Akumulator do samochodu.
Lexus zaleca wymianę irydowych co 80-100 tyś (choć sporo osób zaleca nawet 2x częściej, zwłaszcza przy LPG).
Dlaczego zapłonu w nowych autach się nie reguluje? Bo jest on regulowany przez ecu (w większości aut nawet tych z lat 90-tych), co najwyżej reguluje się w trybie serwisowym, aby zakres mu się zgadzał.
Odłączenie akumulatora podczas pracy nie jest zalecane przez producentów, jednak jeśli ktoś nie ma niesamowitego pecha nic się nie stanie (ecu odetnie co może).
Co do odpalania przez kable z innego auta, jest to najbezpieczniejszy (pomijając pomylenie + z -) sposób odpalania auta, zwłaszcza że na pych nie odpalisz żadnego z automatem i większości nowszych aut z dieselami na czele i jest on przez producentów zalecany.
Dlaczego zapłonu w nowych autach się nie reguluje? Bo jest on regulowany przez ecu (w większości aut nawet tych z lat 90-tych), co najwyżej reguluje się w trybie serwisowym, aby zakres mu się zgadzał.
Odłączenie akumulatora podczas pracy nie jest zalecane przez producentów, jednak jeśli ktoś nie ma niesamowitego pecha nic się nie stanie (ecu odetnie co może).
Co do odpalania przez kable z innego auta, jest to najbezpieczniejszy (pomijając pomylenie + z -) sposób odpalania auta, zwłaszcza że na pych nie odpalisz żadnego z automatem i większości nowszych aut z dieselami na czele i jest on przez producentów zalecany.
Ja ponad dwa lata temu kupiłem Vartę silver AGM Jest użytkowana w moim drugim samochodzie (W124 250D) Zdarza się ze auto stoi nawet 2 miesiące nie jeżdżone. Fakt stoi w garażu w którym praktycznie nigdy nie spada temperatura poniżej zera. Ostatnio po 2 miesiącach postoju odpalił bez najmniejszego problemu (inne auto używane na co dzień nie odpaliło ) stał kilka dni na zewnątrz przy tych dużych mrozach i palił idealnie. Tak więc wydaje mi się że to dobre akumulatory. W motocyklu miałem YUASA
też świetny akumulator 3 zimy nie wyciągałem aku z motocykla ( bo to dość problematyczne w moim sprzęcie) tylko przepalałem co dwa trzy tygodnie i działał bez zarzutu. Wymieniłem go w sumie niepotrzebnie bo myślałem że padł i słabo kręcił a to była wina rozrusznika.
też świetny akumulator 3 zimy nie wyciągałem aku z motocykla ( bo to dość problematyczne w moim sprzęcie) tylko przepalałem co dwa trzy tygodnie i działał bez zarzutu. Wymieniłem go w sumie niepotrzebnie bo myślałem że padł i słabo kręcił a to była wina rozrusznika.
Mag 5D sst50 / romisen RC-C8 mod xpg / romisen RC-A4 / TIROSS mod xpg + regina /wydumka 2x18650+ XM-L + ref SMO // Mag Solitaire nichia 5mm / UniqueFire UF-DT1 Mod XM-l / "coś" 2x 16340 z xre q5 i refem SMO /UltraFire WF-501B xpg + ref SMO
Wczoraj padł mi Tuborg Pro Dynamic 77Ah i 760A dokładnie po 2 latach 3 miesiącach i 20 dniach od zakupu
Jak to w życiu bywa, padł oczywiście wieczorem kiedy nie dało się już nic innego załatwić.
Dzisiaj byłem w sklepie i dowiedziałem, się, że cała seria tych akumulatorów była wadliwa i bardzo szybko została wycofana z produkcji i ze sprzedaży.
Na teście w sklepie akumulator wydobył z siebie ok. 80A przy niecałych 9V napięcia.
Tutaj jednak muszę przyznać, że sklep stanął na wysokości zadania (Akumar odział Konin) i akumulator od ręki został wymieniony na nowy.
Nowy akumulator to Duracell Advanced DA74H 74Ah i 740A, co ciekawe na teście wydobył z siebie 820A, akumulator ma 3 lata gwarancji.
Mam nadzieję, że ten okaże się lepszy od poprzedniego
Teraz ciekawostka, akumulatory Duracell na rynek UE produkowane są przez Bannera.
Pierwsze cztery litery to tydzień i rok produkcji.
A 0 B 1 C 2 D 3 E 4 F 5 G 6 H 7 I 8 J 9
W twoim przypadku FBBG=5116, czyli 51 tydzień 2016 roku.
Jak to w życiu bywa, padł oczywiście wieczorem kiedy nie dało się już nic innego załatwić.
Dzisiaj byłem w sklepie i dowiedziałem, się, że cała seria tych akumulatorów była wadliwa i bardzo szybko została wycofana z produkcji i ze sprzedaży.
Na teście w sklepie akumulator wydobył z siebie ok. 80A przy niecałych 9V napięcia.
Tutaj jednak muszę przyznać, że sklep stanął na wysokości zadania (Akumar odział Konin) i akumulator od ręki został wymieniony na nowy.
Nowy akumulator to Duracell Advanced DA74H 74Ah i 740A, co ciekawe na teście wydobył z siebie 820A, akumulator ma 3 lata gwarancji.
Mam nadzieję, że ten okaże się lepszy od poprzedniego
Teraz ciekawostka, akumulatory Duracell na rynek UE produkowane są przez Bannera.
Data produkcji jest zakodowana tak samo jak w Bannerze.Barton_ pisze:Proszę Was o pomoc w odczytaniu daty produkcji akumulatora Duracell Advanced AD72.
Symbole jakie na nim znalazłem to:
FBBGT AC51S
Pierwsze cztery litery to tydzień i rok produkcji.
A 0 B 1 C 2 D 3 E 4 F 5 G 6 H 7 I 8 J 9
W twoim przypadku FBBG=5116, czyli 51 tydzień 2016 roku.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne