Odezwij się na forum MIUI Polska - https://miuipolska.pl/ Oni "siedzą" w XIAOMI i ich produktach, może szybciej stwierdzą co z tym modelem może być nie halo.
Podobną "plamę" miałem w xiaomi redmi note pro i obecnie mam na Mi4.
Kupowałem w Ibuygou, mam jeszcze trochę "gwarancji" i też będę reklamował.
te 500 pkt to
Uszkodzenia te często powstają po przyciśnięciu lub wygięciu telefonu. Np przy noszeniu w tylnej kieszeni spodni i próbie siadania. Pomijając oczywiście ewentualny fakt spuchnięcia akumulatora.
Chodziło mi o temat na forum MIUI by udowodnić wartość straty jaką ponosisz. Zdaję sobie sprawę że za wiele to nie da, ale spróbować można. Opcjonalnie niech przyślą Ci wyświetlacz - dobry pomysł. Tylko czy czujesz się na siłach aby walczyć z wymianą ? Oddawanie do serwisu generuje koszty.
Jak tak patrzę po forach to nawet dobrze że mój Xiaomi był kupiony lokalnie. Różnica między Chinami a Polską była nieduża. Jak by mi VAT/CŁO dodali to bym jeszcze dopłacał do tego interesu wtedy. Swoją drogą dużo telefonów już przestaje się opłacać sprowadzać, właśnie przez problemy z serwisem
Mam niedaleko pracy dobry serwis GSM więc jak już bym miał wyświetlacz to zapytać o koszt wymiany nie zaszkodzi, bo wysyłać na serwis MIUI za 280zl (200 robocizna )mi się nie uśmiecha.
Dlatego lepiej kupić w kraju na paragon, duże pole manewru na reklamacji, 2 lata "spokoju", a różnica rzędu 100 zł jest znikoma na tle jakiejkolwiek naprawy.
We are sorry for this inconvenience with your order 20578202.
In this case we recommend that you buy the screen you need from the site.
You need to consult the repair fee firstly and inform us the quoted cost before you fix it. Otherwise we will not pay the cost.After your phone have been repaired in the local repair shop,please offer the receipt to us, and then we will refund you the repair fee. We will refund repair cost for you only if the repair cost is less than PLN 180.
Please note that after your phone is disassembled and repaired in your side, the phone would not enjoy warranty anymore.
If you do not want to repair the phone in your side,we recommend that you return the defective phone back to us for repair.Customers should cover the shipping cost.
Manufacturer technical staff will check the phone problem, if the phone problem due to the physical damages and damages caused by incorrect usage, you need to pay for any cost incurred during the process of repair. But if the problem is cause by the phone itself, they will repair it. Broken motherboard and broken screen replacing is not in the scope of free repair policy. If you need to pay for the repair fee, we will inform you in advance.Normally it would take around 6weeks for
repairing.When the item repaired after being checked by manufacturer,we will send
it back to you.
If you accept this solution,you need to confirm with us about the return address and details before you send the defective phone back to us. We won't be responsible for your return if you ship it back to us according to the return address on the original parcel we sent to you.
Thank you for your understanding and your cooperation.
If you have other question,please contact us.
Best regards.
KAY"
" In this case we recommend that you buy the screen you need from the site.
You need to consult the repair fee firstly and inform us the quoted cost before you fix it. Otherwise we will not pay the cost.After your phone have been repaired in the local repair shop,please offer the receipt to us, and then we will refund you the repair fee. We will refund repair cost for you only if the repair cost is less than PLN 180. "
Czyli mam rozumieć że wyświetlacz kupuję za "swoje" a wrócą mi ewentualne koszty naprawy w wysokości do 180 zł ?