problem z identyfikacją latarki led
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
ok , dziękuję
W sumie driver pasuje bez przeróbek w głowicę
ale skoro reszta to też kupa roboty to pewnie daruję. No a maglite 2D warto przerabiać na led ? Pytam gdyż kupiłem całe body bez żarówki i kapturka na przycisku. A z tego co zauważyłem z żarówki światła to nie daje za grosz a w PL diodowego zamiennika żarówki raczej się nie kupi.
wszyscy radzili kupować convoya ale jak czytam że rzadko kiedy jest dobre i wystarczające bez poprawiania fabryki to już nie wiem co myśleć o inwestowaniu w latarkę i czy warto
W sumie driver pasuje bez przeróbek w głowicę
ale skoro reszta to też kupa roboty to pewnie daruję. No a maglite 2D warto przerabiać na led ? Pytam gdyż kupiłem całe body bez żarówki i kapturka na przycisku. A z tego co zauważyłem z żarówki światła to nie daje za grosz a w PL diodowego zamiennika żarówki raczej się nie kupi.
wszyscy radzili kupować convoya ale jak czytam że rzadko kiedy jest dobre i wystarczające bez poprawiania fabryki to już nie wiem co myśleć o inwestowaniu w latarkę i czy warto
witam ponownie , jestem w trakcie modowania (o ile jeszcze tą chałturę można tak nazwać) w.w. i pokazanych latarek .
Chciałbym prosić o sugestie dotyczące zasilania MAG-a . XP-e unieszczona na korku-zaślepce 15mm do rur miedzianych który idealnie pasuje na nakrętkę żarówki.Po niewielkim rozwierceniu reflektora korek powinien bez problemu się mieścić. Czy bezpośrednie zasilenie z 2 ogniw alkalicznych lub z ogniwa li-ion przez 1szt amc7135 nie spowoduje przegrzania diody?
Chciałbym prosić o sugestie dotyczące zasilania MAG-a . XP-e unieszczona na korku-zaślepce 15mm do rur miedzianych który idealnie pasuje na nakrętkę żarówki.Po niewielkim rozwierceniu reflektora korek powinien bez problemu się mieścić. Czy bezpośrednie zasilenie z 2 ogniw alkalicznych lub z ogniwa li-ion przez 1szt amc7135 nie spowoduje przegrzania diody?
Ostatnio zmieniony piątek 10 mar 2017, 14:47 przez konteno, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 330
- Rejestracja: środa 14 maja 2008, 14:21
- Lokalizacja: W-wa
Czy to jest ta sama "XP-E", której zdjęcie jest pokazane w komentarzu z 28-07-2016, 13:25 ?
Bo jeśli tak, to jest to podróbka Cree - dioda LatticeBright XE. Nawet płytka jest oznaczona LB właśnie od LatticeBright. Generalnie z dobrego binu oryginalnej Cree XP-E miałbyś 30-40% światła więcej przy maksymalnym prądzie, przy niższym różnica będzie jeszcze większa(źródło: LedCalc - LatticeBright XE luminus flux calculator , Cree PCT) nie mówiąc o lepszym odcieniu (LB są znane z kiepskich niebieszczących odcieni, ale zdarzają się nieliczne odstępstwa). Przy lepszej diodzie ilość światła może być jeszcze znacznie większa. Szkoda się męczyć nad tymi latarkami, żeby wkładać tam pseudodiodę, gdy w przypadku zastosowania czegoś sensownego mógłbyś faktycznie zauwazyć znaczną różnicę.
Jeden AMC7136 to prąd max 400mA, generalnie to trochę ponad 1W mocy na diodzie i w takich warunkach dioda może pracować nawet na samym starze 20mm bez dodatkowego chłodzenia. Star 20mm powstał właśnie dla diod 1W (oryginalnych Luxeonów od Lumileds). Oczywiście nie są to warunki optymalne i każde dodatkowe chłodzenie zwiększy żywotność i ilość produkowanego światła.
Podłączenie 2 ogniw alkalicznych to napięcie ~3V, które szybko spadnie. Jak zobaczysz w narzędziu PCT CREE dla 3V prawdziwa Cree XP-E będzie pobierać ~290mA, później wraz ze spadkiem napięcia szybko będzie spadał prąd - przy 2,8V masz już tylko 100mA i niecałe 40lm światła w najwyższym binie R4, niżej już nie ma danych. LB będą w tym zakresie tylko gorsze.
Bo jeśli tak, to jest to podróbka Cree - dioda LatticeBright XE. Nawet płytka jest oznaczona LB właśnie od LatticeBright. Generalnie z dobrego binu oryginalnej Cree XP-E miałbyś 30-40% światła więcej przy maksymalnym prądzie, przy niższym różnica będzie jeszcze większa(źródło: LedCalc - LatticeBright XE luminus flux calculator , Cree PCT) nie mówiąc o lepszym odcieniu (LB są znane z kiepskich niebieszczących odcieni, ale zdarzają się nieliczne odstępstwa). Przy lepszej diodzie ilość światła może być jeszcze znacznie większa. Szkoda się męczyć nad tymi latarkami, żeby wkładać tam pseudodiodę, gdy w przypadku zastosowania czegoś sensownego mógłbyś faktycznie zauwazyć znaczną różnicę.
Jeden AMC7136 to prąd max 400mA, generalnie to trochę ponad 1W mocy na diodzie i w takich warunkach dioda może pracować nawet na samym starze 20mm bez dodatkowego chłodzenia. Star 20mm powstał właśnie dla diod 1W (oryginalnych Luxeonów od Lumileds). Oczywiście nie są to warunki optymalne i każde dodatkowe chłodzenie zwiększy żywotność i ilość produkowanego światła.
Podłączenie 2 ogniw alkalicznych to napięcie ~3V, które szybko spadnie. Jak zobaczysz w narzędziu PCT CREE dla 3V prawdziwa Cree XP-E będzie pobierać ~290mA, później wraz ze spadkiem napięcia szybko będzie spadał prąd - przy 2,8V masz już tylko 100mA i niecałe 40lm światła w najwyższym binie R4, niżej już nie ma danych. LB będą w tym zakresie tylko gorsze.
Ostatnio zmieniony piątek 10 mar 2017, 16:01 przez allonitium, łącznie zmieniany 1 raz.
sory za pomyłką , chodzi oczywiście o AMC7135
Wobec tego chciałbym się dowiedzieć czy 2szt amc7135 nie przegrzałyby diody? Mam nadzieję że na tym korku będzie się trochę lepiej chłodzić jak oryginalne moduły terrallux czy takie tam .
w porównaniu z żarówką w magu to pewnie nawet pseudodioda da znacząca różnicę . Gdyby nie fundusze to pokusiłbym się kupno do zasilenia żarówki jakiegoś zabezpieczonego ogniwa 26650 lub 32650 byle w pożyteczny sposób dobić to badziewne źródło światła.allonitium pisze:Czy to jest ta sama "XP-E", której zdjęcie jest pokazane w komentarzu z 28-07-2016, 13:25 ?
Bo jeśli tak to jest to podróbka Cree - dioda LatticeBright XE. Nawet płytka jest oznaczona LB właśnie od LatticeBright. Generalnie z dobrego binu oryginalnej Cree XP-E miałbyś 30-40% światła więcej przy maksymalnym prądzie, przy niższym różnica będzie jeszcze większa(źródło: LedCalc - LatticeBright XE luminus flux calculator , Cree PCT) nie mówiąc o lepszym odcieniu (LB są znane z kiepskich niebieszczących odcieni, ale zdarzają się nieliczne odstępstwa). Przy lepszej diodzie ilość światła może być jeszcze znacznie większa. Szkoda się męczyć nad tymi latarkami, żeby wkładać tam pseudodiodę, gdy w przypadku zastosowania czegoś sensownego mógłbyś faktycznie zauwazyć znaczną różnicę.
...
Wobec tego chciałbym się dowiedzieć czy 2szt amc7135 nie przegrzałyby diody? Mam nadzieję że na tym korku będzie się trochę lepiej chłodzić jak oryginalne moduły terrallux czy takie tam .
-
- Posty: 330
- Rejestracja: środa 14 maja 2008, 14:21
- Lokalizacja: W-wa
2szt. AMC to nie jest specjalnie dużo - dioda da rade nawet przy kiepskim chłodzeniu, byle było coś pod starem i chociaż trochę odprowadzało ciepło. W małych latarkach typu Convoy S2 używa się sterowników z 6-8 układami AMC i wtedy trzeba zadbać o porządne chłodzenie.
Co do diod to oryginalną CREE XP-E można kupić za 1,5$:
Cree XP-E R3-WC 280-Lumen 6500K LED Emitter w/ 16*1mm Board, tu jest nawet tańsza wersja za 1$, ciepła biała: Cree XP-E HEW 226-Lumen 2900K LED Emitter on 16mm Aluminum Base, neutralna XP-G2 kosztuje też niecałe $1,6 a jedna z lepszych XP-L V5-1A jest sporo poniżej 4$. Mają tam bardzo duży wybór rodzajów i kolorów - na pewno wybierzesz coś co Ci będzie pasowało i odcieniem i nie nadwyręży budżetu, a świecić będzie dużo lepiej niż oryginalny LatticeBright. Przykładowo z XP-L przy dobrym chłodzeniu mógłbyś osiągnąć prawdziwe 1000lm co w stosunku do tej LB stanowiło by ~5-6 krotny przyrost nie mówiąc o lepszym odcieniu.
Co do diod to oryginalną CREE XP-E można kupić za 1,5$:
Cree XP-E R3-WC 280-Lumen 6500K LED Emitter w/ 16*1mm Board, tu jest nawet tańsza wersja za 1$, ciepła biała: Cree XP-E HEW 226-Lumen 2900K LED Emitter on 16mm Aluminum Base, neutralna XP-G2 kosztuje też niecałe $1,6 a jedna z lepszych XP-L V5-1A jest sporo poniżej 4$. Mają tam bardzo duży wybór rodzajów i kolorów - na pewno wybierzesz coś co Ci będzie pasowało i odcieniem i nie nadwyręży budżetu, a świecić będzie dużo lepiej niż oryginalny LatticeBright. Przykładowo z XP-L przy dobrym chłodzeniu mógłbyś osiągnąć prawdziwe 1000lm co w stosunku do tej LB stanowiło by ~5-6 krotny przyrost nie mówiąc o lepszym odcieniu.
nie mam konta na fasttech czy paypala więc "zabawa" w zamawianie i płatności wirtualne raczej odpada,
jak już naprawdę będzie mi przeszkadzać odcień to może xp-c z maritexu zamówię na małej okrągłej płytce , pozostaje kwestia przeróbek i zoom-a którego nie chciałbym usuwać a montaż xp-l pewnie wymaga sporo przeróbek ,pomimo że mam po sąsiedzku gościa z tokarką to jednak aż tak precyzyjnych robót raczej bym nie zlecał bo nie ma kiedy
takich pierdół robić
jak już naprawdę będzie mi przeszkadzać odcień to może xp-c z maritexu zamówię na małej okrągłej płytce , pozostaje kwestia przeróbek i zoom-a którego nie chciałbym usuwać a montaż xp-l pewnie wymaga sporo przeróbek ,pomimo że mam po sąsiedzku gościa z tokarką to jednak aż tak precyzyjnych robót raczej bym nie zlecał bo nie ma kiedy
takich pierdół robić
W sumie z odprowadzaniem ciepła może byc różnie bo raczej korek zostaje w tulejce od zooma albo we wnętrzu reflektora . Trochę co najwyżej osmarowałbym pastą nakrętkę żarowki i poszłoby w oprawkę . Mam do dyspozycji ogniwa anr26650m1 ale też skompletowanie zabezpieczeń i drivera do 2s byłoby kłopotliwe