MARKER LED RINGI BMW grzejący się moduł

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Awatar użytkownika
wab
Posty: 7
Rejestracja: piątek 03 lut 2017, 12:53
Lokalizacja: Olsztyn

MARKER LED RINGI BMW grzejący się moduł

Post autor: wab »

Witajcie, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu grzejącego się modułu odpowiedzialnego za oszukanie komputera tak, żeby nie wyświetlał błędu spalonej żarówki. Czy da się to rozwiązać jakoś inaczej niż poprzez wstawienie rezystora grzejącego się do 90C po 5 minutach pracy? Załączam fotki z pomiarów temperatury.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
pier
Posty: 1467
Rejestracja: poniedziałek 21 lut 2011, 09:02
Lokalizacja: Biłgoraj-Sól

Post autor: pier »

Ten rezystor zastępuje żarówkę która normalnie rozprasza taką moc. Sterownik w samochodzie musi widzieć podobne obciążenie a więc ta moc musi być gdzieś tracona. Pewnie trzeba by zastosować rezystor większej mocy przymocowany gdzieś do karoserii.
Awatar użytkownika
wab
Posty: 7
Rejestracja: piątek 03 lut 2017, 12:53
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: wab »

Oryginalna żarówka ma 10W, zestaw LED ma 12W. Rezystor ma 25Ω przy napięciu 12V daje to prawie 6W więc spróbuję wstawić rezystor o jak największej rezystancji ale taki żeby nie zgłaszał błędu spalonej żarówki.
Ostatnio zmieniony sobota 04 lut 2017, 09:04 przez wab, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
endrju1
Posty: 992
Rejestracja: niedziela 29 lis 2015, 17:49
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: endrju1 »

A bo to nie moduł, tylko rezystor.
Są 3 wyjścia
1. przykręcić go gdzieś do nadwozia tak aby na blachę (lub inny stalowy element) oddawał ciepło (często te rezystory posiadają nawet 2 dziurki do przykręcenia).
2. doświadczalnie podstawiać rezystory o innej (większej) rezystancji i sprawdzać jaką największą rezystancję można dać tak aby nie wyświetliło nam błędu przepalonej żarówki. Dzięki temu im rezystancja większa, tym prąd, a więc i moc na rezystorze mniejsza.
3. wrócić do lampy takiej jak producent zaprojektował.
Minijoe
Posty: 131
Rejestracja: czwartek 26 sty 2017, 17:11
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Minijoe »

Opcja 3 najlepsza !
lub modyfikacja 1i 2 wstawiasz jak najmniejszy rezystor/ sa już takie z radiatorami gotowe/ aby nie zgłaszało błędu lub kilka równolegle.
taki 90 stopni rezystor to niezła grzałka chłopie więcej strat niż to warte
Awatar użytkownika
wab
Posty: 7
Rejestracja: piątek 03 lut 2017, 12:53
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: wab »

Miało być pięknie ale nie jest. Nie zadowala mnie farelka przy lampie, będę kombinował :mrgreen:
Jest jeszcze jedno rozwiązanie - całkowite odłączenie rezystora i wyłączenie sprawdzania żarówek w komputerze auta.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

90 st to i tak mało. Te rezystory wewnątrz to rezystor w obudowie ceramicznej, zalany sylikonem. Sam rezystor osiąga nawet 200 st. Kup rezystor o identycznej oporności, większej mocy, przykręć do karoserii i o wszystkim.

Po fotkach widzę, że są to markery na bazie 4 ledów na marker. Mam tego cały karton i zawsze po kilku miesiącach zdychają, głównie dlatego że ledy z MCPCB widzą w powietrzu.
ILPT
BKK
Posty: 595
Rejestracja: sobota 12 lut 2011, 05:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BKK »

wab pisze:Oryginalna żarówka ma 10W, zestaw LED ma 12W. Rezystor ma 25Ω przy napięciu 12V daje to prawie 6W więc spróbuję wstawić rezystor o jak najmniejszej mocy, taki żeby nie zgłaszał błędu spalonej żarówki.
Odnoszę wrażenie, że nie do końca orientujesz się w tym, co piszesz. Moc, to nie wartość rezystora.
Swoją drogą, to genialny pomysł. Wstawiać energooszczędne LED'y w światła tylko po to, by całość obciążać rezystorami...
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Ledy wstawia się nie po to aby coś oszczędzić, tylko żeby ringi w reflektorach świeciły się na biało ;) Całość spełnia swoje zadanie, niestety aby uzyskać wysoką jasność , należało by do tego podejść nieco inaczej niż przewidział producent zamienników.
ILPT
Awatar użytkownika
wab
Posty: 7
Rejestracja: piątek 03 lut 2017, 12:53
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: wab »

BKK pisze:Odnoszę wrażenie, że nie do końca orientujesz się w tym, co piszesz. Moc, to nie wartość rezystora.
Już poprawiłem jeśli widzisz jeszcze jakieś niedociągnięcia to napisz jak to według Ciebie powinno zostać sformułowane.
skaktus pisze:Po fotkach widzę, że są to markery na bazie 4 ledów na marker. Mam tego cały karton i zawsze po kilku miesiącach zdychają, głównie dlatego że ledy z MCPCB widzą w powietrzu.
Widzę że trzeba było się was popytać przed kupnem jakie zamienniki LED'owe wybrać.
W tej sytuacji pozostało mi przerobić to co mam. Widzę że już masz doświadczenie w tym temacie http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=9849
Awatar użytkownika
wab
Posty: 7
Rejestracja: piątek 03 lut 2017, 12:53
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: wab »

Wczoraj zamontowałem zestaw, z efektu jestem zadowolony :mrgreen:
Odepnę te rezystory i wyłączę w aucie wyświetlanie komunikatu spalonej żarówki.

Obrazek
BKK
Posty: 595
Rejestracja: sobota 12 lut 2011, 05:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BKK »

Jesteś pewien, że się da? Że elektronika nie zaświeci na pół gwizdka kierunkowskazu? Bo w bmw tak się właśnie dzieje - układ wykrywa spalone pozycyjne i zapala z ograniczoną mocą kierunkowskaz. Tylko już nie pamiętam (dawno żadnego bmw u mnie nie było), czy kierunkowskaz zgaśnie po włączeniu świateł mijania (chyba tak). Widziałem zresztą już tak jeżdżących "cyniarzy" włączone ringi z jasnymi diodami, jako światła dzienne i podświetlone kierunkowskazy, że niby wersja amerykańska....
skaktus, piszesz o zasilaniu ledów z drivera?
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Piszę o przeróbce tak, aby mogły one świecić jako dzienne, ale to już inna historia i nie zawsze jest to osiągalne.
ILPT
Minijoe
Posty: 131
Rejestracja: czwartek 26 sty 2017, 17:11
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Minijoe »

BKK, dokładnie tak jak piszesz :D
BKK
Posty: 595
Rejestracja: sobota 12 lut 2011, 05:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BKK »

skaktus, a oznaczenie, że klosze spełniają parametry, czyli DRL na nich, to ma sobie nakleić, czy wygrawerować? Może przestałbyś proponować nielegalne przeróbki?
ODPOWIEDZ