DealExtreme - zakupy

gdzie i jak kupować oraz nasze o tym opinie
bonio2
Posty: 87
Rejestracja: wtorek 05 maja 2009, 15:59
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: bonio2 »

:oops: Rzeczywiście na odwrocie są numerki. Przepraszam mój błąd, nie zajrzałem na drugą stronę koperty.
mario_wroc
Posty: 4
Rejestracja: środa 06 maja 2009, 13:17
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mario_wroc »

temat cła też mnie interesował, to co znalazłem
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly ... z_cla.html

cytat z artkulu ...
Przede wszystkim zostały wprowadzone zmiany limitów przywozowych dla podróżnych oraz zwolnień celnych w obrocie pocztowym i kurierskim. Najważniejszą informacją dla osób, które robią zakupy przez internet, jest zwiększenie z 22 euro (ok. 86 zł) do 150 euro (590 zł) kwoty wolnej od cła przy zakupach z krajów pozaunijnych. Przesyłki z tych państw, których wartość nie przekracza 150 euro, nie będą podlegały ocleniu. Jest to ok. siedmiokrotny wzrost kwoty zwolnionej z cła. Oznacza to, że koszt zakupu przez internet zmniejszy się z uwagi na większe zwolnienie.

Trzeba przypomnieć, że podatnicy sami nie muszą wypełniać zgłoszeń celnych od paczek otrzymywanych z zagranicy. Rozliczenia należności celnopodatkowych dokonuje Poczta Polska. Pobieranie należności celnych i podatkowych przez operatora pocztowego jest korzystne dla podatników - odbiorców paczek, gdyż zwalnia ich z obowiązku samodzielnego regulowania tych należności i wypełniania innych obowiązków wynikających z przepisów celnych.

i dalej ...
Paczki, które otrzymujemy spoza państw unijnych, są objęte nie tylko cłem. Trzeba wspomnieć, że podlegają one też należnościom podatkowym: VAT oraz akcyzie (gdy kupujemy wyroby akcyzowe, np. alkohol, papierosy). Zasada opodatkowania takich przesyłek jest taka, że najpierw płacimy cło, od wartości celnej powiększonej o cło, ewentualną akcyzę, a od całości jeszcze VAT. Podstawą opodatkowania VAT w imporcie towarów jest więc wartość celna powiększona o należne cło. Jeżeli przedmiotem importu są towary opodatkowane podatkiem akcyzowym, podstawą opodatkowania jest wartość celna powiększona o należne cło i podatek akcyzowy. Wyższy limit zwolnienia dla cła nie oznacza takiego samego zwolnienia dla VAT lub akcyzy. Zwolnienia i limity w akcyzie i VAT dla paczek zagranicznych wynikają już z przepisów krajowych.

Co ciekawe, w ustawie o VAT nadal istnieje zwolnienie z tego podatku dla przesyłek zagranicznych w kwocie 22 euro. Zwalnia się od podatku import towarów umieszczonych w przesyłkach wysyłanych z terytorium państwa trzeciego (spoza krajów Unii) bezpośrednio do odbiorcy przebywającego na terytorium kraju, pod warunkiem że łączna wartość towarów w przesyłce nie przekracza kwoty wyrażonej w złotych, odpowiadającej równowartości 22 euro
czarny_kruk

Post autor: czarny_kruk »

mario_wroc, nie ma tu zadnej pomylki. VAT placisz od kazdej przesylki >22EUR spoza UE, clo tylko od tych powyzej 150EUR.
mario_wroc
Posty: 4
Rejestracja: środa 06 maja 2009, 13:17
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mario_wroc »

ale ja nie pisalem o żadnej pomyłce :grin: , wkleiłem to informacyjnie, bo pare osób o to pytało a tu czytelnie zostało to opisane
rrobsonm
Posty: 330
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 18:10
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: rrobsonm »

Gdy robiłem poprzedni zakup na DX to nie kontaktowałem się z nimi dodatkowo, obecnie czekam na przesylke i mam status "Processing - Contact us for updates.", jak powinnem sie z nimi skontaktowac? O czym im napisac? a moze poczekac i samo przejdzie ten status (jak 1 raz kupowalem tam cos to nie kontaktowalem sie z nimi)
emerel
Posty: 113
Rejestracja: piątek 30 lis 2007, 16:53
Lokalizacja: z pogranicza :-)

Post autor: emerel »

Czekaj...
czekaj...
cierpliwie czekaj... albo zrezygnuj.
Awatar użytkownika
Dex-ter
Posty: 716
Rejestracja: piątek 11 sty 2008, 18:17
Lokalizacja: wracają Litwini?

Post autor: Dex-ter »

rrobsonm pisze:Gdy robiłem poprzedni zakup na DX to nie kontaktowałem się z nimi dodatkowo, obecnie czekam na przesylke i mam status "Processing - Contact us for updates.", jak powinnem sie z nimi skontaktowac? O czym im napisac? a moze poczekac i samo przejdzie ten status (jak 1 raz kupowalem tam cos to nie kontaktowalem sie z nimi)
Nie czekaj, tylko się z nimi skontaktuj. Wejdź na http://services.dealextreme.com/ i kliknij:

Obrazek

emerel pisze:Czekaj...
czekaj...
cierpliwie czekaj... albo zrezygnuj.
Nie pisz głupot, proszę.
emerel
Posty: 113
Rejestracja: piątek 30 lis 2007, 16:53
Lokalizacja: z pogranicza :-)

Post autor: emerel »

Do tej pory zdarzało się, że jakaś pozycja nie została wysłana, zamówienie dzielono na części. Mimo komunikatu jak wyżej, po wznowieniu dostępności towaru następowała wysyłka - bez działania z mojej strony.
rrobsonm
Posty: 330
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 18:10
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: rrobsonm »

co ja mam im tam napisac? ze czekam na przesylke?
Awatar użytkownika
Dex-ter
Posty: 716
Rejestracja: piątek 11 sty 2008, 18:17
Lokalizacja: wracają Litwini?

Post autor: Dex-ter »

rrobsonm pisze:co ja mam im tam napisac? ze czekam na przesylke?
Samo wpisanie numeru zamówienia i zgłoszenie 'coś' im da. Napisz uprzejmie, że zamawiałeś wtedy i wtedy, że czekasz, że nie wiesz co masz robić ( pozgrywaj zniecierpliwionego laika ) i poproś o wyjaśnienie, podziękuj z góry i tyle ;). 'Popędzacz' przeważnie działa.
rrobsonm
Posty: 330
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 18:10
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: rrobsonm »

napisalem ze czekam d 4 tygodni, ze pierwsza czesc wysylki juz dostalem, czekam na 2. I spytalem sie co jest ze niby nie wysylaja.

Kiedy(jezeli w ogole) powinienem oczekiwac odp? Odp przesla mi na skrzynke mailowa?
emerel
Posty: 113
Rejestracja: piątek 30 lis 2007, 16:53
Lokalizacja: z pogranicza :-)

Post autor: emerel »

rrobsonm pisze:napisalem ze czekam d 4 tygodni, ze pierwsza czesc wysylki juz dostalem, czekam na 2.
czy brakujący towar jest dostępny, czy "back ordered"?

Co do kontaktu z DX, wejdź na stronę gdzie zobaczysz historię swoich kontaktów z obsługą i ew. odpowiedzi, np. taką:

"Apologies for the mistake.We will ship the item xxxx to you when it is available.The status of your order is "back order"now.

Thank you for your patience.

Best Wishes"

Ja osobiście jak widzę, że towar jest niedostępny i czekają na dostawę, to im już głowy nie zawracam - raz to przećwiczyłem i odpowiedź j/w. Teraz znowu czekam razem z nimi na dostawcę :-)
Awatar użytkownika
Dex-ter
Posty: 716
Rejestracja: piątek 11 sty 2008, 18:17
Lokalizacja: wracają Litwini?

Post autor: Dex-ter »

rrobsonm pisze:napisalem ze czekam d 4 tygodni, ze pierwsza czesc wysylki juz dostalem, czekam na 2. I spytalem sie co jest ze niby nie wysylaja.

Kiedy(jezeli w ogole) powinienem oczekiwac odp? Odp przesla mi na skrzynke mailowa?
Odpowiedź powinieneś dostać na adres e-mail, który podałeś w PayPal (taka informacja wyświetla się zresztą po wysłaniu ticket'u). 24-48h - tyle mają na odpowiedź, co też jest napisane podczas wysyłania ticket'u. Ja wysłałem wczoraj prośbę o zmianę zamówienia (gdy kupowałem Nkoray K-106 status na stronie produktu był "Typically Ships 2 to 5 days", a po wpłynięciu kasy z PayPal zmienił się na "Back Ordered ETA 8/9/09", po czym zmienił się na "Back Ordered", więc poprosiłem ticket'em o zmianę na - ten sam produkt, inne sku, ta sama cena - TrustFire F20), ale póki co cisza. Pewnie jutro odpiszą, więc trzeba czekać. Ważne, że napisałeś.
emerel pisze:
rrobsonm pisze:napisalem ze czekam d 4 tygodni, ze pierwsza czesc wysylki juz dostalem, czekam na 2.
czy brakujący towar jest dostępny, czy "back ordered"?

Co do kontaktu z DX, wejdź na stronę gdzie zobaczysz historię swoich kontaktów z obsługą i ew. odpowiedzi, np. taką:

"Apologies for the mistake.We will ship the item xxxx to you when it is available.The status of your order is "back order"now.

Thank you for your patience.

Best Wishes"

Ja osobiście jak widzę, że towar jest niedostępny i czekają na dostawę, to im już głowy nie zawracam - raz to przećwiczyłem i odpowiedź j/w. Teraz znowu czekam razem z nimi na dostawcę :-)
Ja jestem zwolennikiem (wybaczcie wyrażenie) 'zawracania d*py'. Kulturalnego, uprzejmego, ale zawracania. Zapłaciłem - mam prawo ubiegać się o swoje. A fakt, że coś, co w trakcie zamawiania było dostępne, a po wpłynięciu pieniędzy już nie jest, nie jest moją, czy Waszą winą, tylko DX'owskiej organizacji, ale taki już jej urok. Tym bardziej nie czuję się winny zawracania im czterech liter.
rrobsonm
Posty: 330
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 18:10
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: rrobsonm »

jak zamawialem bylo 2-5 dni potem niedostepne calkowicie a od kilku dni jest dostepne 1-3 dni.
Od czasu Zmiany dostepnosci (tej z niedostepnego na 1-3) zaczeły mi się zmieniac statusy zamowienia (myslalem ze wreszcie wysla bo bylo juz pakowanie) az doszło tego statusu ze prosza o kontakt
Awatar użytkownika
Dex-ter
Posty: 716
Rejestracja: piątek 11 sty 2008, 18:17
Lokalizacja: wracają Litwini?

Post autor: Dex-ter »

rrobsonm pisze:jak zamawialem bylo 2-5 dni potem niedostepne calkowicie a od kilku dni jest dostepne 1-3 dni.
Od czasu Zmiany dostepnosci (tej z niedostepnego na 1-3) zaczeły mi się zmieniac statusy zamowienia (myslalem ze wreszcie wysla bo bylo juz pakowanie) az doszło tego statusu ze prosza o kontakt
Tym bardziej dobrze zrobiłeś, że do nich napisałeś. Pozostaje czekać. Może mają mały bajzel i tyle ;). Bądźmy dobrej myśli, w końcu prędzej czy później zawsze dostaje się to, co się zamawiało - tu DX'owi nie można nic zarzucić.
Zablokowany