Ile max lumenów damy radę wycisnąć

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Ile max lumenów damy radę wycisnąć

Post autor: ProLight »

Witam,
Zasilanie 12-13V + Przetwornica step-down wydajność 5A
Co lepiej zastosować, 3x XP-L w szeregu i powiedzmy 4A
Czy XHP-70 ? Może nie zadziałać w opcji 12V (na postoju), ale mogę spróbować.

Będzie to w lampach w samochodzie offroad, więc chodzi o max lumen, na powierzchni ok 25mm wałek miedziany.

Więc podłoże noctigon 3x XP-L
LUB
XHP-70

Może coś innego się nada?

Pozdrawiam
Główny spammer tego Forum ;)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

A to koniecznie musi być led ? Problematyczne będzie chłodzenie przy dużej mocy itd. Nie lepiej palnik + odpowiednia lampa i moc 50W ?
ILPT
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ProLight »

Koniecznie LED, palniki czesto padają nawet te markowe.

Co do LEDów, mają zastąpić żarówkę p21w oraz H8

Za lampą mam ogrom miejsca więc wędruje tam b.duży radiator z PC, jedynym ograniczeniem jest aby nie niszczyć seryjnych lamp, czyli muszę wybebeszyć oprawkę która trzyma żarówkę i wkręca się do lampy, zastosuje miedziany wałek który połączy mi PCB leda z radiatorem a na wałek nałożę wybebeszony uchwyt żarówki.

Nie wiem czy w miare jasno opisuje plan.

Bo widzę że nie ma nic godnego polecenia z zamienników LED w sersji p21w oraz H8?
Główny spammer tego Forum ;)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

P21W ? Chcesz korzystać z fabrycznego lustra, czy lampa to będzie tylko obudowa a ledy będą z własną optyką ? Bo jeśli z luster, to ledy typu XHP są dość kiepską alternatywą czy to dla P21W czy H8.

Weź pod uwagę, że będziesz całość używał w aucie które jeździ w ciężkim terenie. W tym wypadku, musisz pomyśleć o mocowaniu radiatorów. Wystarczy wpaść w większą dziurę i duży radiator rozerwie lampę lub uszkodzi mocowanie. Do tego zabezpieczenie radiatora przed wodą, odpowiedni obieg powietrza itd. Mniej problematyczne będzie chyba gotowej lampy.

Przemyśl raz jeszcze sprawę xenonu. Osobiście używam palników noname na H3 od ponad 4 lat i bez problemów z działaniem. Palnik nie pada bez powodu.
ILPT
Mociumpel
Posty: 2115
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Mociumpel »

Podsunę gotowy pomysł - ktoś już wymyślił oświetlenie ledowe na pojazdy offroad - http://sale.aliexpress.com/__pc/brands_ ... tm#w0a13aa
na samym dole do wyboru do koloru gotowce z dowolną mocą.
Tutaj konkretna strona https://pl.aliexpress.com/item/Oslamp-T ... 81c4e54c0e.
Krótko za niewielkie pieniądze COŚ co świeci - JAK to już inna sprawa - po ewentualnym pogrzebaniu i poprawkach powinny spisywać się poprawnie.
Dodatkowo zasilanie 10-30V umożliwi bezpośrednie podłączenie pod akumulator 12/24V.
Ostatnio zmieniony piątek 03 mar 2017, 20:08 przez Mociumpel, łącznie zmieniany 1 raz.
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ProLight »

Robiłem już takie przeróbki i działały bez najmniejszego problemu, jak i mocowanie, tak i szczelność wszystkiego była OK
Kilka takich lamp już jeździ, z tym że chciałbym robić jakiś progres i LEVEL UP
Ale widzę że nie bardzo jest na czym.

Wcześniej miałem lampki na 3x XP-L plus dedykowana soczewka Carclo Wtedy całkowicie nie korzystałem z fabrycznego lustra.
Główny spammer tego Forum ;)
ODPOWIEDZ