Dioda CREE XML czy może zżółknać?
Dioda CREE XML czy może zżółknać?
Witam.
Mam w latarce WF-502B diodę CREE XML. Latarka od nowosci przez 2lata działała super, dopóki nie skończyła sie gwarancja, a potem zaczęła sie psuć. Oprócz tego że słabo świeci i sama przełącza tryby, to nawet światło jest teraz żółte a wcześniej było białe, wyraźne z dużym zasięgiem- czym to może być spowodowane? Czy ta dioda mogła sie wypalić po tak krótkim czasie? Przecież powinna 100 000tyś godzin wytrzymać.
Mam w latarce WF-502B diodę CREE XML. Latarka od nowosci przez 2lata działała super, dopóki nie skończyła sie gwarancja, a potem zaczęła sie psuć. Oprócz tego że słabo świeci i sama przełącza tryby, to nawet światło jest teraz żółte a wcześniej było białe, wyraźne z dużym zasięgiem- czym to może być spowodowane? Czy ta dioda mogła sie wypalić po tak krótkim czasie? Przecież powinna 100 000tyś godzin wytrzymać.
Wtedy by chyba wcale nie świeciła? Dioda jest mocno przyklejona do piguly jakimś klejem termoprzewodzacym. Jest to oryginalna latarka. Teraz kupiłem drugą taki sam model i sie sporo rózni -jest gorzej wykonana. Dioda lata lużno nad pigułą. Napewno nie świeci tak mocno jak ta oryginalna gdy była sprawna. Ale diode ma jasniejszą gołym okiem widać dlatego jasniej świeci.
Nie wiem czy to klej, wygląda jak pasta szara -widać troche wewnatrz i lekko schodzi.
Tak to wygląda poniżej, róznica jest w kolorze diod i w sprężynkach.
LINK DO ZDJEC.
Tak to wygląda poniżej, róznica jest w kolorze diod i w sprężynkach.
LINK DO ZDJEC.
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
To są aktualne zdjęcia?
Ocieplenie barwy występuje po skalpie diody, w wyniku przegrzania mogła odpaść soczewka.
Wszelkie modyfikacje w WF-502 należy zacząć od poprawy dopasowania modułu D26 do obudowy, musi wchodzić na ciasno, potem to już co kto woli, pasta termo, klej czy lutowanie na podłożu bezpośrednio do piguły.
Poszukaj na forum tematów o wf-501 czy L2P tam są dokładnie opisane poprawki jakich wymaga latarka.
Ocieplenie barwy występuje po skalpie diody, w wyniku przegrzania mogła odpaść soczewka.
Wszelkie modyfikacje w WF-502 należy zacząć od poprawy dopasowania modułu D26 do obudowy, musi wchodzić na ciasno, potem to już co kto woli, pasta termo, klej czy lutowanie na podłożu bezpośrednio do piguły.
Poszukaj na forum tematów o wf-501 czy L2P tam są dokładnie opisane poprawki jakich wymaga latarka.
W tej "nowej" masz podróbkę XM-L, wg mnie w Twojej starej jest tylko gdzieś słaby, zaśniedziały kontakt a z diodą jest wszystko ok
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Zdjęcia są dzisiejsze-aktualne.
Troche to wszystko dziwne.
Wylutowałem obydwie diody i zamieniłem je miejscami, okazało sie że ta nowa dioda (podróbka) słabo świeciła na starym sterowniku, więc to chyba sterownik pada. Natomiast stara dioda ta pożółknieta na nowym sterowniku świeciła naprawde mocno i kolor sie dużo rozjaśnił ale światło drżało i był tylko jeden tryb włącz-wyłącz.
Który element w tym sterowniku może powodować takie zachowanie? -słabe i przebarwione na żółto światło.
ZDJECIE
Troche to wszystko dziwne.
Wylutowałem obydwie diody i zamieniłem je miejscami, okazało sie że ta nowa dioda (podróbka) słabo świeciła na starym sterowniku, więc to chyba sterownik pada. Natomiast stara dioda ta pożółknieta na nowym sterowniku świeciła naprawde mocno i kolor sie dużo rozjaśnił ale światło drżało i był tylko jeden tryb włącz-wyłącz.
Który element w tym sterowniku może powodować takie zachowanie? -słabe i przebarwione na żółto światło.
ZDJECIE
Zdjęcia są dzisiejsze-aktualne.
Troche to wszystko dziwne.
Wylutowałem obydwie diody i zamieniłem je miejscami, okazało sie że obydwie świecą teraz dużo mocniej, chociaż żółta barwa pozostała ale sie sporo rozjasniła. Jedynie ta stara dioda na nowym sterowniku ma tylko jeden tryb wł-wył, nie wiem dlaczego, bo obydwa sterowniki mają po kilka trybów. Chyba tak zostawie, zobacze w nocy jakie dają światło.
Jakbym chciał kupić diodę z białą barwą to którą polecacie?
Troche to wszystko dziwne.
Wylutowałem obydwie diody i zamieniłem je miejscami, okazało sie że obydwie świecą teraz dużo mocniej, chociaż żółta barwa pozostała ale sie sporo rozjasniła. Jedynie ta stara dioda na nowym sterowniku ma tylko jeden tryb wł-wył, nie wiem dlaczego, bo obydwa sterowniki mają po kilka trybów. Chyba tak zostawie, zobacze w nocy jakie dają światło.
Jakbym chciał kupić diodę z białą barwą to którą polecacie?
pietros, popieram to co piszesz, teraz w odniesieniu do nowej mocno zimnej diody stara świeci "żółto" a naprawdę sądząc po emiterze ma neutralną barwę.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Tak, to wszystko wina styków. Napewno włącznik jest do wymiany. Dioda ta stara oryginalna jest dobra, a świeci słabo i na bardzo żółto bo mało prądu do niej dochodzi przez ten włącznik. Jechałem teraz rowerem po polnej drodze to latarka na kierownicy zaczeła sama przygasać i rozjasniać, nieraz jak ją potrząsneło to zaświeciła mocnym ładnym światłem jak nowa. Po dotknięciu lekko włacznika światło zaczyna delikatnie drżeć.Trzeba włącznik nowy i mostkować sprężyny. Oczywiście macie racje z tymi barwami, wydaje sie żółta w porównaniu do tej drugiej, ale gdy szwankuje to naprawde świeci słabo żółtkiem jajka.
Jak masz trochę zdolności manualnych, to wszystko da się doprowadzić do ładu.
Jeżeli ma być tanio, to diody bym zostawił, tylko wymienił sterowniki np. na takie:
https://www.banggood.com/Convoy-Flashli ... 88825.html (kod rabatowy m4dcon)
Poprawić odprowadzanie ciepła z modułu + ewentualnie jeszcze wymiana wyłącznika i poprawa styków i powinno działać w porządku.
Ogólnie, to te latarki raczej są obecnie mało opłacalne w zakupie, jeżeli prostą wersję Convoy S2+ idzie kupić za 40zł, a trafiając promocję nawet za 30zł.
Jeżeli ma być tanio, to diody bym zostawił, tylko wymienił sterowniki np. na takie:
https://www.banggood.com/Convoy-Flashli ... 88825.html (kod rabatowy m4dcon)
Poprawić odprowadzanie ciepła z modułu + ewentualnie jeszcze wymiana wyłącznika i poprawa styków i powinno działać w porządku.
Ogólnie, to te latarki raczej są obecnie mało opłacalne w zakupie, jeżeli prostą wersję Convoy S2+ idzie kupić za 40zł, a trafiając promocję nawet za 30zł.
-
- Posty: 909
- Rejestracja: piątek 05 wrz 2008, 23:10
- Lokalizacja: POLAND
U mnie w xm-l T6 po przegrzaniu, pół struktury zrobiło się ciemniejsze. I zrobił się odcień fioletowy. Pół struktury wyraźniej słabiej świeciło. Jak jest przegrzana to widać na strukturze ciemniejsze fragmenty. A te 100000 godzin? Tak, ale w labolatoryjnych warunkach, w 25°C. Jak dioda nie ma odpowiedniego chłodzenia. To szybko się uszkodzi. Weź jakieś szkło powiększające. Ustaw w takiej odległości, aby było widać strukturę diody na ścianie. Wtedy wszystko pięknie widać. Czy jest przegrzana. Czy są jakieś odchylenia w barwie itp.