Akumulator do samochodu.

gdzie i jak kupować oraz nasze o tym opinie
klekot78
Posty: 64
Rejestracja: sobota 14 mar 2015, 18:42
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: klekot78 »

Varta blue dinamic 5ty rok w dieslu. Krótkie dystanse. W te mrozy 20 stopni myślałem ,że będzie trzeba wymienić ale wystarczyło wymienić świece.
studzin
Posty: 546
Rejestracja: sobota 17 kwie 2010, 11:45
Lokalizacja: Gdańsk/Tczew

Post autor: studzin »

Z tego co się naczytałem to starsze modele varty działają wychodzi na to, że problemy są z 2-3 letnimi. Mój 6 letni akumulator waży 13,2 kg, a obecnie produkowane o tych samych parametrach 10kg. Chyba coś jest na rzeczy.
Mało jest opinii negatywnych na temat tego nieszczęsnego Tuborga. Co ciekawie nie mają strony internetowej. Producentem jest podobno jest Autopart, którego akumulatory są tańsze.
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

Zrobil z niej model obslugowy.
Ja miałem w starym autku Centre Futura, była zaklejona ale po ogrzaniu opalarką puściła, dolałem ok 0,7l wody ładowałem i zagadała. Włączyłem tryb odsiarczania (w sumie ciekawe co ten tryb daje-jako tryb ładowarki? Napięcie, prąd, obciążenie?) i dało radę, woda wchłonęła się w te maty.
Czasem da się uratować akusa, jak ktoś wie o co biega.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
W tym roku wymieniłem akumulator Bosh S4 008, założony w 2008r. Założyłem Bosh S5, nie pamiętam teraz serii produkcyjnej. Zobaczymy ile pociągnie.
Żona ma oryginał Mercedesa, jeździmy z nim 5 lat, jak kupiłem auto, to już nie był młody...

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Pyra pisze:Witam
W tym roku wymieniłem akumulator Bosh S4 008, założony w 2008r. Założyłem Bosh S5, nie pamiętam teraz serii produkcyjnej. Zobaczymy ile pociągnie.
Żona ma oryginał Mercedesa, jeździmy z nim 5 lat, jak kupiłem auto, to już nie był młody...

Pozdrawiam
Szwagier jeździł w Megane na oryginalnym akumulatorze 11 lat.
ILPT
Gregor887
Posty: 335
Rejestracja: wtorek 04 wrz 2012, 14:12
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Gregor887 »

U mnie ZAP Sznajder AGM osiem lat i ma się dobrze :smile:
light7
Posty: 122
Rejestracja: niedziela 14 gru 2014, 07:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: light7 »

5 lat temu kupiłem Centrę Futurę CA530 do 1,1 benzyna. Podczas ostatnich mrozów przy temperaturze -20 stopni po 3 dniach stania odpalił bez żadnego zawahania.

Kupiona mniej więcej w tym samym czasie Futura CA640 do 2,0 HDi padła kilka dni temu. Tylko, że podczas swojej eksploatacji przez te 5 lat przynajmniej kilka razy akumulator był głęboko rozładowany przez kilka dni.
zlp
Posty: 29
Rejestracja: czwartek 18 gru 2008, 20:22

Post autor: zlp »

Wszystkim, którzy robią krótkie trasy polecam akumulatory do samochodów z systemem start/stop.
Przyjmują większe prądy, szybciej się ładują.
Koleżanka miała non stop niedoładowany akumulator, po wymianie problem zniknął.
Alternatory mają nadmiar mocy i można akumulatory doładowywać dużo szybciej.
Minijoe
Posty: 131
Rejestracja: czwartek 26 sty 2017, 17:11
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Minijoe »

mam Yuasę / nie reklama / w czerwcu styknie jej 10 lat / 55Ah 600A benzyna / i pali nadal 2x w roku do niej zaglądam i czekam na następny rok do samej pracy mam 4km w jedną stronę to go katuje niemiłosiernie. w tym roku jeszcze jej nie doładowałem
W autkach mamy coraz więcej elektroniki a akumulatory w produkcji coraz oszczędniejsze.
przykladzik
centra plus 55Ah z przed 5 lat waży 17.55 kg obecnie 13.5 co tylko plastik lżejszy zrobili ?? :P
Odpalamy nasze małe cudo włącza się klima/ nawiew ogrzewanie lusterek dorzucamy jeszcze fotele i resztę po czym za chwilkę wyłaczymy silnik po paru kilometrach i tak kilka/naście razy dziennie Do tego -15 i na samym starcie mamy 50% baterii mniej... przynajmniej.
Jak nie zaglądniesz do środka to masz kota w worku często teraz gęstość elektrolitu jest za wysoka już w momencie zakupu bo producent wyciska zadeklarowany prąd a to po chwili duższej lub krótszej zniszczą nam płyty i ładnie powygina . masa czynna jest napylana na struktuę siatki ........zresztą temat rzeka...
ale po kolei
istop w normalnym silniku to porażka dlaczego w tych autach alternator ma b duża wydajność prądową a po 2 gie system odzysku energii- czyli jest doładowany teoretycznie ciągle - w praktycę dużo więcej trafia do niego niż w standardzie. o ile masz alternator na zapas to może się sprawdzi ale jego degradacja na krótkich odcinkach będzie wyższa nic Ca/ca
Dobre akumulatory to już były teraz mamy wydmuszki oszczedzanie gdzie się da masa czynna napylana seperatory , ogólnie "samoobsługowe"
akurat futura dobra była dawniej teraz to juz nie to samo centra, tez poleciała w "topowych modelach" ale jeszcze jest budżetowa
Ja osobiscie polecam YUASE FIAMa TOPLE TOP -czerwona-----> później VArtę Akuma Centra plus i zwykła wszystko model z korkami - samobsługa to pic na wodę i babranie się z wierceniem obudów
Niektórzy drodzy i dobrzy producenci dają suchy akumulator po czym zalewamy go elektrolitem czekamy 12h i jeszcze ładować.... ale człowiekowi się spieszy to i można mu wcisnąć leżaka .
ile schodzi odkręcić korki i sprawdzić co się dzieje w środku zmierzyć gęstość elektrolitu i ew podładować w ciągu roku??
Jeździsz znikomo- albo wycieczka za miasto albo prostownik w dłoń i
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

Racja tylko zobacz ile kosztują te markowe np Yuasa?
A akumultor do StartStopu to już w ogóle cena z kosmosu z uwagi na budowę.
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

Cena akumulatora do większości samochodów to pół zbiornika paliwa i spokój na kilka lat. Bez ładowania, dolewania wody itd. Moim zdaniem zmiany poszły w dobra stronę.
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tOmki »

Tylko że jeszcze jakiś czas temu te kilka lat to było 6,7 a czasami i 10. Aktualnie to ok. parę miesięcy po gwarancji i akku pada.
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Przy benzyniakach małej pojemności akumulator nie jest tak obciążony jak w dieselu.
Same opory toczenia są kilka razy wieksze
Kyle
Posty: 432
Rejestracja: poniedziałek 11 lis 2013, 10:39
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Kyle »

Minijoe pisze: Odpalamy nasze małe cudo włącza się klima/ nawiew ogrzewanie lusterek dorzucamy jeszcze fotele i resztę
Po uruchomieniu silnika energia przecież nie jest pobierana z akumulatora, tylko z alternatora, który generuje energię.
qkam
Posty: 29
Rejestracja: sobota 11 maja 2013, 19:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: qkam »

Kyle pisze:Po uruchomieniu silnika energia przecież nie jest pobierana z akumulatora, tylko z alternatora, który generuje energię.
Czyli jeśli po uruchomieniu silnika odłączę akumulator, to wszystko będzie dalej działać? :) Chyba niezupełnie to wszystko pracuje tak jak myślisz.
ODPOWIEDZ