codziennego bilansu energetycznego. I właśnie latem głównie, a nie zimą - zimą jeździ się dużo po zmroku, więc dzienne przestają mieć znaczenie.
Co do zmiany ledów - myślałem o tym, ale to jakbym pozyskał skądś stare lampy, bo nowych wolałbym nie dotykać w okresie gwarancji.
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

flojd pisze:no i najważniejsze - zysk na napięciu w instalacji z którego na pewno ucieszy się akumulator
Zysku napięcia nie będzie żadnego przy sprawnej instalacji. Nie wiem ile A daje alternator w normalnym aucie ale raczej nie mniej niż 45A a to w zupełności wystarczy do zasilenia wielu odbiorników na raz, nawet na jałowych obrotach. Jeszcze w żadnym aucie na jałowych obrotach napięcie na aku przy włączonym silniku, światłach miijania, podgrzewaniu tylnej szyby (i lusterek) + wentylator na maxa napięcie nie spadło mi poniżej 14V (wymagane min sprawnego regulatora to 13.8V) a to chyba jedna z gorszych realnych sytuacji mogąca wystąpić normalnie w życiu. W obecnym aucie nawet załączenie podgrzewania siedzeń tego nie zmienia ale wydajność alternatora to 80A. Także jeśli u Ciebie włączenie świateł mijania ma większy wpływ na napięcie na aku, to oddał bym auto do elektryka samochodowego.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

flojd pisze:
Doprawdy? Szczerze mówiąc wszyscy, których znam, montowali dzienne wyłącznie celem zmniejszenie strat energii, także pierwszy raz słyszę, żeby instalować dzienne do polepszenia widoczności pojazdu.
W ciągu dnia jeździsz na światłach mijania. Światłą te mają odcięcie, tak aby nie oślepiać w nocy. Za dnia, odcięcie to powoduje, że nie świecą tak inensywnie jak dobrej jakości dzienne.
flojd pisze:
Dla mnie samochody powinny być tak samo widoczne, świecić tak samo, a nie że jeden ma DRL to lepiej, drugi ciepłe halogeny, więc słabiej, trzeci "zenony", itp. O jasności ledów nie wspominam, bo to już ewidentna kwestia.
O świeceniu / odcięciu już wspomniałem. W słoneczny dzień często nawet nie wiadomo czy ktoś z naprzeciwka włączył światła czy nie, dzienne wówczas są lepiej widoczne przez to jak świecą i jaką mają barwę. Głównie chodzi mi tutaj o wartości neutralna / zimne.
flojd pisze: .
Natomiast dziwię się, że sugerujesz niezauważalne oszczędności. Na światłach mijania mam 2x55W + pozycje 8x5W(albo i 10?) + podświetlenie deski, przycisków, a wynik pewnie dojdzie do 170W, a LEDy dzienne ile biorą, 20W? Toż to różnica 150W! A jakie odciążenie instalacji, przekaźników, wtyczek, no i najważniejsze - zysk na napięciu w instalacji z którego na pewno ucieszy się akumulator. Na pewno potencjalne rozładowanie nastąpi później, a może i wcale - zależy od codziennego bilansu energetycznego. I właśnie latem głównie, a nie zimą - zimą jeździ się dużo po zmroku, więc dzienne przestają mieć znaczenie.
Co do zmiany ledów - myślałem o tym, ale to jakbym pozyskał skądś stare lampy, bo nowych wolałbym nie dotykać w okresie gwarancji.
150 W, tak jak piszesz, też o tym wspomniałem w kwestii naładowania akumulatora w wcześniejszym poście. Jest to główny zysk. Przekaźniki i wtyczki fakt, też, jednak jest to chyba pomijalne. Nie zdarzyło mi się jeszcze wymieniać notorycznie wtyczek czy przekaźników. Zimą śmigam głównie w dzień przy powrotach z pracy ;)
ILPT
Awatar użytkownika
barney
Posty: 268
Rejestracja: niedziela 18 lip 2010, 11:47
Lokalizacja: Łask

Post autor: barney »

http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3 ... rtosc.html

32 MJ/l -> 8.888889kWh/l
sprawność silnika przyjmijmy 30% (35% + straty alternatora itp) co daje 3,11kWh/l

150W/(3,11kWh/l) -> 48,2 ml/h

Ja tam mało jeżdżę (70km dziennie), więc liczymy
48,2 ml/h *1h *22=1060,4ml/miesiąc

Nono, 24l paliwa w 2 lata... tylko gdzie kompletny kit LEDowy za 120zł znaleźć :D
flojd pisze: Na pewno potencjalne rozładowanie nastąpi później, a może i wcale - zależy od codziennego bilansu energetycznego.
Jeżeli w którymkolwiek momencie innym niż rozruch masz bilans ujemny (a nie zamontowałeś jakiegoś audio w wersji dla głuchoniemych) to znaczy że masz problem z układem ładowania
ODPOWIEDZ