Przekaźnik samochodowy w nietypowym zastosowaniu
Przekaźnik samochodowy w nietypowym zastosowaniu
Cześć.
Takie szybkie pytanko do doświadczonych elektroników/elektryków.
Chcę wykorzystać przekaźniki samochodowe w moim projekcie ze względu na to że są na duże prądy, mają solidne kontakty przyłączeniowe oraz są tanie, niestety są też na niskie napięcie.
Zastosowanie szczególne ponieważ przekaźniki będą tylko wybierać konfigurację obwodu, będzie to się działo bez przepływu prądu, na rozłączonym obwodzie. Za włączenie prądu będzie odpowiedzialny inny element, dokładnie to tranzystor igbt.
Napięcie będzie u mnie dochodziło do około 320V
Taki przekaźnik https://sklep.avt.pl/przekaznik-samocho ... uchem.html
wg dokumentacji pomiędzy otwartymi stykami wytrzymuje 500V czy to nie będzie za mało? Czy powinienem mieć większy zapas?
Takie szybkie pytanko do doświadczonych elektroników/elektryków.
Chcę wykorzystać przekaźniki samochodowe w moim projekcie ze względu na to że są na duże prądy, mają solidne kontakty przyłączeniowe oraz są tanie, niestety są też na niskie napięcie.
Zastosowanie szczególne ponieważ przekaźniki będą tylko wybierać konfigurację obwodu, będzie to się działo bez przepływu prądu, na rozłączonym obwodzie. Za włączenie prądu będzie odpowiedzialny inny element, dokładnie to tranzystor igbt.
Napięcie będzie u mnie dochodziło do około 320V
Taki przekaźnik https://sklep.avt.pl/przekaznik-samocho ... uchem.html
wg dokumentacji pomiędzy otwartymi stykami wytrzymuje 500V czy to nie będzie za mało? Czy powinienem mieć większy zapas?
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Właśnie te max switching voltage 75VDC rozumiem że włączam lub rozłączam obwód z takim napięciem, pojawia się iskrzenie i łuk, czyli to co niszczy styki, u mnie niejako będzie praca najpierw na "sucho" i dopiero po ustaleniu stanu nastąpi przepływ prądu.
Prądy mogą dochodzić do 70A ale przez pojedyncze ms.
W innych przekaźnikach bolą mnie wyprowadzenia do druku, i styki niby na 16A czy 20A ale nóżka malutka cieniutka
Prądy mogą dochodzić do 70A ale przez pojedyncze ms.
W innych przekaźnikach bolą mnie wyprowadzenia do druku, i styki niby na 16A czy 20A ale nóżka malutka cieniutka
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
W tych przekaźnikach jest jeszcze jedno niebezpieczeństwo. Przy takich napięciach może przeskoczyć łuk między stykami roboczymi a cewką. Czyli wysokie napięcie przełączane poleci na obwód sterujący. A wtedy, to już kaplica
Piszesz, że przepływ prądu będzie się odbywał już po zamknięciu styków. Zawsze? Jest cała gama przekaźników przemysłowych, których cena wcale nie jest większa od przekaźników samochodowych. Oczywiście piszę tu o porządnych przekaźnikach, a nie jakiś no name'ach wyprodukowanych u turka w oborze. Bo przekaźnik przekaźnikowi nierówny. A do prądów rzędu 70A powinieneś użyć przekaźników z konektorami 9 mm, a nie 6.3 mm. A te są już znacznie droższe.
Piszesz, że przepływ prądu będzie się odbywał już po zamknięciu styków. Zawsze? Jest cała gama przekaźników przemysłowych, których cena wcale nie jest większa od przekaźników samochodowych. Oczywiście piszę tu o porządnych przekaźnikach, a nie jakiś no name'ach wyprodukowanych u turka w oborze. Bo przekaźnik przekaźnikowi nierówny. A do prądów rzędu 70A powinieneś użyć przekaźników z konektorami 9 mm, a nie 6.3 mm. A te są już znacznie droższe.
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
BKK, wg dokumentacji ten przekaźnik pomiędzy stykami a cewką wytrzymuje 750V. Teoretycznie powinno starczyć ale też racja że te najtańsze samochodowe to w szopie klepane...
Prąd zawsze będzie płynął po wybraniu obwodu, taka zasada działania tego co składam. Inna możliwość tylko przy awarii.
Calineczka, spieszyć się nie spieszy, na razie robię małe testy oraz zbieram informacje co będzie dobre i co będę chciał użyć.
Przekaźnik jaki chcę powinien mieć 2 styki, NO i NC, chyba nic nadzwyczajnego. Najlepiej jak by miał w sobie 2 takie pary styków.
Prąd zawsze będzie płynął po wybraniu obwodu, taka zasada działania tego co składam. Inna możliwość tylko przy awarii.
Calineczka, spieszyć się nie spieszy, na razie robię małe testy oraz zbieram informacje co będzie dobre i co będę chciał użyć.
Przekaźnik jaki chcę powinien mieć 2 styki, NO i NC, chyba nic nadzwyczajnego. Najlepiej jak by miał w sobie 2 takie pary styków.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Na razie przytuliłem sobie takie
Chińczyk, ale prąd teoretycznie konkretny, napięcie ok, styki wyprowadzone od góry i duże.
Gdyby ich jakość mogła być jak np relpola to były by moim ideałem do tego projektu.
Potestuje i się zobaczy, pomysłów dużo ale czasu mało
Dzięki za odwiedzenie mnie od samochodowych.
Chińczyk, ale prąd teoretycznie konkretny, napięcie ok, styki wyprowadzone od góry i duże.
Gdyby ich jakość mogła być jak np relpola to były by moim ideałem do tego projektu.
Potestuje i się zobaczy, pomysłów dużo ale czasu mało
Dzięki za odwiedzenie mnie od samochodowych.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt: