Dodatkowe zasilanie halogenów

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Dodatkowe zasilanie halogenów

Post autor: ProLight »

Witam,
Panowie temat wygląda następująco, halogeny w samochodzie skoda superb, żarówki wymienione na ledowe zamienniki które pobierają ok 2A, chodzi o to aby móc je sterować z zewnętrznego sterownika na pilota, ale nie można stracić oryginalnej funkcjonalności, od razu pomyślałem o zwykłym sterowniku + najzwyklejszy przekaźnik, ale okazało się że one mają jeszcze mrugać "imitować stroboskopy" obawiam się że przekaźnik może nie nadążyć?
Oczywiście chodzi mi o zabezpieczenie instalacji samochodu, nie chciałbym aby zasilanie które będę podawał dodatkowo na halogeny uszkodziło jakąś instalacje z pojazdu.

Czy ewentualnie diody zenera na oryginalnej wiązce halogenów zabezpiecza instalacje przed dostaniem się prądu do sterowników?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sobota 08 lip 2017, 21:39 przez ProLight, łącznie zmieniany 1 raz.
Główny spammer tego Forum ;)
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

IMHO lepiej dołóż dodatkowe światła na czas takich "zabaw", bo stracisz czas w kolejce po odbiór DR z urzędu...
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ProLight »

Miałem napisać, żeby nie skupiać się nad PRD tylko główny wątek tematu. :roll:
Główny spammer tego Forum ;)
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Główny wątek to też grząski grunt: dublowanie elektroniki samochodu, zmiana rodzaju żródła światła...

Pytanie nr 1: czy sprawdziłeś, że ledowe zamienniki będą w stanie błyskać z wymaganą częstotliwością?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ProLight »

Sprawdzałem, LEDowe zamienniki są w stanie błyskać z wymaganą czestotliwością, dobrze współpracują ze sterownikiem.
Główny spammer tego Forum ;)
michalqqr
Posty: 65
Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 16:23
Lokalizacja: OP

Post autor: michalqqr »

ProLight, który to superb? Bo w zależności od rocznika różnie miały sterowanie świateł i różnie może to wpływać na pozostałą elektronikę. Jeśli chodzi o stroboskopy, to z jaką częstotliwością ma to błyskać?
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Jeśli komputer nie zgłupieje przy przerwaniu obwodu (tzn. nie wykryje tego przy wyłączonych światłach), to ja bym wsadził przekaźniki przełączające żarówki między sterownikiem samochodu, a dodanym sterownikiem.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Minijoe
Posty: 131
Rejestracja: czwartek 26 sty 2017, 17:11
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Minijoe »

PWM i będzie GIT
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ProLight »

Panowie zrobiłem układ na przekaźnikach, ale w momencie rozwierania połączenia cewki pojawia mi się napięcie w miejscu gdzie będzie fabryczny kabel z halogenów, a tego chciałem najbardziej uniknąć.

Chodzi o to że zanim cewka rozłączy połączenie miedzy halogenem a oryginalnym kablem zasilającym halogen, zdąży dotrzeć do niego napięcie ze sterownika.
Główny spammer tego Forum ;)
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Źle połączyłeś. Wspólny styk do żarówki.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ProLight »

Dokładnie, pomieszałem kolory z przekaźnika.
Główny spammer tego Forum ;)
ODPOWIEDZ