Convoy S2+ świeci tylko na 1 % mocy
Convoy S2+ świeci tylko na 1 % mocy
Witam wszystkich forumowiczów. Zostałem tutaj skierowany prosto z internetu, gdzie na wykopie znalazłem problem "trochę" analogiczny do mojego z latarką Convoy, a podana jedyna możliwość jego rozwiązania to kontakt z jednym z administratorów z forum światełka, który może coś doradzić.
Problem polega na tym że w pierwszy dzień po zakupie desert tan S2+ flashlight, with XPL HI led inside and arcoated glass, biscotti firmware z właściwościami produktu: U6 4C + 7135x8, po wyświeceniu może 2 min przy prezentacji domownikom i chęci wyłączenia niepotrzebnych bajerów w postaci sos itp latarka zablokowała się na trybie świecenia na 1% mocy i nie da się tego zmienić.
Zmiany próbowałem zrozumieć czytając ten post na anglojęzycznym forum http://budgetlightforum.com/comment/997 ... ent-997056
i chyba coś popsułem ...
Proszę o doradę co dalej.
wyprzedając pytania odpowiem że nic nie daje wielokrotne naciskanie albo już mnie palec boli i nie mogę dobić do 10 dotknięć
Problem polega na tym że w pierwszy dzień po zakupie desert tan S2+ flashlight, with XPL HI led inside and arcoated glass, biscotti firmware z właściwościami produktu: U6 4C + 7135x8, po wyświeceniu może 2 min przy prezentacji domownikom i chęci wyłączenia niepotrzebnych bajerów w postaci sos itp latarka zablokowała się na trybie świecenia na 1% mocy i nie da się tego zmienić.
Zmiany próbowałem zrozumieć czytając ten post na anglojęzycznym forum http://budgetlightforum.com/comment/997 ... ent-997056
i chyba coś popsułem ...
Proszę o doradę co dalej.
wyprzedając pytania odpowiem że nic nie daje wielokrotne naciskanie albo już mnie palec boli i nie mogę dobić do 10 dotknięć
latarka: https://pl.aliexpress.com/item/desert-t ... 45681.html
Chwalona w recenzjach i komentarzach za lepsze chłodzenie - tym się sugerowałem przy wyborze.
Miałem nadzieję, że na zdjęciu ujrzę typową "usterkę", jednak nic niepokojącego nie widać. Mocy ok 1% raczej nie idzie ustawić na stałe jako jedyny tryb więc może to usterka sterownika, skoro klikanie nic nie daje, bo przy padniętej/padającej diodzie byłoby raczej mruganie.
Dobre chłodzenie jest ale po zaaplikowaniu odpowiedniej ilości pasty pod diodę i pomiędzy pigułę i głowicę/obudowę.
Dobre chłodzenie jest ale po zaaplikowaniu odpowiedniej ilości pasty pod diodę i pomiędzy pigułę i głowicę/obudowę.
Czyli nadzieja umiera ostatnia bo Convoy wcześniej ? latarka nie ma jeszcze dnia. Jest ktoś w PL co naprawia sterowniki - czy da się kupić nowy?
Edit: w tym momencie już się nie uruchamia - zabiło ją klikanie Świeć Panie nad jej dusza ale inną latarką ...
Edit2: wstała ... na około 20% po wyjęciu baterii będąc włączoną
Edit3: po kolejnej próbie w ten sam sposób świeci na około 50%
Takie spostrzeżenie: jak odkręcam obudowę od baterii od strony leda to świeci do rozłączenia się obudowy, a jak od strony przełącznika to 2 milimetry obrotu rozkręcania rozłącza obwód i przestaje świecić.
Edit: w tym momencie już się nie uruchamia - zabiło ją klikanie Świeć Panie nad jej dusza ale inną latarką ...
Edit2: wstała ... na około 20% po wyjęciu baterii będąc włączoną
Edit3: po kolejnej próbie w ten sam sposób świeci na około 50%
Takie spostrzeżenie: jak odkręcam obudowę od baterii od strony leda to świeci do rozłączenia się obudowy, a jak od strony przełącznika to 2 milimetry obrotu rozkręcania rozłącza obwód i przestaje świecić.
A odkręć jeszcze włącznik i zewrzyj minus akusa z obudową (wyeliminowanie awarii włącznika).
Coś za szybko na awarię sterownika, mimo, że ma częsty zapis do EEPROMU (podglądałem kod sterownika).
Naprawy sterownika może ktoś by się i podjął ale nasi "moderzy" mają swoje sterowniki / wersje oprogramowania do nich i chyba podmiana procesora na nowy z "naszym" kodem lub całego drivera będzie najodpowiedniejsza w tym przypadku, a przy okazji może nawet lepszy sterownik się włoży niż jest obecnie. Swoje sterowniki mają (alfabetycznie): Alienth, Bocian, ElSor, Greg, Pyra (przepraszam, jeśli kogoś pominąłem i proszę o info) więc wystarczy poczytać co by najbardziej pasowało i skrobnąć do wybranego autora wiadomość PW. Ale najpierw trzeba wyeliminować wszystkie "głupie" błędy, by niepotrzebnie nie płacić za przesyłki latarki.
Objawy ze spostrzeżenia są OK.
Coś za szybko na awarię sterownika, mimo, że ma częsty zapis do EEPROMU (podglądałem kod sterownika).
Naprawy sterownika może ktoś by się i podjął ale nasi "moderzy" mają swoje sterowniki / wersje oprogramowania do nich i chyba podmiana procesora na nowy z "naszym" kodem lub całego drivera będzie najodpowiedniejsza w tym przypadku, a przy okazji może nawet lepszy sterownik się włoży niż jest obecnie. Swoje sterowniki mają (alfabetycznie): Alienth, Bocian, ElSor, Greg, Pyra (przepraszam, jeśli kogoś pominąłem i proszę o info) więc wystarczy poczytać co by najbardziej pasowało i skrobnąć do wybranego autora wiadomość PW. Ale najpierw trzeba wyeliminować wszystkie "głupie" błędy, by niepotrzebnie nie płacić za przesyłki latarki.
Objawy ze spostrzeżenia są OK.
Jestem w stanie zmieniać tryby świecenia. Ale chyba to nie jest rozwiązanie( nie róbcie tego w domu). Mając włączoną latarkę przytrzymując guzik i rozkręcam od strony Leda - skoki napięcia powodują zmianę co jakiś czas nawet strobo zadziałało.
Ktoś wie na co choruje???
ElSor - przepraszam
nie widziałem Twojego posta - już działa tylko powiedz jak rozkręcić przełącznik - od wewnątrz czy zewnątrz? Nie wiem ...
( heheheheh "akusa" mnie wyprowadziło w pole - wiem akumulatora )
Ktoś wie na co choruje???
ElSor - przepraszam
nie widziałem Twojego posta - już działa tylko powiedz jak rozkręcić przełącznik - od wewnątrz czy zewnątrz? Nie wiem ...
( heheheheh "akusa" mnie wyprowadziło w pole - wiem akumulatora )
Ostatnio zmieniony wtorek 05 wrz 2017, 20:44 przez Jere86, łącznie zmieniany 1 raz.
Odkręcenie tyłu i zwarcie obudowy z tyłem baterii powoduje świecenie w ostatnim trybie - pamięć działa i kto wie czy na tej pamięci coś nieskopałem bo czytając jeszcze raz instrukcję wychodzi że wyłączyłem latarkę przy drugim bzzz w programowaniu.
Klik przy włączaniu i wyłączaniu słyszalny - a zmianę świecenia robię przy minimalnym nacisku na guzik. Czyli teraz jak zmieniam z rozkręconą obudową to naciskam tylko do momentu przerwania obwodu.
Klik przy włączaniu i wyłączaniu słyszalny - a zmianę świecenia robię przy minimalnym nacisku na guzik. Czyli teraz jak zmieniam z rozkręconą obudową to naciskam tylko do momentu przerwania obwodu.
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
Od wewnątrz tylnej zakrętki masz mosiężny pierścień z 2 wgłębieniami.
Musisz go odkręcić.
Pierścień ma lewy gwint, czyli odkręcamy kręcąc zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Po odkręceniu i wyciągnięciu płytki z włącznikiem wywal plastikową podkładkę i zamień ją na aluminiową, metalową.
Skręć i powinno wszystko działać.
Musisz go odkręcić.
Pierścień ma lewy gwint, czyli odkręcamy kręcąc zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Po odkręceniu i wyciągnięciu płytki z włącznikiem wywal plastikową podkładkę i zamień ją na aluminiową, metalową.
Skręć i powinno wszystko działać.
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
Miałem przypadki że te plastikowe podkładki pod naciskiem się wyginały i płytka włącznika nie dolegała do pierścienia.ElSor pisze:Jeśli rzeczywiście jest plastik to wymiana może jedynie pomóc w szczególności poprawić styk pierścienia z PCB włącznika.Jere86 pisze:ElSor co ty na propozycję Smokuxx1987? Pytam bo pomagasz od początku ...
Problem występuje w szczególności jeśli stosujemy ogniwo z zabezpieczeniem lub mosiężne krążki na sprężynkach o znacznej grubości, co skraca ilość miejsca na ogniwo.