Co wybrać do EDC i na przód roweru (Convoy vs Solarforce)?

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
acid69
Posty: 4
Rejestracja: środa 08 mar 2017, 07:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Co wybrać do EDC i na przód roweru (Convoy vs Solarforce)?

Post autor: acid69 »

Witam wszystkich i pozdrawiam z Polski południowej.
Ja dla odmiany, żeby nie zanudzać chciałbym zapytać o latarkę :grin: .
Przechodząc do meritum - potrzebuję latarki do EDC i na przód roweru MTB do jazdy(z racji wieku) absolutnie nie hardkorowej. Przeglądałem forum i zdecydowałem, że mam do wyboru Convoy S2+ albo Solarforce L2P 970lm XM-L2 U3 3D program. Ponieważ jestem w sprawach światłości totalnym lajkonikiem, proszę o odpowiedzi na moje, może nie najmądrzejsze pytania.
Kolega Dariusz70 oferuje Convoy S2+ w sklepiku forumowym, a na allegro znalazłem Solarforce L2P 970lm XM-L2 U3 3D konfig od kolegi Cafel . http://allegro.pl/latarka-solarforce-l2 ... 02596.html
Gdyby ktoś z kolegów lub sam sprzedający mógłby w prostych żołnierskich słowach wyjaśnić mi czym się różnią (oczywiście oprócz ceny), która będzie lepsza do moich celów, który driver wybrać, czy do użytku na rower konieczna jest zmiana położenia przełącznika z boku na tył latarki (znalazłem sprzeczne info). Wykresy i opisy techniczne, mnogość sterowników, kolimatorów i innych różności są dla mnie nie do ogarnięcia. Chcę wydać tyle ile potrzeba na rzecz, która spełni moje oczekiwania jednocześnie nie przepłacając za wodotryski, których jako zwykły użytkownik pewnie nie wykorzystam.
Dziękuję z góry za pomoc i cierpliwość

pozdrawiam
Acid69
ww296
Posty: 688
Rejestracja: niedziela 27 sty 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ww296 »

Dariusz70 i Cafel z allegro to dwie różne osoby. Cafel to forumowy Greg.
Obje latarki mają wyłącznik z tyłu, taki sam.
Solarforce ma wg mnie odrobinę lepszy snop światła, za to jest większą i np na EDC w dżinsach mniej wygodna. Jeśli latarka ma być tylko do świecenia to nie ma co brać skomplikowanych sterowników bo tylko będą denerwować - jak do zabawy to już inna historia ;) .
Wybrałbym s2+ do takich zastosowań jak opisujesz.

W praktyce najpierw kupiłem Solarforce L2P, potem X1 (praktycznie niczym się nie różni od s2+) potem gdy mi zginęła miałem i mam kilka s2+ aż w końcu kupiłem i mam zawsze przy sobie Nitecore HC30. JEST po prostu najmniejsza, najlżejsza a święci podobnie jak te większe.
Ostatnio zmieniony środa 08 mar 2017, 19:48 przez ww296, łącznie zmieniany 1 raz.
acid69
Posty: 4
Rejestracja: środa 08 mar 2017, 07:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: acid69 »

Dziękuję za odpowiedź ww296.
Zauważyłem po niewczasie ,że masz rację jak chodzi o osoby które wymieniłem - poprawiłem to już. Wracając do tematu jeśli convoy S2+ to z którym sterownikiem, oraz czy stosować kolimator (jeśli tak to jaki), czy zostawić oryginalny odbłyśnik i ewentualnie zrobić daszek.
Pozdrawiam
cwancisz
Posty: 173
Rejestracja: piątek 08 lis 2013, 15:05
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: cwancisz »

Kolimator nie wyeliminuje oślepiania ludzi z przeciwka, przerabiałem to.
A ten owalny kolimator to wręcz mnie denerwował, bo dużo światła na nim traciłem, wiec wróciłem do teksturowanego reflektora, finalnie najbardziej mi odpowiadał rozkład światła...
fedu
Posty: 220
Rejestracja: piątek 11 gru 2015, 09:02
Lokalizacja: Zamosc

Post autor: fedu »

Convoy s2+ chyba najtaniej wychodzi. A świeci jak dla mnie wystarczająco jako rowerowa lampka. Mam ją skierowaną bardziej w dół i samochody czy inne rowery biorą mnie za przejeżdżając skuter. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony środa 08 mar 2017, 19:49 przez fedu, łącznie zmieniany 1 raz.
matti2292
Posty: 5
Rejestracja: wtorek 03 lis 2015, 22:51
Lokalizacja: Kielce

Post autor: matti2292 »

Ja też polecę Convoy'a s2+ zarówno na rower jak i do EDC (zwiedzałem z moim trochę górzystego i leśnego terenu nocą i daje radę). Posiadam wersję z kolimatorem 60x20 co mi odpowiada bo mam dość szeroko oświetloną drogę przed rowerem. Jadąc kiedyś równolegle ze skuterem, na trybie 100%, światła miałem zdecydowanie więcej, więc myślę, że spokojnie Ci wystarczy.
acid69
Posty: 4
Rejestracja: środa 08 mar 2017, 07:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: acid69 »

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
Kwestia kolimatora lub jego braku pozostaje otwarta - nie jest drogi więc kupię, a wymiana nie jest specjalnie skomplikowana. Pojeżdżę to zanabędę własne zdanie czy mi się podoba czy nie. Zdecydowałem, że kupię Convoya S2+ od kolegi Darka. Ale mam jeszcze jedno pytanie odnośnie sterownika nr 3

3 - Wersja z Driver LED 2,8V-4,5V (2,8A lub 3,04A) Nowy 3way z zabezp. termicznym . Rower i EDC. Zabezpieczenie termiczne,
dwukierunkowa zmiana trybów, strobo rowerowe, pomiar napięcia ogniwa, wydajny tryb 50% . Prosty w obsłudze. 2,8A lub 3,04A - do wyboru. (z XM-L2 na Noctigon).

Co w praktyce oznacza 2,8A lub 3,04A i który amperaż jest korzystniejszy ?

Pozdrawiam
max4max
Posty: 1398
Rejestracja: wtorek 14 sie 2012, 07:56
Lokalizacja: że znowu

Post autor: max4max »

acid69 pisze:Co w praktyce oznacza 2,8A lub 3,04A i który amperaż jest korzystniejszy ?
W praktyce to jest tak, że czasem ktoś chce aby wyżyłować latarkę i sterownik, by mieć jak najwięcej światła i dlatego podnosi prąd do tych 3,04.
Ale w praktyce różnica w świecenie między sterownikami 2,8 A a 3,04 A jest niewielka.
Za to na pewno szybciej rozładujesz ogniwo na 3,04 A jak i też jest to bardziej niebezpieczne dla latarki w bezruchu , bez zabezpieczenia termicznego.
rajmar5
Posty: 3
Rejestracja: wtorek 06 wrz 2016, 13:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rajmar5 »

Witam.

Szukam porady odnośnie oświetlenia przedniego na rower . Mam teraz convoy s2+ koli 20x60.

Teraz chciałbym coś o trochę większym zasięgu , ale taki kompromis między moim convoy'em a typowymi długimi , ponieważ moją latarkę przejmuje żona (jeździmy dużo razem ale nie zawsze) , więc kiedy będziemy razem moje światło będzie "długimi" , ale jak będę sam żebym też widział coś przed kołem.
Mój styl jazdy średnio 25-30 km/h pół na pół drogi publiczne/ ścieżki rowerowe , trasy leśne, polne lub mało uczęszczane drogi poza miejskie . Rower trekkingowy .

w tym momencie moje typy to : convoy s2+ OP , SolarForce L2P OP, convoyM1 z koli 30, ewent. coś na 3*xp-l ale nie wiem jak z zasięgiem ?
rajmar5
medyk81
Posty: 142
Rejestracja: czwartek 17 kwie 2014, 15:45
Lokalizacja: Łódź

Post autor: medyk81 »

Jeszcze masz Convoy s2 (bez +). Ma głębszy ref więc wiązka węższa.
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Ja na singielki zawsze S2+ z koli. 20x60 i samo S2. Mi się sprawdza.
ODPOWIEDZ