Jakie żarówki H1 ? białe mocne światło

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Volo pisze:Mandat 20-500zł, ale dowód zabiorą na 100%. W jaki sposób usuniesz na drodze ksenony?
Jak odepniesz to ci wlepią za brak oświetlenia, poza tym sama przeróbka już prowadzi do zabrania dowodu.
Ja jestem zwolennikiem poprawiania fabryki kiedy spartaczy robotę, sam w Fordzie Puma miałem lata temu palniki bo ledwie tam światła świecą i nic nie pomagało nawet regeneracja (taka konstrukcja). Tam jest soczewka więc mało to widać, ale jeśli ktoś jedzie i lampy walą Panu Bogu w oczy to jestem za zabieraniem, wiele razy zostałem oślepiony przez "wieśtuningowców".
Prawo mówi, że jeśli wyeliminujesz przeróbkę / braki w aucie, dowodu nie mogą ci zabrać. Najczęściej przeróbka na xenon wygląda prosto - w miejsca żarówki wkładasz palnik, montujesz przetwornicę gdzieś pod reflektorem i tyle. Powrót jest również prosty - wkładasz żarówkę na swoje miejsce, podłączasz i po wszystkim. Wada wyeliminowana, reflektor jest sprawny, źródło światła prawidłowe. Co innego przeróbki typu montaż soczewek itd.
ILPT
Awatar użytkownika
endrju1
Posty: 992
Rejestracja: niedziela 29 lis 2015, 17:49
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: endrju1 »

Xenon nie bez powodu musi posiadać spryskiwacz i samopoziomowanie. Jest jaśniejszy i oślepiając kogoś, oślepiasz go bardziej niż halogenem, a oślepiania nie da się wyeliminować (załadowany samochód, nierówności na drodze itp).
Jestem dla tego przeciwny montażowi xenona w miejscu żarówki, nawet tylko dla świateł długich.
Poza tym obecnie, jako że ubezpieczeniowcy walczą o każdą złotówkę, kilkukrotnie słyszałem o przypadku, że z powodu przeróbek oświetlenia nie zostało wypłacone odszkodowanie, a nawet wina spadła na tą osobę.
Awatar użytkownika
pankracy
Posty: 102
Rejestracja: sobota 16 maja 2015, 08:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: pankracy »

HIDy SRIDy...
Wypalony odbłyśnik, zakurzony, niskie napięcie na wtyku żarówki.
W VW T4 wyczyściłem lampy, wsadziłem zwykłe żarówki H4 Narvy, dorzuciłem przekaźniki i świeciło lepiej niż niejeden młodszy wóz :mrgreen:
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Dlatego teraz mamy "eko" xenony, czyli takie które dają poniżej 2000 lumenów, bez spryskiwaczy i poziomowania. Ich jedyna zaleta to dowolność w barwach światła.
ILPT
michalqqr
Posty: 65
Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 16:23
Lokalizacja: OP

Post autor: michalqqr »

skaktus, jak, że trochę grzebiesz w samochodowych światłach, zapytam Ciebie. Ostatnio pojawiły się reklamowane przez chińczyków soczewki pod xenon z szybkim montażem, widziałeś może na żywo efekty takiej przeróbki? Ludzie bardzo to polecają.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

O jakie konkretnie soczewki Ci chodzi ? O takie, gdzie rozbierasz lampę i wkręcasz soczewkę w lustro (wykorzystując otwór na żarówkę) czy może o zintegrowany palnik z soczewką, montowane jedynie w gniazda H4 ? W przypadku każdego jakość to loteria i zawsze to nielegal ;)
ILPT
michalqqr
Posty: 65
Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 16:23
Lokalizacja: OP

Post autor: michalqqr »

skaktus, żadna przeróbka lamp nie jest legalna ;). Chcę do projektorów z golfa III które są fabrycznie na soczewce, ale halogenowej wrzucić właśnie tą wkręcaną soczewkę, więc z zewnątrz przeróbka niezauważalna. Tylko teraz co dokładnie odpowiada za linie odcięcia w takiej soczewce? Samo szkło, czy odbłyśnik?
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

michalqqr pisze:skaktus, żadna przeróbka lamp nie jest legalna ;). Chcę do projektorów z golfa III które są fabrycznie na soczewce, ale halogenowej wrzucić właśnie tą wkręcaną soczewkę, więc z zewnątrz przeróbka niezauważalna. Tylko teraz co dokładnie odpowiada za linie odcięcia w takiej soczewce? Samo szkło, czy odbłyśnik?
Nie wiem co ty kombinujesz, ale po co w soczewkę wkręcać soczewkę ? Sam mam projektory w Golfie 3 i tam w lampę nic nie wejdzie. Do projektorów czy to od Hell-i czy od TYC-a wkładasz xenon na H1 i jedziesz. Inne przeróbki są możliwe, ale wymagają dużo zachodu, cięcia itd.

Za odcięcie nie odpowiada ani lustro ani soczewka ani klosz. Za odcięcie odpowiada przesłona pomiędzy lustrem a soczewką.
ILPT
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

Skaktus, do palników musisz zrobić wycięcie w deklu, jak je usuniesz?
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

W wcięcie wkładasz gumową uszczelkę. Jak ci zależy na dowodzie, to odcinasz kable i całość składasz i tyle. Jak gliniarz upierdliwy to i do dekla się doczepi, jak inny to nie. Tutaj jest loteria. Miałem kontrole i nie czepiali się oświetlenia, choć na xenonie nie śmigam tylko na ori halogenach. Ledy mam w postojach i nad rejestracją i bez problemu.
ILPT
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

Też mam ledy w postoju, w tablicy już nie bo się paliły, a Osramów czy Philipsów szkoda do tablicy (cena).
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Dlatego moje to samoróbki :)
ILPT
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

Wiem, bo ciężko coś sensownego, jak zmniejszysz moc żeby się nie grzały, to znów świecą słabo jak żarówki.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Ja tam mam przerobione tak, że świecą mocniej niż żarówka a ich temperatura jest na tyle niska że nic złego się z nimi nie dzieje-nie przekracza zazwyczaj 40 st. Oświetlenie rejestracji na bazie 6 ledów 5630, tak samo postoje. Jedne i drugie o barwie 5000K. Każda "żarówka" pobiera ~1W.
ILPT
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tOmki »

Podsumowanie eksploatacji:
TUNGSRAM ŻARÓWKI H7 SPORTLIGHT BLUISH +50%
Kupione i zamontowane - listopad 2014
Pierwsza przepaliła się miesiąc temu, druga dzisiaj czyli marzec-kwiecień 2017.
Żywotność - ok 2,5 roku.
ODPOWIEDZ